Säästäisitkö 2 miljardia mieluiten lapsiperheiltä, yksinhuoltajilta, eläkeläisiltä, työttömiltä, vanhustenhoidosta vai koulutuksesta?
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Komppi edelliselle. Miksi ap rajaat säästökohteet vain sosiaalipuolelle ja opetukseen? Kyllä budjetissa on paljon muutakin. Yritystuet ja maataloustuet vääristää kilpailua. Ja armeijalle riittää vähän vähempikin.
Koska olen median trolli ja yritän vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen.
Vanhukset kuolevat muutenkin pian, niin sinne on turha kaataa rahaa.
Yritystuista on jopa enemmän kuluja kuin hyötyä jos ne yrityksen aiheuttavat ympäritöntuhoa jonka valtio sitten vielä päälle kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikkailta lapsiperheiltä (nettotulot satatonnia vuodessa), jos noista pitää valita. Kaikilta muilta on otettu jo.
Mitä eläkeläisiltä on otettu?
Jos tuet otettaisiin pois maataloustuista ja yrityksiltä, se tarkoittaisi, että lisää työttömiä tulisi, mikä lisäisi kuluja.
Itse sanosiin työttömiltä.
Mitä jos kouluttais porukkaa vain niille aloille joilla on tarvetta? Meillä päin ei juuri koskaan lue että tarttisi olla merkonomi tutkinto. Joko tutkintoa ei vaadita tai sitten pitää olla tradenomi. Eli täältä suunnalta saisi poistaa yhden tutkinnon pariksi vuodeksi ainakin. Myös sairaanhoitajia ja lähihoitaja on täällä päin paljon työttöminä. Joku media alan AMK tutkinto kuulostaa sellaiselta ettei varmaan kannata järjestää joka vuosi. Terveydenhoitaja linja kuulemma lopetettiinkin jo kun ei niillä riittänyt töitä. Miesvaltaisilla aloilla on kova pula ja niihin koulutetaankin paljon porukkaa. Vielä pitäisi markkinoida naisillekin sopivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Yritystuista on jopa enemmän kuluja kuin hyötyä jos ne yrityksen aiheuttavat ympäritöntuhoa jonka valtio sitten vielä päälle kustantaa.
Siis.. Missä ihmiset luulee suurinosa työssäkäyvistä ihmisistä työskentelee Suomessa? Jossain muualla, kuin yrityksissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis.. Missä ihmiset luulee suurinosa työssäkäyvistä ihmisistä työskentelee Suomessa? Jossain muualla, kuin yrityksissä?
Siis... mitään järkeä kommentissasi ei ole. Miksi trolllaat keskustelua etkä suostu puhumaan todellisista haitoista joita järjestelmässä on, vaan off topikista, agressiivista. Ihmiset työskentelevät senkin jälkeen niissä yrityksissä, joissa ei saastuteta valtion tukemana ympäristöä ja valtion siivoamana sotkut jotka jätetään. Heräisit jo, asioille on alettava tekemään jotain vempuloinnin jota harrastat sijaan. Työelämää ei olla muuttamassa vaan tuhoamisen tukemista joka tulee kalliimmaksi kuin mitä hyötyä siitä on. Kannattaisi ohjata sitä kulutusta ja työtä sellaiseksi että ympäristömme sekä maksukykymme sen kestää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhutaan työllisyydesta kun kerran työllä ei nykyään tienää edes sen vertaa että verokirstuun kolahtaisi juuri mitään. Eikö olisi tärkeämpää puhua mistä se 2 miljardia verotetaan. Vaikka työllisyys olisi 100% nollatuntisopimusta ja 9€ päivätöitä ei siitä valtio mitään hyödy.
Tässä on sitä pointtia mikä syy on puhua työllisyydestä kun sillä ei ole mitään konkreettista merkitystä nykypäivänä valtion tuloihin, rahat menevät muutenkin pitkälti ohi palkkojen maksun.
Mitä jos alettaisiin tehdä työtä ja työllistää muita, niin valtio saa verotuloja eikä tarvitse leikata?
Vierailija kirjoitti:
Helpointa olisi säästää työttömiltä. Otetaan malli, jossa 3 kk ajan saa 75% palkasta työkkäritukea, sen jälkeen 3 kk ajan 50 % ja sen jälkeen ei euroakaan. Ei kursseja, ei koulutusta, ei kyykytystä eikä rahaa.
Sitten varmaan lisäisit poliisien resursseja? Maksaa hiukan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos alettaisiin tehdä työtä ja työllistää muita, niin valtio saa verotuloja eikä tarvitse leikata?
Jos siitä ei makseta ei siitä tule tulojakaan. Jos verottaisiin sieltä mihin ne työn hedelmät valuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis... mitään järkeä kommentissasi ei ole. Miksi trolllaat keskustelua etkä suostu puhumaan todellisista haitoista joita järjestelmässä on, vaan off topikista, agressiivista. Ihmiset työskentelevät senkin jälkeen niissä yrityksissä, joissa ei saastuteta valtion tukemana ympäristöä ja valtion siivoamana sotkut jotka jätetään. Heräisit jo, asioille on alettava tekemään jotain vempuloinnin jota harrastat sijaan. Työelämää ei olla muuttamassa vaan tuhoamisen tukemista joka tulee kalliimmaksi kuin mitä hyötyä siitä on. Kannattaisi ohjata sitä kulutusta ja työtä sellaiseksi että ympäristömme sekä maksukykymme sen kestää.
Jos yrityksiltä otettaisiin tuet pois se johtaisi siihen, että osa yrityksistä kaatuisi, osa joutuisi luopumaan työntekijöistään. Yritykset tuottavat Suomelle paljon veroja, joten ne tuet jota yrityksille annetaan, tulevat takaisin veroina niin työntekijöiden palkoista kuin itse yrittäjiltä. Suomeen pitäisi saada itseasiassa enemmän yrityksiä, mutta todella harva haluaa ottaa riskiä yrityksen perustamiseen.
Esimerkiksi on perustettu sellaisia yrityksiä, jotka ajavat juuri tuollaisia käsitteitä mitä itse ajattelet. He suunnittelevat ja tuottavat tuotteita, joilla saadaan tehtaiden kulutusta alemmaksi. Mutta sinä haluat ottaa tälläisiltäkin yrityksiltä tuet pois. Tälläisiä yrityksiä ei välttämättä olisi olemassa, ilman valtion takaamaa tukea (mikä ei edes ole kovinkaan suuri)
En. Suuryritykset vievät rahansa ulkomaille suomen verotuksen porsaanreikiä hyväksikäyttäen, jopa valtion omistamat yritykset tekee näin, sulkisin nämä porsaanreiät, Siinä tuisi helposti miljardeja lisää JOKA vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästäisin turvapāikanhakijoista. Saisivat itse maksaa täysihoidostaan. Onhan aikoihin eletty, että nuorille miehille maksetaan täysihoidosta.
q
ÄMikrotasolla ajateltuna tilanteen absurdius tulee paremmin esiin.
Esimerkkitarina
Minä 35v mies saapuisin johonkin isohkoon yrittäjäperheeseen. Heti aluksi valehtelisin ikäni olevan 17v. Jonkun perheenjäsenen epäillessä ikääni, toiset haukkuvat häntä moisista epäilyistä. Oikea ikäni käy selville ajan kanssa, mutta siitä ei vain puhuta. Ensimmäisillä aterioilla kiukuttelen ruoasta ja pian perhe valmistaakin kahta erilaista ruokaa ja maksaa minulle ruokarahaa.
Parin viikon kuluttua huomataan erityistarpeeni ja ruokarahan lisäksi saan tupakkarahaa, discorahaa, uuden puhelimen, jolla pitelen yhteyttä vaimon kanssa. Tukka leikataan ja saan uudet vaatteet. Perheenäiti opettaa minulle loruja ja ihastuu ja meillä alkaa salasuhde. Samaan aikaan perheen 14v teinitytär vetää minua puoleensa ja pian alkaa suhde myös tämän kanssa, joskin seksiin pitää hieman painostaa ja pakottaa. Hienotunteisesti perhe siirtyy minun aikatauluihini ja saan messuta ja meluta omien aikataulujen mukaan. Perheenisä vähän kyselee voinko tulla auttamaan heidän yrityksessään tai osallistua kotitöihin. Onnekseni ei tarvitse edes vastata, kun perheen naiset haukkuvat isän pystyyn. Isä alkaa nukkua sohvalla tai yrityksensä tiloissa tehden pitkää päivää selvitäkseen elatuksestani. Minä nukun yöni julkeasti äidin tai tyttären sängyssä. Kumpikaan heistä ei halua uskoa minusta mitään pahaa. Perheen toinen poika pistetään muuttamaan omilleen kun julkeaa epäillä aikeistani ja tekojani. Käyn lomailemassa kotonani vaimon ja perheeni luona...
Suosittelen terapiaa sulle näiden sairaiden fantasiottesi kanssa.
Sairas fantasia? Ainoastaan hyvä ja johdonmukainen jatkokertomus noille jo vuosien takaisille fantasioille monitoimiosaajien työ pe räisestä maa hanmuu tos ta. Lukemisen ja kirjoituksen opetteluun on mennyt vuosikausia ja työtä paahtavat selkä hiessä. Siinäpä fantasiaa kerrakseen.
Mutta nämä leikkaukset ovat tabu, eikä saa edes puhua, hyssyn hyssyn vaan. ohis
Ja kyllä, jollain on jo kiire poistaa....3 2 1....
Vierailija kirjoitti:
Työttömiltä.
Lasten tai vanhusten ei tulisi kärsiä ja koulutus on ehdottoman tärkeä työllistymiselle. On paljon työttömiä jotka ei vain viitsi kouluttautua tai muuttaa työn perässä, näiltä yhteiskunnan loisilta saa hyvin leikata.
Leikkaisit työttömiltä ja lasten ei tulisi kärsiä??
Luuletko, ettei työttömillä ole lapsia lainkaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yrityksiltä otettaisiin tuet pois se johtaisi siihen, että osa yrityksistä kaatuisi, osa joutuisi luopumaan työntekijöistään. Yritykset tuottavat Suomelle paljon veroja, joten ne tuet jota yrityksille annetaan, tulevat takaisin veroina niin työntekijöiden palkoista kuin itse yrittäjiltä. Suomeen pitäisi saada itseasiassa enemmän yrityksiä, mutta todella harva haluaa ottaa riskiä yrityksen perustamiseen.
Esimerkiksi on perustettu sellaisia yrityksiä, jotka ajavat juuri tuollaisia käsitteitä mitä itse ajattelet. He suunnittelevat ja tuottavat tuotteita, joilla saadaan tehtaiden kulutusta alemmaksi. Mutta sinä haluat ottaa tälläisiltäkin yrityksiltä tuet pois. Tälläisiä yrityksiä ei välttämättä olisi olemassa, ilman valtion takaamaa tukea (mikä ei edes ole kovinkaan suuri)
Musta ja valkoinen ei ole koko maailman värit vaikka niin nyt aloit esittämään. Yritystuista voidaan helposti poistaa ne räikeimmät virheet ja ongelmatuet, joista tulee enemmän kuluja, kuin mitä niistä on hyötyä. Miksi sinulle on vaikea hahmottaa itse ongelmaa ja alat jä'lleen puhumaan offtopiikista.
Vierailija kirjoitti:
En. Suuryritykset vievät rahansa ulkomaille suomen verotuksen porsaanreikiä hyväksikäyttäen, jopa valtion omistamat yritykset tekee näin, sulkisin nämä porsaanreiät, Siinä tuisi helposti miljardeja lisää JOKA vuosi.
Haluaisitko avata tarkemmin mitä porsaanreikää käyttäen, mitkä yhtiöt, kuinka paljon tarkalleen rahaa menee ulos suomesta ja niin edespäin? Olisi helpompi olla samaa mieltä, jos olisi jotain faktoja takana, kuin pelkästään mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ja valkoinen ei ole koko maailman värit vaikka niin nyt aloit esittämään. Yritystuista voidaan helposti poistaa ne räikeimmät virheet ja ongelmatuet, joista tulee enemmän kuluja, kuin mitä niistä on hyötyä. Miksi sinulle on vaikea hahmottaa itse ongelmaa ja alat jä'lleen puhumaan offtopiikista.
Millä tavalla puhuin offtopiikista, kun aiemmin jo puhuttiin yrityksien tuista? Ja voisitko myös avata vähän enemmän mitkä ovat nämä räikeimmät virheet ja ongelmatuet? Ja missä olisi tilasto, jossa nähtäisiin, että nämä ovat juuri niitä enimmäiskuluja.
Kuten täällä on jo selitetty, laskutavasta riippuen noita yritystukia ei ole koskaan ollut olemassakaan valtion kirstussa. Vähän vaikea säästää sellaisesta, mitä ei ole.
Terveysalan yrityksistä olen kanssasi ihan samaa mieltä.