Ai kamala näitä kotikokkien "kehuttuja" reseptejä
Ruokiin tulee lähinnä valmiita pakasteita ja säilykkeitä purkista. Ei mitään tuoretta.
Näitä reseptejä lukiessa tuntee itsensä innovatiiviseksi gourmet-kokiksi.
Kommentit (544)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla tuttuja jotka eivät syö makkaraa, koska se on eines. Omaan suoleen tuutattu itseteurastettu liha varmaan kelpaisi.
Ei meilläkään syödä makkaraa juuri koskaan. Ei siksi, että se on eines vaan siksi, että se on useimmiten epäterveellistä ja aivan helvetin pahaa. Liikaa suolaa ja huonolaatuista rasvaa, ja halvemmissa liikaa jauhojakin. Liha lihana ja pulla erikseen.
Eipä ole pakko syödä makkaraa, jos ei tykkää. Mutta kannattaako lähteä nuotiolle nokkaa nyrpistelemään ja pilaamaan tunnelmaa. Söisi vaan tyytväisenä sen oman eväänsä ja antaisi toisten nauttia rauhassa makkaranpaistostaan.
Siis kuka on nyrpistellyt nuotiolla? En minä. Jos tuttavasi sellaista tekevät, niin se on heidän ongelmansa (ja ehkä sinun). Tässä ruoka-aiheisessa ketjussa nyt vain yleisesti arvioidaan erilaisia ruoka-aineita, ja makkara tuli ruodituksi. Tämä selvä.
Voisiko joku kertoa, millaisia ruokia te syötte arkena. Pelkkiä salaatteja ja lantun palojako te rouskutatte? Miten syötte esim töissä, eikö kukaan käy lounasruokaloissa syömässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla tuttuja jotka eivät syö makkaraa, koska se on eines. Omaan suoleen tuutattu itseteurastettu liha varmaan kelpaisi.
Ei meilläkään syödä makkaraa juuri koskaan. Ei siksi, että se on eines vaan siksi, että se on useimmiten epäterveellistä ja aivan helvetin pahaa. Liikaa suolaa ja huonolaatuista rasvaa, ja halvemmissa liikaa jauhojakin. Liha lihana ja pulla erikseen.
Minulle maistuu lihapulla
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, millaisia ruokia te syötte arkena. Pelkkiä salaatteja ja lantun palojako te rouskutatte? Miten syötte esim töissä, eikö kukaan käy lounasruokaloissa syömässä?
No mä syön laatikoita, keittoja, nuudelia, riisiä, kasviksia, jotain proteiinia. Hyvin harvoin makkaraa ja perunaa perunana, kun lapsi ei tykkää. Itse joskus herkuttelen kylmällä jauhomakkaralla. En osta mitään valmiiksi marinoitua, puolivalmisteita käytän, mutta ennemmin pilkon itse kasvikset sinne keittoonkin, koska tykkään isommasta koosta, kuin valmiissa keittorehuissa on. Olen työtön, en siis syö ulkona.
Moni säilyketuote on ammattikokkienkin suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Moni säilyketuote on ammattikokkienkin suosiossa.
Ja Jamie Oliver sanoi tv-ohjelmassaan käyttävänsä pakastevihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä syön laatikoita, keittoja, nuudelia, riisiä, kasviksia, jotain proteiinia. Hyvin harvoin makkaraa ja perunaa perunana, kun lapsi ei tykkää. Itse joskus herkuttelen kylmällä jauhomakkaralla. En osta mitään valmiiksi marinoitua, puolivalmisteita käytän, mutta ennemmin pilkon itse kasvikset sinne keittoonkin, koska tykkään isommasta koosta, kuin valmiissa keittorehuissa on. Olen työtön, en siis syö ulkona.
Okei. Kuulostaa normaalilta. Haluaisin kuulla vastauksia näiltä, joiden mielestä puolivalmisteet ovat kauhistus.
Kermalla peitetään huonot raaka-aineet ja osaamattoman kokin sähellykset.
Hyvää ruokaa ei uiteta kermassa.
Hmm pitäisipä tehdäkin kinkkukiusausta pitkästä aikaa. Valkosipulia ja pippuria kunnolla mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä uitan kyllä silloin kun siltä tuntuu.
Ap, olet nolo. Niinkuin aiemmin todettiin, pakasteissa on jopa paremmin säilyneet vitamiinit kuin tuoreissa ja mitä vikaa on purkeissa? (mm. Ananas tai tomaattimurska) ? :D
Vierailija kirjoitti:
Ja silti kukaan ei osaa kertoa näitä parempia reseptejä. Tulee mieleen se ensitreffit alttarilla-nainen, joka nyrpisteli kumppaninsa ruoille ja itse söi jotain raejuustopuurosotkua.
Vierailija kirjoitti:
Minusta peruna on sen verran pahan makuinen raaka-aine että kiva jos edes kermassa uittamalla saa sen syömäkelpoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Kerran kun teki mieli kinkkukiusausta niin oikein etsimällä sai etsiä netistä reseptiä, johion EI TULE pakasteita. Suomalaiset ovat niin tottuneita käyttämään puolieineksiä ettei edes osata ajatella tuoretta...
Nyt nyt.. se että tuoreen vihanneksen pilkkoo ja laittaa pakkaseen ei tee siitä yhtään tuoretta huonompaa. Vai onko heinäkuussa pakastetut kotimaiset mansikat näin tammikuussa muuttuneet einekseksi?
Pilalle ne ainakin on menneet, mansikkahan ei kestä pakastamista yhtään. Menee maku ja koostumus.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet nolo. Niinkuin aiemmin todettiin, pakasteissa on jopa paremmin säilyneet vitamiinit kuin tuoreissa ja mitä vikaa on purkeissa? (mm. Ananas tai tomaattimurska) ? :D
Suomeen kaukaa tuodut ananakset ja tomaatit ovat välillä kehnon makuisia. Säilykkeinä ovat tasalaatuisia ja tiedän ostaessani mitä saan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Kuulostaa normaalilta. Haluaisin kuulla vastauksia näiltä, joiden mielestä puolivalmisteet ovat kauhistus.
No siis pyrin välttämään puolivalmisteita ruuanlaitossani. Suurin aikani kokkailussa menee kuorimiseen ja pilkkomiseen. Eikä kyse ole isommasta kuin pakasteiden väärästä muodosta. Mutta en tietenkään ala itse kuivattelemaan tomaatteja uunissa saadakseni aurinkokuivattuja tomaatteja, vaan ostan ne valmiiksi. Hedelmiä en osta säilykkeenä ollenkaan, en tarvitse niitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ruokiin tulee lähinnä valmiita pakasteita ja säilykkeitä purkista. Ei mitään tuoretta.
Näitä reseptejä lukiessa tuntee itsensä innovatiiviseksi gourmet-kokiksi.
Kerro toki tänne ne innovatiiviset gourmet-reseptisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsee tietää kuinka monta perunaa tulee kinkkukiusaukseen? Laittaa sen verran mikä tuntuu itsestä hyvältä. Jos näyttää ensin että tuli liian vähän, niin ottaa sitten yhden perunan lisää vielä.
Niin mistä ottaa? Ei kaikilla ole perunamaata käden ulottuvilla.
Meillä tuolla perunamaalla on lunta yli puoli metriä, niinpä ihan Prismasta ostin jääkaappiin ja sieltähän niitä lisää löytyy
Ymmärrän että olen harvinaisuus mutta mulla on tapana ostaa sen verran ruoka-aineita mitä kulloiseenkin reseptiin tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Kerran kun teki mieli kinkkukiusausta niin oikein etsimällä sai etsiä netistä reseptiä, johion EI TULE pakasteita. Suomalaiset ovat niin tottuneita käyttämään puolieineksiä ettei edes osata ajatella tuoretta...
Nyt nyt.. se että tuoreen vihanneksen pilkkoo ja laittaa pakkaseen ei tee siitä yhtään tuoretta huonompaa. Vai onko heinäkuussa pakastetut kotimaiset mansikat näin tammikuussa muuttuneet einekseksi?
Pilalle ne ainakin on menneet, mansikkahan ei kestä pakastamista yhtään. Menee maku ja koostumus.
Kyllä mun mansikat kesti. Mut olivatkin laatumansikoita. Enkä uittanu sokerissa.
On pakasteperunat huonoja, maku on vetinen ja rakenne pilalla. Siihen sitten ruokakermaa reilusti päälle.
Keitot maustetaan lihaliemikuutiolla.
Makaronilaatikko tehdään samalla liemikuutiolla ja sulatejuustolla.
Sellaista on wt-ruoka, ja listaa voi jatkaa ja jatkaa...
Kahvipöytään torttutaikinasta tehtyjä "viinereitä".