Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesmaku muuttui kun aloitin / lopetin ehkäisyn - KIINNOSTUS MIEHEENI LOPAHTI

Vierailija
31.01.2019 |

Oletteko kuulleet tutkimuksista, kuinka ehkäisyn aloittaminen tai lopettaminen muuttaa naisen miesmakua.

Jos et ole kuullut näistä tieteellisistä tutkimuksista, niin sitten vain googlettelemaan esim:

"birth control changes who you're attracted to"

Eli tämä on ilmoitusluontoinen asia kaikille miehille; jos naisesi aloittaa tai lopettaa esim. e-pillerit kesken suhteenne, niin pidä mielessä että hän voi muuttua ja hänen kiinnostus sinua kohtaan voi muuttua. Vaikka olisitte naimisissa tai teillä olisi lapsia.

Paskempi juttu suhteelle, joka tulee lopahtamaan kun seksi ei enää kiinnosta miehen kanssa.

Lukekaa tästä lisää tieteellisiä julkaisuja.

Onko muilla siskoilla käynyt näin, kerro kokemuksesi alla ja otitko käyttöön/lopetitko e-pillerit, kierukan, implantin jne?

Tuliko ero, jopa avioero ehkäisyn takia tapahtuneen miesmaun muutoksen takia?

Kommentit (187)

Vierailija
81/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus minullakin. Meinasi tulla ihan erokin, kun mies yhtäkkiä muuttui niin vastenmieliseksi kun aloin käyttää hormoniehkäisyä. Meni monta vuotta että tajusin mistä johtui. Hormoneilla on paljon suurempi voima kuin luullaan. Miettikää nyt, että rakastuminenkin perustuu lopulta hormonitoimintaan. Aika vaarallista mennä sotkemaan tuota pillereillä, tai ainakin todella surullista. Turhia eroja tulee.

Vierailija
82/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä viehättynyt mistään supermaskuliinisista miehistä, oli pillerit tai ei, mutta koen silti tehneeni "pilleripäissäni" vääriä valintoja. Yksi näistä oli ex-avopuolisoni, joka oli oikeasti aika ongelmatapaus, enkä tajua miten en nähnyt sitä silloin hormoneja napsiessani.

Joku sanoi aiemmin tässä ketjussa kokeneensa, ettei ollut pillereitä syödessään oma itsensä, ja voin kyllä yhtyä kokemukseen ihan täysin. Nyt olen käyttänyt kuparikierukkaa pari vuotta, ja olen kaikin puolin mukavampi ja tasaisempi tyyppi kuin pillereitä syödessäni (käytin niitä melkein vuosikymmenen, huh). Nykyinen kumppani ei tosin ole mikään lihaksikas laatikkopää, vaan pitkätukkainen nörtti taiteilija :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostakin, että nainen haistaa(!) miehen immuunipuolustuksen "profiilin", jonka jälkeläisten kannalta tulisi olla mahdollisimman erilainen naisen omaan verrattuna. Tällainen mies sitten viehättää naista.

Hormonaalista ehkäisyä käyttävät eivät kuulemma haista "oikein" ja siksi viehättyvät "vääränlaisista" miehistä.

Ainakin Esko Valtaoja mainitsi asiasta kirjassaan "Ihmeitä". Koskee molempia sukupuolia; se joka tuoksuu mielestäsi parhaalta, täydentää immuunipuolustustasi parhaiten. Hormonaalinen ehkäisy pistää sitten nokan tukkoon, tuolta osin. Siispä skordarit mukaan baanalle, neuvoi Esko.

Vierailija
84/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormoneilla on paljon suurempi voima kuin luullaan. Miettikää nyt, että rakastuminenkin perustuu lopulta hormonitoimintaan. Aika vaarallista mennä sotkemaan tuota pillereillä, tai ainakin todella surullista.

Minulla muuttui oma luonnekin niin paljon, että kun pillerit lopetti, niin tuntui niin kuin olisi pitkästä aikaa oma itsensä. Äidillä oli samanlaisia kokemuksia, eli herkkyys hormoneille lienee perintötekijöistä kiinni. Kaikki eivät toki näin dramaattisesti muutu.

Tällä oli kuitenkin vaikutus siihen, että kun minulle tarjottiin PCOS-syndroomaani hormoneja lapsettomuuden hoitoon, niin päätin että lapsettomana mennään mieluummin. En ollut enää valmis muuttamaan koko persoonallisuuttani lapsen hankinnan vuoksi.

Ja selitäpä tätä sitten niille jotka tohkaavat lapsettomuushoitojen puolesta. 

/2

Vierailija
85/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilleripäissään naiset todella etsivät neitimäisiä miehiä ja kun lopettavat pillerit, etsivät he sitä miesmäistä miestä.

