Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen diplomi insinööri, kuvittelin aina päätyväni yhteen yhtä korkeasti koulutetun, fiksun naisen kanssa mutta

Vierailija
29.01.2019 |

niin vain elämällä on omat suunnitelmansa ja päädyin yhteen höpsön sairaanhoitajan kanssa.

Joskus sitä ajattelee, että olisiko arki ja elämä jotenkin parempaa älykkäästi haastavan kumppanin kanssa, mutta toisaalta rakastan tuota höppänää yli kaiken. :)

M32, DI

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen on viisasta ottaa nainen, jolla on alempi koulutus kuin miehellä itsellään.

Eli jos olet DI, on viisaampaa ottaa se hoitsu kuin vaikka lääketieteen tohtori? 

Juutalaisten korkea ÄO selittyy muutenn valikoivalla lisäänntymisellä. En tiedä mite kouluttavat naisiaan, mutta eivät varmaan ajattele että ompa viisaampaa ottaa itseään tyhmempi nainen.

Parisuhteen onnistuminen on tärkeämpää kuin jälkeläisen älykkyys.

Juutalaisia on vainottu satoja vuosia ja vain älykkäimmät jäivät jatkamaan sukua.

Tarpeeksi älykäs mies pärjää ja onnistuu älykkään naisen kanssa. Toki jos olet kiinteistönhoitaja, niin ei kannata yrittää tohtorin kanssa.

Okei, neropatti. Mikäli pelkkä vainoaminen selittää älykkyyden, kerro minulle miksei romanien ÄO ole huomattavasti muita korkeampi?

Romanikulttuuri on elämyksellistä, eikä se kehitä kognitiivisia toimintoja.

Juutalaiskulttuurissa jopa lapset opetetaan laskemaan korkoa koron päälle. 

Aiempi perustelusi implikoi, että älykkyys olisi periytyvää, mutta nyt ei olekaan. Hohhoijaa.

Älykkyys on periytyvää, mutta se  on sidoksissa myös kulttuuriin.

Jos juutalaíset eläisivät kuin romanit, älykkyysero kaventuisi.

Juutalaísten "luontainen" älykkyysero muihin ihmisiin on niin pieni (2-3 pistettä), että en vaivaudu tarkistamaan lukua netistä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rotu_ja_%C3%A4lykkyys

Siellä kokonainen luku Aškenasijuutalaisista. Selittyykö parin-kolmen pisteen erolla?

https://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_Jewish_intelligence#Genetic_exp…

"A strong indication that genetic factors do play a role is the difference in IQ scores between Jewish and non-Jewish children. For example, in 1954 it was discovered that 24 of the 28 (86%) children in the New York public school system who had a measured IQ of 170 or higher, were Jewish."

"From roughly 800 to 1650 CE, Ashkenazi Jews in Europe were a mostly isolated genetic group. When Ashkenazi Jews married non-Jews, they usually left the Jewish community; few non-Jews married into the Jewish community."

Aikalailla siellä on hyvin korkeaa älykkyyttä ja hyvät geenit on pidetty suvussa.

Vierailija
42/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen on viisasta ottaa nainen, jolla on alempi koulutus kuin miehellä itsellään.

Eli jos olet DI, on viisaampaa ottaa se hoitsu kuin vaikka lääketieteen tohtori? 

Juutalaisten korkea ÄO selittyy muutenn valikoivalla lisäänntymisellä. En tiedä mite kouluttavat naisiaan, mutta eivät varmaan ajattele että ompa viisaampaa ottaa itseään tyhmempi nainen.

Parisuhteen onnistuminen on tärkeämpää kuin jälkeläisen älykkyys.

Juutalaisia on vainottu satoja vuosia ja vain älykkäimmät jäivät jatkamaan sukua.

Tarpeeksi älykäs mies pärjää ja onnistuu älykkään naisen kanssa. Toki jos olet kiinteistönhoitaja, niin ei kannata yrittää tohtorin kanssa.

Okei, neropatti. Mikäli pelkkä vainoaminen selittää älykkyyden, kerro minulle miksei romanien ÄO ole huomattavasti muita korkeampi?

Romanikulttuuri on elämyksellistä, eikä se kehitä kognitiivisia toimintoja.

Juutalaiskulttuurissa jopa lapset opetetaan laskemaan korkoa koron päälle. 

Aiempi perustelusi implikoi, että älykkyys olisi periytyvää, mutta nyt ei olekaan. Hohhoijaa.

Älykkyys on periytyvää, mutta se  on sidoksissa myös kulttuuriin.

Jos juutalaíset eläisivät kuin romanit, älykkyysero kaventuisi.

Juutalaísten "luontainen" älykkyysero muihin ihmisiin on niin pieni (2-3 pistettä), että en vaivaudu tarkistamaan lukua netistä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rotu_ja_%C3%A4lykkyys

Siellä kokonainen luku Aškenasijuutalaisista. Selittyykö parin-kolmen pisteen erolla?

https://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_Jewish_intelligence#Genetic_exp…

"A strong indication that genetic factors do play a role is the difference in IQ scores between Jewish and non-Jewish children. For example, in 1954 it was discovered that 24 of the 28 (86%) children in the New York public school system who had a measured IQ of 170 or higher, were Jewish."

