Miten käytännössä toimitaan, kun päiväkodista soitetaan, että lapsi sairastunut ja hänet pitää hakea kesken päivän?
Olen itse työssä, jossa ei voi pitää kännykkää päällä eikä oikein voi vilkuillakaan sitä kännykkää kuin lounastauolla. Lisäksi jos tulisi tilanne, että pitäisi lähteä kesken työpäivän yllättäen pois, niin se aiheuttaisi isoa haittaa asiakkaille ja firmalle maineen menetystä, kun sovitut työt jää hoitamatta jne, mistä pomo ei tykkäisi (vaikka pomo ei tietenkään voi asiasta valittaa kun lain mukaan oikeus on lähteä). Mutta työstä on siis todella hankala irrottautua kesken päivän ja tosiaan sitä kännykkää ei voi seurata kun tekee töitä. Mies taas on työssä, jossa työpäivinä on autolla satojen kilsojen päässä (työ on tien päällä, illaksi aina kotiin).
Miten te olette käytännössä toimineen päiväkodin ja lapsen mahdollisen sairastumisen kanssa? Ja onko tilanteita ollut usein? Miten esim. leikkaussalihoitajat, opettajat, lääkärit, lentoemännät jne, joiden työpäivät on aika sitovia toimivat?
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on kyllä herättänyt siihen, miten hyvin on pullat uunissa kun on hyvä perhepäivähoitaja. En tiedä miten tullaan pärjäämään päiväkodin kanssa, jos meininki todella on tuollaista. Itselläni on työ josta ei voi ihmishenkiä vaarantamatta vaan häipyä kesken päivän. Tukiverkkoja toki on, mutta ei kukaan voi toimia 24/7 aina valmiina varahakijana. Toiseksi, tiukalla hetkellä töissä en pysty myöskään soittelemaan niitä varahakijoita läpi. Nyt vaan peukut pystyyn että sairastelevat päiväkotivuosina mahdollisimman vähän ja kokonaisia päiviä.
Mites jos pph sairastuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen näkee kuinka nykyään ei ole suomalaisilla yhteisöllisyyttä. Kaikki, siis ihan kaikki, pitää vanhemmilla hoitaa eikä monillakaan ole ketään kehen turvautua. Toki äidin ja isän täytyy omista lapsistaan huolehtia ja hakea sieltä hoidosta, MUTTA, jos töissä on hankala paikka ja pitäisi pyytää jotain sukulaista/tuttua, eipä onnistu kovin monella. Sama asia jos itse sairastuu, ei ole ketään kuka tulisi auttamaan. Yhteisöllisyys puuttuu ja yhteen hiileen puhaltaminen. Enpä ihmettele jos suomalaiset perheet eivät lisäänny, ehkä se 1 lapsi korkeintaan 2, työelämä on vaativaa nykyään.pitäisi pystyä monen henkilön työmäärä tekemään monella alalla ja työnantajat K otsassa jos äiti joutuu poistumaan työpaikalta lapsen sairastuminen vuoksi.
Mä en nyt ymmärrä tätä viestiä ollenkaan. Eikö suurin osa ketjussa ole nimenomaan ihmetellyt sitä, että ap:lla ei ole mummia, vaaria tms. varahakijaksi? Eli suurimmalla osalla on. Meillä ainakin on 2 isovanhempaa ja kummi varahakijalistassa. Mutta ap:lla ei ilmeisesti ole, joten siltä pohjalta on vastattu. Asuuhan monilla isovanhemmat kaukana, ja naapureilla ja kavereilla on omat työnsä, joten ei kyse ole välttämättä välinpitämättömyydestä tai yhteisöllisyyden puutteesta.
Luulen että ap:lle on korostettu hänen ja miehen omaa vastuuta siksi, että hän tuntuu aidosti ihmettelevän kuka hoitaa hänen lapsensa jos hän ja miehensä eivät pysty. Kun hän on se, jonka pitäisi se tietää! Yhteisöllisyys on hieno asia, mutta jos isovanhempia tai muita läheisiä ei löydy niin molemmat vanhemmat eivät vaan voi tehdä sitovaa ja joustamatonta työtä pitkiä päiviä, tai sitten on palkattava apua. Ei se auta hurskastella vaativista töistä, se sairas lapsi täytyy hakea riippumatta työstä, eli jos et pysty työstäsi lähtemään niin sun puolison täytyy pystyä tai teillä täytyy olla itse järjestämänne varahakija. Kuinka vaikea tämä voi olla ymmärtää?
Eli lapsen kummi on työtön, joka voi päivystää ja isovanhemmat asuu lähellä. Usko tai älä, mutta näin ei ole kaikilla.
Mutta toivoisin sitä joustoa toisin päinkin. Jos neuvola-aikanne joudutaan perumaan yhtäkkiä, niin ymmärtäisitte olla raivoamatta, sillä terveydenhoitaja on lähtenyt hakemaan omaa sairasta lastaan. Tai jos lääkäriaikanne perutaan tunnin varoitusajalla. Tai ehkäisyneuvola tai koulupsykologi tai ihan mikä muu asia. Mutta yleensä nostetaan hirveä meteli, että eikö se olisi voinut ottaa meidät vielä vastaan, ennen kuin lähtee sitä lastaan hakemaan.
Ei ole työtön, hänelle soitetaan jos minä, mies ja nuo 2 isovanhempaa eivät vastaa. Käytännössä koskaan ei ole soitettu edes isovanhemmille, 6v pk-uraa takana 2 lapsen kanssa. Olen onnekas juu mutta mun pointti ei nyt kuitenkaan ollut tuo. Vaan se, että vanhempien ei auta levitellä käsiään vaan järjestää elämä niin, että joku hakee lapsen päiväkodista, tarvittaessa keskellä päivää. Yhteiskunta tai "joku taho" ei sitä hoida.
Ja on järkyttävää jos asiakkaat alkavat raivota sairaan lapsen hakemisesta. Itse en ole onneksi moiseen törmännyt.
No kyllä monet raivoavat kun niin kauan odotettu tähystys tai kaihileikkaus tai myoomaleikkaus peruuntuu kun lapselle tuli nuhaa tai lapsi kaatui. Menkää itse sairaanhoitopiirille jonohoitajaksi perumaan aikoja tutkimuksiin ja hoitoihin.
Minä hoidan meillä töissä noita asiakaskontakeja tai siis sovin ja perun niitä jos joku sairastuu. Kyllä vaan ne asiakkaat monesti suuttuu kun peruutus tulee, osa vaatii korvauksia siitä että ovat itse tapaamista varten ottaneet omasta työstä palkatonta vapaata jne. Ja meidän johto on vihainen, jos asiakkailta tulee valituksia.
Ehkä siellä olisi henkilöstöjohtamisen koulutukselle tilausta.
Näytäppä minulle firma, jossa on aidosti hyvää henkilöstöjohtamista. Näennäisesti jossain on, mutta tosipaikan tullen kuitenkaan sitten ei.
Silloin kannattaa käyttää työpaikan luottamusmiehiä apuna jos asioita ei hoideta hyvin.
Kyllä sen aamulla tarhaan viedessä näkee onko lapsi kunnossa vai ei. Aamiaispöydässä.
Itselle ei tule yhtään kertaa mieleen että yks kaks kesken päivää olisi sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen näkee kuinka nykyään ei ole suomalaisilla yhteisöllisyyttä. Kaikki, siis ihan kaikki, pitää vanhemmilla hoitaa eikä monillakaan ole ketään kehen turvautua. Toki äidin ja isän täytyy omista lapsistaan huolehtia ja hakea sieltä hoidosta, MUTTA, jos töissä on hankala paikka ja pitäisi pyytää jotain sukulaista/tuttua, eipä onnistu kovin monella. Sama asia jos itse sairastuu, ei ole ketään kuka tulisi auttamaan. Yhteisöllisyys puuttuu ja yhteen hiileen puhaltaminen. Enpä ihmettele jos suomalaiset perheet eivät lisäänny, ehkä se 1 lapsi korkeintaan 2, työelämä on vaativaa nykyään.pitäisi pystyä monen henkilön työmäärä tekemään monella alalla ja työnantajat K otsassa jos äiti joutuu poistumaan työpaikalta lapsen sairastuminen vuoksi.
