Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset laittavat suhteen heti poikki, jos toisella paljastuu sivusuhde?

Vierailija
27.01.2019 |

K

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, joilla on itsekunnioitus tallella.

Siis katoavat paikalta jos toisella on sivusuhde.

Kunnioittavat itseään. Mutta eivät halua olla kenenkään tiellä.

Se on adieu.

Vierailija
162/175 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että aikalailla kaikki. Sivusuhde ei ole mikään normaali kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän itsetunnon omaavat ihmiset jättävät pettäjän kuin nallin kalliolle ja huonon itsetunnon ihmiset jäävät kärvistelemään suhteeseen joka on yksipuoleinen.

Vierailija
164/175 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en jaksa lukea näin pitkää ketjua. Mutta siis millä lailla heti poikki - siis ilman mitään keskusteluja vai?

Luulisi, että jos suhde on vakiintunut ja ollaan rakastuneita tai jopa rakastetaan toista syvästi, ei ihan niin vaan laiteta poikki, vaan ainakin yritetään selvittää tilanne. Mutta jos suhde on enemmänkin tavan vuoksi suhde, tai muuttunut kaveruudeksi, tai ollut alunperinkin enemmän kaveruutta, tai jos ihminen itse tuntee salaa vetoa johonkin toiseen, tai on jo miettinyt eroa... silloin toisen syrjähyppy on helppo ja kaikille ymmärrettävä syy tehdä muutos, jota on ehkä salaa tai jopa tietoisesti toivonut. Joskus toisen syrjähyppy voi tuntua helpotukseltakin, kun saa helpon syyn erota. Eikä se kumppanikaan jää kärttämään selityksiä, kun oma pettäminen tuntuu ymmärrettävältä syyltä eroon. Saati että muiden uteluihin voi sanoa, että toinen petti, niin kukaan ei ala syytellä, että on erottu huonoin perustein.

Vierailija
165/175 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kerrasta poikki sanon suoraan sen. 

Vierailija
166/175 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vuoden jälkeen kun on ollut niitä vastoinkäymisiä ym riitoja voi näin käydä. Kaikki eivät tahdo jakaa omaisuuttaan ja säästetään lasten rauha myös on ok monelle.

Vierailija
167/175 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän itsetunnon omaavat ihmiset jättävät pettäjän kuin nallin kalliolle ja huonon itsetunnon ihmiset jäävät kärvistelemään suhteeseen joka on yksipuoleinen.

Hyvällä itsetunnolla varustettu ego ei ole riippuvainen toisen omistamisesta tai toiselta saadusta jakamattomasta huomiosta. Hyvällä itsetunnolla voi kestää kumppaniltaan epätäydellisyyttä tai virheitä. Hyvällä itsetunnolla voi ottaa vastaan haastavia tilanteita ja yrittää ratkoa ongelmia pakenemisen sijaan. Pikemminkin heiveröisen itsetunnon pönkittämistähän tuollainen "lähden heti, sanaakaan sanomatta" -oikuttelu tuntuisi olevan. Jos itsetunto rakentuu kokonaan toisen ihmisen ja ideologisen ihanteellisen suhteen kuvitelman varaan, niin se ei ole kovin vahva. 

Vierailija
168/175 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaksi hyvin tärkeää kulmakiveä parisuhteessa on luottamus ja rehellisyys. Mikäli oma mieheni päättäisi aloittaa sivusuhteen/pettää, niin näin tekemällä hän rikkoisi juurikin noita kahta itselleni hyvin tärkeää asiaa. Koska kyseiset asiat ovat tasan tarkkaan tiedossa, niin kyllä, mikäli mieheni jompaankumpaan lähtisi, hän rikkoisi nimenomaan hyvinkin tietoisesti minun arvojani. On aivan pötyä väittää, että itsetuntoni olisi huono, kun kyseisessä tilanteessa sanoisin heipat. Minä arvostan kumppanissa nimenomaan sitä suoraselkäisyyttä ja suoraan puhumista. Pettäminen /sivusuhde ei ole näistä kumpaakaan.

Vierailija
169/175 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
170/175 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastaa toista niin vahvasti, että hän on kuin perheenjäsen, ei häntä kovin helposti jätä. Eihän lasta tai vanhempaakaan hylätä heti, jos hän jotenkin töppäilee, sairastuu tai pettää luottamuksen; toki äärimmäisessä tilanteessa näinkin voi tapahtua.

Itse olen nyt tilanteessa, että minulla on kumppani, joka tuntuu niin vahvasti "oikealta" ja perheenjäseneltä, että se, että hän harhautuisi johonkin paneskeluun, ei välttämättä hommaa kaataisi. Tietysti, jos hän ei haluaisi olla kanssani, en häntä estäisi lähtemästä, vaikka perään itkisinkin. Jos hän nyt vaikka yllättäen kuolisi, tulisin istumaan haudalla pitkiä toveja surren ja myös kiittäen ajasta, jonka olen saanut hänen kanssaan viettää. Vaihtoehtoina minulla on olla yksin tai hänen kanssaan. Yksinolosta ja siihen liittyväst vapaudesta nautin, eikä sinkkuus ole minulle huono vaihtoehto sekään, vaan nimenomaan se vaihtoehto, jonka valitsisin, jos en saisi hänen kanssaan olla. Olen joutunut nämä asiat pohtimaan kovimman kautta, kun suhteemme alku oli erittäin röykkyinen erinäisten vaikeiden ulkopuolisten tekijöiden kuormittaessa sekä sisäisen kasvuvaiheen vuoksi.

Ja lisätiedoksi, että olen noin 50 v, omat lapseni aiemmassa suhteessa tehnyt ja jo aikuisuuden kynnykselle kasvattanut hyvinkin itsenäin ihminen; mistään teini-ihastuksesta, läheisriippuvuudesta, hyötymisestä, huonosta itsetunnosta tai perheenperustamishormooneista ei ole kyse, vaan siitä, että juuri kyseinen ihminen on minulle rakas.

Vierailija
171/175 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä puolison uskottomuus rikkoo varmasti useimmissa ihmisissä paljon ja jokainen käsittelee asian eri tavoin - jollekin ero heti on se ainoa oikea vaihtoehto ja joku on valmis jatkamaan tai päätyy eroon ajan päästä kun huomaa, ettei suhde korjaannu. Ja kyllä se voi olla iso shokki petetylle kun selviää, että hän on elänyt parisuhdetta, joka onkin ollut olemassa enää vain hänen päässään. Pettävä puoliso on siinä esittänyt sitä aviopuoliso-rooliaan eikä petetyllä ole ollut mitään käsitystä, että hänen avioliittonsa ja arki onkin ihan valetta. Ehkä tehnyt joka päivä valinnan että rakastaa sitä puolisoaan tänäkin päivänä. Olisiko tehnyt sen valinnan, että rakastaa jos olisi ollut tietoinen puolisonsa sivusuhteesta?

Vierailija
172/175 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen ei lähde?

Tuttavani miesystävä petti naisen kaverin kanssa, tai heillä taisi olla pitempikin suhde. Nainen yrittää pitää miehen kynsin hampain, uskottelee miehelle miten hyvin heillä meni vaikka  mies haluaa/halusi erota. Halunnut jo pitempään, sen kyllä näki.. 

En ymmärrä tätä naista yhtään.

Oletko kuullut rakkaudesta? Se voi joskus olla suurempi tunne kuin mustasukkaisuus tai omistushalu. Rakkaus saa antamaan anteeksi ja sallimaan epätäydellisyyden. Rakkaus on epäitsekästä; se ei anna periksi pienistä oman egon kolhuista. Aidossa rakkaussuhteessa toista ihmistä ei käytetä ainoastaan oman itsen pönkittämiseen ja statuksen nostatukseen ja itsetuntoa hivelevän palvonnan välineenä vaan yksinkertaisesti välitetään siitä toisesta ihmisestä niin paljon, että isotkin hölmöilyt voidaan katsella läpi sormien.

Lisäksi edelleen on myös niin, että kaikki eivät suhtaudu esimerkiksi seksiin muiden kanssa kamalana tabuna. Jotkut toiset eivät romanttiseen sivusuhteeseenkaan. 

Hommaamalla sivusuhdetta sitä rakkautta oikein osoittaa puolisolleen. Niinkö?

Ja toiseksi aika saamaton mies jos ei uskalla itse lähteä suhteesta vaikka haluaisi.

Vierailija
173/175 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali

Vierailija
174/175 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija