Voiko Kela oikeasti PAKOTTAA muuttamaan halvempaan asuntoon?
Vuokra ylittää nyt 50 eurolla enimmäisasumismenojen ylärajan. En millään jaksaisi taas muuttaa, kun ollaan vasta puoli vuotta asuttu tässä nykyisessä. Muuttaminen itsessäänkin on jo todella kallista ja maksaa useamman satasen.
Kommentit (16)
Ei se pakota tukiakaan nostamaan, kaikki on vapaaehtoista.
Työttömät luulevat olevansa vapaita mutta tanssivat maksajan pillin mukaan, aivan kuten töissä käyvätkin.
Ei ne ketään pakota muuttamaan, mutta ne ei maksa sitä ylimenevää osa. Joko maksat itse sen 50 euroa tai muutat, ne on vaihtoehdot.
Ei tietenkään. Maksat vaan itse mitä ei asumistukena tule. Tai en mimä tiedä, lopettaako kela kokonaan tuen?
Voihan ne lukita yhden huoneen oven! Ai yksiö? No voivoi...
Jotenkin ahdistaa, kun en oikeasti ole siinä kunnossa, että jaksaisin taas siivota kaksi asuntoa ja operoida muuttoa. En pysty itse edes kantamaan mitään.
Ap
Voi tietenkin, mun tykö tuli yhtäkkiä muuttomiehet ja poliisit ja pakko oli muuttaa heti, oli kuulemma KELA:n määräys.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ahdistaa, kun en oikeasti ole siinä kunnossa, että jaksaisin taas siivota kaksi asuntoa ja operoida muuttoa. En pysty itse edes kantamaan mitään.
Ap
Ota hoitokissoja hoitoon silloin tällöin. Sehän on jotain 20 euron luokkaa vuorokausihoito.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mites työt? Jos ei itselle maita työnteko niin laita ukkos töihin. Tai sitten jatkatte lusmuilua ja katsot huvituksista, kaljasta ja tupakasta se 50e. Täysin tehtävissä etenkin kun on kahden tulot.
Minäkin sain lopulta kahden vuoden hakemisen jälkeen määräaikaisen huonosti palkatun työn. Terveys tässä menee eikä palkalla saa kuluja peitettyä mutta se tunne kun tietää että kuun lopussa saa palkkaa. Matalalle putosin minäkin korkeakoulutettu viisikymppinen. Pari kuukautta ja voinkin juhlia seuraavaa vuosikymmentä. Sen jälkeen en taatusti kelpaa minnekään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mites työt? Jos ei itselle maita työnteko niin laita ukkos töihin. Tai sitten jatkatte lusmuilua ja katsot huvituksista, kaljasta ja tupakasta se 50e. Täysin tehtävissä etenkin kun on kahden tulot.
Minäkin sain lopulta kahden vuoden hakemisen jälkeen määräaikaisen huonosti palkatun työn. Terveys tässä menee eikä palkalla saa kuluja peitettyä mutta se tunne kun tietää että kuun lopussa saa palkkaa. Matalalle putosin minäkin korkeakoulutettu viisikymppinen. Pari kuukautta ja voinkin juhlia seuraavaa vuosikymmentä. Sen jälkeen en taatusti kelpaa minnekään töihin.
Tänään viimeksi lähetin työhakemuksen ja sitä edellisen sunnuntaina. Eipä sinne töihin noin vaan mennä tällaisena puolirampana. Ei ole mitään kalliita huvituksia enkä juo tai polta. Mikä ukko ja kahden tulot??
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työttömät luulevat olevansa vapaita mutta tanssivat maksajan pillin mukaan, aivan kuten töissä käyvätkin.
Enpä usko, että kukaan sosiaalitukien varassa elävä työtön kuvittelee olevansa vapaa..
Hehe! Mulla se ylittää 300 eurolla ja aion jäädä tähän silti.
Ministeriö, puolueet ja kunta. Kaksiot yksityistetty, isoja summia kunnalle kaksioista tai sille yksityiselle firmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tänään viimeksi lähetin työhakemuksen ja sitä edellisen s
Aloituksessa puhutaan monikosta 'ollaan vasta puoli vuotta asuttu tässä'. Eli yksinhuoltaja sitten. Joka tapauksessa, ei tarvi muuttaa. Kaivaa kuvetta vaan.
Ei pakota, mutta maksat itse yli menevän osuuden vuokrasta.