"From roughly 800 to 1650 CE, Ashkenazi Jews in Europe were a mostly isolated genetic group. When Ashkenazi Jews married non-Jews, they usually left the Jewish community; few non-Jews married into the Jewish community."

Aikalailla siellä on hyvin korkeaa älykkyyttä ja hyvät geenit on pidetty suvussa.

Ohis: yli 170 äo-pistettä on jo aikas poikkeuksellista eikä heidän kohdallaan ole taas enää yhtä harvinaista olla jollain tapaa autistinen verrattuna muuhun väestöön. Eli onko 170+ äo aina toivottavaa kumppanilta vai ei, mene ja tiedä... normiälykkyys tietenkin hyvä asia monella tapaa. - eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla peruskuvio. Harvaa korkeasti koulutettua naista kiinnostaa diplomi-insinöörit.

Vierailija
44/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun skeptisesti erilaisiin rotuoppeihin. Niitä on netti täynnä.

Sisäsiittoisuudesta on myös haittaa.

Mutta sovitaan näin, että juutalaínen mies ottaa mieluummin ruman ja  älykkään naisen, kuin normaaliälyisen kaunottaren. 

Vierailija
45/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomioinut kolmessa eri työpaikassa, että DI-miesten puolisot ovat useimmiten lastenhoitajia, lastentarhanopettajia tai sairaanhoitajia. Ja tietenkin on poikkeuksia, mutta jos otetaan 20 DI-miestä, niin kolmen puoliso on muulla alalla (korkeasti koulutettuja). DI-naisten puolisoissa on hajontaa. He ovatkin sitten insinöörejä, remonttireiskoja, opettajia, lääkäreitä...

Vierailija
46/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikan DI ei tajunnut monista jutuista mitään. Tosi vaikeaa oli selittää työasioita. Monesti mietin, miten vaikeaa tuollaisen kanssa olisi kotona.

Ei vaikeaa, ei edes erittäin vaikeaa vaan helvetillistä! Täysiä mulkkuja ovat!

Vierailija
47/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin vain elämällä on omat suunnitelmansa ja päädyin yhteen höpsön sairaanhoitajan kanssa.

Joskus sitä ajattelee, että olisiko arki ja elämä jotenkin parempaa älykkäästi haastavan kumppanin kanssa, mutta toisaalta rakastan tuota höppänää yli kaiken. :)

M32, DI

Tekstisi perusteella ansaitsette toisenne.

Vierailija
48/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihme, että insinööri on ylipäätään saanut naisen. Onnittelut!

Vierailija
49/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole DI lähellekään kun et osaa edes kirjoittaa DI. 

Vierailija
50/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta mitä tekemistä diplomi-insinöörillä on älykkyyden tai menestyksen kanssa. Taitaapi olla tossuin ammattinimike kotioloissa :D

Vierailija
51/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla on paljon DI, lääkäreitä, lentäjää, lakimiestä , tavallista inssiä, jne

Vierailija
52/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajille on ykköskohde ennemmin lääkärilentäjä kun dippi. Joskus täytyy tyytyä vaan dippiin. 

Vierailija
53/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinvalinnassa on olennaista emotionaalinen puoli, ei järki. Siksi toisen koutustaso on aika epäolennainen asia loppujen lopuksi.

Vierailija
54/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi provot saavat aina paljon vastauksia? Ainoa yli 50 kommenttia saanut avaukseni oli provo, jossa esitin kirjoitustaidotonta ukkoa. 

Vierailija
55/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kalj... ei kun hienoa olutmerkkiä nyt on maistelun alla?

Vierailija
56/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on tohtori ja hän on selvästi älykkäämpi kuin minä (sairaanhoitaja). Sen sijaan minä olen meistä viisaampi.

Vierailija
57/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa onkin DI rouvana, ja itse olen 'alemman' tason tekninen ihminen. Ja silti menee ihan hyvin.

Vierailija
58/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydennätte hyvin toisianne: toinen on matemaattislooginen asioista kiinnostunut, toinen sosiaalinen ihmisistä kiinnostunut.

Vierailija
59/104 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole se tavallinen tarina? DI:t ovat aika perinteisiä ja sovinnaisia miehiä, joten sairaanhoitaja on täydellinen kumppani heille (keskimäärin, poikkeuksiahan aina löytyy). En itse pidä heitä kovinkaan sivistyneinä yleisesti ottaen. Exäni oli sellainen ja hän uneksi aina hoitsuvaimosta minun sijaani (olen tylsä akateeminen, tasa-arvoa vaaliva lukutoukka, en kovinkaan hoivaava tai "alistuva" luonteeltani).

No ei hoitsukaan välttämättä ole hoivaava eikä alistuva.

Vierailija
60/104 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sööttiä