Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolat ja vaatekaupat Helsingissä, joissa palvelu on nykyään 'in english'

Vierailija
06.02.2019 |

niin tiedän välttää

Kommentit (393)

Vierailija
141/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on ras.istista porukkaa. En suostu juttelemaan ulkomaalaisen kanssa ja laitan kaupan boikottiin.

Mitä hemmetin tekemistä rasismilla tämän asian kanssa on?

Rasismilla on aika paljon tekemistä racimin kanssa. Packakasan tasoiset percupellet eivät tätä tietenkään voi ymmärtää koska maailmankuva.

Vierailija
142/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hard Rockin tarjoilijoissa on pajon yliopisto opiskelijoita. Esim kanadalainen poika ,josta tulee arkkitehti.

Oletko itse töissä Manhattan ketjussa? Oletko suomalainen?

Mikäs tämä Manhattan on josta kaikki jauhaa? 

Miten muuten tuo Hard Rockin tarjoilijan opiskelu liittyy asiaan? Kun on noin fiksu poika luulisi sitä enemmän vielä, että oppii helposti muutaman fraasin suomea, jotta voi antaa hyvää asiakaspalvelua kaikille kuten kuuluu. Hyvin erikoista toimintaa suoraan sanottuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla pitäisi olla selkärankaa sanoa suoraan vaikka seuraavasti: "Excuse me??? Let's make some things clear. We are in Finland and you work at custom service in Finland. So, the main serving language is finnish. Did I make myself clear enough?". Taisi vähän mennä päin perseitä tuo, mutta kai tosta ymmärtää sen oleellisen pointin.

On suorastaan huolestuttavaa, että olemme luopumassa omasta kansalliskielestämme siksi, koska ollaan liikaa imetty vaikutteita populaarikulttuurista. Mä voin kyllä Suomen rajojen ulkopuollella kokeilla tilata juttuja kohdemaan kielellä tai sitten millä sitä palvelua saa, mutta en oleta niiden puhuvan suomea kassalla. Oman kansalliskielen tuhoaminen on itse asiassa todella junttia, vaikka asia halutaan nähdä juuri päinvastoin. Meinaako ihmiset todella, että jotkut britit ja jenkit puhua pulputtavat monia eri kieliä siinä, missä suomalaisia velvoitetaan junttileimalla pelottelemalla opettelemaan vähintään kahta vierasta kieltä?

Kävelen ulos välittömästi kaupasta tai raflasta, mikäli minua aletaan omassa kotimaassani palvelemaan englannilla.

Vierailija
144/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin liike haluaa palvella vain englanniksi, niin sillä toki on siihen oikeus. Palvelkoon vaikka pelkällä inarinsaamen kielellä, jos haluaa. Asiakkailla vastaavasti on oikeus mennä tai olla menemättä moiseen liikkeeseen. Näissä ketjussa kerrotuissa tapauksissa on vain se ikävä puoli, että asia on selvinnyt vasta kassalla tms. Jotta tämä toimisi oikein, pitäisi tällaisen liikkeen ulko-ovella olla kyltti "palvelu vain englanniksi" (tai inarinsaameksi). Silloin asiakkaalla olisi aito mahdollisuus valintaan. Joillekinhan se englannin puhuminen voi olla ihan mieluisa vaihtoehto. 

Vierailija
145/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etnisesti englanniksi... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zaran kassaneiti: "In English, please"

Tuollaisia asiakaspalvelutapauksia ja -tilanteita  varten olisikin hyvä opetella joku tarkasti ja aivan huippuunsa hiotun  harjoitellusti sujuva, nasevan osuva  vastaus jollain Aberdeenin tai Glasgow'n skottimurteella tai vaihtoehtoisesti vaikka (esim. 'Broke Back Mountain'-elokuvan tyylisellä) Yhdysvaltain Wyomingin murteella...

Tää on hyvä. Meillä töissä oli eräs Walesista kotoisin oleva henkilö jonkun aaikaa eräässä projektissa ja kukaan ei olein ymmärtänyt häntä. Eivät edes hyvin englantia osaavat professorit.

Vierailija
146/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan suomalaisen kuuluu saada asioida omalla äidinkielellään.

Niinpä mutta tämä koskee vain virka-asioita.

Vierailija
147/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtuu, koska lampaat, aslo known as suomalaiset, antavat tämän tapahtua. Jotenkin ne ah-nii -kansainväliset liikkeet vain kuhisevat kuitenkin asiakkaita. Kohta ei Helsingissä saa enää mitään palvelua omalla äidinkielellään.

Vierailija
148/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hard Rockin tarjoilijoissa on pajon yliopisto opiskelijoita. Esim kanadalainen poika ,josta tulee arkkitehti.

Oletko itse töissä Manhattan ketjussa? Oletko suomalainen?

Mikäs tämä Manhattan on josta kaikki jauhaa? 

