Miesmaku muuttui kun aloitin / lopetin ehkäisyn - KIINNOSTUS MIEHEENI LOPAHTI
Oletteko kuulleet tutkimuksista, kuinka ehkäisyn aloittaminen tai lopettaminen muuttaa naisen miesmakua.
Jos et ole kuullut näistä tieteellisistä tutkimuksista, niin sitten vain googlettelemaan esim:
"birth control changes who you're attracted to"
Eli tämä on ilmoitusluontoinen asia kaikille miehille; jos naisesi aloittaa tai lopettaa esim. e-pillerit kesken suhteenne, niin pidä mielessä että hän voi muuttua ja hänen kiinnostus sinua kohtaan voi muuttua. Vaikka olisitte naimisissa tai teillä olisi lapsia.
Paskempi juttu suhteelle, joka tulee lopahtamaan kun seksi ei enää kiinnosta miehen kanssa.
Lukekaa tästä lisää tieteellisiä julkaisuja.
Onko muilla siskoilla käynyt näin, kerro kokemuksesi alla ja otitko käyttöön/lopetitko e-pillerit, kierukan, implantin jne?
Tuliko ero, jopa avioero ehkäisyn takia tapahtuneen miesmaun muutoksen takia?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 6 vuoden suhde loppui n. 1,5 vuotta pillerien lopetuksesta. Jälkeenpäin olen huomannut, että haistan "luomuna" miesten ominaistuoksut todella voimakkaasti, jopa inhotukseen asti (hyvässä ja huonossa) ja metrien päähän. Tuntuu kuin olisin nykyään joku hai. Etenkin mitä enemmän olen lähestynyt 30v:tä.
Eksän kanssa joskus kun törmätään kaupungilla, niin huomaan, että hänen tuoksunsa on nykyään huono. Nykyinen mies taas tuoksuu ihan myskiltä ja kukkaselta ja siksi häneen ihastuinkin, siis oma hien haju ja etenkin _nenästä_ tuleva, ulospäin puhaltava virtaus.
Minulle se ominaistuoksu on tärkeä juttu. Yhden miehen ominaishaju oli tunkkaisen havumainen, yhden kaakaovoimainen ja yhden ihan kauhea. Hrr. Enkä tarkoita nyt synteettisiä tuoksuja. Ne haistaa erikseen.
Hauska ajatus, kaakaovoille tuoksuva mies :)
Mä kirjoittelin johonkin alkusivuille hormoneitta 15 vuotta oikealta tuntuneesta miehestä. Tuo tuoksuu mun nenääni ihan selvästi vaniljaviinereille, erityisesti rintakehän kohdalta, mutta ei erityisemmin pitä sen kuulemisesta... Ne t-paidat saavat vieläkin hormonit hyrisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan on hysteeristä pelottelua. Se, mikä ei sovi sulle, saattaa sopii jollekki toiselle.
Ite en oo huomannu mtn eroo itsessäni, miesmaussa tai haluissani, vaikka oon pari kertaa alottanu ja kerran lopettanu vuosiks pillereitten käytön. Seksihalutki on erittäin hyvät, vaikka käytän yhdistelmäehkäsyä.
Tolla logiikalla tyyliin kaikki erois ku ne tulis raskaaks tai vaihdevuosi-ikään.
Tässä huomataan taas miten joillekin tilastojen ymmärtäminen on jotain korkeampaa ydinfysiikkaa. Se, että sinä et koe (huom. subjektiivinen näkemys) muuttuneesi pillereiden vuoksi, ei vesitä kiistattomia tutkimustuloksia. Erot ovat tosiaan tilastollisia, eli pillerit vaikuttavat esimerkiksi juuri miesmakuun tilastollisesti merkitsevällä osalla pillereitä syövistä naisita. Ei välttämättä kaikilla, mutta merkittävällä osalla kuitenkin.
P.s. Tilastoissa näkyy eropiikki myös raskauksien aikana. Vauvaa kuitenkin kannetaan max. 9 kk, ja monet tajuavat sen aikaisten mahdollisten preferenssien muutoksen olevan väliaikaista. Pillereitä syövät naiset eivät välttämättä edes tiedä, minkälaisista miehistä viehättyisivät ilman pillereitä. Varsinkin jos hormoniehkäisyn käyttö on aloitettu jo teini-iässä.
/35
Lopeta jo tuo älytön paskanjauhaminen ja roska”tiede”löpinän spämmääminen tänne, hiton uuvatti. 😂
Vau, voiko joku olla oikeasti näin pihalla?
T. Keskustelua sivusta seurannut kätilö, nyt oli pakko kommentoida...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan on hysteeristä pelottelua. Se, mikä ei sovi sulle, saattaa sopii jollekki toiselle.
Ite en oo huomannu mtn eroo itsessäni, miesmaussa tai haluissani, vaikka oon pari kertaa alottanu ja kerran lopettanu vuosiks pillereitten käytön. Seksihalutki on erittäin hyvät, vaikka käytän yhdistelmäehkäsyä.
Tolla logiikalla tyyliin kaikki erois ku ne tulis raskaaks tai vaihdevuosi-ikään.
Tässä huomataan taas miten joillekin tilastojen ymmärtäminen on jotain korkeampaa ydinfysiikkaa. Se, että sinä et koe (huom. subjektiivinen näkemys) muuttuneesi pillereiden vuoksi, ei vesitä kiistattomia tutkimustuloksia. Erot ovat tosiaan tilastollisia, eli pillerit vaikuttavat esimerkiksi juuri miesmakuun tilastollisesti merkitsevällä osalla pillereitä syövistä naisita. Ei välttämättä kaikilla, mutta merkittävällä osalla kuitenkin.
P.s. Tilastoissa näkyy eropiikki myös raskauksien aikana. Vauvaa kuitenkin kannetaan max. 9 kk, ja monet tajuavat sen aikaisten mahdollisten preferenssien muutoksen olevan väliaikaista. Pillereitä syövät naiset eivät välttämättä edes tiedä, minkälaisista miehistä viehättyisivät ilman pillereitä. Varsinkin jos hormoniehkäisyn käyttö on aloitettu jo teini-iässä.
/35
Lopeta jo tuo älytön paskanjauhaminen ja roska”tiede”löpinän spämmääminen tänne, hiton uuvatti. 😂
Mä ajattelin ensin että voi, mutta olen aika varma että kyseessä oli jonkinsortin omituinen trolliviritelmä.
/35
Naiset ajattelevat pelkillä hormoneillaan. Miehenä tuollaista ei voisi ajatella itselleen tapahtuvan. Miehille rakkaus on paljon aidompaa.
Minulla tuli ero 7v suhteesta, kun lopetin pillerit. Ystävälleni kävi samoin - 12v suhde kankkulan kaivoon. Pillerit olin aloittanut jo 17-vuotiaana, eikä silloin terkan kanssa ollut haitoista juuri mitään puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/35
Mä ajattelin ensin että voi, mutta olen aika varma että kyseessä oli jonkinsortin omituinen trolliviritelmä.
/35
Olet kyllä harvinaisen säälittävä. Kirjoittelet milloin heteronaisena, milloin kätilönä. Ihan kuin nämä edellämainitut olisivat asiantuntijoita. 😂 Vttu että olet tyhmä!
Voisko ylläpito hoitaa nää magneettimedialaiset pois asiallisista keskusteluista?
En muuten ole kätilö, olen tutkija.
/35
Vierailija kirjoitti:
Naiset ajattelevat pelkillä hormoneillaan. Miehenä tuollaista ei voisi ajatella itselleen tapahtuvan. Miehille rakkaus on paljon aidompaa.
Hormoneilla ei ajatella. Aivoilla ajatellaan. Miesten rakkaus on ihan samanlaista hormoni- ja välittäjäainekemiaa kuin naistenkin.
/35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/35
/35
Olet kyllä harvinaisen säälittävä. Kirjoittelet milloin heteronaisena, milloin kätilönä. Ihan kuin nämä edellämainitut olisivat asiantuntijoita. 😂 Vttu että olet tyhmä!
Voisko ylläpito hoitaa nää magneettimedialaiset pois asiallisista keskusteluista?
/35
Ylläpito ainoastaan korkeintaan siivoaa sinunlaisesi pseudotieteilijät vttuun täältä. 🙂
Voitko linkata jotain tutkimustuloksia, joissa on löydetty näyttöä näitä esitettyjä tutkimuksia vastaan? Olisi tosi kiinnostavaa nähdä. Ymmärrätkö, mitä on pseudotiede? Taidat käyttää nyt liian hienoja sanoja ymmärrykseesi nähden.
/35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/35
/35
Trolli-peikkohan se puskista pomppasi! Kannattaa vaan jättää omaan arvoonsa ja huomiotta. Älkää inttäkö tämän tapauksen kanssa. Jos hän haluaa tutustua tutkimuksiin asiasta niin ketjun alussa on ne linkit akateemisiin tutkimuksiin. Case closed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/35
/35
/35
Ylläpito ainoastaan korkeintaan siivoaa sinunlaisesi pseudotieteilijät vttuun täältä. 🙂
Voitko linkata jotain tutkimustuloksia, joissa on löydetty näyttöä näitä esitettyjä tutkimuksia vastaan? Olisi tosi kiinnostavaa nähdä. Ymmärrätkö, mitä on pseudotiede? Taidat käyttää nyt liian hienoja sanoja ymmärrykseesi nähden.
/35
Se, että on olemassa jokin tutkimus jostakin asiasta, ei tarkoita että se olisi millään tasolla absoluuttinen totuus. Se vaan voi olla pelkkää roskaa, kuten ne sinunkin tutkimuksesi tästä aiheesta. Aina löytyy tutkimuksia puolesta ja vastaan samasta aiheesta, kun oikein kaivaa, taukki.
Tässä esimerkiksi maalaisjärkinen näkemys:
So does this mean that women on the pill will not only choose men with similar immune systems to their own, but also that men aren’t attracted to pill users or women who are already taking the contraceptive pill when they meet? It’s unlikely, of course. For one, odour isn’t the only thing that comes into play when people seek out a potential partner. This is something that is particularly unique to humans, and a limitation of these studies that has been noted by biologists. Dr Diana Mansour, Vice President of the Faculty for Sexual and Reproductive Health, is skeptical about such studies. “Sexual attraction isn’t just based on smell,” she says, “and the actual science behind these studies is fairly thin. There isn’t very much evidence when it comes to studies trying to analyse smells and attractiveness.”
”
(https://thefemedic.com/contraception/can-pill-change-taste-in-partner/)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/35
/35
/35
/35
Se, että on olemassa jokin tutkimus jostakin asiasta, ei tarkoita että se olisi millään tasolla absoluuttinen totuus. Se vaan voi olla pelkkää roskaa, kuten ne sinunkin tutkimuksesi tästä aiheesta. Aina löytyy tutkimuksia puolesta ja vastaan samasta aiheesta, kun oikein kaivaa, taukki.
Tässä esimerkiksi maalaisjärkinen näkemys:
So does this mean that women on the pill will not only choose men with similar immune systems to their own, but also that men aren’t attracted to pill users or women who are already taking the contraceptive pill when they meet? It’s unlikely, of course. For one, odour isn’t the only thing that comes into play when people seek out a potential partner. This is something that is particularly unique to humans, and a limitation of these studies that has been noted by biologists. Dr Diana Mansour, Vice President of the Faculty for Sexual and Reproductive Health, is skeptical about such studies. “Sexual attraction isn’t just based on smell,” she says, “and the actual science behind these studies is fairly thin. There isn’t very much evidence when it comes to studies trying to analyse smells and attractiveness.”
”(https://thefemedic.com/contraception/can-pill-change-taste-in-partner/)
Noniin, kiitos! Jotain pohjaa tuolle omituiselle mouhoamiselle vihdoinkin.
Tuo linkittämäsi lainaus ei ole tutkimus. Se on yhden ihmisen mielipide, yhtä pätevä tieteen saralla kuin lokin paska aamuauringossa. Lisäksi kirjoituksessa tämä kys. tyyppi latelee vain onttoja itsestäänselvyyksiä; on aivan varmaa ettei ihmisen pariutumista ohjaa pelkästään feromonituoksut. Ne näyttelevät kuitenkin siinä keskeistä osaa.
On toki tietenkin hyvä juttu, että tutkimuksia kyseenalaistetaan ja niistä keskustellaan, jotta voidaan tutkia lisää ja ehkä muuttaa nykyisiä näkemyksiä asioista.
Tieteellinen tutkimus taas ei ole "roskaa" millään muotoa, vaikka sinä niin uskotkin. Tiede korjaa itse itseään, eikä mikään tieto ole koskaan absoluuttista. Se on vallitseva totuus, kunnes toisin todistetaan. Toistaiseksi näin ei ole pystytty tekemään, vaan näyttöä pillereiden vaikutuksista parinvalintaan on kumuloitunut useista erilaisista tutkimuksista.
/35
Olen mies 34v ja kuulemma erittäin maskuliininen. Teen fyysistä miesten työtä ja olen kohtalaisen lihaksikas.
Vahvistan ketjussa esitetyn väitteen. Olen koko aikuisikäni viehättänyt suuresti lähes vain yli nelikymppisiä naisia. Muutama ikäiseni heila on ollut, eikä kukaan näistä ole käyttänyt e-pillereitä. Eräs 30v sanoi ääneenkin havainneensa itsessään miesmaun muuttuneen, kun oli joskus aiemmin käyttänyt hormoniehkäisyä.
Yleensä ikäluokkani naisia lähestyessäni tulen tylysti torjutuksi, aivan kuin pelkäisivät. Joku vähäsanainen ja mahdollisimman nopea tilanteesta poistuminen on yleisin. Lisääntymisiästä yli menneet naiset taas tekevät aloitteita minulle paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, aivan sairaita nämä jutut tässä ketjussa.
E-pillereiden lopetus tai aloituskaan sen koommin EI SAA ketään naista vaihtamaan miestä täysin erilaiseen tapaukseen. Nyt järki käteen, senkin hörhöt. Kyllä se syy on silloin jossain aivan muualla.
Ei ole mitään hörhöilyä, on tutkimustietoa. Ja kiinnostavaa onkin, kannattaa perehtyä!
Kyse ei ole siitä, että kaikki naiset aloittaessaan/lopettaessaan e-pillerit vaihtaisivat miehensä täysin erilaiseen tapaukseen. Tai että vaihtaisivat miestä ylipäätään. Fakta kuitenkin on se, että lopetus ja aloitus lisäävät riskiä siihen, ettei nainen enää koe miestään yhtä haluttavaksi kuin ennen ja toisinpäin. Toistan itseäni: hormonit vaikuttavat feromoneihin, joiden (tiedostamaton) tuoksu on keskeisessä osassa parinvalinnassa. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole.
/35
Sure, Jan.
Älkää oikeasti varsinkaan nuoret parisuhde- ja seksielämää vasta aloittelevat uskoko tuollaista hölynpölyä.
En ihan oikeesti voi käsittää että miten kukaan voi taas kuvitella et ylimääräisten hormonien käyttö ei aiheuttas haittavaikutuksia? esim. tuo miesmaun muutos ja monia muita. Ite en oo asiaan sen kummemmin perehtynyt ku lueskellut vähän sieltä täältä, mut kyllä nyt oma maalaisjärkikin sanoo että se on enemmän todennäköistä ku epätodennäköistä.
Kannattaa vain ignoroida nuo trollaavat itkunauruhymiöiden postaajat, huomiota hakevat.
Jos on eri mieltä asiasta, niin se on okei. Mutta ei siitä silti kannata kiistellä ilman mitään järkevää jaettavaa.
Tähän väliin sellainen kysymys, että jos olet mies niin oletko huomannut vetäväsi puoleesi lähinnä hormonaalisella ehkäisyllä olevia naisia? Jos olet, niin mitä tuumailet itsestäsi tämän ketjun luettuasi? Oletko tullut ajatuksiin, että olet ehkä sitten ns. pehmeämpi, kenties vähemmän maskuliinisempi jne?
Ja onko jotkut toiset miehet vetäneet puoleensa taas lähinnä vain "luomuja" naisia, ja koetko olevasi maskuliininen ja "ärjympi" (kuten joku nainen täällä kommentoi viehtyneensä ÄRJYYN mieheen ehkäisyn lopettamisen jälkeen) mies tämän informaation myötä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 6 vuoden suhde loppui n. 1,5 vuotta pillerien lopetuksesta. Jälkeenpäin olen huomannut, että haistan "luomuna" miesten ominaistuoksut todella voimakkaasti, jopa inhotukseen asti (hyvässä ja huonossa) ja metrien päähän. Tuntuu kuin olisin nykyään joku hai. Etenkin mitä enemmän olen lähestynyt 30v:tä.
Eksän kanssa joskus kun törmätään kaupungilla, niin huomaan, että hänen tuoksunsa on nykyään huono. Nykyinen mies taas tuoksuu ihan myskiltä ja kukkaselta ja siksi häneen ihastuinkin, siis oma hien haju ja etenkin _nenästä_ tuleva, ulospäin puhaltava virtaus.
Minulle se ominaistuoksu on tärkeä juttu. Yhden miehen ominaishaju oli tunkkaisen havumainen, yhden kaakaovoimainen ja yhden ihan kauhea. Hrr. Enkä tarkoita nyt synteettisiä tuoksuja. Ne haistaa erikseen.
Hauska ajatus, kaakaovoille tuoksuva mies :)
Mä kirjoittelin johonkin alkusivuille hormoneitta 15 vuotta oikealta tuntuneesta miehestä. Tuo tuoksuu mun nenääni ihan selvästi vaniljaviinereille, erityisesti rintakehän kohdalta, mutta ei erityisemmin pitä sen kuulemisesta... Ne t-paidat saavat vieläkin hormonit hyrisemään.
Mun miehen iho tuoksuu ruusuille, siis ihan oikeasti. :D
Miten tämä selittää sen, että olen aina ollut luomu enkä ole siltikään koskaan pitänyt alfauroksista? Nytkin 17 v. onnellisessa parisuhteessa kiltin ja kotoisan miehen kanssa. En voisi enempää toivoa eikä ole mitään aikeita vaihtaa "parempaan".
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä selittää sen, että olen aina ollut luomu enkä ole siltikään koskaan pitänyt alfauroksista? Nytkin 17 v. onnellisessa parisuhteessa kiltin ja kotoisan miehen kanssa. En voisi enempää toivoa eikä ole mitään aikeita vaihtaa "parempaan".
Ehkä hän on se sinun alfa-uroksesi. Ei sen tarvitse olla juuri se maailman silmissä oleva "Alfa Chad" Brad Pitt Troija roolistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on se sinun alfa-uroksesi. Ei sen tarvitse olla juuri se maailman silmissä oleva "Alfa Chad" Brad Pitt Troija roolistaan.
^
Olipa hormonaalisella ehkäisyllä tai luomuna, niin nainen kuin nainen ei voisi vastustaa tuota näkyä ja tuota "swag".
Vai? Kertokaa sekä luomut että ehkäisyllä olevat naiset kommentteja, pitääkö paikkaansa?
Sivuvaikutukset on täysin yksilöllinen asia. Itse huomasin eron vain itkuherkkyydessä, mutten mitenkään miesmaussa. Ensimmäisen pitkän suhteeni aloittaessani en käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä, aloitin suhteen aikana ja pari vuotta sen jälkeen suhde loppui. Nykyisen kanssa aloin seurustella ehkäisyä käyttäessäni, kolme vuotta myöhemmin lopetin hormonaalisen ehkäisyn pahentuvien itkukohtauksien ja migreenin takia, nyt kolme vuotta myöhemmin haluan miestäni samalla tavalla kuin ennenkin, oikeastaan enemmänkin, ja todella odotan että kesällä sovitusti aletaan yrittämään jälkikasvun hankkimista, jolloin kortsut voivat jäädä. Kortsut on aiheuttaneet haluttomuutta eniten, siis siinä mielessä että olemme siirtyneet vähemmän yhdyntäkeskeisiksi seksissä koska se ei vain tunnu niin hienolta.
Ihan hyvä niin, koska olen heteronainen. On minua kyllä naisetkin satunnaisesti lähestyneet.
/35