Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käytännössä toimitaan, kun päiväkodista soitetaan, että lapsi sairastunut ja hänet pitää hakea kesken päivän?

Vierailija
03.02.2019 |

Olen itse työssä, jossa ei voi pitää kännykkää päällä eikä oikein voi vilkuillakaan sitä kännykkää kuin lounastauolla. Lisäksi jos tulisi tilanne, että pitäisi lähteä kesken työpäivän yllättäen pois, niin se aiheuttaisi isoa haittaa asiakkaille ja firmalle maineen menetystä, kun sovitut työt jää hoitamatta jne, mistä pomo ei tykkäisi (vaikka pomo ei tietenkään voi asiasta valittaa kun lain mukaan oikeus on lähteä). Mutta työstä on siis todella hankala irrottautua kesken päivän ja tosiaan sitä kännykkää ei voi seurata kun tekee töitä. Mies taas on työssä, jossa työpäivinä on autolla satojen kilsojen päässä (työ on tien päällä, illaksi aina kotiin).

Miten te olette käytännössä toimineen päiväkodin ja lapsen mahdollisen sairastumisen kanssa? Ja onko tilanteita ollut usein? Miten esim. leikkaussalihoitajat, opettajat, lääkärit, lentoemännät jne, joiden työpäivät on aika sitovia toimivat?

Kommentit (385)

Vierailija
1/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut tilannetta vastaan aikoinaan.

Vierailija
2/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat sitten jonkun muun hakemaan, tai vaihdat työpaikkaa. En ymmärrä miksi tämä on vaikea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työssä, jossa ei voi pitää kännykkää päällä eikä oikein voi vilkuillakaan sitä kännykkää kuin lounastauolla. Lisäksi jos tulisi tilanne, että pitäisi lähteä kesken työpäivän yllättäen pois, niin se aiheuttaisi isoa haittaa asiakkaille ja firmalle maineen menetystä, kun sovitut työt jää hoitamatta jne, mistä pomo ei tykkäisi (vaikka pomo ei tietenkään voi asiasta valittaa kun lain mukaan oikeus on lähteä). Mutta työstä on siis todella hankala irrottautua kesken päivän ja tosiaan sitä kännykkää ei voi seurata kun tekee töitä. Mies taas on työssä, jossa työpäivinä on autolla satojen kilsojen päässä (työ on tien päällä, illaksi aina kotiin).

Miten te olette käytännössä toimineen päiväkodin ja lapsen mahdollisen sairastumisen kanssa? Ja onko tilanteita ollut usein? Miten esim. leikkaussalihoitajat, opettajat, lääkärit, lentoemännät jne, joiden työpäivät on aika sitovia toimivat?

Laitatko työsi onnistumisen lapsen hyvinvoinnin edelle?

Vierailija
4/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on sieltä hakea

Vierailija
5/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on joskus pitänyt soittaa sukulainen hakemaan, kun en ole pystynyt irtautumaan osastolta ennen seuraavan vuoron saapumista ( olen sh), ja miehellä on pitkä työmatka sekä vähän vastaavanlainen työ. Onni ja etu on ollut laaja ja läheinen suku.

Vierailija
6/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas lapsi on haettava kotiin, ja jos ei itse pääse, niin on järjestettävä joku hakemaan. Isovanhempi, ystävä, naapurin mummo tmv. 

Minä olen lähtenyt kesken päivän jos on soitto tullut, oli työtilanne mikä tahansa, ja niin tekevät kaikki muutkin. 

Vierailija
7/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko työsi onnistumisen lapsen hyvinvoinnin edelle?

En tietenkään. Kysyn vain vinkkejä, miten muut ovat sitovassa työssä onnistuneet priorisoimaan lapsen haun. Ap

Vierailija
8/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidat sitten jonkun muun hakemaan, tai vaihdat työpaikkaa. En ymmärrä miksi tämä on vaikea?

Jeps, uusi työ on haussa kyllä, mutta meidän alan työpaikat on kaikki tuollaisia, että ne sitoo sen työpäivän ajaksi. Ap

Vierailija
9/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodilla on työpaikan puhelinnumero. Soittavat siihen jos ei oma puhelin vastaa. Jompi kumpi vanhemmista lähtee hakemaan lapsen tai hommaavat hakijan. Joku muu tekee lähtijän työt tai sitten ne jäävät tekemättä.

Vierailija
10/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä puhelinta tartte pitää mukana. Annat päiväkodille työpaikkasi numeron.

Vierailija
11/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on tehnyt lapsia jos oma työ on tärkeämpää?!? Mitä helvettiä sinun päässä liikkuu? Yhisä

Vierailija
12/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse ei pääse hakemaan, järjestetään joku muu hakemaan. 

Vierailija
13/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on joskus pitänyt soittaa sukulainen hakemaan, kun en ole pystynyt irtautumaan osastolta ennen seuraavan vuoron saapumista ( olen sh), ja miehellä on pitkä työmatka sekä vähän vastaavanlainen työ. Onni ja etu on ollut laaja ja läheinen suku.

Minulla onneksi on sukulaisia samassa kaupungissa, mutta he ovat kaikki työelämässä kiinni ja vaativissa töissä, aamusta iltapäivään kiinni. En tunne ketään, joka voisi hakea lapsen kesken päivän, joten itse on pakko hakea. Ap

Vierailija
14/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain itse, mies haki tai sitten joku varahakijoista pääsi hakemaan. Jos ei hakijaa löydy niin se on sitten vissiin lastensuojelun haettava.

Vierailija
15/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikaan vanhemmista ei voi olla tavoitettavissa työpäivän aikana, täytyy jonkun varahakijan ottaa vastuu lapsesta. Päiväkodilla täytyy olla joku yhteyshenkilö, jonka saavat tarvittaessa kiinni hoitopäivän aikana. Pidän kyllä kummallisena, ettei sinulla ole edes mitään työpaikan puhelinta, josta sinut saisi kiinni kesken päivän. Luulisi myös, että lapsen hyvinvointi menisi firman edun edelle ja lapsen sairastuttua prioriteetti olisi miettiä, miten lapsi voi, eikä sitä, miten firma tai asiakkaat voivat.

Vierailija
16/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap on tehnyt lapsia jos oma työ on tärkeämpää?!? Mitä helvettiä sinun päässä liikkuu? Yhisä

Mistä saa kuvan, että työ olisi tärkeämpää? Pelkään potkuja, ja yritän saada vinkkejä tähän tilanteeseen, että miten voisin pitää sitä kännykkää päällä ja lähteä heti tarvittaessa töistä pois siten, että säilytän työpaikkani. Ap

Vierailija
17/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä puhelinta tartte pitää mukana. Annat päiväkodille työpaikkasi numeron.

Olen asiantuntijatyössä, ja liikun päivät asiakkaiden luona erilaisissa palavereissa ja sellaisissa. En siis ole työpaikalla fyysisesti paikalla siten, että jos sinne soittavat, niin joku voisi hakea minut puhelimeen. Pomokaan ei saa minua kiinni muuten kuin siitä kännykästäni. Ap

Vierailija
18/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kumpikaan vanhemmista ei voi olla tavoitettavissa työpäivän aikana, täytyy jonkun varahakijan ottaa vastuu lapsesta. Päiväkodilla täytyy olla joku yhteyshenkilö, jonka saavat tarvittaessa kiinni hoitopäivän aikana. Pidän kyllä kummallisena, ettei sinulla ole edes mitään työpaikan puhelinta, josta sinut saisi kiinni kesken päivän. Luulisi myös, että lapsen hyvinvointi menisi firman edun edelle ja lapsen sairastuttua prioriteetti olisi miettiä, miten lapsi voi, eikä sitä, miten firma tai asiakkaat voivat.

Tietenkin lapsen terveys on tärkein, mutta kuten sanoin, niin pelkään saavani potkut, jos usein joudun lähtemään kesken päivän. Ap

Vierailija
19/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikkapa se leikkaussalihoitaja lähtee kesken leikkauksen hakemaan lasta?

Vierailija
20/385 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla onneksi on sukulaisia samassa kaupungissa, mutta he ovat kaikki työelämässä kiinni ja vaativissa töissä, aamusta iltapäivään kiinni. En tunne ketään, joka voisi hakea lapsen kesken päivän, joten itse on pakko hakea. Ap

Mikä tässä sitten on ongelma, jos kerran sinun on haettava? Kun lapsi on kipeä, menetkö silloin töihin? Jos sinä alat oksentamaan, niin pysytkö töissä? Selvennätkö hieman ajatusmaailmaasi? Yhisä