Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis herranjumala miten paljon jotkut herkuttelee!! Järkytys kaupassa... Miten sinä herkuttelet?

Vierailija
09.02.2019 |

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Kommentit (405)

Vierailija
281/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen aikuinen pilatkoon terveytensä, mutta älkää lasten terveyttä pilatko.

Vanhempien esimerkki perheissä vaikuttaa 99% siitä mitä lapset oppivat syömään.

Tismalleen. Tässä muuten ihana positiivinen juttu mitä asioiden muuttaminen voi saada aikaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/viivi-laihdutti-22-kiloa-yksinkerta…

– Nyt kun laitan ruokaa, lapsi kysyy, että hei äiti, missä kasvikset, jos ne vahingossa unohtuvat kiireen keskellä. Parsa, lapsen entinen inhokki, onkin kasviksista kaikkein suurin herkku, Viivi naurahtaa.

Ihana kuulla tämmöistä positiivista esimerkkiä :)

siinä läskeille vähän mietittävää myös sen kanssa mitä esimerkkiä näytätte. Kaikki lähtee kotoa opituista tavoista! Olkaa vastuussa lapsistanne.

Vierailija
282/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä herkuttelen uunissa kuivatulla oravanlihalla. Siihen vielä voita päälle nam.

Minä napsin juoksusta kuivan kesän oravat ja syön sipsien sijaan. Siiderillä huuhdon alas. Hyvää on ja edullista. Tosin niistä itseruskettavilla värjätyistä en tykkää ja silikonitkin jätän syömättä. Mutta muuten suosittelen. Hyvä paikka kiinniottamiseen ovat kuntosalien lähitienoot. Ovat väsyksissä eivätkä jaksa juosta karkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ketään kiinnostaa toisten ruokaostokset?

Mulla oli eilen ostoskärryissä kokista ja karkkia, mutta myös paljon hedelmiä ja vihanneksia, tänään ostin vielä kaksi suklaapatukkaa lisää.

Ja ylipainoinenkin olen, olisit saanut rauhassa kauhistella.

Jos pitää rautalangasta vääntää, niin terveellisesti ja pitkään elävät kustantavat veroissa nuo rapakunnossa olevien herkuttelijoiden hoidot. Ihan siitä on kyse. Jos oltaisiin jossain jenkeissä jossa ei ole tällaista terveydenhuoltosysteemiä, ei kiinnostaisi tippaakaan jos joku syö itsensä aikaiseen hautaan. Suomessa on eri juttu -- täällä ihmisten tekemiset oikeasti vaikuttaa muihin ihmisiin verojen kautta.

Ja oikeasti, sinäkään et tee yhtään valintaasi "ajattelen yhteiskuntaa ennen itseäni" perusteella. Tuo puhe on niin hurskastelua ettei tosi . Kunhan haluat pöyristyä ja paheksua, jotta voisit tuntea itsesi hyväksi edes jossain.

Kyllä se voi paheksua :D Kun se on tehnyt "erityissopimuksen" verottajan kanssa. Se jankutti järkyttyneenä ja pöyristyneenä kaksi viikkoa virkailijalle, joka "lupasi lähettää vuotuisen raportin" sen veroeurojen kohteista. On tällä hetkellä verotoimiston yleinen naurunaihe kaffepaussiaikaan.

nyt haisoo valaanrasva tänne asti

Kiva että sulla kolahti :) Jatka haistelua. Mun nenään haisee omakehun, pahansuopaisuuden, muiden asioihin tunkemisen ja tekopyhyyden kirpeä löyhkä, sellainen ostoskärrykyttääjien ja naapurivaanijoiden ominaishaju.

Jännä odotella, että milloin alkavat muut yhteiskunnalle kalliiksi tulevat ongelmaryhmät löyhkätä niin paljon, että uskalletaan tulla sankoin joukoin lynkkaamaan. Menee varmaan aikaa vielä, lihavissa riittää vielä reposteltavaa, ja paljon on pilkkaajien itsetunnossa kohotettavaa.

Saisivat roskaruuan valmistajat ja kehittelijät  alkaa maksamaan rasvaveroa, sokerivero korkeammalle ja pois se kuluttajahinnoista, vain valmistajille.

