Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteinen tili puolison kanssa - ja sitten ei olekaan.

Vierailija
02.02.2019 |

Meillä oli ennen nettipankki niin, että näimme toistemme tilit. Minä miehen , hän minun, lasten tilit siellä myös.

Pystyimme siirtämään rahaa tilien välillä.

Nyt onkin niin, etten pysty näkemäään miehen tilitietoja mutta hän pystyy kontrolloimaan kaikkia muita kuten ennenkin.

Mies sanoo että liittyy bonuksiin tai johonkin? Miten asia on, onko hänen täytynyt erikseen pyytää tätä ominaisuutta? Esim. talolaina on yhteinen ja muuta. Kertokaa.

Kommentit (202)

Vierailija
1/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jonkun on syytä kontrolloida kokonaisuutta. Teillä varmaankin mies on se jolta parhaiten sujuu.

Vierailija
2/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hän on tehnyt muutoksia, mutta tuo on tuubaa, että minkään bonuksien takia olisi tehnyt, vaan haluaa vaan pimittää sinulta asioita. Ole nyt äkkiä yhteydessä pankkiin ja kysy mitä muutoksia on tehty ja tee omasi, mikäli on tarpeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita pankkiiin ja kysy.

Vierailija
4/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, hän on tehnyt muutoksia, mutta tuo on tuubaa, että minkään bonuksien takia olisi tehnyt, vaan haluaa vaan pimittää sinulta asioita. Ole nyt äkkiä yhteydessä pankkiin ja kysy mitä muutoksia on tehty ja tee omasi, mikäli on tarpeen. 

Eli pankki ei siis tällaista ”pakota” tai ehdota tekemään, koska siitä olisi jotain hyötyä rahallisesti tms.?

Ap

Vierailija
5/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ole ollut oikeasti yhteistä tiliä, joka on molempien nimissä. Meillä on ja tilin nimenä on Sukunimi x tai y ja tälle tilille kertyy op-pisteet normaalisti ja näkyy henkilökohtaisissa nettipankki saa molemmilla. Kun on omat tilit, tilin omistaja voi valita antaa oman tilin näkyä toisen nettipankki saa. Oletusarvo on ettei näy. Minun nettipankki saa näkyy eräs äitini tili, täysikäisen tyttäreni tili ja eräs mieheni oma tili, koska he ovat asioiden hoidon helpottamiseksi pankissa tuon valinnan käyneet ruksimassa.

Vierailija
6/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö kirjoitti:

Soita pankkiiin ja kysy.

Outo ohje. Jos mies kerran hoitaa perheen raha-asiat, miksi naisen pitäisi pakkaa sekoittaa soittelemalla pankkiin? Eihän mies edes pysty naisen asioita hoitamaan ilman valtakirjaa, eikä pankki vastaavasti kerro naiselle miehen asioista ilman valtakirjaa.

Vierailija
7/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ööö kirjoitti:

Soita pankkiiin ja kysy.

Outo ohje. Jos mies kerran hoitaa perheen raha-asiat, miksi naisen pitäisi pakkaa sekoittaa soittelemalla pankkiin? Eihän mies edes pysty naisen asioita hoitamaan ilman valtakirjaa, eikä pankki vastaavasti kerro naiselle miehen asioista ilman valtakirjaa.

Joo, tämä on tätä höpöhöpötasa-arvoa.

Vierailija
8/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ööö kirjoitti:

Soita pankkiiin ja kysy.

Jos olet antanut tilisi käyttöoikeuden toiselle ihmiselle niin tämä voi sen jälkeen huseerata miten lystää ilman valtakirjoja.

Vierailija
9/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pankki ei siis tällaista ”pakota” tai ehdota tekemään, koska siitä olisi jotain hyötyä rahallisesti tms.?

Ap

Kuinka tyhmä olet? Ei todellakaan! Mies salaa sinulta jotakin.

Vierailija
10/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuinka tyhmä olet? Ei todellakaan! Mies salaa sinulta jotakin.

Tyhmä ei ole se, joka provon kirjoittaa, vaan se, joka siihen lankeaa.

Vierailija
11/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siltikään ymmärrä.

Mies on jokatapauksessa valehdellut?

Hän maksaa tililtäni laskuja joka kuukausi. En tiedä yhtään missä mennään. Kun olen asiaa joskus kysynyt, hän hermostuu.

Haluan hoitaa omia raha-asioitani. Nyt tuntuu, että minulle jätetään sinne muutama sata euroa palkasta taskurahaa enkä yhtään tiedä kokonaistilannetta.

Ap

Vierailija
12/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ööö kirjoitti:

Soita pankkiiin ja kysy.

Jos olet antanut tilisi käyttöoikeuden toiselle ihmiselle niin tämä voi sen jälkeen huseerata miten lystää ilman valtakirjoja.

Totta kai miehelläni on käyttöoikeus tiliini. Valtakirjalla sekin perustettiin, käytiin pankissa allekirjoittamassa. Mieheni hoitaa laskujen maksamisen ja säästöön jäävien varojen sijoittamisen. Hän myös selvittää mahdolliset ongelmatilanteet pankin kanssa. Miehelläni on yhteiskuntatieteellisen alan korkeakoulutus.

Vierailija
13/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ööö kirjoitti:

Soita pankkiiin ja kysy.

No miten tämän käyttöoikeuden saa pois?

Ap

Vierailija
14/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siltikään ymmärrä.

Hän maksaa tililtäni laskuja joka kuukausi. En tiedä yhtään missä mennään. Kun olen asiaa joskus kysynyt, hän hermostuu.

Haluan hoitaa omia raha-asioitani. Nyt tuntuu, että minulle jätetään sinne muutama sata euroa palkasta taskurahaa enkä yhtään tiedä kokonaistilannetta.

Ap

Jos tarvitset lisää käyttövaroja, perustele tarve miehellesi. Ei asia miksikään muutu täällä kyselemällä, feministit vain laittavat pääsi pyörälle!

Vierailija
15/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siltikään ymmärrä.

Ap

Menet pankkiin ja vaihdat tilisi asetukset sellaisiksi, että käyttöoikeus on vain sinulla ja ettei tilisi näy miehen nettipankki saa. Tämä pakottaneet miehen keskustelemaan asioista. Voit myös vapaasti perustaa uuden tilin, jonne tulisi ohjaat.

Vierailija
16/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas mies makselee tililtään elareita aviottomasta lapsestaan tai tekee reissuja rakastajansa kanssa.

Piilotti tilinsä sinulta. Pankki ei vaadi, sinua huijataan.

Teillä on siis omat tilit, ei yhteisiä.

Vierailija
17/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siltikään ymmärrä.

Ap

Menet pankkiin ja vaihdat tilisi asetukset sellaisiksi, että käyttöoikeus on vain sinulla ja ettei tilisi näy miehen nettipankki saa. Tämä pakottaneet miehen keskustelemaan asioista. Voit myös vapaasti perustaa uuden tilin, jonne tulisi ohjaat.

Siis nettipankissa ja tulosi ohjaat

Vierailija
18/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua kusetetaan. Poista tilisi oikeudet mieheltä

Vierailija
19/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipankin asetuksista saat mieheltä pois käyttöoikeuden tilisi

Vierailija
20/202 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siltikään ymmärrä.

Ap

En ymmärrä tätä vastausta. Voit kirjoittaa ruotsiksi tai englanniksi, jos se on helpompaa. Kiitos vaivannäöstäsi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän