Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesmaku muuttui kun aloitin / lopetin ehkäisyn - KIINNOSTUS MIEHEENI LOPAHTI

Vierailija
31.01.2019 |

Oletteko kuulleet tutkimuksista, kuinka ehkäisyn aloittaminen tai lopettaminen muuttaa naisen miesmakua.

Jos et ole kuullut näistä tieteellisistä tutkimuksista, niin sitten vain googlettelemaan esim:

"birth control changes who you're attracted to"

Eli tämä on ilmoitusluontoinen asia kaikille miehille; jos naisesi aloittaa tai lopettaa esim. e-pillerit kesken suhteenne, niin pidä mielessä että hän voi muuttua ja hänen kiinnostus sinua kohtaan voi muuttua. Vaikka olisitte naimisissa tai teillä olisi lapsia.

Paskempi juttu suhteelle, joka tulee lopahtamaan kun seksi ei enää kiinnosta miehen kanssa.

Lukekaa tästä lisää tieteellisiä julkaisuja.

Onko muilla siskoilla käynyt näin, kerro kokemuksesi alla ja otitko käyttöön/lopetitko e-pillerit, kierukan, implantin jne?

Tuliko ero, jopa avioero ehkäisyn takia tapahtuneen miesmaun muutoksen takia?

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä jotenkin pelottavaa että ihmiskunta on hormoniensa armoilla.

Vierailija
182/199 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa miesmaun muuttumisesta mitään, koska olen nuorena ollut vain naisten kanssa. Elin siis koko elämäni ilman hormonaalista ehkäisyä lähes 27-vuotiaaksi asti. Sitten tapasin ihanan miehen ja pillerit tuli kuvioihin melko pian. En koe että miehestä olisi tullut mitenkään ”inhottava” tai mitään, mutta pillereiden kanssa en ole oma itseni vaan ankea, masentunut, ahdistunut ja epämotivoinut ihminen. Vaikka pillerit auttoivat iho-ongelmiin ja menkkakipuihin, aion lopettaa pillerit ensi viikolla kun saan kuparikierukan. Kaipaan jo sitä ovulaation aikaista panetusta ja menkkapäiviä edeltävää panetusta, ja ennen kaikkea omaa iloista luonnettani! Onneksi en kerennyt syödä noita pillereitä kuin reilun 1,5 vuotta, mitään hormonaalista ehkäisyä en ota enää ikinä.

Kiinnostaa kyllä, että miten miehen suhtautuminen minuun muuttuu pillereiden lopettamisen jälkeen... tuleekohan minusta haluttavampi, kun ei ole pillerihormonien aiheuttama ”raskaus” koko ajan päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit on luonnoton kemianteolliuuden rahastusväline.

Vierailija
184/199 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun, sillä minä huomasin selvän muutoksen itsessäni pillerien lopettamisen jälkeen. Lopetin pillerit kaksi viikkoa sitten ja herranjestas tätä kiihkeyden määrää. Huomaan miehet jotenkin aivan eri tavalla, olisin valmis hommiin milloin vain. Lisäksi olen paljon "kosteampi", vaikka petipuuhia ei olisikaan odotettavissa.

Vierailija
185/199 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täyttä totta.

Vierailija
186/199 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun. Paljon mielenkiintoisia asioita. Kannattaa lukea.

Vierailija
187/199 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi huomasin tämän vaikutuksen jo teininä. Niin muutaman kuukauden kokeilun jälkeen jätin pillerit kokonaan ja lasteni isän valitsin "luonnon tilassa".

N47

Vierailija
188/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin nyt 35 vuotiaana PMS oireiden takia e pillerit( luonnollinen estrogeeni Drovelis) Viimeksi e pillereitä söin 16 vuotiaana (synteettinen vahva Diane Nova)

..tämä luonnollinen Drovelis vaikuttaa tosi hyvältä, ja juuri tässä iässä 36v kun ollut pari vuotta estrogeenin laskun oireita, siksi ne aloitin , en ehkäisyn takia. Tosin nyt on sekin asia sitten kunnossa . Pari päivää näitä vasta syönyt mutta huomaan eron. (Ainut huono puoli veritulppa tunteet päässä mutta hain aspiriinia, kalaöljyä , nattokinaasia verta ohentamaan)

Diane Nova nuorena kun omat estrogeenit olivat valmiiksi korkeat oli tosi huono kokemus. Taisin olla entistä sekavampi ja epävakaa tuolloin ja oksentelin aina aamulla jos olin juonut liikaa vettä illalla jolloin pillerin otin.

..tosiaan minulla oli kovia PMS ja ehkä muitakin mieliala oireita, koin muuttuneeni viimevuosina epänaiselliseski. Ei kiinnostanut miehet pätkääkään ja oma mieskin usein vitutti. Käytin vyölaukkua ja sukkia sandaaleissa. Ehkä vieläkin käytön saa nähdä 

Oireita oli mm. Kova yöhikoilu, jatkuva heräily, jols yö huonot unet, heräsin kun en olisi nukkunut ollenkaan, aamupäivä hikoilu,  jatkuva vitutus ja ahdistus erityisesti viikko ennen kuukautisia. Hieman vähemmän vitutti menkoista ovulaation mutta se oli lyhyt hetki. Jouduin sanomaan itselleni aina esim kauppaan mennessä että ihan rauhallisesti vaan pokerinaamalla. En kestänyt vittuilua ja vinoilua. No en ehkä nytkään kestä mutta olo on jotenkin seesteisempi ja rauhallisempi ja ei vituta ja ahdista kai. Tuntuu että en saa raivareita niin helposti, enkä kiihdy niin nopeasti, tasaisempi olo. Drovelis kuulemma laskee myös testosteroni tasoja joiden epäilen itselläni olleet aika korkeat. Miehet tuntuivat pikkutytöiltä ennen e pilleriä. Tosin tuntuvat ne nyttenkin, mutta oma mieheni on miehekäs, vilkas, aistillinen ja söpö. Jännä yhdistelmä. Nyt vähän häiritsee se kun tuntui että ikävöin ja tunnen läheisyyden kaipuuta mieheni enemmän kuin ennen. Että tarvitsenko häntä nyt enemmän ja mitäs jos hän ei tarvitsekaan minua.

Seksihaluista en vielä tiedä, ennen pillereitä ne olivat tämän miehen kanssa melko suuret. Tosin ehkä vain 2 krt viikossa. Tunsin itseni mieheksi sisäisesti ja ulkoisesti se on saattanut hillitä seksihaluja. Nyt on naisellisenpi olo, tämä on tavallaan ihan kiva, mietin vain että pystynkö edes taistelemaan ja pitämään puoliani enää yhtä hyvin kuin ennen. Saa nähdä. Ehkä vähän haikea olo, mutta tasapainoisempi.

Odottelen myös rintojen kasvua oisipa tosi kiva

Vierailija
189/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen e pillereitä viehätyin ainoastaan hyvin miehekkäistä "pelottavan näköisistä" miehistä.  En jaksa tai ainakaan halua uskoa että nyt alkaisi jotkut brad pitit tai mikko Leppilammet sun muut pyöreä päiset pojan koltiaiset kiinnostamaan. Jos alkaa niin olen päästäni sekaisin ja pillerit täytyy lopettaa välittömästi 

-Edellinen

Vierailija
190/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis itse sellainen nainen jota kaikki miehet katsovat, tuo alatykkääjän mies varmasti myös, siitähän tuo alatykkäys johtuikin..

Poikkeuksellisen kauniin ulkonäköni takia moni ulkonäöllä  heikommin siunattu nainen kokee minut jostain syystä usein uhkana. Olen tajunnut että heitä johtaa alkukantainen kilpailuvietti ja ajatus että heidän kuuluisi taistella kanssani miehistä. Nuo eivät vain tajua että ei minun sellaista ole koskaan tarvinnut tehdä, olen aina saanut mitä olen halunnut, ilman vaivaa. Moni varattu aina lähestyy (huonompi tasoisen ulkonäöltä sekä vastenmielisen luonteen  omaavan naisen kanssa oleva) itseäni harvoin kuitenkaan on kiinnostunut nuo pitkässä parisuhteessa olevatkaan miehet, jotka olisivat haaskansa sysänneet pois minun takia. 

Minua viehättää vain "täydelliset miehet" onneksi minua on siunattu kauniilla luonteella, ulkonäöllä ja älyllä.

"Tällaisista miehistä kiinnostuneita naisia yhdistävät yleensä seuraavat tekijät:

Evoluutio ja suojelun tarve: Voimakas, maskuliininen ja "pelottava" olemus viestii alitajuisesti kyvystä suojella perhettä. Tätä piirrettä arvostavat erityisesti naiset, jotka hakevat kumppanikseen perinteistä vahvaa urosta. [1]

Kontrastin viehätys: Monia kiehtoo ajatus "karun kuoren alla piilevästä pehmeydestä". Heitä viehättää ajatus siitä, että mies on kova ja suojeleva muille, mutta hellä ja huolehtivainen omalle kumppanilleen. [1]

Itsevarmuus ja asenne: Miehekkääseen ja kovaan olemukseen liittyy usein tietty sosiaalinen dominanssi, johtajuus ja itsevarmuus. Tämä piirre vetoaa naisiin, jotka pitävät itsevarmoista ja määrätietoisista miehistä. [1, 2]

Jännityksen haku: Naiset, jotka kaipaavat elämäänsä enemmän säpinää, saattavat ihastua "pahan pojan" maineessa oleviin miehiin. Rouhea ulkonäkö yhdistettynä kapinallisuuteen tuo suhteeseen arvaamattomuutta ja jännitystä. [1]

Vierailija
191/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin nyt 35 vuotiaana PMS oireiden takia e pillerit( luonnollinen estrogeeni Drovelis) Viimeksi e pillereitä söin 16 vuotiaana (synteettinen vahva Diane Nova)

..tämä luonnollinen Drovelis vaikuttaa tosi hyvältä, ja juuri tässä iässä 36v kun ollut pari vuotta estrogeenin laskun oireita, siksi ne aloitin , en ehkäisyn takia. Tosin nyt on sekin asia sitten kunnossa . Pari päivää näitä vasta syönyt mutta huomaan eron. (Ainut huono puoli veritulppa tunteet päässä mutta hain aspiriinia, kalaöljyä , nattokinaasia verta ohentamaan)

Diane Nova nuorena kun omat estrogeenit olivat valmiiksi korkeat oli tosi huono kokemus. Taisin olla entistä sekavampi ja epävakaa tuolloin ja oksentelin aina aamulla jos olin juonut liikaa vettä illalla jolloin pillerin otin.

..tosiaan minulla oli kovia PMS ja ehkä muitakin mieliala oireita, koin muuttuneeni viimevuosina epänaiselliseski. Ei kiinnostanut miehet pätkääkään ja oma mieskin usein vitutti. Käytin vyölaukkua ja sukkia sandaaleissa. Ehkä vieläkin käytön saa nähdä 

Oireita oli mm. Kova yöhikoilu, jatkuva heräily, jols yö huonot unet, heräsin kun en olisi nukkunut ollenkaan, aamupäivä hikoilu,  jatkuva vitutus ja ahdistus erityisesti viikko ennen kuukautisia. Hieman vähemmän vitutti menkoista ovulaation mutta se oli lyhyt hetki. Jouduin sanomaan itselleni aina esim kauppaan mennessä että ihan rauhallisesti vaan pokerinaamalla. En kestänyt vittuilua ja vinoilua. No en ehkä nytkään kestä mutta olo on jotenkin seesteisempi ja rauhallisempi ja ei vituta ja ahdista kai. Tuntuu että en saa raivareita niin helposti, enkä kiihdy niin nopeasti, tasaisempi olo. Drovelis kuulemma laskee myös testosteroni tasoja joiden epäilen itselläni olleet aika korkeat. Miehet tuntuivat pikkutytöiltä ennen e pilleriä. Tosin tuntuvat ne nyttenkin, mutta oma mieheni on miehekäs, vilkas, aistillinen ja söpö. Jännä yhdistelmä. Nyt vähän häiritsee se kun tuntui että ikävöin ja tunnen läheisyyden kaipuuta mieheni enemmän kuin ennen. Että tarvitsenko häntä nyt enemmän ja mitäs jos hän ei tarvitsekaan minua.

Seksihaluista en vielä tiedä, ennen pillereitä ne olivat tämän miehen kanssa melko suuret. Tosin ehkä vain 2 krt viikossa. Tunsin itseni mieheksi sisäisesti ja ulkoisesti se on saattanut hillitä seksihaluja. Nyt on naisellisenpi olo, tämä on tavallaan ihan kiva, mietin vain että pystynkö edes taistelemaan ja pitämään puoliani enää yhtä hyvin kuin ennen. Saa nähdä. Ehkä vähän haikea olo, mutta tasapainoisempi.

Odottelen myös rintojen kasvua oisipa tosi kiva

Mitä ovat veritulppa tunteet päässä?

Vierailija
192/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä voin kertoa että kaksi kertaa on käynyt niin että nainen poistanut kierukan tai lopettanut pillerit ja halunnut erota sen jälkeen lähes välittömästi. 

Vierailija
193/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonaalista ehkäisyä moititaan ihan turhaan. Se on pääosin turvallista, tehokasta ja edullista.

Naiset ovat muutenkin sellaisia tuuliviiriä, että mies voi vaihtua ihan vaan jonkun oikun takia. Ei siihen ehkäisyä tarvita.

Totta. Miehellä on valtavasti sietämistä naisissa. En ymmärrä miten he kestävät sitä taakkaa. Jos nainen joutuisi kestämään saman hän murtuisi alle viikossa.

Vierailija
194/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla puolella edessä päätä herätti aamulla sellainen puristus tunne, lähti aspiriinilla pois, mutta nyt päivän mittaan levinnyt myös taaemmaksi oikealle vaikka ottanut lisää aspiriinia sun muuta. En uskallakkaan ottaa enempi Drovelista. Harmi.  Googlailin niin tuossa näköjään on suurempi veritulppa riski kun muissa. Ja on ollut tulppia jo aiemmin. välillä menee toisen kädet sormet siniseksi, pohkeesta joskus sulatin myös, ja päästä.. tämä kuitenkin aika pahana nyt ei viitsi riskeerata enempää pitää vaan koittaa sulatella pois ja sit toivottavasti ylihuomenna haen toisen valmisteen apteekista. Tämä vaikutti muuten tosi hyvältä 

Vierailija
195/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikealla puolella edessä päätä herätti aamulla sellainen puristus tunne, lähti aspiriinilla pois, mutta nyt päivän mittaan levinnyt myös taaemmaksi oikealle vaikka ottanut lisää aspiriinia sun muuta. En uskallakkaan ottaa enempi Drovelista. Harmi.  Googlailin niin tuossa näköjään on suurempi veritulppa riski kun muissa. Ja on ollut tulppia jo aiemmin. välillä menee toisen kädet sormet siniseksi, pohkeesta joskus sulatin myös, ja päästä.. tämä kuitenkin aika pahana nyt ei viitsi riskeerata enempää pitää vaan koittaa sulatella pois ja sit toivottavasti ylihuomenna haen toisen valmisteen apteekista. Tämä vaikutti muuten tosi hyvältä 

Tai sitten se on vaan taas tätä migreeniä. Pitää ajatella varmaan päälle kuitenkin

-edellinen

Vierailija
196/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. Ei enää ikinä naista, jolla on hormonaalinen ehkäisy 

Vierailija
197/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti soikoon tuo toinen e pilleri jonka ajattelin aloittaa, aiheuttaakin sitten näköjään tunnetusti aivokasvaimia, vaikka tulppariski siinä onkin pienempi. En tiedä kumpi olisi pienempi paha. Ehkä mitkään e-pillerit ei sovellu ihmiselle joka on koko ajan vuodelevossa. Täytyy kai kärsiä vaihdevuosioireista sitten ennen aikaisesti ja antaa munasarjojen kuihtua

- migreeni potilas 

Vierailija
198/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain, että miksi te fiksut naiset annatte hormonien ohjata toimintaanne tuolla tavalla?

Ihan yhtä lailla ne miehet on omien hormoniensa ja testonsa vietävissä, ellei enemmänkin.

Vierailija
199/199 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki tämäkin miten se nainen on lähes aina suhteen heikompi astia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän