Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästäisitkö 2 miljardia mieluiten lapsiperheiltä, yksinhuoltajilta, eläkeläisiltä, työttömiltä, vanhustenhoidosta vai koulutuksesta?

Vierailija
05.02.2019 |

Niin?

Kommentit (333)

Vierailija
61/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkailta lapsiperheiltä (nettotulot satatonnia vuodessa), jos noista pitää valita. Kaikilta muilta on otettu jo.

Eli heiltä, jotka jo nyt maksavat tulonsiirrot?

Vierailija
62/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi ansaita palkkana omalla työllään kovin paljoa. Se joka riistää muidenkin osuutta eli kunhan tienaa saa osinkoa tai palkkiota riittävästi, niin on velvollinen siitä edustaan maksaakkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäisin turvapāikanhakijoista. Saisivat itse maksaa täysihoidostaan. Onhan aikoihin eletty, että nuorille miehille maksetaan täysihoidosta.

Tuolloin heille pitäisi heti myöntää työlupa jotta voivat elää jollain. Mikään maa ei anna työlupaa helposti koska syntyis halpatyövoiman markkinat.

Vierailija
64/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkailta lapsiperheiltä (nettotulot satatonnia vuodessa), jos noista pitää valita. Kaikilta muilta on otettu jo.

Aina voidaan myös jakaa työt useammalle. Sitten kaikki maksaa itse itsensä. Mutta eihän tämäkään käy, vaan itse pitäisi saada kaikki.

Vierailija
65/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maassa oleskelulupa rajattaisiin kansalaisuuteen. Jos ei ole Suomen kansalainen, saa olla maassa vain työluvalla. Muut poistettaisiin maasta. Säästöä tulisi heti 2-4 miljardia vuodessa.

Lasten huostaanotto perustuisi vain oikeuden päätöksellä annettuun tuomioon vakavasta rikoksesta lasta kohtaan. Nämä hoidettaisiin yhteiskunnan laitoksissa, ei yksityisissä. Säästöä tulisi 900 miljoonaa vuodessa. Siitä voitaisiin käyttää 400 miljoonaa perheiden tukemiseen (esim kodinhoitajat). Säästöä jäisi 500 miljoonaa.

Työttömien holhous ja paimentaminen lopetettaisiin. Säästöä 300 miljoonaa.

Yhteiskunnan maksamat palvelut tuotettaisiin yhteiskunnan omin toimin, ei yksityisiltä yrityksiltä ostamalla. Säästöä kertyisi 500-1000 miljoonaa.

Työvoiman vapaa liikkuminen on EU:n perusasioita. Jos haluat EU-eroa, sen kustannukset ovat miljardeja.

Lastensuojelusta säästäminen on nimenomaan heikoimmilta viemistä. Turhia huostaanottoja ei tehdä.

Työttömien holhoamiseen en ota kantaa, koska en tiedä, viitataanko tässä työttömyysetuuksiin yleensä vai aktivointitoimiin, mutta onhan se huolestuttavaa, jos työikäiset syrjäytyvät suurin joukoin. Aika kapeilla harteilla tässä yhteiskuntaa rahoitetaan.

Vierailija
66/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voidaan myös jakaa työt useammalle. Sitten kaikki maksaa itse itsensä. Mutta eihän tämäkään käy, vaan itse pitäisi saada kaikki.

Joo, jaetaan vaan työt useammalle! Sinä varmaan riemuitset siitä, että sinun sydänleikkauksesi tekee se työttömyyskortistosta otettu lääkäri, putkesi korjaa se pitkäaikaistyötön putkimies ja hampaasi korjaa irakilainen kielitaidoton hammaslääkäri.

Vierailija
67/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin hoitoalan työntekijöiltä palkan pois. Vanhuksilta ja vammaisilta myös kaikki pois. Yritystukiin lisää esim. Esterin peestä firmalle helpotusta verotuksen, jotta tulosta tekevät firmat työllistävät 0-tuntisopimystyöntekijöitä.

T. Orpo

Puhu sinä vain omalla suullasi ja anna Orpon puhua omallaan. Vai etkö usko, että hän osaa möläytellä tarpeeksi hölmöjä ilman sinun sivustatukeasi?

Vierailija
68/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voidaan, otetaan 25e/h suomalaisen timpurin tilalle kaksi virolaista 11e/h.

Mutta eihän tämäkään käy, vaan itse pitäisi saada kaikki.

Vierailija
69/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös rikkaat lapsiperheet maksa tuloveroa ihan siinä missä rikkaat sinkutkin. Lisäksi kuluttavat enemmän joten maksavat enemmän alvia ym. veroja.

Vierailija
70/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhutaan työllisyydesta kun kerran työllä ei nykyään tienää edes sen vertaa että verokirstuun kolahtaisi juuri mitään. Eikö olisi tärkeämpää puhua mistä se 2 miljardia verotetaan. Vaikka työllisyys olisi 100% nollatuntisopimusta ja 9€ päivätöitä ei siitä valtio mitään hyödy. 

Vierailija
71/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistaisin kuntatason kokonaan päätöksenteosta ja verotuksesta. Viisimiljoonainen kansa ei tarvitse yli 300 rinnakkaista hallintopyramidia kaikkine isopalkkaisine johtajineen, päälliköineen, asiantuntijoineen, sihteereineen jne. 18 maakuntaakin on liikaa, hallinnon perusyksiköiksi voidaan ottaa vuoden 1997 jaon mukaiset läänit. Kuntiin jää suorittava porras, ja kun kuntayhdistymisiä ei enää tarvita, jokainen paikkakunta voi taas ottaa vanhan nimensä ja vaakunansa. Sehän asukkaille on kuitenkin tärkeää.

Sveitsi, Euroopan ehkä vaurain maa, pitää sisällään noin 2200 kuntaa, joissa on asukkaita keskimäärin 3700. Siellä päätöksenteko on lähellä ihmistä ja systeemi toimii erinomaisesti.

Miksi levität tällaistä tietoa, että toimii erinomaisesti? Systeemi on vanhanaikainen ja päätöksenteko vääristää painoarvoa tuppukylille. Nytkin ollaan ihmeissään, mitä vaikutuksia päätöksillä on tulevaisuuden energian turvaamiseen. Änkyräkylissä haluttiin tukkia rajoja EU-kansalaisilta, eikä tippaakaan ajateltu mitä vaikutuksia sillä on muhun yhteistyöhön ja kaupankäyntiin.

Parin viimeisen vuoden aikana julkisen sektorin työntekijät ovat lakkoilleet (mm. opettajat), kun määrärahoja on nipistetty. Lakkopäivät voidaan laskea viikoissa.

T. ulkosuomalainen, ch

Vierailija
72/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jaetaan vaan työt useammalle! Sinä varmaan riemuitset siitä, että sinun sydänleikkauksesi tekee se työttömyyskortistosta otettu lääkäri, putkesi korjaa se pitkäaikaistyötön putkimies ja hampaasi korjaa irakilainen kielitaidoton hammaslääkäri.

Lääkäreitä pitää kouluttaa kaksinkertainen määrä nykyiseen, niin loppuu soteongelmatkin saman tien.

Vierailija
73/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on huono jos rikkaat maksaa vaan helkkaristi veroja saamatta mitään julkisia palveluita käyttöönsä. Saattaa aika monella siinä vaiheessa käydä mielessä, että mitä hittoa minä täällä asun kun olen pelkkä kävelevä rahasampo näille muille.

Minusta oikeudenmukaisin on, että kaikki maksaa veroja kykynsä mukaan ja siitä palkkioksi kaikki saa samat toimivat ja laadukkaat julkiset palvelut. Eikä niin, että rikkaat maksaa vaan veroja saamatta palveluita. Koska se johtaa siihen, että rikkaille tulee omat yksityiset palvelut ja köyhille jää huonolaatuisempi julkinen puoli.

Vierailija
74/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhutaan työllisyydesta kun kerran työllä ei nykyään tienää edes sen vertaa että verokirstuun kolahtaisi juuri mitään. Eikö olisi tärkeämpää puhua mistä se 2 miljardia verotetaan. Vaikka työllisyys olisi 100% nollatuntisopimusta ja 9€ päivätöitä ei siitä valtio mitään hyödy. 

Näillä työllistyskeinoilla se 100% tulee vastaan eikä riitäkkään. 

Vierailija
75/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreitä pitää kouluttaa kaksinkertainen määrä nykyiseen, niin loppuu soteongelmatkin saman tien.

Hei, täällä piti etsiä säästöjä eikä rahanreikiä!

Vierailija
76/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megasuurista eläkkeistä leikkaisin. joku 20 000 € kuussa saapi riittää

Vierailija
77/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet eläkeläisiltä ja puolet työttömiltä. Kumpikaan ryhmä ei ole rahojaan ansainnut

Vierailija
78/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuryrityksille jaettavista tutkitusti tehottomista yritystuista pystyisi leikkaamaan helposti tuon 2 miljardia. Yritystukia maksetaan (laskutavasta riippuen) jopa n.8 miljardia vuodessa. Niistä voisi höylätä pois helposti vaikka tuplat, eli 4 miljardia, ellei enemmänkin.

Vain oikeasti hyödyllisiä yritystukia, joita on ihan murto-osa noista tuista (tutkimukseen ja kehitykseen), voisi harkitusti maksaa. (Nuo tuet myös vääristävät kilpailua pienten ja suurten yritysten välillä, suurten eduksi.)

Muitakin järkeviä säästökohteita löytyy, esimerkiksi:

Lakataan tuo valtion holtiton rahan kippaaminen yksityisille firmoille yhteiskunnan palvelujen järjestäjinä: Esimerkkeinä yksityiset terveys-alan yritykset, työttömien sisällöltään tyhjänpäiväiset "kurssit". Valtion rahat kulkee yritysjohdolle ja pois Suomesta. Esimerkiksi nykyinen hallitus on voimakkaasti edistänyt tällaisia järjestelyjä päätöksillään ja lainsäädännöllä. Paljonko tällainen rahanhaaskuu on jo maksanut yhteiskunnalle?

(No, mutta ihmekös tämä, kun pääministerikin on omatkin rikkautensa tehnyt yhteiskunnan varoilla kikkailemalla https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b776e29f-4c4c-4df9-a4ff-4253c4ba9d71 ja koomuskavereillakin tiukat siteet ja sisäpiirikähminnät mm. terveysalan yritysten parustamisessa ja markkinoiden luomisessa niille. )

Mistä ap muuten keksit nuo 2 miljardin säästöt?

Jos noista hyödyttömistä suuryritysten yritystuista leikataan tuplat, eli 4 miljardia, niin sittenhän voisi jäädä 2 miljardia lisää varoja panostaa työttömiin, lapsiperheisiin, eläkeläisiin, yksinhuoltajiin, vanhustenhuoltoon, koulutukseen jne. tarpeellisiin kohteisiin.

Vierailija
79/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minarkistinen yövartijavaltio, jonka ainoa vastuu on sisäinen ja ulkoinen turvallisuus. Kaikki muu vapautetaan kansalaisten itsensä järjestettäväksi yrityksillä tai yhteisöillä.

Vierailija
80/333 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Megasuurista eläkkeistä leikkaisin. joku 20 000 € kuussa saapi riittää

Ei realistinen ehdotus.

Otappa selvää itse, että miksi ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi