Parisuhde ja miehen lapset
Olen itse 24vuotias ja mies on minua 12 vuotta vanhempi ja hänellä on kaksi lasta. Olemme seurustelleet kolme vuotta ja asumme molemmat omissa asunnoissa.
Ongelmaksi on minulle tullut miehen lapset. Tai ehkä hänen ex, en tiedä. Lapset tulee milloin tulee ja jos ex sanoo, että voiko mies ottaa lapset, vaikka ei ole miehen vuoro niin tottakai se ottaa heti ja puolustaa aina exäänsä.
Nähdään yleensä viikonloppuisin ja nyt tuli tieto, että lapset tulee taas miehelle, koska exällä on jotain ohjelmaa mikä tuli yllättäen. Suututtaa jonkin verran, kun tuntuu , että minun pitää ymmärtää lapsia ja vihaista exää ja minun tunteeni aina sivutetaan.
Ja pidän lapsista ei siinä mitään, mutta nämä jatkuvat "yllätykset" ärsyttää. Onko muita tässä tilanteessa olevia?
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on ollut nyt viimeiset 3 viikonloppua lapset. Ei tietty niin viikolla, mutta kuitenkin. Ja tulevat ainakin 2 viikonloppua taas on lapset, koska on hiihtoloma ja miehen vuoro olla hiihtoloma lasten kanssa.
Puhuin miehelle, että ei tämä mukavalta tunnu kun tuntuu etten edes parisuhteessa ole, koska kaikki on mennyt lasten ja exän toiveiden mukaan. Mies vastasi " Olimme nyttenkin 2 yötä yhdessä " Wau. Ja nyt pitää olla lasten kanssa.
Ymmärrän ettei lapsia voi jättää ja niiden kanssa pitää olla. Mutta olisi mukava jos joskus minua kunnioitetaan ja kysytään mitä toivon. Olen uupunut kun joudun miettimään muiden elämää ( siis lasten) ja miten / milloin voidaan viettää aikaa yhdessä. Muutenkin olisin voinut olla viikonlopun töissä, kun mies sanoi lyhyellä varoitusajalla, että lapset tulee. Tuntuu ettei se tällaista asiaa tajua tai kiinnosta. Opiskelijalle kun jokainen euro tulee tarpeeseen. Mies sanoi " No mene nyt ihmeessä töihin" Se tuli ja meni se vuoro.
Anteeksi sekava kirjoitus, tuntuu ettei aivot kohta pysy mukana tässä hommassa :DAp
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on ollut nyt viimeiset 3 viikonloppua lapset. Ei tietty niin viikolla, mutta kuitenkin. Ja tulevat ainakin 2 viikonloppua taas on lapset, koska on hiihtoloma ja miehen vuoro olla hiihtoloma lasten kanssa.
Puhuin miehelle, että ei tämä mukavalta tunnu kun tuntuu etten edes parisuhteessa ole, koska kaikki on mennyt lasten ja exän toiveiden mukaan. Mies vastasi " Olimme nyttenkin 2 yötä yhdessä " Wau. Ja nyt pitää olla lasten kanssa.
Ymmärrän ettei lapsia voi jättää ja niiden kanssa pitää olla. Mutta olisi mukava jos joskus minua kunnioitetaan ja kysytään mitä toivon. Olen uupunut kun joudun miettimään muiden elämää ( siis lasten) ja miten / milloin voidaan viettää aikaa yhdessä. Muutenkin olisin voinut olla viikonlopun töissä, kun mies sanoi lyhyellä varoitusajalla, että lapset tulee. Tuntuu ettei se tällaista asiaa tajua tai kiinnosta. Opiskelijalle kun jokainen euro tulee tarpeeseen. Mies sanoi " No mene nyt ihmeessä töihin" Se tuli ja meni se vuoro.
Anteeksi sekava kirjoitus, tuntuu ettei aivot kohta pysy mukana tässä hommassa :D
Eipä tuossa muu auta kuin uutta matoa koukkuun, mikäli mies ei oikeasti väitä sinun hyvinvoinnistasi, ja hänestä oikeasti tuntuu siltä,että toimiakseen lasten hyväksi, hänen täytyy toimia tällä tavalla. OLen pahoillani. Mutta on niitä miehiä maailma pullollaan, siirry vain reippaasti etiäpäin!
Vierailija kirjoitti:
Itsellä samanlainen exä. Lapset tulee luokseni parhammillaan päivän varoitusajalla. Toinen puoli on, että jos teen yhteisiä suunnitelmia viettää lasten kanssa aikaa, exä saattaa perua sen, koska lapset meneekin mummolaan. Ihan suoranaista eronjälkeistä henkistä kiusaamista. Mitään suunnitelmia ei voi tehdä, koska exä haluaa kontrolloida lasten avulla vielä elämääni. Pari kertaa olen sanonut ei, koska varoitusaika on ollut liian lyhyt ja kavereiden kanssa on sovittu menosta jo aikoja sitten. Tästä on rangaistu niin että en ole nähnyt yli kuukauteen lapsia. Toisaalta ei pitäisi tulla yllätyksenä, koska tämän tapaisen käytöksen takia "kasvoimme eri suuntiin".
Älä ihmeessä suostu tuollaiseen. Jos lapset ovatkin menossa mummolaan, niin soitat sinne eksän selän takana ja haet ne sieltä, elleivät välit ole aivan kuihtuneet sinne suuntaan. Jos lapsia ei saa tavata kuukauteen, niin riitauta tilanne laillisia reittejä. Kaikki viestit talteen äläkä tee mitään sopimuksia puhelimessa.
Sano miehelle, että maksa tämä raha minkä menetit työvuorossa , kun mies tyri viikonlopun ja menetit työvuoron
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi sekava kirjoitus, tuntuu ettei aivot kohta pysy mukana tässä hommassa :DEipä tuossa muu auta kuin uutta matoa koukkuun, mikäli mies ei oikeasti väitä sinun hyvinvoinnistasi, ja hänestä oikeasti tuntuu siltä,että toimiakseen lasten hyväksi, hänen täytyy toimia tällä tavalla. OLen pahoillani. Mutta on niitä miehiä maailma pullollaan, siirry vain reippaasti etiäpäin!
Samaa mieltä. Jos mies on tuota tyyppiä, että hänen mielestään on ihan okei hoitaa exän pyynnöstä lapsia 5 viikonloppua putkeen eikä pyhittää niistä edes yhtä sinulle, niin epäilenpä että tuo ei tule muuksi muuttumaan.
En tajua mitä valtaosa täällä olijoista on oikein nauttinut, mutta tuo tilanne nyt on ihan selkeästi aivan poskellaan eikä missään tapauksessa normaali. Sitä paitsi unohda kaikki noi aiemmat puheet "isä on ihana kun ottaa lapset etusijalle ja on hyvä isä". Hohhoijaa. Hän on hyvä isä siinä vaiheessa, kun hän tosiaan hoitaa ne lapset, mutta tuo koska tahansa hoitoon ottelu ei kerro mistään muusta kuin siitä, ettei hän osaa asettaa rajoja menneisyyden ja nykyisyyden välillä. Vaikka lapset fyysisesti hänen luonaan olisivatkin, niin hän saattaa silti olla isä jota ei kiinnosta p k n vertaa.
Sitä paitsi ei missään tapauksessa ole hyväksyttävää käytöstä ensin sopia tapaamisia ja sitten peruuttaa ne hetken varoitusajalla. Saattaa olla, että mies ei ole irti vielä eksästään ja käsittelee syyllisyydentunteitaan sinne suuntaan alistumalla mihin tahansa, mutta onhan se nyt miehenkin elämän omakätistä sabotaasia ottamalla lapset milloin vain hoitoonsa. Nytkin jo lapset ovat aika usein isällään, kun normaalisti sen pitäisi mennä niin, että jos äidin vuorolla äidille tulee menoja, niin hän hankkii toisen hoitajan. Tässä kohtaa en ajattelisi niitä lapsia, vaan ihan sitä eksää ja heidän parisuhdettaan, koska toi on wake up call laittaa rajat rajattomalle tai elämänhallinnattomalle eksälle.
Olen käynyt itse tismalleen samanlaisen suhteen läpi. Mies oli kaikkien mielestä hyvä isä, kun hän otti lapsia puoli vuotta putkeen luoksensa, mutta kukaan ei kuunnellut kun kerroin mitä siellä isän luona oikeasti tapahtuu. Lopulta selvisi että se oli miehen tapa hoitaa ero munhun ja nostaa lapsista rahaa, joten älkääs mammat olko niin sinisilmäisiä. Ne rahat muuten menivät viinaan (jota juotiin lasten nähden, ei tosin minun koska skippasin tapaamiset) ja tietokoneenosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi sekava kirjoitus, tuntuu ettei aivot kohta pysy mukana tässä hommassa :DAp
No. Lapset nyt on etusijalla, kun ovat pieniä. Jos vieläpä näillä vanhemmilla ei ole viikko-viikko-systeemiä, niin eipä isä todellakaan liikaa heidän kanssaan ole, vaikka lapset olisivat hänellä joka ikinen viikonloppu. Saattaahan siinä käydä niinkin, että isästä tulee jossain kohtaa lähihuoltaja, jolloin lapset ovat hänellä koko ajan.
Ja sinä tuossa kuviossa olet pelkkä pano. Miehestä on riittävää että lämmität hänen petiäsi, muusta seurastasi hän ei ehkä niin kamalasti välitäkään, voit hyvin olla opiskelemassa tai töissä, tee ihan mitä tykkäät kunhan olet silloin tällöin pantavana. No joskus varmaan hänestä on kiva näyttää kavereille että mulla on tämmöinen nuori suttura, mites teillä... siinä teidän "suhde".
Jos et pidä lapsista ja miehen isyydestä, on varmaan parempi, että haet jonkun muun sugardaddyn, vaikka sellaisen jonka lapset ovat jo aikuisia. Ja joka on niin avokätinen että sun ei tarvi mennä sinne heselle myymään hampurilaisia viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Lapset nyt on etusijalla, kun ovat pieniä. Jos vieläpä näillä vanhemmilla ei ole viikko-viikko-systeemiä, niin eipä isä todellakaan liikaa heidän kanssaan ole, vaikka lapset olisivat hänellä joka ikinen viikonloppu. Saattaahan siinä käydä niinkin, että isästä tulee jossain kohtaa lähihuoltaja, jolloin lapset ovat hänellä koko ajan.
Ja sinä tuossa kuviossa olet pelkkä pano. Miehestä on riittävää että lämmität hänen petiäsi, muusta seurastasi hän ei ehkä niin kamalasti välitäkään, voit hyvin olla opiskelemassa tai töissä, tee ihan mitä tykkäät kunhan olet silloin tällöin pantavana. No joskus varmaan hänestä on kiva näyttää kavereille että mulla on tämmöinen nuori suttura, mites teillä... siinä teidän "suhde".
Jos et pidä lapsista ja miehen isyydestä, on varmaan parempi, että haet jonkun muun sugardaddyn, vaikka sellaisen jonka lapset ovat jo aikuisia. Ja joka on niin avokätinen että sun ei tarvi mennä sinne heselle myymään hampurilaisia viikonloppuisin.
Jopas oli alentuva kommentti. Tämän olisi voinut ilmaista miljoona kertaa paremminkin, mutta todennäköisesti mies ei ole kauhean sitoutunut ap:hen. Siis käytös ei ainakaan kuullosta siltä.:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, hullu palasi. Olikin jo jonkinverran rakentavaakin keskustelua tässä ketjussa.
Sinuna miettisin kyllä, jatkaako tuollaista suhdetta. Ilmoita miehelle, että haluat oikean suhteen, et vain olla varalla, jos miehelle sattuu sopimaan. Ehkä hän ei ole selvästi sanonut, että satunnainen seksi riittää, vai onko teillä ollut puhetta yhteisestä tulevaisuudesta?
Kun miehesi oli 24v sinä olit 12v. Mitään rajaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että mies ei osaa asettaa kunnon rajoja exänsä suuntaan. Tämä on tosi tyypillistä, että miehet ovat nyhveröitä ja ex pyyhkii heillä lattioita.
Miehen pitäisi pitää kiinni jo sovituista tapaamisista ja lastenhoitovuoroista, muutenhan uudesta parisuhteesta ei mitään tule.
Välttämättä miehellä ei ole mitään intressiä siihen, että uusi tapailusuhde yhtään tuosta vakiintuneemmaksi muuttuisi. Satunnainen seura ja pano silloin tällöin riittää.
Tuttu ex-vaimon ffantasia, ettei se ex-mies voi koskaan rakastaa ketään niin kuin häntä, ja että ex-mies on aina hänen käytettävissään, ja muut naiset ovat ex-miehelle vain reikiä. Kylläkyllä. Tämä juuri on se syy, miksi näitä ongelmia on niin paljon, kun nämä ex-vaimot eivät ymmärrä että kun nainen eroaa miehestään, eroaa mies myös samalla tästä naisesta, jolloin hän EI ole ENÄÄ käytettävissä niin kuin yhdessäoloaikana.
Mutta tosiasia on myös, että kun nainen eroaa miehestä ja heillä on yhteisiä lapsia niin mies on edelleen lastensa isä. Aika jännä. Yleensä täällä eronneet isät parkuu ja kitisee, että exä vieraannauttaa lapset eikä anna iskän olla lasten kanssa. Nyt kun on tapaus, jossa mies saa olla lasten kanssa omasta halustaan enemmän niin sekin on väärin eikä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin sain lapsia olisin voinut esittää samoja kysymyksiä kuin ap-
Nyt kun minulla on lapsia, niin olen tajunnut asiat ihan eri tavoin. Kyse on nimittäin siitä, että ihminen, jolla on lapsia, HALUAA olla lastensa kanssa mahdollisimman paljon. On jatkuva suru siitä, että esim. työssä käynnin takia ei pysty olemaan lastensa kanssa niin paljon kuin haluaisi. Ja sen vuoksi jokainen vapaahetki, jolloin vain saa olla lastensa kanssa, on suuri ilo. En ole eronnut, mutta jos olisin, niin pyyhkisin tapaamissopimuksella takapuolta tilanteissa, joissa ex ehdottaisi, että lapset on minulla vaikka piti sopimuksen mukaan olla hänellä. Suostuisin ehdotukseen heti ja olisin siitä onnellinen. Saisinhan olla senkin hetken lasteni kanssa! Ja kyse ei todellakaan ole silloin jonkun eksän tai lasten priorisoimisesta ohi nyksän vaan ihan vain siitä, että ne on omia lapsia, ja niiden kanssa haluaa tietenkin olla jokaisen hetken jonka vain voi.
Summa summarum:
Lapseton ei sovi yhteen sellaisen kanssa, jolla on jo lapsia. Lapseton pilaa siinä elämänsä. Ap rakasta itseäsi sen verran, että etsit itsellesi lapsettoman miehen, jolloin saat elää sellaista elää, joka tekee sinut onnelliseksi.
Sorry, mutta ihan täyttä huttua. Katsotaan uudelleen sitten, kun olet eronnut. Elämästä ei tule mitään, jos lapset pomppivat ilman mitään suunnitelmia sinne tänne. On oltava selkeät tapaamisajat, joista poikkeamisesta sovitaan ja joustetaan erikseen puolin ja toisin. Asiat ei mene niin, että toinen osapuoli yksin määrittelee koska toinen on lasten kanssa.
Eihän tässäkään toinen osapuoli ole mitään määrännyt. Toki on isältä kysynyt voiko mies ottaa lapset luokseen viikonlopuksi ja mies on halunnut näin tehdä. Yhtäläisesti mies olisi voinut kieltäytyä, muttei halunnut niin tehdä. Mitä mä siinä on niin vaikea ymmärtää, että yleensä ihmiset haluaa viettää mahdollisimman paljon aikaa lastensa kanssa. Kaikki ei ole tunnekylmiä pskoja.
Mutta uutta kumppania kohtaan on ok olla tunnekylmä paska?
Uudella painolla on täysi oikeus valita ,haluaako tällaiseen lapsiperheelliseen suhteeseen vai ei. Ei kukaan pakota ryhtymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi sekava kirjoitus, tuntuu ettei aivot kohta pysy mukana tässä hommassa :DEipä tuossa muu auta kuin uutta matoa koukkuun, mikäli mies ei oikeasti väitä sinun hyvinvoinnistasi, ja hänestä oikeasti tuntuu siltä,että toimiakseen lasten hyväksi, hänen täytyy toimia tällä tavalla. OLen pahoillani. Mutta on niitä miehiä maailma pullollaan, siirry vain reippaasti etiäpäin!
Samaa mieltä. Jos mies on tuota tyyppiä, että hänen mielestään on ihan okei hoitaa exän pyynnöstä lapsia 5 viikonloppua putkeen eikä pyhittää niistä edes yhtä sinulle, niin epäilenpä että tuo ei tule muuksi muuttumaan.
Näin se elämä vaan menee. Aikataulut ja suunnitelmat muuttuu, asioissa joustetaan. Mikä ihme niissä viikonlopusta on, että juuri ne pitäisi saada olla ton iskä miehen kanssa? Jos lapset ei ole viikolla niin voihan se mies tosiaan panna sitä pari kertaa silloin ja kaikki on tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin sain lapsia olisin voinut esittää samoja kysymyksiä kuin ap-
Nyt kun minulla on lapsia, niin olen tajunnut asiat ihan eri tavoin. Kyse on nimittäin siitä, että ihminen, jolla on lapsia, HALUAA olla lastensa kanssa mahdollisimman paljon. On jatkuva suru siitä, että esim. työssä käynnin takia ei pysty olemaan lastensa kanssa niin paljon kuin haluaisi. Ja sen vuoksi jokainen vapaahetki, jolloin vain saa olla lastensa kanssa, on suuri ilo. En ole eronnut, mutta jos olisin, niin pyyhkisin tapaamissopimuksella takapuolta tilanteissa, joissa ex ehdottaisi, että lapset on minulla vaikka piti sopimuksen mukaan olla hänellä. Suostuisin ehdotukseen heti ja olisin siitä onnellinen. Saisinhan olla senkin hetken lasteni kanssa! Ja kyse ei todellakaan ole silloin jonkun eksän tai lasten priorisoimisesta ohi nyksän vaan ihan vain siitä, että ne on omia lapsia, ja niiden kanssa haluaa tietenkin olla jokaisen hetken jonka vain voi.
Summa summarum:
Lapseton ei sovi yhteen sellaisen kanssa, jolla on jo lapsia. Lapseton pilaa siinä elämänsä. Ap rakasta itseäsi sen verran, että etsit itsellesi lapsettoman miehen, jolloin saat elää sellaista elää, joka tekee sinut onnelliseksi.
Sorry, mutta ihan täyttä huttua. Katsotaan uudelleen sitten, kun olet eronnut. Elämästä ei tule mitään, jos lapset pomppivat ilman mitään suunnitelmia sinne tänne. On oltava selkeät tapaamisajat, joista poikkeamisesta sovitaan ja joustetaan erikseen puolin ja toisin. Asiat ei mene niin, että toinen osapuoli yksin määrittelee koska toinen on lasten kanssa.
Eihän tässäkään toinen osapuoli ole mitään määrännyt. Toki on isältä kysynyt voiko mies ottaa lapset luokseen viikonlopuksi ja mies on halunnut näin tehdä. Yhtäläisesti mies olisi voinut kieltäytyä, muttei halunnut niin tehdä. Mitä mä siinä on niin vaikea ymmärtää, että yleensä ihmiset haluaa viettää mahdollisimman paljon aikaa lastensa kanssa. Kaikki ei ole tunnekylmiä pskoja.
Mutta uutta kumppania kohtaan on ok olla tunnekylmä paska?
Uudella painolla on täysi oikeus valita ,haluaako tällaiseen lapsiperheelliseen suhteeseen vai ei. Ei kukaan pakota ryhtymään.
Mites se vanha pano? Senkö tarpeet pitäisi laittaa uuden edelle?
Miksi seurustelet noin vanhan kanssa?? Samanikäisenä naisena ei tulis mieleenkään ottaa ketään noin paljon itseä vanhempaa.
24v on vielä ihan lapsellinen ja kyvytön lasten kasvatukseen. Ota ero!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei varmaan ole siitä, ettei sinua kunnioiteta. Kyse on siitä, että teillä on niin erilaiset elämäntilanteet, että te ette kykene vastaamaan toistenne tarpeisiin. Sinun voi olla vaikea ymmärtää, että lapset ovat miehelle etusijalla ja mitä se käytännössä tarkoittaa. No tuotahan se käytännössä tarkoittaa, elämää lasten ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että mies ei osaa asettaa kunnon rajoja exänsä suuntaan. Tämä on tosi tyypillistä, että miehet ovat nyhveröitä ja ex pyyhkii heillä lattioita.
Miehen pitäisi pitää kiinni jo sovituista tapaamisista ja lastenhoitovuoroista, muutenhan uudesta parisuhteesta ei mitään tule.
Välttämättä miehellä ei ole mitään intressiä siihen, että uusi tapailusuhde yhtään tuosta vakiintuneemmaksi muuttuisi. Satunnainen seura ja pano silloin tällöin riittää.
Tuttu ex-vaimon ffantasia, ettei se ex-mies voi koskaan rakastaa ketään niin kuin häntä, ja että ex-mies on aina hänen käytettävissään, ja muut naiset ovat ex-miehelle vain reikiä. Kylläkyllä. Tämä juuri on se syy, miksi näitä ongelmia on niin paljon, kun nämä ex-vaimot eivät ymmärrä että kun nainen eroaa miehestään, eroaa mies myös samalla tästä naisesta, jolloin hän EI ole ENÄÄ käytettävissä niin kuin yhdessäoloaikana.
Mutta tosiasia on myös, että kun nainen eroaa miehestä ja heillä on yhteisiä lapsia niin mies on edelleen lastensa isä. Aika jännä. Yleensä täällä eronneet isät parkuu ja kitisee, että exä vieraannauttaa lapset eikä anna iskän olla lasten kanssa. Nyt kun on tapaus, jossa mies saa olla lasten kanssa omasta halustaan enemmän niin sekin on väärin eikä kelpaa.
Niin että vaihtoehdot on vaan ja ainoastaan ne 2 että joko äidin tahdosta isä ei saa nähdä lapsia ollenkaan tai sitten isän pitää lopettaa koko muu elämänsä ja olla 24/7/365 päivystysvalmiudessa perumaan kaikki muut menot kun hän SAA OLLA lastensa kanssa?
Anteeksi sekava kirjoitus, tuntuu ettei aivot kohta pysy mukana tässä hommassa :D