Olen diplomi insinööri, kuvittelin aina päätyväni yhteen yhtä korkeasti koulutetun, fiksun naisen kanssa mutta
niin vain elämällä on omat suunnitelmansa ja päädyin yhteen höpsön sairaanhoitajan kanssa.
Joskus sitä ajattelee, että olisiko arki ja elämä jotenkin parempaa älykkäästi haastavan kumppanin kanssa, mutta toisaalta rakastan tuota höppänää yli kaiken. :)
M32, DI
Kommentit (104)
Ilmeisesti se porvoolaissaikku osaa kuitenkin kirjoittaa diplomi-insinöörin oikein, koska minäkin osaan.
Siivooja
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti se porvoolaissaikku osaa kuitenkin kirjoittaa diplomi-insinöörin oikein, koska minäkin osaan.
Siivooja
Minulle tuli ihan sama mieleen.
Miehen on viisasta ottaa nainen, jolla on alempi koulutus kuin miehellä itsellään.
Eikös tuo ole se tavallinen tarina? DI:t ovat aika perinteisiä ja sovinnaisia miehiä, joten sairaanhoitaja on täydellinen kumppani heille (keskimäärin, poikkeuksiahan aina löytyy). En itse pidä heitä kovinkaan sivistyneinä yleisesti ottaen. Exäni oli sellainen ja hän uneksi aina hoitsuvaimosta minun sijaani (olen tylsä akateeminen, tasa-arvoa vaaliva lukutoukka, en kovinkaan hoivaava tai "alistuva" luonteeltani).
Voi miten tylsää, jos edes mietit tuollaisia. Mitä väliä koulutuksella on ihmissuhteissa? Itse olen korkeakoulutettu (oletko sinä todella?), mutta puolisoni ei ole, enkä ole jaksanut uhrata sille ajatustakaan.
Sairaanhoitaja ansaitsisi paremman miehen itselleen. Typerästä pätijästä ei ole ihmeemmin iloa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen on viisasta ottaa nainen, jolla on alempi koulutus kuin miehellä itsellään.
Tästä syystä Aasia kutsuu..
Vierailija kirjoitti:
Eli jos olet DI, on viisaampaa ottaa se hoitsu kuin vaikka lääketieteen tohtori?
Juutalaisten korkea ÄO selittyy muutenn valikoivalla lisäänntymisellä. En tiedä mite kouluttavat naisiaan, mutta eivät varmaan ajattele että ompa viisaampaa ottaa itseään tyhmempi nainen.
Diplomi insinööreillä ja vegaaneilla tuntuu olevan jotain yhteistä...
Hyvin se menee. Mieluummin höppänä kuin nipo tärkeilijä. Yksinkertaiset ohjeet ja kärsivällisyyttä.
DI 30 vuotta höppänän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos olet DI, on viisaampaa ottaa se hoitsu kuin vaikka lääketieteen tohtori?
Juutalaisten korkea ÄO selittyy muutenn valikoivalla lisäänntymisellä. En tiedä mite kouluttavat naisiaan, mutta eivät varmaan ajattele että ompa viisaampaa ottaa itseään tyhmempi nainen.
Parisuhteen onnistuminen on tärkeämpää kuin jälkeläisen älykkyys.
Juutalaisia on vainottu satoja vuosia ja vain älykkäimmät jäivät jatkamaan sukua.
Vierailija kirjoitti:
niin vain elämällä on omat suunnitelmansa ja päädyin yhteen höpsön sairaanhoitajan kanssa.
Joskus sitä ajattelee, että olisiko arki ja elämä jotenkin parempaa älykkäästi haastavan kumppanin kanssa, mutta toisaalta rakastan tuota höppänää yli kaiken. :)
M32, DI
Kuin sä kehtaat aliarvioida noin puolisoa? Hänkin voi tekstisi tältä palstalta löytää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta, miehen herkkä itsetunto ei kestä, jos nainen on jossain asiassa parempi. Pahinta miehelle on, jos nainen tienaa miestä enemmän, hui.
Minun moeheni kärsi surkeissa suhteissa vähemmän koulutettujen ja tyhmempien naisten kanssa. Edellinen oli lähihoitaja ja elämä oli kuulemma koko ajan taistelua ja riitelyä ihan tyhjästä. Sitten hän meni naimisiin minun kanssani, joka olen korkemmin koulutettu kuin mies. Näin helppoa suhdetta ei ole ollut kuulemma koskaan. Emme me riitelekään, mikä idea riitelyssä edes olisi. Minullakaan ei ole tarvetta päteä kotona miehen suhteen, kun on oma ura ja ammatillinen itsetunto kunnossa muutenkin. Mutta yleensä onnellisuus löytyy varmaan niiden välillä, joiden älykkyys on samalla tasolla, harvempi jaksaa tyhmemmän kanssa vääntää perusasioista kotona ihan koko ajan.
Tämä selittääkin miksi minulla ei ole miestä. Olen liian korkeasti koulutettu ja vielä epänaiselliselta alalta! Damn, olisi pitänyt lukea sairaanhoitajaksi ja totella lukiopoikaystävää kiltisti, kun halusi musta kotirouvaa kuten myös ne muutama muu ehdokas myöhemmin.
Voi kun olet söpö <3