IS: "Isovanhemmat pudotettu pois lasten elämästä"
Mutta ymmärrys ja jutun lukeminen osaltani päättyi sanaan: "päästötodistus".
Kommentit (92)
En ole lukenut juttua, mutta omalta kohdaltani voin sanoa, etteivät lapset tapaa isovanhempia, jotka veivät lapset tahallaan heikoille jäille, syöttivät tahallaan ruokia joille lapsi allerginen ja vaikka mitä muuta, nämä pahimmat. Viha miniää kohtaan on niin voimakas, ettei lapsen terveydellä ja turvallisuudella ole mitään väliä, kunhan saa kiusata miniää. Sitten nämä kultaiset isovanhemmat itkevät, mien kamala paha miniä ei anna tavata lapsia, vaikka he niiinnnn rakastavat ja kaipaavat lapsenlapsia.
Entä isovanhemmat, jotka ovat ET:nsä lukeneet ja viettävät vapaa-aikansa harrastuksien ja matkailun parissa, ja/tai antavat valikoivan huomionsa vain lempilastensa perheille? Mun appivanhemmat totesivat naureskellen ihan päin meidän naamaa, että ei "Kalle" ole tainnut saada samaa mitä muut, koska "Kalle" on aina hoitanut asiansa hyvin itse.
Vuosi 2019 kirjoitti:
Kyllä ennen se oli päästötodistus. Nykyisin päättötodistus.
Rajoitan lapsen ja mummun tapaamisia, koska mummu ei ymmärrä terveellistä ruokavaliota. Esimerkiksi kolmen päivän lihotusvierailu ei tule kysymykseen hilloleipineen, sokerimuroineen, kekseineen ja niin edelleen. Asiasta keskustelu ei ole auttanut. Lisäksi mummu auttaa pyytämättä (ja kiellosta huolimatta) lapsen varustehankinnoissa, mistä seurauksena useimmiten vääränkokoiset vaatteet ja välineet ja lapsen mielipaha, kun annetut tavarat eivät sovi käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi 2019 kirjoitti:
Kyllä ennen se oli päästötodistus. Nykyisin päättötodistus.
Ennen oli ennen, eli nyt kuitenkin puhutaan siitä että pakokaasumittaukset olleet lapsilla raja-arvoissa. Silti isovanhemmat eivät olleet tyytyväisiä. Joku tolkku näihin vaatimuksiin!
Vierailija kirjoitti:
Rajoitan lapsen ja mummun tapaamisia, koska mummu ei ymmärrä terveellistä ruokavaliota. Esimerkiksi kolmen päivän lihotusvierailu ei tule kysymykseen hilloleipineen, sokerimuroineen, kekseineen ja niin edelleen. Asiasta keskustelu ei ole auttanut. Lisäksi mummu auttaa pyytämättä (ja kiellosta huolimatta) lapsen varustehankinnoissa, mistä seurauksena useimmiten vääränkokoiset vaatteet ja välineet ja lapsen mielipaha, kun annetut tavarat eivät sovi käyttöön.
Meillä myös anoppi aikoinaan osti tahallaan liian pieniä vaatteita. Vetosi siihen, että kun sille ja sille sopi tämä koko juuri tuossa iässä. Ei vaan mennyt jakeluun, että lapsemme oli keskimääräistä isompi ja tuo vertailtava äärimmäisen pienikokoinen. Sitten kun asiasta huomautin, miehenihän ei tiennyt eikä välittänyt lasten vaatteiden kokoa, niin minä olin se pas*a miniä ja niin hankala, kun eivät mitkään vaatteet kelpaa. Olen ylempänä oleva kakkosvastaaja. Lisää esimerkkejä kaikesta tahallisesta ilkeilystä olisi, mutten viitsi enää muistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös anoppi aikoinaan osti tahallaan liian pieniä vaatteita. Vetosi siihen, että kun sille ja sille sopi tämä koko juuri tuossa iässä. Ei vaan mennyt jakeluun, että lapsemme oli keskimääräistä isompi ja tuo vertailtava äärimmäisen pienikokoinen. Sitten kun asiasta huomautin, miehenihän ei tiennyt eikä välittänyt lasten vaatteiden kokoa, niin minä olin se pas*a miniä ja niin hankala, kun eivät mitkään vaatteet kelpaa. Olen ylempänä oleva kakkosvastaaja. Lisää esimerkkejä kaikesta tahallisesta ilkeilystä olisi, mutten viitsi enää muistella.
Lisään vielä, että vaatteet olivat joulu- ja synttärilahjoja, eivät mitään jokapäiväistä auttamista siis. Toki lapset toivoivat leluja, mutta anoppi katsoi liian pienten vaatteiden olevan parempi lahja.
Minä siedin väärät vaatteet, väärät ruoat, väärät neuvot jne mutta siinä vaiheessa kun tullaan koko ajan lapsen ja äidin väliin ja aletaan kilpailla ja panetella ja lapsi tulee sanomaan että käytös ahdistaa niin siinä vaiheessa keitti.
Anoppi leikki lastenlasten turvallisuudella, eikä kunnioittanut päätöksiämme. Nyt sitten itkee asiaa.
Nuorimman lapsen nähnyt ristiäisissä puoli vuotta sitten. Suru lasten puolesta mutta minkäs teet kun ei muu auttanut enää ku totaalinen välien poikki laitto.
Ja poikansa ehdotti välien poikki laittoa, en minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Koin aika hankalana, kun lapsi oli heti tykästynyt liian pieniin vermeisiin ja itseä hävetti päästää kiristävissä vaatteissa ihmisten ilmoille, toisaalta vaikea selittää pienelle, miksi juuri annettu vaate pitäisi laittaa jo pois... -5
Ihmetyttää noissa erotilanteiden mummoissa se, että millä tavalla he perustelevat itselleen, että se on se ex-miniä joka estää lasten tapaamisen eikä se oma poika jonka asia se lasten näytilletuominen oikeasti olisi.
Tiedän useamman tapauksen mun tuttavapiiristä. Nämä äidit laittaa hirveitä listoja mummoille, ei saa syödä kun gluteeni vapaita ruokia (tälle ei muita perusteita kuin äidin mielipide), pitää ulkoilla, ei saa tehdä sitä eikä tätä, ruokaillessa ei saa keskustella eikä käyttää pelkkää lusikkaa jne jne.
Isovanhemmilla ollaan siten kun heillä ollaan. On typerää edes odottaa, että kaikkia oman kodin sääntöjä noudatetaan mummolassa. Kauhulla odotan omien lasten toista puoliskoa, jos ovat noin neuroottisia.
Vierailija kirjoitti:
Minä siedin väärät vaatteet, väärät ruoat, väärät neuvot jne mutta siinä vaiheessa kun tullaan koko ajan lapsen ja äidin väliin ja aletaan kilpailla ja panetella ja lapsi tulee sanomaan että käytös ahdistaa niin siinä vaiheessa keitti.
2, 7 ja 8 vastausten kirjoittaja vielä lisää. Meillä anoppi harrasti myös tätä väliintuloa. Osteli kirpparilta lapselle pehmoleluja, koska lapsella allergiaa mm. pölylle ja sitten tiedusteli lapselta, että jokos äiti on heittänyt ne mummin ostamat lelut roskiin. Kaikkein säälittävin tapaus anopilta oli, kun 2-v lapsi tuli nuoremman imetystä katselemaan ja hoki vieressä likainen maito, likainen maito. Anoppi oli kateellinen, kun ei itse aikoinaan ollut pystynyt imettämään. Oli juuri ollut vahtimassa 2-v:tä kun olin nuorempaa käyttänyt neuvolassa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useamman tapauksen mun tuttavapiiristä. Nämä äidit laittaa hirveitä listoja mummoille, ei saa syödä kun gluteeni vapaita ruokia (tälle ei muita perusteita kuin äidin mielipide), pitää ulkoilla, ei saa tehdä sitä eikä tätä, ruokaillessa ei saa keskustella eikä käyttää pelkkää lusikkaa jne jne.
Isovanhemmilla ollaan siten kun heillä ollaan. On typerää edes odottaa, että kaikkia oman kodin sääntöjä noudatetaan mummolassa. Kauhulla odotan omien lasten toista puoliskoa, jos ovat noin neuroottisia.
Jep jep. Minäkin ”kuvittelin” lapseni kissa-allergian. Sitä sitten mentiinkin sitten piipaa-autolla sairaalaan.
Mitä pahaa on ulkoilussa tai aterimien käytössä?
Ja ei sinne mummolaan ole pakko mennä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä nyt rummutetaan. Kukaan ei skippaa hyvää ja hyväkäytöksistä isovanhempaa.
Sairaan mustasukkainen skippaa myös heidät.
Vierailija kirjoitti:
Kun ne isovanhemmat tajuaisi, että lasten kotona ollaan kuten lasten kotona ollaan. En minä ole koskaan sekaantunut mummolan asioihin, sen sijaan mummo kyllä säätää meidän asioissa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksinkertaista. Jos isovanhemmat eivät noudata vanhempien toiveita niin lapset eivät tule heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että vaatteet olivat joulu- ja synttärilahjoja, eivät mitään jokapäiväistä auttamista siis. Toki lapset toivoivat leluja, mutta anoppi katsoi liian pienten vaatteiden olevan parempi lahja.
Meillä oli vielä niin, että lapselle ostettiin liian pieniä vaatteita lahjaksi ja kun hyvässä hengessä kysäistiin, että oliskos kuittia sattumalta vielä tallella, että tämän ihanan vaatteen voisi vaihtaa numeron pari isompaan, niin ei onnistunut. Ratkaisuna anopin mukaan lapselle ostetun lahjan voi antaa sitten ”Maijalle” eli anopin pari vuotta nuoremmalle lempilapsenlapselle. Ja sama sattui monta kertaa. En kyllä suostunut tähän anopin ehdottamaan kierrätyskuvioon (koska olen juuri se v: mainen miniä), vaan kylmästi sanoin, että tämä on lapselle ostettu ja hänen lahjansa ja minä voin sitten vaikka myydä vaatteen ja ostaa sillä rahalla lapselle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ai että ihan vaan äidin mielipide. Isällähän ei tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa, eihän. Jotenkin nyt tuntuu, ettet ole mikään pienten lasten äiti, vaan aitoa anoppiainesta jo nyt.
Tätä nyt rummutetaan. Kukaan ei skippaa hyvää ja hyväkäytöksistä isovanhempaa.