Olen diplomi insinööri, kuvittelin aina päätyväni yhteen yhtä korkeasti koulutetun, fiksun naisen kanssa mutta
niin vain elämällä on omat suunnitelmansa ja päädyin yhteen höpsön sairaanhoitajan kanssa.
Joskus sitä ajattelee, että olisiko arki ja elämä jotenkin parempaa älykkäästi haastavan kumppanin kanssa, mutta toisaalta rakastan tuota höppänää yli kaiken. :)
M32, DI
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen on viisasta ottaa nainen, jolla on alempi koulutus kuin miehellä itsellään.
Ihan totta, miehen herkkä itsetunto ei kestä, jos nainen on jossain asiassa parempi. Pahinta miehelle on, jos nainen tienaa miestä enemmän, hui.
ai. ole maisterisnainen ja vaihdoin 'tasoiseni' miehen (pelle) tasapainoiseen lähärimieheen. vihdoinkin Mies, jota voin kunnioittaa.
Minäkin olen DI ja naimissa hoitajan kanssa. Meillä homma toimii hyvin, aika perinteisin arvoin. Toki siivoan mukana, prässään housuni ja niin edelleen, mutta kodinhoito on enemmänkin naiseni valtakuntaa. Toisaalta hänellä on aika oma autonsa ja muut pelit ja vehkeet käytössä minun huoltaminani. Ruuanlaittoa kun harrastan, ei tuosta juuri jää ylimääräistä taakkaa vaimolle. Petipuuhiin hän odottaa minua sukan saumat suorassa - siellä toki minä vien.
Mä oon tyhmä ku saapas mut aina joku ingenööri koittaa iskee xD
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole se tavallinen tarina? DI:t ovat aika perinteisiä ja sovinnaisia miehiä, joten sairaanhoitaja on täydellinen kumppani heille (keskimäärin, poikkeuksiahan aina löytyy). En itse pidä heitä kovinkaan sivistyneinä yleisesti ottaen. Exäni oli sellainen ja hän uneksi aina hoitsuvaimosta minun sijaani (olen tylsä akateeminen, tasa-arvoa vaaliva lukutoukka, en kovinkaan hoivaava tai "alistuva" luonteeltani).
Aika harmaita on suurin osa DI:stä. Exäni oli harmaa DI ja nykyinen on sairaanhoitaja. Itse en ole kumpaakaan, mutta jotkut finanssialan paperit on kourassa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olet söpö <3
Nii
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja ansaitsisi paremman miehen itselleen. Typerästä pätijästä ei ole ihmeemmin iloa.
🤤
Vaatii kovaa itseluottamusta, kun vaimo osaa ratkaista monimutkaisempia matemaattisia yhtälöitä kuin itse. Tuloerot ovat tuohon verrattuna peruskauraa.
Dilpombi insenjöörit ovt niin lahjakasta, niiskistä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä tekemistä diplomi-insinöörillä on älykkyyden tai menestyksen kanssa. Taitaapi olla tossuin ammattinimike kotioloissa :D
Liittyy siihen, että mitä korkeammalla olet organisaatiossa sitä miellyttävämpi ja luotettavampi olet johtoportaalle ja kollegoille.
Minähän en miellytä ketään ja minä minä minä on käyttökelvoton missään, missä pitäisi johtaa useampaa päällekkäistä tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaatii kovaa itseluottamusta, kun vaimo osaa ratkaista monimutkaisempia matemaattisia yhtälöitä kuin itse. Tuloerot ovat tuohon verrattuna peruskauraa.
Voi sua reppanaa 🥺 Koita kestää 🤗
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole se tavallinen tarina? DI:t ovat aika perinteisiä ja sovinnaisia miehiä, joten sairaanhoitaja on täydellinen kumppani heille (keskimäärin, poikkeuksiahan aina löytyy). En itse pidä heitä kovinkaan sivistyneinä yleisesti ottaen. Exäni oli sellainen ja hän uneksi aina hoitsuvaimosta minun sijaani (olen tylsä akateeminen, tasa-arvoa vaaliva lukutoukka, en kovinkaan hoivaava tai "alistuva" luonteeltani).
Totta. Ja insinöörit (myös DI) on oikeasti kuivia tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ja insinöörit (myös DI) on oikeasti kuivia tyyppejä.
Ne hoitajat on pidemmän päälle aika paska valinta kumppaniksi.
Alkaa se hoitotyö nimittäin viedä lopulta ilon molempien elämästä.
Teknilliseen yliopistoon voi päästä ihan huonoilla papereilla (lukion keskiarvo 7). Mutta jos jaksaa istua ja harjoitella niin pääsee pitkälle.
Esim Tampereen yliopistoon on vaikea päästä lukemaan psykologiaa. Siinä pitää myös ymmärtääkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tyhmä ku saapas mut aina joku ingenööri koittaa iskee xD
Etsii kaltaistaan.
ymmärrän