Lisäksi näin kevään kynnyksellä on näkyy erikoinen vuodenaikoihin liittyvä vaihtelu: keväällä naiset etsivät rouheaa panomiestä ja syksyllä kilttiä elättäjää.

Millainen on neitimäinen mies?

Ei mun miesmaku ainakaan ole muuttunut. Minipillereitä syön.

Vierailija
86/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ihmetellyt miksi naiset ottavat 80% avioeroista? Miksi naista on hankalaa löytää parikymppisenä koska villi & vapaa, mutta kolmekymppisenä naisilla onkin kiire pariutua?

Naisten miesmaku ja pariutumishalukkuus on kuin joku heiluri.

On ehkäisyn ja hormonien vaikutus.

On elämänvaiheet (villi & vapaa -> vakiintuminen ja rakentaminen -> vapaus ja harrastukset).

On vuodenajat (keväällä panomies, syksyllä turvallinen kotimies).

Kannattaako naisen kanssa vakiintuminen ollenkaan?

Vierailija
87/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin murrosiässä, ennen kuin aloitin pillerit, olin aina ihastunut vaaleahiuksisiin poikiin. Olin jopa ihan varma, etten koskaan tykkäisi tummahiuksisista. Aloitin pillerit lukiossa, suhteessa vaaleahiuksiseen poikaan. Ero tuli, ja olinkin suhteen aikana alkanut kiinnostua tummahiuksisista pojista/miehistä. Eron jälkeen tapailinkin vain tummahiuksisia miehiä. Ja he olivat myös poikkeuksetta itsekkäitä, pettivät, eikä kukaan heistä sitoutunut minuun kunnolla. Kolmikymppisenä lopetin pillerit. Tapasin aviomieheni. Hän on vaaleahiuksinen, kiltti, myös miehekäs, mutta ennen kaikkea luotettava ja tietysti minuun täysin sitoutunut. 

Tuo hiustenväri voi olla tietty vain sattumaa, mutta mietin itse, että yhdistän mielessäni vaaleat hiukset juuri siihen kiltteyteen, ja tummahiuksiset ovat vähän vaarallisempia ja arvaamattomampia. Sitä en pidä sattumana, että kun söin pillereitä, valitsin joka kerta ihan väärän miehen itselleni. Ja he jokainen olivat näitä "pahoja poikia". Ja nyt kun olen onneksi oma itseni (olen huomannut, että pillerit muuttivat persoonaani myös hieman tunteettomammaksi) niin olen todella hyvässä liitossa kiltin miehen kanssa. Näillä kokemuksilla pysyn erossa hormonivalmisteista loppuikäni. Pillerit sotkivat ainakin oman vaistoni täysin, ja tekivät minusta eri ihmisen. Varmasti tämä vaikutus on yksilöllistä, ja olen erityisen herkkä.

Vierailija
88/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onneksi tietyt tahot ovat ajamassa ilmaista ehkäisyä nuorille, niin saadaan lisää pillereitä käyttäviä tyttöjä ja nuoria naisia!

/sarkasmi

Vierailija
89/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten uskallatte laskea ehkäisyn pelkästään kondomin varaan? Kuitenkin tavanomaisessa käytössä liki 10% kondomiehkäisyä käyttäneistä pareista tulee raskaaksi.

Siksipä pillereitä syödäänkin, vaikka laajat haittavaikutukset on tiedossa. Itse en voi nauttia seksistä pelkän kumin varassa sillä raskauden pelko on niin suuri.

Suoraan sanottuna vi.tuttaa syödä pillereitä, mutta niillä mennään kunnes parempi vaihtoehto keksitään.

/35

Kyllähän se laskee spontaaniutta niin hemmetisti. Ei voi verrata mitenkään siihen, kun saa panna kumitta ja antaa paikkojen täyttyä spermasta.

Sitten kumin kanssa ilman muuta ehkäisyä taas pitää olla niin hillittömän tarkkana, että se poistaa kaikkea muuta intohimoa ja immersoitumista siihen itse kiihkeään rakasteluun ja naintiin.

Eipä tässä muuta toivoa ole, kuin odottaa sitä miehille tulevaa hormonitonta Vasalgel / RISUG ehkäisymenetelmää. Jos se nyt ikinä hyväksytään, koska se poistaa lääkefirmoilta niin suuret massivirrat sitten, että eipä ne vain halua sitä ihmisten käyttöön vaikka nyt se on jo todettu toimivaksi.

Erinomainen ketju, ja moni tyttö ja nainen varmasti löytää tämän googlella jos törmäävät ongelmiin elämässään tämän asian suhteen.

Vierailija
90/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta VASALGEL nopea alle minuutin infopätkä, jos ei ole ideaa miten se toimii ehkäisykeinona miehille:

Male contraceptive vasalgel passes animal tests

Kannattaa tutustua ja toivoa, että tämä tulisi ulos. Ihmiset on käynyt kuussa jo 50 vuotta sitten, mutta vieläkään ei ole keksitty miehille hormonitonta ehkäisykeinoa?

