Olen diplomi insinööri, kuvittelin aina päätyväni yhteen yhtä korkeasti koulutetun, fiksun naisen kanssa mutta
niin vain elämällä on omat suunnitelmansa ja päädyin yhteen höpsön sairaanhoitajan kanssa.
Joskus sitä ajattelee, että olisiko arki ja elämä jotenkin parempaa älykkäästi haastavan kumppanin kanssa, mutta toisaalta rakastan tuota höppänää yli kaiken. :)
M32, DI
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole se tavallinen tarina? DI:t ovat aika perinteisiä ja sovinnaisia miehiä, joten sairaanhoitaja on täydellinen kumppani heille (keskimäärin, poikkeuksiahan aina löytyy). En itse pidä heitä kovinkaan sivistyneinä yleisesti ottaen. Exäni oli sellainen ja hän uneksi aina hoitsuvaimosta minun sijaani (olen tylsä akateeminen, tasa-arvoa vaaliva lukutoukka, en kovinkaan hoivaava tai "alistuva" luonteeltani).
Totta. Ja insinöörit (myös DI) on oikeasti kuivia tyyppejä.
Ja keltainen Lamborgini on helevatan ruma. En huolisi edes ilmaiseksi. Eiks niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole se tavallinen tarina? DI:t ovat aika perinteisiä ja sovinnaisia miehiä, joten sairaanhoitaja on täydellinen kumppani heille (keskimäärin, poikkeuksiahan aina löytyy). En itse pidä heitä kovinkaan sivistyneinä yleisesti ottaen. Exäni oli sellainen ja hän uneksi aina hoitsuvaimosta minun sijaani (olen tylsä akateeminen, tasa-arvoa vaaliva lukutoukka, en kovinkaan hoivaava tai "alistuva" luonteeltani).
Eikä niistä ole sängyssä mihinkään. Paitsi teoriassa.
Teitähän piisaa. Luettuani otsikon leikittelin mielessäni, että löysköhän se sairaanhoitajan vai sairaanhoitajan?
Tuo on kuin ammattitauti.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä? Minä en ole alistuva, tasa-arvoa kannattava ja lukutoukka. Rakastan opiskelua ja en ole 16.v ollut kuin muutaman vuoden opiskelematta. Olen 41.v. Hoivaava olen perheelleni kyllä, mutta en töissä. Mistä ihmeestä sait päähäsi, että sh olisi alistuvia?
Siihen aikaan kun minäkin hain kouluun oli vielä psykologiset testi. Jos sait liian kovat pisteet alitustuvuudesta tai alistit itse, ei kouluun päässyt. Erittäin typerä ja mustavalkoinen kirjoitus, josta ei kyllä akateemisuus paista pätkääkään. Tyhmä oli kyllä miehesi, jos hän kuvitteli sairaanhoitajien olevan tuollaisia.
T; yksi ammatti sh
Sinä et ole diplomi-insinööri :D. DI osaisi kirjoittaa koulutuksensa oikein.
Tsemppiä uuteen provoyritykseen.
Tippeli-inssit on niitä käytännön tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keltainen Lamborgini on helevatan ruma. En huolisi edes ilmaiseksi. Eiks niin?
Njäh. DI:t valitsevat autokseen järkevän Skodan tai tänä päivänä ehkä Teslan tai sähkö-KIAn. Höpsölle pikkurouvalle tulee Golf tai muu pienempi fiksu auto, että rouva pääsee hoitamaan asioita. Tai sitten DI perinteisesti kuljettaa rouvaa.
Mun mielestäni ihminen tarvitsee tietynlaista älykkyyttä, että kykenee opiskelemaan DI:ksi. Jokaisella sellaista älyä ei ole. Sivistys on taas ihan eri asia. DI voi olla vaikka miten hölmö sivistykseltään (yleistieto, käyttäytyminen, sosiaaliset taidot, elämän ymmäräminen, tunnereagointi jne) ja ammatillisesti vain vähän koulutettu voi olla vaikka kuinka sivistynyt, elämää ymmärtävä ihminen.
Käsittämätöntä on lukea näitä viestejä. Ihanko oikeasti ihmiset vielä arvottavat toisiaan parisuhdemarkkinoilla?
Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluu pikemminkin, miten se sairaanhoitaja jaksaa sua :)
Sairaanhoitaja on empaattinen, ymmärtää insinööriä.
Sen mitä olen työympäristöä seurannut, niin insinöörit menevät naimisiin nimenomaan sairaanhoitajien kanssa.
Erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä niistä ole sängyssä mihinkään. Paitsi teoriassa.
Ihan kuin kaltaisesi W_T olisi DI:n kanssa edes sängyssä ollut :D Sitä ei lasketa että annoit suikkarin ABC:n WC-tiloissa :D
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä olen työympäristöä seurannut, niin insinöörit menevät naimisiin nimenomaan sairaanhoitajien kanssa.
Erikoista.
Insinööri on sitä alempaa sakkia kuten hoitsukin. DI vertautuu lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Ja näin ne koulutetut naiset jäävät sinkuiksi kun heille ei perusduunarit kelpaa.
En ole perusduunari ja asia on paremminkin niin, että jos naisella on korkea koulutus, mutta on muuten kuin tyhjä kuori, niin ei sellainen suhde toimi. Nuorempana minullekin oli olevinaan hyvinkin tärkeää, että naisella on korkea koulustaso, mutta lopulta eniten merkitsee millainen nainen on ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ooh
Yli 6 vuotta vanha ketju oli mielestäsi oikeasti kommenttisi arvoinen?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tuon nyt ilahduttavan älykkäitä sairaanhoitajia? Vai että alistuva luonteeltaan
Sairaanhoitajan koulutus ja ammatti ovat melko vaativia. Ei höpsö pääse edes opiskelemaan sitä.
Mä olen höppänä DI ja fiksu hoitsumieheni tykkää.
En mene yhteen ammatin, vaan ihmisen kanssa.
Miehet. Älkää ottako sairaanhoitajaa kumppaniksi. Minulla on kokemusta naissairaanhoitajasta 20+ vuotta. He ovat ihan eri sarjan ihmisiä. Näkevät ja suhtautuvat elämään pohjimmiltaan eri tavalla. He ovat nähteet kuolemaa päivittäin ja taistelevat usein kestämättömissä olosuhteissa. Kolmivuorotyö imee voimat koko perheeltä. Raskas työ vaatii raskaat huvit ja voit miettiä mitä se pahimmillaan tarkoittaa perheellesi ja parisuhteelle.
Tämä kuvaus on epätarkka yleistys, joka ei koske kaikkia hoitajia, mutta on suuntaa antava.
M45
Sairaanhoitaja