Mä en nyt ymmärrä tätä viestiä ollenkaan. Eikö suurin osa ketjussa ole nimenomaan ihmetellyt sitä, että ap:lla ei ole mummia, vaaria tms. varahakijaksi? Eli suurimmalla osalla on. Meillä ainakin on 2 isovanhempaa ja kummi varahakijalistassa. Mutta ap:lla ei ilmeisesti ole, joten siltä pohjalta on vastattu. Asuuhan monilla isovanhemmat kaukana, ja naapureilla ja kavereilla on omat työnsä, joten ei kyse ole välttämättä välinpitämättömyydestä tai yhteisöllisyyden puutteesta.
Luulen että ap:lle on korostettu hänen ja miehen omaa vastuuta siksi, että hän tuntuu aidosti ihmettelevän kuka hoitaa hänen lapsensa jos hän ja miehensä eivät pysty. Kun hän on se, jonka pitäisi se tietää! Yhteisöllisyys on hieno asia, mutta jos isovanhempia tai muita läheisiä ei löydy niin molemmat vanhemmat eivät vaan voi tehdä sitovaa ja joustamatonta työtä pitkiä päiviä, tai sitten on palkattava apua. Ei se auta hurskastella vaativista töistä, se sairas lapsi täytyy hakea riippumatta työstä, eli jos et pysty työstäsi lähtemään niin sun puolison täytyy pystyä tai teillä täytyy olla itse järjestämänne varahakija. Kuinka vaikea tämä voi olla ymmärtää?
Eli lapsen kummi on työtön, joka voi päivystää ja isovanhemmat asuu lähellä. Usko tai älä, mutta näin ei ole kaikilla.
Mutta toivoisin sitä joustoa toisin päinkin. Jos neuvola-aikanne joudutaan perumaan yhtäkkiä, niin ymmärtäisitte olla raivoamatta, sillä terveydenhoitaja on lähtenyt hakemaan omaa sairasta lastaan. Tai jos lääkäriaikanne perutaan tunnin varoitusajalla. Tai ehkäisyneuvola tai koulupsykologi tai ihan mikä muu asia. Mutta yleensä nostetaan hirveä meteli, että eikö se olisi voinut ottaa meidät vielä vastaan, ennen kuin lähtee sitä lastaan hakemaan.
Ei ole työtön, hänelle soitetaan jos minä, mies ja nuo 2 isovanhempaa eivät vastaa. Käytännössä koskaan ei ole soitettu edes isovanhemmille, 6v pk-uraa takana 2 lapsen kanssa. Olen onnekas juu mutta mun pointti ei nyt kuitenkaan ollut tuo. Vaan se, että vanhempien ei auta levitellä käsiään vaan järjestää elämä niin, että joku hakee lapsen päiväkodista, tarvittaessa keskellä päivää. Yhteiskunta tai "joku taho" ei sitä hoida.
Ja on järkyttävää jos asiakkaat alkavat raivota sairaan lapsen hakemisesta. Itse en ole onneksi moiseen törmännyt.
No kyllä monet raivoavat kun niin kauan odotettu tähystys tai kaihileikkaus tai myoomaleikkaus peruuntuu kun lapselle tuli nuhaa tai lapsi kaatui. Menkää itse sairaanhoitopiirille jonohoitajaksi perumaan aikoja tutkimuksiin ja hoitoihin.
Eikö siellä ole mitään sijaisjärjestelmää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hoitoalan paikoissa on varallaolopäivystäjä joka tulee paikkaamaa akuutissa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Olen saanut tässä ketjussa paljon kritiikkiä siitä, että minulle työ olisi tärkein ja lapsi ei yhtään tärkeä ja sellaista. Tuntuu pahalta lukea noita viestejä, koska asia ei ole ollenkaan niin. Lapsi on minulle tärkein, olen häntä hoitanut kotona kaksi vuotta ja nyt palaamassa työhön, jossa olen ollut muutaman vuoden ennen lapsen saamista. Meillä töissä ei ole muilla pieniä lapsia, muut työntekijät on uraihmisiä, jotka joustaa aina työn takia ja työ ei ole tavallista asiakaspalvelutyötä kuten moni näyttää olettavan, vaan on ihan oikeasti sitovaa ja vastuullista. Tämän ketjun tein hakeakseni vinkkejä miten tasapainoilla tällaisen työn ja toisaalta lapsen tarpeiden kanssa siten että voi priorisoida lapsen, mutta ei töissä saa pomon, kollegojen ja asiakkaiden vihoja niskaansa. Pakko on töitäkin tehdä, jos haluaa lapsensa ruokkia ja meidän alalla ei ole mikään kaikkein paras työtilanne tällä hetkellä.
Meillä ei tosiaan ole niitä mummeja ja kummeja varahakijoiksi, koska lähiseudulla asuvat kaverit ja sukulaiset ja isovanhemmat on kaikki työssään kiinni arkisin. Naapurissa ei asu ketään sellaista joka voisi olla varahakija, koska hekin on töissä tai huonokuntoisia vanhuksia. En usko, että joku vähän kauempana asuva moikkatuttu pienten lasten äiti suostuu minulle varahakijaksi, koska hän ei ole mikään vuosien sydänystävä ja on omissa lapsissaan kiinni kun on äitiysvapaalla. Ja olisi aika törkeää yrittää tutustua häneen nyt yhtäkkiä väkisin ja hyvin vain saadakseni hänestä varahakijan ja ehkä hän ei edes halua ystävystyä kanssani.
Miten niitä varahakijoita muka hankitaan, jos mummeissa ja kummeissa ei sellaisia ole? Rahalla? Ehkä joo, mutta mistä? Täällä on jo kommentoitu, että esim. MLL:stä ei sellaisia saa edes rahalla. Asun Helsingissä alueella, jossa naapurit kyllä moikkaavat, mutta mieluummin elävät ns. yksityistä elämää, ei täällä ole mitään kyläyhteisöä, jossa kaikki tuntisivat toisensa ja auttaisivat toisiaan, ehkä jossain maalla sitten on.
Ja etsin uutta työtä, jossa voisi helpommin lähteä kesken päivän pois, mutta ei sitä uutta työtä niin vain saa, tämänkin työpaikan saaminen oli vaikeaa ja minun mielestä nykyään on onnekas jos on edes jokin työ. Meidän alalla on vaikea saada työpaikkoja ja toisaalta vaikka voisinkin mennä muihin hommiin niin tällaista alanvaihtajaa ei helposti palkata.
Ap
Tuo että kummi on varahakija, vaikka on töissä, on höpötystä. Kummilla menee päivä palkattomaksi tai saako edes lähteä, jos ilmoittaa pomolleen, että heippa, jätän nyt tämän työmaan kesken, kun kummilapsi sairastui. Työehtosopimus ei tunne tällaista pykälää.
Samoin isovanhemmilla. Kun eläkeikä on 65, niin kyllä ne usein on vielä työelämässä ja samat säännöt pätee heilläkin töissä. Ei sieltä lähdetä noin vain hakemaan lastenlasta.
Harvalla päivystää terveet isovanhemmat eläkkeellä 24/7 kotonaa, että tulee puhelinsoitto, että hae lapset. Heilläkin kun on sitä elämää ja rietassentään, kun uskaltavat vaikka matkustella ja harrastaa eläkkeellä.
Ei kai varahakijan tarvitse istua kotona toimetta sen enempää kuin vanhempienkaan? Mun lapset ovat sairastaneet tosi vähän, ja mä olen aina ajatellut että se varahakija on pk:n listassa ensisijaisesti sitä varten jos vanhemmat eivät saavu hakemaan lasta sovittuun aikaan iltapäivällä eikä heihin saada yhteyttä. Eli jos tuollainen tilanne tulee niin se tulee tyypillisesti 16-17 jälkeen iltapäivällä, eli silloin se mummo tai kummi on ehkä jo päässyt/pääsemässä omista töistään ja voi päästä tulemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hoitoalan paikoissa on varallaolopäivystäjä joka tulee paikkaamaa akuutissa tilanteessa.
Sairaaloissa ja jossain ensiavussa varmaan onkin. Itse olen vastaanottotyyppisessä työssä terv.hoitoalalla, ja meillä ei ole kyllä koskaan ollut mitään päivystäjiä eikä varallaolijoita. Jos joku työntekijä sairastuu, niin kaikki hänen ajat perutaan, ei niitä kukaan toinen kollega ehdi tehdä eikä sijaisia oteta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen aamulla tarhaan viedessä näkee onko lapsi kunnossa vai ei. Aamiaispöydässä.
Itselle ei tule yhtään kertaa mieleen että yks kaks kesken päivää olisi sairastunut.
Tässä ketjussa on moni kommentoinut, että päiväkodista soitetaan vanhemmille myös silloin kun päiväkodin vuorossa on vajetta ja tarvitaan saada joku vanhempi hakemaan lapsi kesken päivän pois. Silloin keksitään, että joku lapsista näyttää kuumeiselta tai "huonovointiselta" ja soitetaan, että lapsi on sairastunut. Ja kun äiti tai isä tulee heti hakemaan, niin lapsihan on terve kuin pukki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten on ne varahakijat jotka tulee mainita lomakkeita täyttäessä.
Lue tampio ketju ennen kuin kommentoit.
Kun korjaisivat tämän palstan toiminnan, olisi helpompi lukeakin kun ei hyppisi miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on kyllä herättänyt siihen, miten hyvin on pullat uunissa kun on hyvä perhepäivähoitaja. En tiedä miten tullaan pärjäämään päiväkodin kanssa, jos meininki todella on tuollaista. Itselläni on työ josta ei voi ihmishenkiä vaarantamatta vaan häipyä kesken päivän. Tukiverkkoja toki on, mutta ei kukaan voi toimia 24/7 aina valmiina varahakijana. Toiseksi, tiukalla hetkellä töissä en pysty myöskään soittelemaan niitä varahakijoita läpi. Nyt vaan peukut pystyyn että sairastelevat päiväkotivuosina mahdollisimman vähän ja kokonaisia päiviä.
Mites jos pph sairastuu?
Silloin hän järjestää varahoitajan. Tämä on meillä kirjattu ihan sopimukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on moni kommentoinut, että päiväkodista soitetaan vanhemmille myös silloin kun päiväkodin vuorossa on vajetta ja tarvitaan saada joku vanhempi hakemaan lapsi kesken päivän pois. Silloin keksitään, että joku lapsista näyttää kuumeiselta tai "huonovointiselta" ja soitetaan, että lapsi on sairastunut. Ja kun äiti tai isä tulee heti hakemaan, niin lapsihan on terve kuin pukki.
Muutama viesti on tullut, mutta tekstin tyyli on niin sama, että kyseessä tuntuu olevan sama tyyppi. Siis törkeäähän se on jos noin tapahtuu, mutta yleistä ei. Kymmeniä kertoja yleisempää on, että päiväkotiin työnnetään lääkittyjä lapsia, joiden kuume nousee keskipäivän aikaan takaisin, kun lääke lopettaa vaikuttamasta.
Mitä tapahtuu, jos päiväkodille ei vain ilmoita ketään varahoitajaksi (koska kukaan ei ole käytettävissä/suostunut varahoitajaksi eli sellaista ei vain ole)??
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu, jos päiväkodille ei vain ilmoita ketään varahoitajaksi (koska kukaan ei ole käytettävissä/suostunut varahoitajaksi eli sellaista ei vain ole)??
En minä ole ilmoittanut varahakijaa, minulla kuitenkin on varahakija ja jos en itse pääse hakemaan niin soitan varahakijalle että menee hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitten odotetaan vanhempaa. Ei kaikilla ole ketään, niin surullista kuin se onkin.
Jos vanhempi ei tule hakemaan lasta päiväkodin sulkeuduttua, tai häneen ei saada yhteyttä, on viimeinen keino ilmoittaa lastensuojeluun tai meillä ohjeistuksena on kriisikeskuksen josta noutaisivat lapsen. Mutta ei kukaan ihan puolen tunninkaan odottelun ja turhan soittelun jälkeen lähde soittamaan kriisipäivystykseen.
Onneksi omilla kerroilla kun o odoteltu pitkään on kyseessä ollut väärinkäsitys hakemisessa eikä mitään ikävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ole ilmoittanut varahakijaa, minulla kuitenkin on varahakija ja jos en itse pääse hakemaan niin soitan varahakijalle että menee hakemaan.
Päiväkodissa on toimittu lainvastaisesti jos lapsi vaan on luovutettu ilman lupaa.
Meillä on varahakijana miehen kaveri, joka on yrittäjä ja pystyy suht. joustavasti hakemaan. Rehellisesti sanottuna ko. henkilö ei ole ehkä se jonka hoitajaksi haluaisin, mutta meillä ei oikein ole muutakaan. Lapseton kolmekymppinen mies jolla on joskus tapana vähän ehkä olla huoleton ja joskus riehuakin lapsen kanssa mutta luotan siihen että vaikeassa tilanteessa hän osaa toimia. :D Eikä onneksi aja autoa tms. Lapsi pärjää hänen kanssaan ne muutamat tunnit ja ollaan annettu ohjeet mitä tehdään milloinkin. Ihan hyvin pärjäsi viimeksikin, paitsi että lapsen ollessa nälkäinen oli hakenut sairaalle lapselle mäkkiruokaa ja sen jälkeen vielä kaupasta irttareita. Noh, joo, voisi tilanne olla pahempikin.
Jos lapsi on perusterve niin nuo tilanteet on äärimmäisen harvinaisia. Itse en kuitenkaan suostuisi olemaan ilman omaa puhelinta tai muuta välitöntä yhteyttä päiväkotiin. Lapsi voi nimittäin pudota kiipeilytelineeltä tai kaatua ja saada tikkausta vaativan haavan. Haluan todellakin saada heti tiedon jos lapseni on tajuttomana tai muuten vaatii välitöntä lääkärikäyntiä.
Joku jo antoikin ap:lle ohjeen joko päästää omaan puhelimeen läpi vain päiväkodista tulevat puhelut tai sitten hankkia prepaid-liittymä ja se numero vain päiväkodille.
Jos varahoitajaa ei ole saatavissa niin kyllä sen lapsen huoltajan nyt vain on lähdettävä töistä esim puolen tunnin sisällä hakemaan lasta. Helsingissä työmatkpihin kuluu niin paljon aikaa että harva on päiväkodilla tunnin sisällä soitosta kuitenkaan.
No mulle on soitettu esim. silloin, kun lapsella meni hiekkaa silmiin ja toisen kerran kun kaatui pahasti ja tuli verta hampaan juuresta. Koulusta on soitettu kerran, kun kaatui juoksuleikissä välitunnilla. Kaikilla näistä kerroista tilanne vaati lapsen käyttämistä lääkärissä.
Työni on samantapaista kuin ap:n. Pidän puhelinta suht lähellä ja katson silloin tällöin. Olen myös joutunut lähtemään kesken tapaamisen. Ei siinä muuta kuin pahoittelut ja lupaus palata asiaan mahdollisimman pian ja menoksi. Näitä sattuu tosi harvoin kuitenkin ja porukka ymmärtää kyllä, koska niitä sattuu lähes kaikille vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
No mulle on soitettu esim. silloin, kun lapsella meni hiekkaa silmiin ja toisen kerran kun kaatui pahasti ja tuli verta hampaan juuresta. Koulusta on soitettu kerran, kun kaatui juoksuleikissä välitunnilla. Kaikilla näistä kerroista tilanne vaati lapsen käyttämistä lääkärissä.
Työni on samantapaista kuin ap:n. Pidän puhelinta suht lähellä ja katson silloin tällöin. Olen myös joutunut lähtemään kesken tapaamisen. Ei siinä muuta kuin pahoittelut ja lupaus palata asiaan mahdollisimman pian ja menoksi. Näitä sattuu tosi harvoin kuitenkin ja porukka ymmärtää kyllä, koska niitä sattuu lähes kaikille vanhemmille.
Jos menee hiekkaa silmiin niin kai ne sentään päiväkodilla ensiapuna huuhtelee sen silmän? Kai siellä on sellaiset silmähuuhtelupakkaukset (joita esim. labroissa ym. on)?
Lue tampio ketju ennen kuin kommentoit.