Gimme a break. Sitä ei vain haluta ulos.

Vierailija
91/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta VASALGEL nopea alle minuutin infopätkä, jos ei ole ideaa miten se toimii ehkäisykeinona miehille:

Kannattaa tutustua ja toivoa, että tämä tulisi ulos. Ihmiset on käynyt kuussa jo 50 vuotta sitten, mutta vieläkään ei ole keksitty miehille hormonitonta ehkäisykeinoa?

Olet oikeassa, on keksitty. Kauan sitten kehitettiin miehille e-pilleri, joka hidastaa siittiöiden liikkeitä niin, etteivät ne voi hedelmöittää munasolua. Pillereiden käytön lopettamisen jälkeen liike palautuu normaaliksi.

Homma kaatui siihen, ettei kys. lääkkelle ollut markkinoita. Miksi syödä pilsuja, kun naiset hoitaa homman kumminkin.

Uudemmissa miesten ehkäisykeinoissa ongelmaksi ovat muodostuneet sivuvaikutukset, joiden vuoksi miehet eivät halua niitä käyttää. Painon nousua, mielialanvaihtelua, haluttomuutta... Kuulostaako tutulta, siskot?

Itse lopetan pillereiden syönnin samalla sekunnilla, kun miesten hormoniehkäisy tulee markkinoille. Jos olen ehtinyt jo napata yhden suuhuni, niin kakoan sen ulos kuin karvapalloa oksentava kissa. Miesten vuoro, kiitos.

/35

Vierailija
92/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain, että miksi te fiksut naiset annatte hormonien ohjata toimintaanne tuolla tavalla?

Ei fiksut annakaan. Mä en anna. En ole antanut enkä tule antamaan. Hormonejakaan en ole syönyt tai käyttänyt. Saman miehen kanssa pysytään suhteessa eikä mitään aikomuksia erota. Valitsen kumppanit muutenkin todella huolella, tämä kyseinen mies on ensimmäinen seurustelukumppanini ja ensirakkauteni. En ole ikinä kärsinyt pms-oireista tai vauvakuumeesta. En kikatellut ja jauhanut pojista yläasteella. Olen ruma nörtti teknilliseltä alalta, ja vietän vapaa-aikani kirjoja sekä tiedejulkaisuja lukien. Olen todennäköisesti sinuakin fiksumpi.

Tosi fiksua olla hyökkäävä ja dissaava. Vastauksessasi ei ollut mitään mieltä. - eri

Voi voi, ahdistaako totuus sinua. Harmi. 

Vierailija
93/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa naisten tekosyyltä haluta olla lutkamaisempia.

Vierailija
94/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihastunut hyvin monentyyppisiin miehiin, en siis cain johonkin yhteen miestyyppiin, enkä ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Tiedän kyllä noista tutkimuksista. Olen kuullut, että nainen, joka ei käytä pillereitä, valitsee miehen niin, että mahdolliselle lapselle tulee hyvä immuunipuolustus. Omien lasten vastustuskyky onkin erittäin hyvä, mutta eipä yksittäiatapaus viekä mitään kerro.

Vierailija
95/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan varma, että 100 vuoden päästä kauhistellaan hormoniehkäisyä, että miten ne onkin tunkeneet tommosta sontaa itseensä. Vähän sama kuin se, että asbesti oli aikoinaan turvallinen ja monipuolinen rakennusaine, ja lyijyllä sisämaaleista sai tosi kauniita ja kestäviä. 

Vierailija
96/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten saamisen jälkeen olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä ja on aivan uskomattoman suuri ero seksuaalisessa halussa ovulaatio päivinä. Olen aivan villinä ja katselen raamikkaita miehiä sillä silmällä. Perhe on onneksi itselle äärettömän tärkeä ja koetan kanavoida tämän hurjan seksuaalienergian omaan mieheeni vaikka kieltämättä tekisi mieli panna joka kuukausi eri urosta. En siis petä miestäni vaikka mieli tekisi. Olen jo lähellä neljää kymppiä eli ovulaatioita ei enää loputtomasti tule olemaan. En taatusti hanki pillereitä vaan nautin nyt tästä tunteesta. Harmittaa kaikki aiemmat pilleri vuodet. Ne ovat menneet tavallaan sumussa.

Sama juttu, tuntuu oikeastaan kuin olisin menettänyt elämäni parhaat vuodet. Voisiko muuten olla niin, että nämä pillerit olisikin keino hallita naisten seksuaalisuutta? Aiemmin siihen oli muita keinoja ja nämä pillerithän tullessaan vapautti naiset harrastamaan seksiä ihan vain puhtaan halun vuoksi. Josko sitten tämä "vapaus" pitikin uudelleen ohjata, ettei naiset suosisi vain tietyn tyyppisiä miehiä tai olisikaan aivan täysin estottomia irstailijoita?

Vierailija
97/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä viehättynyt mistään supermaskuliinisista miehistä, oli pillerit tai ei, mutta koen silti tehneeni "pilleripäissäni" vääriä valintoja. Yksi näistä oli ex-avopuolisoni, joka oli oikeasti aika ongelmatapaus, enkä tajua miten en nähnyt sitä silloin hormoneja napsiessani.

Joku sanoi aiemmin tässä ketjussa kokeneensa, ettei ollut pillereitä syödessään oma itsensä, ja voin kyllä yhtyä kokemukseen ihan täysin. Nyt olen käyttänyt kuparikierukkaa pari vuotta, ja olen kaikin puolin mukavampi ja tasaisempi tyyppi kuin pillereitä syödessäni (käytin niitä melkein vuosikymmenen, huh). Nykyinen kumppani ei tosin ole mikään lihaksikas laatikkopää, vaan pitkätukkainen nörtti taiteilija :D

Pelottavinta on kuinka tuo muutos on niin täydellinen ja silti niin salakavala, että sen kokonaisvaltaisuuden tajusi vasta kun pillereiden lopettamisesta oli mennyt puolisen vuotta. Siinä pillereitä popsiessa oli tullut kasvettua aikuiseksi, mutta vasta kun lopetin niiden syömisen tajusin millainen ihminen oikeasti olenkaan ja kuinka itseäni vastaan olin toiminut. Jälkeenpäin ei enää sekään ihmetyttänyt yhtään miksi pilleripöhnän aikana alkaneet parisuhteetkin oli ollut yhtä tahkoamista. Enhän minä sellaisia miehiä edes halua.

Se oli hurjaa hoksata kuinka monessa asiassa sitä olikaan tehnyt itselle vääriä päätöksiä ja osa tietenkin oli sellaisia, joiden korjaaminen oli jo myöhäistä joten niiden kanssa elämistä on joutunut nyt opettelemaan.

Vierailija
98/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan samalla aineella tukkia naisen munatorvet? Jotain imlantteja niihin laitettiin huonolla menestyksellä ja nehän taidettiin sittemmin kieltää.

Vierailija
99/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, on keksitty. Kauan sitten kehitettiin miehille e-pilleri, joka hidastaa siittiöiden liikkeitä niin, etteivät ne voi hedelmöittää munasolua. Pillereiden käytön lopettamisen jälkeen liike palautuu normaaliksi.

Homma kaatui siihen, ettei kys. lääkkelle ollut markkinoita. Miksi syödä pilsuja, kun naiset hoitaa homman kumminkin.

Uudemmissa miesten ehkäisykeinoissa ongelmaksi ovat muodostuneet sivuvaikutukset, joiden vuoksi miehet eivät halua niitä käyttää. Painon nousua, mielialanvaihtelua, haluttomuutta... Kuulostaako tutulta, siskot?

Itse lopetan pillereiden syönnin samalla sekunnilla, kun miesten hormoniehkäisy tulee markkinoille. Jos olen ehtinyt jo napata yhden suuhuni, niin kakoan sen ulos kuin karvapalloa oksentava kissa. Miesten vuoro, kiitos.

/35

Tässä huomaa hyvin naisten ja miesten eron. Miehet eivät todellakaan ole niin lampaita, että alkaisivat hormoneita työntämään itseensä vastaavalla mittakaavalla kuin naiset. Miehet kykenevät ajattelemaan myös järjellä

Vierailija
100/187 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 44v. nainen ja söin pillereitä ennen avioliittoa. Avioliiton aikana saimme 2 lasta ja synnytysten jälkeen vaihdoin hormonikierukkaan. Muutuin kylmäksi ja libido lähes kuoli. Erosimme ja aloin seurustelemaan uuden miehen kanssa. Minulla oli koko suhteen aikana kierukka ja ei hänenkään kanssa kauaa libidot hilluneet. Sitten pidin miehistä taukoa 5v. ja kävin runsaiden kk takia ablaatiossa ja katkaisemassa johtimet. Lopetin siis hormonalisen ehkäisyn ja simsala pim ihastuin salamana täysin erilaiseen mieheen, kuin aiemmat oli. Nykyinen on ihan erliainen. Selkeästi miehekkäämpi ja joskus jopa ärjympi ja se jos mikä on kiihottavaa. Nykyisen ärjyn kanssa ollaan oltu vähän yli vuosi yhdessä ja mieli tekee lähes päivittäin. Itse en olisi tätä hoksannut, ellen olisi lukenut näitä kommentteja ja nyt pohdittuani kyllä yhdistän ja komppaan muitakin. Kiitos tästäkin infosta aloittajaa!