Samaa mieltä, että kaikenlaiseen roskaruokaa pitäisi lyödä kunnon verot. Mutta miksi se pitäisi ottaa pois kuluttajahinnoista? Veron voisi lyödä sekä valmistajilla, että siihen kaupan hintaan. Nostetaan karkkien ja muun turhan ALV 35 prosenttiin noin ensialkuun. Kyllä se jossain vaiheessa alkaa vähentää kulutusta.

Luuletko että Kokoomus tai Keskusta suostuisi nostamaan esim. makeisveroa, kun heidän kamut istuu Fazerin yms firmojen johtajina? 

Virallinen selitys tietenkin on se, että voitaisiin menettää työpaikkoja, ellei suomalainen elintarviketeollisuus saa jatkaa kansan glukoosifruktoosimyrkyttämistä. Kolmas selitys on se, että poliitikkoja ei vain enää nykyään kiinnosta ajaa asioita, jotka edistäisivät kansan terveyttä. Tärkeintä on teollisuuden rahan tahkoominen hinnalla millä hyvänsä. Ameriikan mallia. Ei ajatella sitä, että toisesta laarista sitten maksetaan sairauskuluja.

Vierailija
284/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, jos tuli mieleen wt-pläjäys:D mä rakastan pizzaa, hamppareita jne. Ollaan kyllä kummatkin maistereita ja eletäönnihan sivistyneesti, käydään välillä Juuressa jne ja viedään muksut sapaksille tai blineille. Silti vain totuus on, että maailman parasta on kaikki ihana rasvainen ja suolainen ruoka ja mikäpä siinä, kun ei nöy kropassa eikä verikokeissa:) ja ruuanlaitto on niin karmeeta touhua, varsinkin sellainen ”vähän snobbailen ja katson ruokatorstain ohjeet” :D

Vierailija
285/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Eilen ostoskärryissä tosiaan oli sipsejä, karkkia, limua, poppareita, keksejä, jätskiä jne. Lapsella oli synttärit ja ostettiin sitä varten aineksia/herkkuja. Kotoa löytyi jo kurkkua, porkkanaa ja kukkakaalia dippausta varten. Taisit tuijottaa mun kärryjä.

Vierailija
286/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka katselevat muiden ostoksia ja vieläpä muistavat ne jälkikäteen, saati kauhistelevat. Itseäni ei yhtään kiinnosta.

Tämä!! Saatan tuijottaa hajamielisesti edellä olevan ostoksia kassajonossa. Vilkaista takana tulevankin. Yhdenkään ostoksia en pystyisi nyt kertomaan muille. On tähdellisempiäkin asioita mietittävänä...

Vierailija
287/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisena Suomessa käydessä ostan aina matkalaukullisen herkkuja mukaani. Siinäpä sitä on ap:n kaltaisille ihmisille kauhisteltavaa, kun Cittarin kassahihnalla matkaa kasapäin kaikkea epäterveellistä. En toki vedä kaikkea kerralla vaan säästeliäästi syön, että niitä riittää pidemmäksi aikaa.

Vierailija
288/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, ne herkut syö teinit, ei me vanhemmat.

Voi että olet typerä, älä kyttää mun ostoksia.

Eräs hesen myyjä katsoi aina ivallisesti hymyillen kun kävin ostamassa hamppareita.

Ostin teineille.

No vaihdoin heseä, ketä varten se työntekijä siellä on.

No nykyään ammottaa tyhjyyttään tää pikku hese.

Vierailija
289/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantain ostokset: leipää, riisipiirakoita, juustoa, kanaleikkelettä, salaattiaineksia, appelsiinejä, omenia, avocadoa, kanafileitä ja pari olutta. Makeata en syö, olen ollut herkkulakossa jo kolme kuukautta. 

Vierailija
290/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös jokainen saa syödä mitä haluaa? 

Kyllähän sen teitysti helposti näkee kärryjen sisällöstä, että miksi ylipainoa on paljon. Mutta oma valintahan se jokaisen kohdalla on.

Ja v*tut on, ainakaan mä en ole missään vaiheessa valinnut  ylipainoa. Enkä tosiaan mätä herkkuja kaksin enkä edes yksin käsin.

No valitset kuitenkin ne ruoat mitä syöt. Joten omilla valinnoilla olet painosi hankkinut.

Vierailija
291/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä 162 cm ja 86 kiloa. Kaikki veriarvot ovat loistavia, ja minulla on paljon vähemmän esimerkiksi kulumasairauksia kuin monilla normaalipainoisilla kavereillani, joilla on urheilutausta (se kuluttaa niveliä pahasti). Siksi ärsyttää ainainen lässytys lihavuuden ja sairauksien yhteydestä. Tärkeää on nauttia vähän alkoholia joka päivä, punaviinilasillinen, niin myös verisuonet pysyvät kunnossa. Ja nauraa, niin mieli pysyy kunnossa.

:-)

Vierailija
292/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä viime vuosina saanut huomata, miten vaikeaksi arkielämä voi mennä, kun sairastuin autoimmuunisairauteen - on kipuja, jatkuvaa väsymystä ja "aivosumua".

En päälle päin näytä mitenkään sairaalta. Lihavalta kyllä, sillä kortisonin aloitettuani lihoin vuodessa 25 kiloa. Lieneekö sattumaa.

Lenkkeilen paljon, mutta sen jälkeen onkin pakko päästä nukkumaan. Töitäkin pitäisi jaksaa tehdä, ja elämässä saa tehdä paljon vaikeita valintoja, mihin se vähäisen jaksamisensa käyttää. Siivoanko tänään? Laitanko millaista ruokaa? Ruokailutavat menivät tässä ihan plörinäksi, ja lohtusyöminenkin astui kuvioihin, kun ei oikein jaksanut tehdä mitään muuta "hauskaa" kuin katsella Youtubea ja syödä suklaata. Sitä mukaa kun elintavat huononivat, jaksaminen huononi totta kai entisestään.

Nyt olen parantanut ruokavalioni - oli muuten kovan työn takana - ja voin kyllä paremmin. Jaksan paremmin. Mutta perusongelma ei ole mihinkään vielä kadonnut, eli jaksaminen - vaikka onkin parempaa kuin pahimmillaan - on vielä epänormaalilla tasolla. Edelleen saa tehdä vaikeita päätöksiä, mihin energiansa tänään käyttää. Edelleen on arki masentavan hankalaa. Mutta virheiden kautta oppi ainakin, mille linjalle ei ainakaan kannata lähteä. Jos ei muuta, toivon ainakin pääseväni takaisin 55 kiloon, ja toivotaan parasta perussairauden suhteen.

Ei tällä viestillä oikein muuta pointtia ole, kuin että en ihmettele ollenkaan, miksi ihmiset herkuttelevat ja paljon. Eihän se heille hyväksi ole tietenkään. Mutta jokin syy sille on, jokin siinä elämässä on ajanut ihmisen siihen.

Vierailija
293/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä 162 cm ja 86 kiloa. Kaikki veriarvot ovat loistavia, ja minulla on paljon vähemmän esimerkiksi kulumasairauksia kuin monilla normaalipainoisilla kavereillani, joilla on urheilutausta (se kuluttaa niveliä pahasti). Siksi ärsyttää ainainen lässytys lihavuuden ja sairauksien yhteydestä. Tärkeää on nauttia vähän alkoholia joka päivä, punaviinilasillinen, niin myös verisuonet pysyvät kunnossa. Ja nauraa, niin mieli pysyy kunnossa.

:-)

Terv. Räväkkä Leidi

Vierailija
294/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävikö ap ekaa kertaa elämässään kaupassa vai, kun nyt vasta huomasi?

Vierailija
295/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan sanomaan että jos tapaan jonkun joka sanoo pitävänsä tuosta Sydän Jota Rakastan -biisistä niin automaattisesti nauran päin naamaa.

On nimittäin sanoituksiltaan lapsellisin "hitti" tämän maan historiassa. Samaa tasoa kuin tuo lasten maailmassa monta on ihmeellistä asiaa -luritus.

En käsitä.

Vierailija
296/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Mä työnnän marmeladia isolla ruiskulla vaimon takapuoleen, ja nuolen sitten pois. Vaimo tykkää, ja on ihan parasta, kokeilkaa, mutta vain omissa kodeissanne.1

Vierailija
297/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta näkee mitä roskaruoka ("herkut") tekevät aivoille.

Vierailija
299/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko nyt paremmalta, kun sait korostettua omaa ylemmyyttäsi?

Vierailija
300/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan kaupassa ole jaksanut katsella muiden ostoksia ja ihmetellä, mitä he syövät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi