Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis herranjumala miten paljon jotkut herkuttelee!! Järkytys kaupassa... Miten sinä herkuttelet?

Vierailija
09.02.2019 |

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Kommentit (405)

Vierailija
261/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ketään kiinnostaa toisten ruokaostokset?

Mulla oli eilen ostoskärryissä kokista ja karkkia, mutta myös paljon hedelmiä ja vihanneksia, tänään ostin vielä kaksi suklaapatukkaa lisää.

Ja ylipainoinenkin olen, olisit saanut rauhassa kauhistella.

Jos pitää rautalangasta vääntää, niin terveellisesti ja pitkään elävät kustantavat veroissa nuo rapakunnossa olevien herkuttelijoiden hoidot. Ihan siitä on kyse. Jos oltaisiin jossain jenkeissä jossa ei ole tällaista terveydenhuoltosysteemiä, ei kiinnostaisi tippaakaan jos joku syö itsensä aikaiseen hautaan. Suomessa on eri juttu -- täällä ihmisten tekemiset oikeasti vaikuttaa muihin ihmisiin verojen kautta.

Ja oikeasti, sinäkään et tee yhtään valintaasi "ajattelen yhteiskuntaa ennen itseäni" perusteella. Tuo puhe on niin hurskastelua ettei tosi . Kunhan haluat pöyristyä ja paheksua, jotta voisit tuntea itsesi hyväksi edes jossain.

Kyllä se voi paheksua :D Kun se on tehnyt "erityissopimuksen" verottajan kanssa. Se jankutti järkyttyneenä ja pöyristyneenä kaksi viikkoa virkailijalle, joka "lupasi lähettää vuotuisen raportin" sen veroeurojen kohteista. On tällä hetkellä verotoimiston yleinen naurunaihe kaffepaussiaikaan.

nyt haisoo valaanrasva tänne asti

Kiva että sulla kolahti :) Jatka haistelua. Mun nenään haisee omakehun, pahansuopaisuuden, muiden asioihin tunkemisen ja tekopyhyyden kirpeä löyhkä, sellainen ostoskärrykyttääjien ja naapurivaanijoiden ominaishaju.

Jännä odotella, että milloin alkavat muut yhteiskunnalle kalliiksi tulevat ongelmaryhmät löyhkätä niin paljon, että uskalletaan tulla sankoin joukoin lynkkaamaan. Menee varmaan aikaa vielä, lihavissa riittää vielä reposteltavaa, ja paljon on pilkkaajien itsetunnossa kohotettavaa.

Vierailija
262/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et taida paljon viettää aikaa tällä palstalla? Hedelmäthän on suoraan saatanasta (sokeri) ja juusto nyt ei ole oikeastikaan mitenkään terveellistä, ainakaan ne juustot joilla minä herkuttelen (pitkään kypsynyttä ja rasvaista)

Ei pidä antaa väärää kuvaa massoille, että rasvaisessa juustossa olisi jotain epäterveellistä.

Tutkimukset näyttää aika lailla päinvastaista, moni on varmasti lukenut viimeaikoina tulleita tutkimuksia, joita on iltatabloideissakin hehkutettu... rasvainen juustohan on nykypäivän "superfoodia", joka parantaa terveyttä ja veriarvoja kaikilla mittareilla.

Toki siinä on kaloreita rasvapitoisuuden takia. Mutta korkeat kalorit ei ole yhtä kuin epäterveellistä.

Jos löytää sen kohtuuden päivää kohti, onhan aikalailla tiedossa ja mitä se elimistössä saa aikaan, eli juuttuu verisuoniin, tarvitsemmeko sitä lainkaan! Hiilareita on hedelmissä ja juureksissakin, mutta ei huonoa kovaa rasvaa niin kuin on juustoissa. Avokado on mitä ihanin herkku ja hyvän ihon ylläpitäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen aikuinen pilatkoon terveytensä, mutta älkää lasten terveyttä pilatko.

Vierailija
264/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jokainen saa syödä mitä haluaa? 

Kyllähän sen teitysti helposti näkee kärryjen sisällöstä, että miksi ylipainoa on paljon. Mutta oma valintahan se jokaisen kohdalla on.

Vierailija
265/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli eilen ostoskärryissä kokista ja karkkia, mutta myös paljon hedelmiä ja vihanneksia, tänään ostin vielä kaksi suklaapatukkaa lisää.

Jos pitää rautalangasta vääntää, niin terveellisesti ja pitkään elävät kustantavat veroissa nuo rapakunnossa olevien herkuttelijoiden hoidot. Ihan siitä on kyse. Jos oltaisiin jossain jenkeissä jossa ei ole tällaista terveydenhuoltosysteemiä, ei kiinnostaisi tippaakaan jos joku syö itsensä aikaiseen hautaan. Suomessa on eri juttu -- täällä ihmisten tekemiset oikeasti vaikuttaa muihin ihmisiin verojen kautta.

Ja oikeasti, sinäkään et tee yhtään valintaasi "ajattelen yhteiskuntaa ennen itseäni" perusteella. Tuo puhe on niin hurskastelua ettei tosi . Kunhan haluat pöyristyä ja paheksua, jotta voisit tuntea itsesi hyväksi edes jossain.

Kyllä se voi paheksua :D Kun se on tehnyt "erityissopimuksen" verottajan kanssa. Se jankutti järkyttyneenä ja pöyristyneenä kaksi viikkoa virkailijalle, joka "lupasi lähettää vuotuisen raportin" sen veroeurojen kohteista. On tällä hetkellä verotoimiston yleinen naurunaihe kaffepaussiaikaan.

Kiva että sulla kolahti :) Jatka haistelua. Mun nenään haisee omakehun, pahansuopaisuuden, muiden asioihin tunkemisen ja tekopyhyyden kirpeä löyhkä, sellainen ostoskärrykyttääjien ja naapurivaanijoiden ominaishaju.

Jännä odotella, että milloin alkavat muut yhteiskunnalle kalliiksi tulevat ongelmaryhmät löyhkätä niin paljon, että uskalletaan tulla sankoin joukoin lynkkaamaan. Menee varmaan aikaa vielä, lihavissa riittää vielä reposteltavaa, ja paljon on pilkkaajien itsetunnossa kohotettavaa.

Saisivat roskaruuan valmistajat ja kehittelijät  alkaa maksamaan rasvaveroa, sokerivero korkeammalle ja pois se kuluttajahinnoista, vain valmistajille.

Tottakai ihmiset ostaa sitä mitä hyllyt notkuu. Ei kaikki ole tietoisia ravitsemuksesta eivätkä edes välitä. Siis valmistajat jalkapuuhun. Ja ylilihavat terveen ruuan  ravitsemuskurssille, pakosta!

266/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kaupassa vain kerran kolmessa kuukaudessa. Liikun julkisilla eli bussilla. Kuorma on aikamoinen. Jos satuit näkemään mun ostoskärryt ?

Vierailija
267/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö uutta uutista, että maailmalta tulee meille keksejä ja lastuja joissa on syöpää aiheuttavaa myrkkyä, ilmeiseti maaperästä peräisin.

Että siitä vaan mässäämään rasvaisilla sipseillä ja kaikenmaailman paskakekseillä. Omassa maassammekin valmistetaan sipseja ja keksejä.

Vierailija
268/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisivat roskaruuan valmistajat ja kehittelijät  alkaa maksamaan rasvaveroa, sokerivero korkeammalle ja pois se kuluttajahinnoista, vain valmistajille.

Samaa mieltä, että kaikenlaiseen roskaruokaa pitäisi lyödä kunnon verot. Mutta miksi se pitäisi ottaa pois kuluttajahinnoista? Veron voisi lyödä sekä valmistajilla, että siihen kaupan hintaan. Nostetaan karkkien ja muun turhan ALV 35 prosenttiin noin ensialkuun. Kyllä se jossain vaiheessa alkaa vähentää kulutusta.

Vierailija
269/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mä käyn kaupassa vain kerran kolmessa kuukaudessa. Liikun julkisilla eli bussilla. Kuorma on aikamoinen. Jos satuit näkemään mun ostoskärryt ?

Turhaa puhetta, ei tuota kukaan usko. Kärryjen sisältö puhuu puolestaan.

Mulla on koppa käsivarrella ja käyn ainakin kolme kertaa viikossa.

Vierailija
270/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt vkl sikana tortilloja, pizzaa, hampurilaista, karkkia... onneks on käymyt geenien kanssa hyvä tsägä😄 mä rakastan kaikkea rasvasta ja epäterveellistä, herkutellaan päivittäin perheen kanssa meidn makuun sopivilla herkuilla, arkikin on juhlaa!

Sori mutta tuli vaan niin totaalinen wt-pläjäys silmien eteen:D

Meilläkin arkikin on juhlaa, eilen syötiin ihan tajuttoman hyvää chorizo pataa ja otettiin lasi viiniä! Tänään rosmariinipossua ja uunijuureksia, nam.

Ihanaa kun voi herkutella omaan makuun sopivilla herkuilla, olen täysin samaa mieltä.

Miksi kukaan tervejärkinen syö sikaa?

Vierailija
271/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Pakastatko kaikki vihanneksesi tai jotain? Ihan vakava kysymys.

Ei maitotuotteita? Varmastikin pilaantuisivat tuossa ajassa.

Vierailija
272/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse viikonloppuna välttämättä erityisesti herkuttele. Mun omia syömisiä ei välttämättä voi päätellä ostoskorista! Joskus saatan ostaa vaikka neljä pakastepizzaa, mutta ei se tarkoita sitä että niitä syötäisiin yhden viikonlopun aikana. 

Vuosi sitten meillä oli usein mieheni poika ja hänen tyttöystävänsä. Silloin saatoin ostaa "nuorille" ja heidän kavereilleen pakastepizzaa, nachoja, sipsejä ja limua. Ne oli isommalle porukalle tarkoitettu kuin mitä meillä asuu. 

Viime perjantaina mies osti kaupasta 24 suukkoa ja juu eivät olleet viikonloppuherkutteluun. Synttärisankari tarjosi niitä kavereilleen viikonloppuna... jäi siitä meille perheenjäsenille vielä yks per naama.

Vierailija
273/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen aikuinen pilatkoon terveytensä, mutta älkää lasten terveyttä pilatko.

Vanhempien esimerkki perheissä vaikuttaa 99% siitä mitä lapset oppivat syömään.

Vierailija
274/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon täällä mölytään ja pöyristellään, eli kauhistellaan kuinka nähtiin taas joku lihava kaupassa ja kuinka joku läski taas on nähty grillillä. Lapsetkin ovat jo valtavia jne.

Mutta nämä ovat seurauksia, eivät syitä.

Yksikään ei ole kertonut, kuinka on auttanut vaikka läheistään lihavuuden ongelman ratkaisussa. Kukaan ei ole miettinyt, onko naapurin hiljainen ja sairaalloisen lihava lapsi vaikka koulukiusattu, miten omien lasteni kaverit voivat, heissäkin kun on jokunen todella lihava lapsi...voisinko minä ehkä tehdä jotain (muutakin kuin pällistellä suu auki jonkun ostoksia tai herjata täällä kuinka joku haisee valaanrasvalta)

Minua taas pöyristyttää näin yksipuolinen jeesustelu, jolla ei todellakaan oikeasti/sydämestä asti halutakaan vaikuttaa tilanteeseen, vaan ainostaan päivitellä ja mässäillä ongelmaisten elämällä  ja kehua itseä.

Yksikään ei ole ollut huolissaan, kuinka veroeurot on evätty psyykkisesti sairailta lapsilta/nuorilta, mikä pommi pamahtaa vielä kunnolla kaikkien jeesustelijoidenkin niskaan.

Siellä naapurin kauniin ja sopusuhtaisen lapsukaisen päässä voi olla muhmassa tulevaisuutta varten  vaikka mitä traumaattista, kun vanhemmat riitelevät tai hakkaavat toisiaan, mutta kaikki ok, kunhan saadaan porukalla pilkata toisen naapurin lihavaa nörttiä, joka saa "vahingossa" kokeista kiitettäviä ja hymyilee posket punaisina, sattuu vaan olemaan vakavasti sairas, mistä lihominen.

Ja kyllä, minä teen koko ajan asian hyväksi jotain. Hyviä tuloksia saatu.  

Vierailija
275/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, että kaikenlaiseen roskaruokaa pitäisi lyödä kunnon verot. Mutta miksi se pitäisi ottaa pois kuluttajahinnoista? Veron voisi lyödä sekä valmistajilla, että siihen kaupan hintaan. Nostetaan karkkien ja muun turhan ALV 35 prosenttiin noin ensialkuun. Kyllä se jossain vaiheessa alkaa vähentää kulutusta.

Lisätään tietysti kuluttajahintoihin ja paljon.

Vierailija
276/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo. 16:16

Olet kohtuuton, tulet ja kaadat koko maaliman murheet niskaamme. Me keskustelemme nyt vain ruuasta.

Avaa itsellesi keskustelu aiheestasi ja katsotaan!

Vierailija
277/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt vkl sikana tortilloja, pizzaa, hampurilaista, karkkia... onneks on käymyt geenien kanssa hyvä tsägä😄 mä rakastan kaikkea rasvasta ja epäterveellistä, herkutellaan päivittäin perheen kanssa meidn makuun sopivilla herkuilla, arkikin on juhlaa!

Sori mutta tuli vaan niin totaalinen wt-pläjäys silmien eteen:D

Meilläkin arkikin on juhlaa, eilen syötiin ihan tajuttoman hyvää chorizo pataa ja otettiin lasi viiniä! Tänään rosmariinipossua ja uunijuureksia, nam.

Ihanaa kun voi herkutella omaan makuun sopivilla herkuilla, olen täysin samaa mieltä.

Miksi kukaan tervejärkinen syö sikaa?

Hyvä kysynys! Sitä sikaa saa halvemmalla kuin nautaa. Mutta broilerikin olisi parempaa tai kalkkuna tai kala.

Vierailija
278/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös jokainen saa syödä mitä haluaa? 

Kyllähän sen teitysti helposti näkee kärryjen sisällöstä, että miksi ylipainoa on paljon. Mutta oma valintahan se jokaisen kohdalla on.[/quot

Ja v*tut on, ainakaan mä en ole missään vaiheessa valinnut  ylipainoa. Enkä tosiaan mätä herkkuja kaksin enkä edes yksin käsin.

Vierailija
279/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

klo. 16:16

Olet kohtuuton, tulet ja kaadat koko maaliman murheet niskaamme. Me keskustelemme nyt vain ruuasta.

Avaa itsellesi keskustelu aiheestasi ja katsotaan!

Juu, keskustelkaa te vain "ruuasta", siltähän tämä termistökin näyttää.

Ruoka, eli ravinto liittyy ihmisen toimintoihin kaikin tavoin, eli myös psyyke on osa kokonaisuutta. Miksei sitä voi ottaa mukaan? Vai eikö siinä ole mitään hassunhauskaa naurunaihetta, kuten tuntuu olevan joissain "valaanmuotoisissa" henkilöissä. Ai mutta eihän tuokaan tarkoittanut lihavaa, ainoastaan ruumiin muotoa...

En yhtään ihmettele miksi nykyajan lapset lihovat. Jatkakaa "keskustelua", katsotaan kuinka asenteet muuttuvat ja tuloksia alkaa tulla...

ois jo aikakin, kun tätä samaa keskustelua on tälläkin palstalla käyty jo vuosia, eikä siltikään mikään muutu, paisi että painot sen kun nousee.

Vierailija
280/405 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaton maito viisi litraa, 30% margariinia yksi kilo, kuusi litraa kokista, 1,5 kg sipsejä, eines ruoat, light-jogurttia kilo kaksi, kurkkua, muutama tomaatti, vähärasvainen jauheliha kaksi kiloa, kilo 5% vähärasvaista juustoa, leipää 1,5 kiloa jne., tässä tyypilliset ostokset mitä näkee. Ostajilla painoindeksi yli 30. Light-tuotteita menee ja light cocista, mutta paino ei vaan tipu. Kukaan ei tajua miksi, vaikka lightia syödään.

Joo tossa on kyllä aineksia katastrofiin.

Ostan itekin joskus sipsejä, mutta margariinit ja light-limut, mehut ja sokerihiilarimössöt saa jäädä hyllyihin.