Miten muuten tuo Hard Rockin tarjoilijan opiskelu liittyy asiaan? Kun on noin fiksu poika luulisi sitä enemmän vielä, että oppii helposti muutaman fraasin suomea, jotta voi antaa hyvää asiakaspalvelua kaikille kuten kuuluu. Hyvin erikoista toimintaa suoraan sanottuna.

manhattan ketju on forumin alakerrassa ..sen vierest saa KEPAPPII ja KIINALAISTA

Vierailija
149/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä vastasin: "Maksaisin kuitenkin euroilla, ei ole puntia mukana." Enkä suostunut puhumaan englantia, koska olin suomalaisessa kaupungissa ostoksilla.

Ihmiset takanasi antoivat raikuvat aplodit ja hurrasivat sinulle:)

mitä...eikö?

Vierailija
150/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä vastasin: "Maksaisin kuitenkin euroilla, ei ole puntia mukana." Enkä suostunut puhumaan englantia, koska olin suomalaisessa kaupungissa ostoksilla.

mitä...eikö?

Samaa v.mäistä elämänasennettasi jaat R-kioskilla ja alepan kassalla.

Alkossa et uskalla..koska tarviit kossuu

Vierailija
151/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäminäminäminäminäminämimäniöaöööö

Vierailija
152/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan rahani vaikka Intialaiselle..

kunhan sen raflassa puhutaan SUOMEE

veronmaxusta viis

Vierailija
153/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä...eikö?

Eivät varmaankaan, koska "emmä nyt kehtaa". Tuo tyyppihän tietenkin oli tarinan junttipahis, kun kehtasi sanoa suoraan miten asian laita on. Suomalaista nöyryytetään omassa kotimaassaan siitä, että ei puhu englantia ja takaisin ei voi sanoa ku "maine mennee ja pelottaa".

Vierailija
154/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on ras.istista porukkaa. En suostu juttelemaan ulkomaalaisen kanssa ja laitan kaupan boikottiin.

Ei tällä ole ismien kanssa mitään tekemistä. Suomi on pieni ja uhanalainen kieli, ja jos suomalaiset haluavat sitä varjella, se sallittakoon. Kukaan muu sitä ei puolestamme tule vaalimaan.

Vierailija
155/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä...eikö?

Eivät varmaankaan, koska "emmä nyt kehtaa". Tuo tyyppihän tietenkin oli tarinan junttipahis, kun kehtasi sanoa suoraan miten asian laita on. Suomalaista nöyryytetään omassa kotimaassaan siitä, että ei puhu englantia ja takaisin ei voi sanoa ku "maine mennee ja pelottaa".

älä nyt puolustele junttimaista käytöstäsi

Vierailija
156/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään ongelmaa englannin puhumisen kanssa, käytän sitä töissä ja ystävieni kanssa päivittäin. Omassa maassani haluan kuitenkin palvelua ensisijaisesti omalla kielelläni. Jos jossain ravintolassa tai kaupassa on suomea osaamaton tyyppi töissä, en revi tästä pelihousujani, mutta siitä revin, jos koko puljun "imagoon" kuuluu pelkkä englanninkielinen palvelu eikä aspa ota vastaan yksinkertaisintakaan "yksi kahvi, kiitos" -tilausta suomeksi. 

Vierailija
157/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä ole ismien kanssa mitään tekemistä. Suomi on pieni ja uhanalainen kieli, ja jos suomalaiset haluavat sitä varjella, se sallittakoon. Kukaan muu sitä ei puolestamme tule vaalimaan.

ei oo iso menetys jos häviää

Vierailija
158/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään ongelmaa englannin puhumisen kanssa, käytän sitä töissä ja ystävieni kanssa päivittäin. Omassa maassani haluan kuitenkin palvelua ensisijaisesti omalla kielelläni. Jos jossain ravintolassa tai kaupassa on suomea osaamaton tyyppi töissä, en revi tästä pelihousujani, mutta siitä revin, jos koko puljun "imagoon" kuuluu pelkkä englanninkielinen palvelu eikä aspa ota vastaan yksinkertaisintakaan "yksi kahvi, kiitos" -tilausta suomeksi. 

voi kiitos tästä..niin ei tarvi hävetä sun takana kassajonossa

Vierailija
159/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta siitä revin, jos koko puljun "imagoon" kuuluu pelkkä englanninkielinen palvelu eikä aspa ota vastaan yksinkertaisintakaan "yksi kahvi, kiitos" -tilausta suomeksi. 

Tuollaiseltahan se yleensä vaikuttaa nyt. On aika mustavalkoista. Joko puhuvat suomea kunnolla, tai sitten ei ollenkaan. Ei ole vielä kertaakaan tullut ainakaan itselle sellaista henkilöä vastaan joka yritti suomeksi, vaikka ei kovin hyvin vielä osaakaan. Kun pyytää yhden kahvin, vastaus on "Ok, one coffee? Just black?". Sellaiseksi on mennyt.

Toisaalta yritän ylipäätänsäkin välttää suomessa kahviloista maksamista nykyään, kun niiden viihtyvyystaso ei ole hintaan nähden mielestäni mitään kovin erikoista. Ja sitten vielä tämä asiakaspalvelun taso lisäksi nyt...

Vierailija
160/393 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa maan tavalla ja piste.

"Valitettavasti tämä vuorovaikutustilanne ei tue englantia, koska olette eri kielialueen vaikutuspiirissä. Hyvää päivänjatkoa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan