Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikähän siinä oli että kun hiukseni vähänkin kasvoivat ulos poikatukasta niin äidilleni

Vierailija
02.02.2019 |

iski hirveä hätä että ne pitää käydä lyhentämässä tai yrittää laittaa ponnarille? Hiukset ei saaneet olla yhtään vapaana vaikka ponnarin sai juuri ja juuri tehtyä.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus?

Vierailija
2/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkit aina niihin purkkaa tai jotain jos olivat auki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et antanut pestä tai harjata, sotkit?

Vierailija
4/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö hiuksiasi?

Vierailija
5/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että kampaamoreissuun jossa hiukset kynittiin lyhyeksi riitti aina rahaa. Mutta jos halusin jonkun uuden vaatteen tai tavaran niin siitä alkoi hirveä syyllistäminen ja yleensä ei ostettu. Vaatteita ostettiin se minimaalinen määrä millä juuri ja juuri pärjäsin koulussa. Eli joka päivä samat vaatteet.

Vierailija
6/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä. Minä yritin kerran poistaa tytöltä purkkaa, joka oli oikein levinneenä. Ei auttanut mikään muu kuin leikkaus.

Vierailija
7/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset kommentit muistan. *Pitkä tukka on luuhake* (vaikka kyseessä olisi vain polkkatukka) ja että *siulla pitää olla lyhyt tukka kun hiukset on ohuet* ja *kyllä aikuisenakin tulet pitämään lyhyen tukan jos vähänkin siulla on järkeä* ( no tämä ei todellakaan ole toteutunut. Suorastaan nautin kun äitiä suututtaa kun ei saa minua pakotetuksi leikkaamaan lyhyet hiukset)

Vierailija
8/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen on saanut aikaan että särähtää kyllä pahasti korvaan jos joku äiti puhuu että tytär haluaisi pitkät hiukset mutta itse äiti haluaa pitää lyhyempänä. Ja enpä tiedä mitä tekisin jos olisin kampaajalla ja sinne tulisi itkevä tyttö äitinsä kanssa. Varmaan ehdottaisin lasua.

Vierailija
9/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!!!

Vierailija
10/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksesi takkuuntuu helposti? Mun tytöille pakko letittää tukka aina yöksi, muuten on sellaista sappuraa ja takkupesää koko tukka että menee puoli tuntia per pää selvitellä niitä takkuja. Tytöt kuitenkin haluaa että on pitkät hiukset, enkä siis leikkaa niitä lyhyiksi, vaan letitetään iltaisin.

Vierailija
11/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kynittiin pakolla lyhyeksi. Onko äitisi suuriin 40- tai 50-luvulla syntynyt? Heillähän oli tosi lyhyt hiusmuoti jo lapsena, joka pakkomielle monilla että hiusten kuuluu olla lyhyte tai on "epäsiisti".

Vierailija
12/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tää on tietyn ikäisille ihmisille (ainaki 50- luvulla syntyneet) joku ongelma tää putkät hiukset?

Jo kautta historian naisilla oli hopeinen nuttura niskassa, ei nää kananpers tukat ole kovin vsnha ilmiö.

Meilläkin töissä vanhat naiset hokee miten aikuisella naisella pitää olla lyhyet hiukset, viimeistää nelikymppisenä on leikattava.

Mulla on yosi pitkät ja paksut hiukset. Sain anopilta hiuslenkkejä joululahjaksi saatesanoilla: pitkät hiukset on oltava kiinni.

Loukkaannuin, en ole kasvattanut pitkiä hiuksia siksi että ne on jossain nyssäkällä niskassa jatkuvasti.

Vierailija
13/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöillä on pitkät hiukset, yleensä ihmisten ilmoilla vapaana, mut monesti kotosalla ponnarilla tai nutturalla.

Ja enemmän heidän kauneutensa korostuu hiukset kiinni. Kauniit kasvonpiirteet ja kallon malli. Mutta saavat pitää hiuksensa miten haluavat.

Vierailija
14/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti vannottaa, että aikuisenakin pitää olla lyhyt tukka, niin vaikuttaa toisten elämän masinoijalta. Taitaa olla äiti kade lapsensa nuoruudesta.

Vierailija
15/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on samanlainen. Kaikki pitsi esim alushousuissa,hiusten värjääminen ym on "kiellettyä". Jotain ongelmaa naiseutensa kanssa

Vierailija
16/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä mitä tyttöjen ulkonäkö heidän äidilleen kuuluu? Ei se ole äidin asia. Juuri noin tehdään niitä huonoitsetuntoisia aikuisia naisia, kun lytätään tyttöjen omat toiveet ja arvostellaan ulkonäköä pienestä asti.  Tyttöjen ulkonäkö ei kuulu teille, älkää arvostelko sitä. 

Vierailija
17/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia.

Minulla oli aina lapsena lyhyeksi kynityt hiukset, koska äidin mielestä niin piti toimia.

Myöhemmin kasvatin pitkät hiukset. 

Äiti kuului niihin, joiden mielestä naisen piti leikkauttaa lyhyet hiukset viimeistään nelikymppisenä. 

Vierailija
18/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo yksi naisten ikäluokka on aina ollut lyhythiuksinen, esim. mun äitini, hieman alle 70 v kuuluu heihin. Ei näy nykymummoilla juurikaan nutturoita, kun on niskaan asti kynityt hiukset. Johtuiko osin siitä että 50-luvulla oli tosi suuria perheitä, ei aikaa hiusten selvittelyyn ja hiustyyli jatkuu sitten lopun iän. Muissa maissa ilmiötä ei juuri näe, samanikäisillä on usein pitkät hiukset.

Vierailija
19/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just päinvastoin. Hiukset piti olla pitkät. Taisin olla viikon yliopistossa eri paikkakunnalla, kun jo varasin ajan kampaajalle ja leikattiin se reisiin yltävä reuhka pois ja siili tilalle. Ihan vaan, kun kerrankin ei ollut äiti kieltämässä. Nykyään se yltää lapaluiden alle.

Vierailija
20/68 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho - äitini onkin siis aikansa lapsi! Minullakin nimittäin on pienoinen trauma siitä, että lapsena piti olla aina lyhyet hiukset. Tai no polkkatukka sentään, mutta siitä oli matka aina vain lyhyempään. Äiti sai minut aivopestyä niin, että vielä lukioikäisenä pidin poikatukkaa, vaikka minulle ehdottomasti paremmin sopii pitkä tukka. Nyt harmittaa hirveästi katsoa kuvia nuoresta itsestäni, jolle se hiustyyli ei yhtään istu!

Vasta ylioppilasjuhlien jälkeen jotenkin uskalsin alkaa kasvattaa hiuksiani, ja sen jälkeen ne ovat aina olleet pitkät. Enkä aio leikata, en todellakaan! Otan mieluummin sen harmaantuneen nutturan kuin kynityn pään. Äidillä itsellään on nyt, liki 70-vuotiaana, lyhyempi tukka kuin monella miehellä. Ei sentään kommentoi minun kuontaloani enää.