Ai kamala näitä kotikokkien "kehuttuja" reseptejä
Ruokiin tulee lähinnä valmiita pakasteita ja säilykkeitä purkista. Ei mitään tuoretta.
Näitä reseptejä lukiessa tuntee itsensä innovatiiviseksi gourmet-kokiksi.
Kommentit (544)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs muuten pulled porkille tehdään bbq-kastike käyttämättä mitään puolivalmisteita esim tomaattimurskaa.
Mä laitan pullled porkiin kaikkea mahdollista mitä kaapista sattuu löytymään. Mausteita (esim. paprikajauhetta, pippuria, tuoretta chiliä, valkosipulia ja inkivääriä, juustokuminaa, tähtianista, sitrushedelmän kuorta), nesteitä (esim. olutta, puristettua appelsiinimehua, etikkaa, vettä.. Lihan oheen esim. omenaa, savustettua paprikaa. Vain mielikuvitus on rajana.
niin ja jos kaipaa, savuistuutta saa esim. viskillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs muuten pulled porkille tehdään bbq-kastike käyttämättä mitään puolivalmisteita esim tomaattimurskaa.
Mä laitan pullled porkiin kaikkea mahdollista mitä kaapista sattuu löytymään. Mausteita (esim. paprikajauhetta, pippuria, tuoretta chiliä, valkosipulia ja inkivääriä, juustokuminaa, tähtianista, sitrushedelmän kuorta), nesteitä (esim. olutta, puristettua appelsiinimehua, etikkaa, vettä.. Lihan oheen esim. omenaa, savustettua paprikaa. Vain mielikuvitus on rajana.
Paprikajauhe ja savustettu paprika? Mitä ihmettä? Tuoreenahan ne pitää laittaa! Eikä olutkaan kovin tuoreelta kuulosta. Mitenkäs te nyt yhtäkkiä käytättekin niitä puolivalmisteita ja säilykkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä selailin kerran kortikokkia ja ihmettelin kun vastaan tuli ohje: "Keitetty vesi". Onhan se toki hyvä, että löytyy nuokin, kun joillekin ei edes tuota opeteta kotona, mutta ihmetytti kyllä silti.
Toinen omituinen oli, kun etsin levylihapiirakan ohjetta, kun en muistanut mihin asteeseen uuni piti laittaa ja kauanko antaa olla siellä. Silmäni osuivat yhden ilmoituksen outoon kuvaan, missä oli mielestäni eineslihapiirakka ja avasin sen. Siinä oli ohjeet kuvien kera, miten lihapiirakkaan laitettiin ketsuppi ja sinappi, viereen otettiin Karjala-tölkki. Ei herranjestas ja muistaakseni vielä kirjoitusasukin oli jotenkin outo.
Löytyy sieltä myös paahtoleivän ja jallukolan ohje yms. Minä oon ottanut ne ihan huumorilla, kieli poskessa tehtyjä selkeästi.
Olen itsekin huomannut, että siellä on aika paljon kaikkea tuollaista, olen miettinyt onkohan tehty huumorilla vai ihan tosissaan. Osa on ollut ihan selkeästi vitsillä tehty, mutta osa tuntunut siltä, että on tehty vakavissaan.
Minua ärsyttää ne "Maailman paras xxxxx". Jotenkin on vain todella ärsyttävä otsikoida ruoka niin. Yleensä ne vielä ovat aika karmeita ne reseptit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paprikajauhe ja savustettu paprika? Mitä ihmettä? Tuoreenahan ne pitää laittaa! Eikä olutkaan kovin tuoreelta kuulosta. Mitenkäs te nyt yhtäkkiä käytättekin niitä puolivalmisteita ja säilykkeitä?
Paprikaa voi savustaa pannulla ihan itse kuules :) Ja itse en lue mausteita puolivalmisteiksi. Ja minulla ei muutenkaan ole mitään ongelmaa käyttää esim. sinappia. Sitäkin kun on myynnissä montaa sorttia ja teen sitä myös itse.
Jotkut on kyllä kamalia, kuten se joku "maailman paras pannukakku" joka oli kammottavan makea ja rasvainen.
Minä annan kaikkien kukkien kukkia. Ei tulisi mieleenkään avautua jonkun hitaasta vauhdista lenkkipolulla,tai suorituksista kuntosalilla, miksi sitten "huonosta mausta" keittiössä? Tärkeintä on että ihmisillä on itsellään hauskaa harrastuksissaan sillä tasolla ja tyylillä jolla he niitä harrastavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paprikaa voi savustaa pannulla ihan itse kuules :) Ja itse en lue mausteita puolivalmisteiksi. Ja minulla ei muutenkaan ole mitään ongelmaa käyttää esim. sinappia. Sitäkin kun on myynnissä montaa sorttia ja teen sitä myös itse.
Niin, siinähän se tulikin. Et tietenkään lue puolivalmisteiksi niitä puolivalmisteita, joita itse käytät. :D
Ja kerropas lisää tuosta pannulla savustamisesta. Meillä taitaa olla vähän eri käsitys savustamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siinähän se tulikin. Et tietenkään lue puolivalmisteiksi niitä puolivalmisteita, joita itse käytät. :D
Ja kerropas lisää tuosta pannulla savustamisesta. Meillä taitaa olla vähän eri käsitys savustamisesta.
No voit ihan huviksesi lukea esim. netistä miten puolivalmiste yleisesti määritellään :) Ja minä kyllä käytän puolivalmisteita tilanteesta riippuen. Sinä kysyit reseptiä pulled porkiin ja minun pointtini oli, että pulled porkiin voi laittaa ihan mitä itse haluaa. Ei sii tarvirse orjallisesri mitään reseptiä noudattaa, jos haluaa olla käyttämättä edes niitä mausteita ;)
Savustamiseen pannulla voi käyttää esim. savustuspussia tai foliota ja savustusainetta. Savustusaineeksi käy esim. ihan perustee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kerropas lisää tuosta pannulla savustamisesta. Meillä taitaa olla vähän eri käsitys savustamisesta.No voit ihan huviksesi lukea esim. netistä miten puolivalmiste yleisesti määritellään :) Ja minä kyllä käytän puolivalmisteita tilanteesta riippuen. Sinä kysyit reseptiä pulled porkiin ja minun pointtini oli, että pulled porkiin voi laittaa ihan mitä itse haluaa. Ei sii tarvirse orjallisesri mitään reseptiä noudattaa, jos haluaa olla käyttämättä edes niitä mausteita ;)
Savustamiseen pannulla voi käyttää esim. savustuspussia tai foliota ja savustusainetta. Savustusaineeksi käy esim. ihan perustee.
Tässä on kauhisteltu puolivalmisteita ja säilykkeitä. Jos sinun logiikallasi pilkottu ja pakastettu peruna on puolivalmiste, kyllä sitä on myös pilkottu ja kuivattu mauste tai esim tomaattimurska. Googlaamalla en löytänyt yhtään määritelmää, jonka mukaan asia olisi toisin.
Kun on kuusi lasta jotka joilla kaikilla eri lempiruuat ja kova nälkä, on turha ruveta vääntämään jotain momimutkaista ja hienoa ruokaa johon menee aikaa ja jota kukaan ei lopulta syö! Lihapullat sipulikeitto-pussiin ja pasta purkkitomaatti-kastikkeeseen, puolivalmis italianpata pussista tai kalapuikot ja pussimuussi toimivat aina enkä joudu seisomaan tuntitolkulla hellan edessä.
Vierailija kirjoitti:
Perunasipulisekoitus on ihan hyvä aines. Miksi nähdä vaivaa perunoiden ja sipulin silppuamiseen ja kenellä on siihen edes aikaa? Ja mikä vika ylipäänsä pakasteissa?
Ei se kyllä ole hyvä aines. Jos mulla ei ole aikaa kuoria ja leikata perunoita (siihen meneekin peräti jotain 15 min.), niin voin syödä ihan hyvin vaikka valmissalaatin mieluummin kuin niitä mössöpakasteperunoita.
Mä raikuliipoika keittiöössä heittelen lättyjä ihaaan miten sattuu -munasilllaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kerropas lisää tuosta pannulla savustamisesta. Meillä taitaa olla vähän eri käsitys savustamisesta.No voit ihan huviksesi lukea esim. netistä miten puolivalmiste yleisesti määritellään :) Ja minä kyllä käytän puolivalmisteita tilanteesta riippuen. Sinä kysyit reseptiä pulled porkiin ja minun pointtini oli, että pulled porkiin voi laittaa ihan mitä itse haluaa. Ei sii tarvirse orjallisesri mitään reseptiä noudattaa, jos haluaa olla käyttämättä edes niitä mausteita ;)
Tässä on kauhisteltu puolivalmisteita ja säilykkeitä. Jos sinun logiikallasi pilkottu ja pakastettu peruna on puolivalmiste, kyllä sitä on myös pilkottu ja kuivattu mauste tai esim tomaattimurska. Googlaamalla en löytänyt yhtään määritelmää, jonka mukaan asia olisi toisin.
No esim. wikipedia määrittelee puolivalmisteen näin: "Puolivalmiste on osittain valmis tuote, jonka valmistaja on myynyt kuluttajalle tai muulle yritykselle lopullista viimeistelyä varten." Osittain valmis tuote.. mikäköhän on sinusta esim. paprikajauheen ns. lopullinen olomuoto? Tomaattimurska/pyree/paseerattu tomaatti on usein esim. kastikepohja, pakastettu peruna lämmittämistä vaille jne.
Kun tapasimme, nykyinen mies osasi tehdä 2 ruokaa: keitetyt ja pannulla paistetut perunat tai riisin kanssa kana/hernemaissipaprika/kerma-mössö. Minä otinkin nopeasti ruokapuolen vastuulleni, sillä vaikka paistetut perunat ovat ihan ok niin mielelläni en söisi niitä viikottain :D
Nykyään mies tosin hallitsee jo keitot ja kiusauksetkin. Ja leipoo!
Karmein on tämä "risotto" eli suolaveteen keitetty riisi, maustettu jauheliha ja hern.mais.pap! Risoton irvikuva .
Vierailija kirjoitti:
Kun on kuusi lasta jotka joilla kaikilla eri lempiruuat ja kova nälkä, on turha ruveta vääntämään jotain momimutkaista ja hienoa ruokaa johon menee aikaa ja jota kukaan ei lopulta syö! Lihapullat sipulikeitto-pussiin ja pasta purkkitomaatti-kastikkeeseen, puolivalmis italianpata pussista tai kalapuikot ja pussimuussi toimivat aina enkä joudu seisomaan tuntitolkulla hellan edessä.
Ruoka ilman eineksiä ei tarkoita tuntikausien viettämistä hellan äärellä. Lihapullat ilman sitä sipulikeittopussia ei vie yhtään enempää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, millaisia ruokia te syötte arkena. Pelkkiä salaatteja ja lantun palojako te rouskutatte? Miten syötte esim töissä, eikö kukaan käy lounasruokaloissa syömässä?
No mä syön laatikoita, keittoja, nuudelia, riisiä, kasviksia, jotain proteiinia. Hyvin harvoin makkaraa ja perunaa perunana, kun lapsi ei tykkää. Itse joskus herkuttelen kylmällä jauhomakkaralla. En osta mitään valmiiksi marinoitua, puolivalmisteita käytän, mutta ennemmin pilkon itse kasvikset sinne keittoonkin, koska tykkään isommasta koosta, kuin valmiissa keittorehuissa on. Olen työtön, en siis syö ulkona.
Okei. Kuulostaa normaalilta. Haluaisin kuulla vastauksia näiltä, joiden mielestä puolivalmisteet ovat kauhistus.
Stroganoff, gulassi, palapaisti, merimiespihvi kokolihasta, stifado, daube, pastica jne
Possunfilettä uunijuuresten kanssa, possua rosmariinikastikkeessa, pikkupihveinä, pulledporkia, kyljyksiä jne
Broileria keitoissa, fileitä leivitettyinä pihveinä, leivittämättöminä pihveinä, kastikkeissa, grillattua/paistettua vaikka salaatin kanssa
Jauhelihaa lihapullissa, murekkeena, kastikkeena, paprikoiden täytteenä, keitossa, laatikoissa jne
Kalaa paistettuna, savustettuna, graavina, keitossa jne
Lisukkeita ja muita ruokia kasviscurryt, kaalilaatikko, risotot, erilaiset perunalisukkeet, salaatit, ratatouille, kasvissosekeitot... you name it.
Enempää en jaksa kirjoittaa, tuossa nyt muutama ruoka niistä mitä meillä tehdään ihan alusta saakka itse. LIha ei ole valmiiksi silputtua eikä ikinä marinoitua, senkin teemme itse jos tarvitsee.
Jos syön töissä pyrin ottamaan sellaisia ruokia missä olisi vähiten natriumglutamaattia, esim salaattia
Tosi helppoa!
Mitä pahaa on natriumglutamaatissa? Sitähän syntyy kielesi päällä kun syöt esim. tomaattia.
Vierailija kirjoitti:
Minä selailin kerran kortikokkia ja ihmettelin kun vastaan tuli ohje: "Keitetty vesi". Onhan se toki hyvä, että löytyy nuokin, kun joillekin ei edes tuota opeteta kotona, mutta ihmetytti kyllä silti.
Toinen omituinen oli, kun etsin levylihapiirakan ohjetta, kun en muistanut mihin asteeseen uuni piti laittaa ja kauanko antaa olla siellä. Silmäni osuivat yhden ilmoituksen outoon kuvaan, missä oli mielestäni eineslihapiirakka ja avasin sen. Siinä oli ohjeet kuvien kera, miten lihapiirakkaan laitettiin ketsuppi ja sinappi, viereen otettiin Karjala-tölkki. Ei herranjestas ja muistaakseni vielä kirjoitusasukin oli jotenkin outo.
Eikö sinulla ole siis ollenkaan huumorintajua? :D