Siis herranjumala miten paljon jotkut herkuttelee!! Järkytys kaupassa... Miten sinä herkuttelet?
Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?
Kommentit (405)
Jep, muakin hirvittää. Meillä syödään max. yks sipsipussi viikossa ja nekin on linssisipsejä tai juuressipsejä. Mies syö joskus omalla ajallaan vegejätskiä tai jotain muuta.
En ymmärrä mättökulttuuria, sit vielä ihmetellään kun ollaan hiton lihavia ja pitää hakeutua vähän ryhmäjumppatunnille polttamaan läskiä...
Tunnen ihmisen joka kauhistelee jokakerta kun minä syön jotain makeaa tai rasvaista, syön oikeastaan ehkä aika usein jotain herkkua, olen silti normaalipainoinen ja urheilen epäsäännöllisen säännöllisesti. Mutta tämä tuttava juo sitten samaan tahtiin alkoholia kuin minä syöpöttelen herkkuja ja hän on omasta mielestään paljon terveellisempi ja parempi ihminen, koska alkoholi on hyväksyttävämpää kuin sokeri ja rasva. Itse taas en juo juuri ikinä alkoholipitoista juomaa. Ärsyttää tuommoinen tekopyhyys. Ja ärsyttää aloittajan kaltaiset ihmiset, jotka asettaa itsensä toisten yläpuolelle koska syö "terveellisesti". Ihminen monesti luulee syövänsä terveellisesti ja oikein, mutta yleensä he syövät esimerkiksi liian vähän. Kuinka moni on laskenut omien ruokansa makrot? paljon tulee hiilihydraattia, proteiinia ja rasvaa päivässä? Kuinka paljon on kalorit? Jos näitä seuraa ja tietää mikä on se suositus suhde, niin voi vaikka joka päivä syödä suklaata. Kun vain tietää että jostain muusta sen vähentää. Päivän tulos on tasapainossa. Ja kyllä minä syön melkein jokapäivä suklaata, tai jotain muuta. Kyllä olen normaalipainoinen ja kyllä laajanverenkuvan mittauksessa hoitaja sanoi että harvoin näkee näin täydellisiä arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ketään kiinnostaa toisten ruokaostokset?
Kun ei muuten katsos voi esittää olevansa muita parempi ihminen.
Muut ovat niin surkeita ja tyhmiä, että ostavat vääränlaisia ostoksia mutta minäpä olen viisas ja muita parempi ja ostan juuri niitä oikeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä AP:n kanssa. Aivan kuvottavaa välillä katsoa miten suomalaiset syö, ei olla yhdysvalloista kaukana enää.
Etenkin kesällä sitten näkee kun satakiloiset valaat vielä mättävät jäätelöä kiskalta kaksin käsin. Pahaa tekee. Ja mikä parasta, hyvinvointivaltio kustantaa diabeetikoiden kekkerit...
Mun pappani on kakkostyypin diabeetikko. Hän on todella hoikka, hyvässä kunnossa, eikä juuri koskaan syö mitään epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedetään puolison kanssa parhaillaan sängyssä sipsejä, suklaata ja viinejä #omnomnom
Hupinsa kullakin😂
Mä kyllä mieluummin rakastelen kuin syön sängyssä. Varsinkaan tuollaista mättöpaskaa. Enkä ainakaan pilaisi hyvää viiniä millään sipseillä!
Se oli ihan bulkkiviiniä, tavoitteena vain mukava hiprakka. Sen jälkeen nukutti hyvin ja nyt lähdetään mättämään aamiaista nassuun. Sen jälkeen kierrellään kaupunkia nauttien lämmöstä ja auringosta, käydään syömässä lounasta jne. Elämä on ihanaa! ❤ Mukavaa päivää sinullekin. Älä stressaa, se nostaa verenpainetta 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei AP, mitä haluat tältä keskustelulta? Julistaa omaa ylemmyyttäsi ja kauhistella muiden huonoja valintoja? Miksi tämä aloitus?
Ihmettelen vain miksi jotkut ihmiset eivät syö ruokaa vaan päivästä toiseen herkkuja ja eineksiä. Minusta se on kovin surullista. Halusin keskustelua aiheesta mikä on herkuttelua palstailijoille. Kyllä minäkin herkuttelen, mutta en kyllä todellakaan vedä mitään kokonaista sipsipussia ja siihen suklaalevyä ja olutta päälle
Haluat keskustella? Tuskin. Haluat ainoastaan moralisoida, sinullahan on jo hyvinkin vahva mielipide asiasta ja asetat ylipainoiset altavastaajiksi.
Mä en ole oikein sen kohtuuden ystävä. En saa mitään iloa mm. muutamasta suklaapalasta tai yhdestä kaljasta. Syön mieluummin koko levyn tai juon 8-10 kaljaa kun alan. Mutta otan sitten noita niin harvoin etten liho tai tule muita haittoja.
Olen iso, ruma ja lihava! Ostan kaupasta mitä milloinkin, mutta herkkupäivä on kerran viikkoon. Käyn kerran kuussa isolla kauppareissulla, jolloin ostetaan koko kuukauden kuivatarvikkeet, lihat, hygieniatarvikkeet jne. Kaikki mikä ei mene pilalle kaapissa tai pakastimessa. Tuoretavaraa haen kerran tai kahdesti viikossa lähikaupasta. Teen ruokalistan aina kuun vaihteessa ja sovitan sen työvuoroihini, teen kolmivuoroa ja miehen laittamaa ruokaa ei syö ajokoirakaan! Kyllä kassalla on välillä tullut pitkiä katseita, kun kärryssä on useita kiloja lihaa, juustoa, kalaa ja 4 lapselle karkkipäivän namit. On joku kassa joskus kysynytkin, mitä teen kaikella sillä ruoalla. Ei ne suuret tulot, vaan se miten pienellä nappulla tulet toimeen! P.s se paskapaperin määrä on jukeliton!
Mä hain lauantaina mulle ja isännälle 2pussia sipsiä, kaks kermaviiliä ja dippiä, 4prk mehua ja 2pussia kukka multaa. Oltiin kipeinä ja päätettiin kattoo Punisher loppuun 😂
Olen kaunis ja hoikka nainen, hoikkia ja terveitä ollaan koko perhe. Monesti kauppakorissa ollut olutta, makkaraa ja karkkia, ei muuta. Kauhistelepa sitä!
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole oikein sen kohtuuden ystävä. En saa mitään iloa mm. muutamasta suklaapalasta tai yhdestä kaljasta. Syön mieluummin koko levyn tai juon 8-10 kaljaa kun alan. Mutta otan sitten noita niin harvoin etten liho tai tule muita haittoja.
4-5 olutta on maksimi kerta-annos
Vierailija kirjoitti:
Mä hain lauantaina mulle ja isännälle 2pussia sipsiä, kaks kermaviiliä ja dippiä, 4prk mehua ja 2pussia kukka multaa. Oltiin kipeinä ja päätettiin kattoo Punisher loppuun 😂
Kukkamulta ainoa terveellinen.
Mun herkut on useimmiten nykyään makeita hedelmiä kuten viinirypäleitä ja esim. mandariineja, porkkana-, kurkku- ja omenalohkot hummuksella on ihan älyttömän hyvää. Sit epäterveellisempi herkku on suklaa. Pärjään oikein hyvin ilman muuta karkkia, mutta suklaata pitää olla aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedetään puolison kanssa parhaillaan sängyssä sipsejä, suklaata ja viinejä #omnomnom
Hupinsa kullakin😂
Mä kyllä mieluummin rakastelen kuin syön sängyssä. Varsinkaan tuollaista mättöpaskaa. Enkä ainakaan pilaisi hyvää viiniä millään sipseillä!
Luulitko oikeasti että kyseessä oli hyvä viini?
Meillä oli viikonlopun herkuttelut nämä:
- itsetehdyt bataattiranskalaiset airfryerissä + 1 black angus hampurilainen juustolla ja jalapenoilla: kylkeen salaattia
- katkarapu-pinaattipasta (kokojyväspaghetista), kylkeen tomaatti-raejuustosalaattia
- "hotelliaamiainen" (siis ihan kotona) itsepuristetulla appelsiinituoremehulla, esipaistetuilla kokojyväsämpylöillä ja niitten päälle ihan meijerivoita, juustoa ja keitettyjä munia. Lisäksi oli kurkku- ja tomaattiviipaleita joita napsittiin siinä ohessa.
Ollaan pyritty herkuttelemaan oikealla ruualla sen sijaan että mätettäisiin sipsejä ym.
Pizza ja pastaa. Kermaperuunat. Broileri. Ranskalaiiset. Röstiperunaat. Perunamuusi. Itaaliansalaattia. Purjosalaatttia.
Kyllä! Ihmiset vain syövät ja litkivät kaikkea myrkkyä.
Ihmiset katsovat minua oudosti, kun kerron etten ole ikinä maistanut alkoholia, tupakkaa tai COCA COLAA. Niinkuin pitääkö välttämättä nykyään kokeilla noita kaikkia että kuuluu porukkaan?
Itse herkuttelen taateleilla ja riisikakuilla tahinin kanssa. Ah nam😋😍♥️♥️
Itselläni oli eilen korissa miniluumutomaatteja, kesäkurpitsaa, keräsalaattia, hedelmiä, pieni sipsi pussi, salmiakkipussi, kaljaa...Mitäs me tästä voidaan päätellä? Ei yhtikäs mitään! Kukaan ei kaupassa ollessani voi sanoa miksi ja kenelle olen ostoksia tekemässä. Joten helpommalla kanssa kulkijat pääsee kun ei yritäkään.
Elä ja anna elää!
Sipsit, karkit ja pitsat eivät nyt välttämättä ole mitään herkuttelua.
Ajattelin tässä yksi päivä, että joku varmaan katsoo, että syödäänpä noilla terveellisesti, kun korissa oli enimmäkseen kasviksia, vähän hedelmiä ja sitten jotain raejuuston tapaista yms. Tosiasiassa meillä viikolla ostokset on tuollaisia, viikonloppuna sitten ne epäterveellisemmät. Eli viikolla täydennetään vain vihanneslokeroa ja muuta herkemmin pilaantuvaa tai mikä nyt sattuu olemaan loppu ja siitä saattaa ostoskoristamme saada ihan erilaisen kuvan todellisesta ruokavaliostamme. Mutta noin muuten välillä herkutellaan ja välillä menee montakin viikonloppua ilman. Herkkuja voi jättää ostamattakin, koska niitä voi leipoa itsekin.