Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Moccamaster on 10 kertaa kalliimpi kuin muut kahvinkeittimet?

Vierailija
27.01.2019 |

Ei se kahvi nyt NIIN herkullista ole, mitä sillä saa...

Kommentit (212)

Vierailija
21/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset haluavat maksaa reilusti palapelistä jota saa koota päivästä toiseen.

Vierailija
22/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitin, joka maksaa kymmenesosan Moccamasterin hinnasta eli 10-20 euroa, on aivan lelu, jolla yleensä ei saa hyvää kahvia.

Oman kokemukseni mukaan tämä ei ole totta.

Senz. Hinta 14.90e.

https://www.power.fi/keittio-ja-ruoanlaitto/kahvi-ja-tee/kahvinkeittime…

Arvostelut:

"Kannattaa miettiä pari kertaa ennen ostoa

ostin tässä muutama kuukausi sitten aamiais setin jossa kyseinen kahvinkeitin oli mukana. Koko setti maksoin n. 30€ joten keittimen hinnaksi tuli 10€, eli ei voi odottaakkaan paljoa. Voin myös sanoa, että en ole huonompaa kahvia millään aikaisemmalla keittimellä saanut keitettyä. Kesto suodatinta on pakko käyttää sillä keittimessä ei ole mahdollista käyttää suodatin pussia. Kahvista tulee todella kylmää eikä lämpölevy edes lämpene kunnolla, jos nestettä putoaa lämpö levylle, ei neste kuivu ollenkaan. Eli levy ei lämpene tarpeeksi. Sekä keitin on hyvin heppoista muovia.

✘ Ei,

En suosittele tätä tuotetta. "

" Kylmää kahvia

kahvi jonka keitin laitteella oli mielestäni liian kylmää tai haaleaa.

✘ Ei,

En suosittele tätä tuotetta. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo kyllä ikinä kuullut, että halpakaan kahvinkeitin olisi tiltannut kotikäytössä. Ovat käytössä sen 5-15 vuotta kunnes vaihdetaan uuteen. Moccamastereista kyllä pannujen kannet varsinkin hajoilevat.

Minulla meni kaksi keitintä rikki hyvin lyhyessä ajassa, ja kolmas teki viileää kahvia. Moccamaster maksoi paljon, mutta ei niin paljon kuin nuo kolme käyttökelvotonta yhteensä.

Yhdessä oli valmistusvirhe jo uutena ja kaksi hajosi "hyvin lyhyessä ajassa"? Takuut normaalisti 12-24kk joten en usko että olet rahaa hävinnyt.

Oma Moccamaster maksoi n. 170e ja edellinen peruskeitin n. 40e, oli päivittäisessä käytössä lähes 10 vuotta ja edelleen toimii. En jotenkin usko että Moccamaster jaksaa seuraavat 40 vuotta jotta kattaa tuon hintaeron...

Vierailija
24/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi yli 70e hintaista suodatin"keitintä". Nyt minulla on OBH Nordican "King of coffee"-keitin, joka on samantyyppisesti muotoiltu kuin Moccamaster ja jotkin Wilfan mallit. Hyvää kahvia tekee, maksoi tarjouksessa 59e, normaalisti jotain 140e.

Vierailija
25/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo kyllä ikinä kuullut, että halpakaan kahvinkeitin olisi tiltannut kotikäytössä. Ovat käytössä sen 5-15 vuotta kunnes vaihdetaan uuteen. Moccamastereista kyllä pannujen kannet varsinkin hajoilevat.

Minulla meni kaksi keitintä rikki hyvin lyhyessä ajassa, ja kolmas teki viileää kahvia. Moccamaster maksoi paljon, mutta ei niin paljon kuin nuo kolme käyttökelvotonta yhteensä.

Yhdessä oli valmistusvirhe jo uutena ja kaksi hajosi "hyvin lyhyessä ajassa"? Takuut normaalisti 12-24kk joten en usko että olet rahaa hävinnyt.

Oma Moccamaster maksoi n. 170e ja edellinen peruskeitin n. 40e, oli päivittäisessä käytössä lähes 10 vuotta ja edelleen toimii. En jotenkin usko että Moccamaster jaksaa seuraavat 40 vuotta jotta kattaa tuon hintaeron...

Minun mielestäni heti vuoden takuun jälkeen rikkoutuminen on hyvin lyhyessä ajassa rikkoutumista. Ja kun kaikki keittimeni tekivät yhtä viileää kahvia, ei ollut valmistusvirheestä kysymys. Huomasin eron siinä, kun poltin suuni kaverin Moccamasterin vuoksi. Nyt minulla on ollut oma yli 20 vuotta, ja sillä yksi omaan keittimeensä tottunut kaveri äskettäin poltti huulensa. On niillä eroja.

Vierailija
26/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummollani on edelleen käytössä 80-luvulla ostettu Moccamaster...

Vierailija
27/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinkympin Dolce Gusto kapselikeittimellä tulee hyvää kahvia.

Vierailija
28/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni heti vuoden takuun jälkeen rikkoutuminen on hyvin lyhyessä ajassa rikkoutumista. Ja kun kaikki keittimeni tekivät yhtä viileää kahvia, ei ollut valmistusvirheestä kysymys. Huomasin eron siinä, kun poltin suuni kaverin Moccamasterin vuoksi. Nyt minulla on ollut oma yli 20 vuotta, ja sillä yksi omaan keittimeensä tottunut kaveri äskettäin poltti huulensa. On niillä eroja.

Onko mulla siis viallinen Moccamaster, kun en ole "polttanut suutani" enkä huomaa eroa kahvin lämpötilassa aiempaan hyvään keittimeen?

Vierailija
29/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummollani on edelleen käytössä 80-luvulla ostettu Moccamaster...

Kertooko se jotain 2010-luvun kodinkoneiden laadusta ja käyttöiästä?

Onhan monella esim. ikivanhoja imureita tai pesukoneita, vaikka saman merkin uudet koneet ovat lyhytikäistä sekundaa.

Vierailija
30/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun kaikki suitsuttaa kun yksityiskohdat ärsyttävät.Miksi edelleen suoraan 80 luvulta ja epämiellyttävä kahva kun monissa nykyään muotoiltu grippikahva.Myös mitan pitää olla mitoitukseltaan oma mikä aivan susi kun hajoaa jatkuvasti kun väärä muovilaatu ja liian ohut pesä.Myös pitäisi olla sivulle kääntyvä suodatin ja nykyisellä aikamoinen kokoaminen kun alat keittää ja keitin sivuttain mikä vie pöytätilaa.Myös tuo suodattimen kansi erikseen typerä ja siksi juuri tuo kääntyvä suodatin.Myös vesisäiliö voisi olla irrotettava pesua varten.Kumma kun ennen Braun ja mitta vain piti kerran hankkia ja nyt noita mittoja kun jo mennyt kolme?

Vierailija
31/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterissa maksat laadusta ja siitä, että saat keittimeesi helposti varaosia, jos siihen tulee ongelma. Halpiskeitin menee suoraan roskiin ja uutta tilalle.

Vierailija
32/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on kalliimpi, kuin muut noin peruskeittimeksi, mutta se on hyvä. Meillä on  moccis ihan peruskahville eli juhlamokalle.  Ja, kun halutaan erikoisempaa kahvia, joilla paahde 4-5 niin sille on Kitchenaid Pour over-keitin. Todella hyvä kotikäyttöön. Se on baristojen suunnittelema.

Sellaisilla 20-30€ kahvinkeittimillä ei tee mitään. Leluja.  Tätä mieltä minä olen. Ja meilläkin oli ennen joskus 15v sitten jok halpis Philips keittimenä. Sitten pääsin mocciksen makuun ja ymmärsin miksi se on hyvä.  Ja kyllä minäkin ennen vain parempien mersuna.  Onhan sillä keittimellä hintaa verraten noihin halpiksiin mutta se on sen arvoinen.  Kahvilla on väliä. Tykkään erilaisista kahvijuomista kylmänä ja kuumana. On meillä toki myös kapselikeitin.

Vierailija
33/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moccamaster teki hyvää kahvia n.8 vuotta ja sitten hajosi. Olen vuosien varrella juonut kahvia kyläpaikoissa enkä suurena kahvin ystävänä huomannut niin isoa eroa moccamasterin ja muiden merkkien laadukkaiden mutta huomattavasti edullisempien keittimien välillä, joten en ostanut uutta moccamasteria. Muovisten halppiskeittimien kahvista ei ole kokemusta.

Vierailija
34/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccamaster on kalliimpi, kuin muut noin peruskeittimeksi, mutta se on hyvä. Meillä on  moccis ihan peruskahville eli juhlamokalle.  Ja, kun halutaan erikoisempaa kahvia, joilla paahde 4-5 niin sille on Kitchenaid Pour over-keitin. Todella hyvä kotikäyttöön. Se on baristojen suunnittelema.

Sellaisilla 20-30€ kahvinkeittimillä ei tee mitään. Leluja.  Tätä mieltä minä olen. Ja meilläkin oli ennen joskus 15v sitten jok halpis Philips keittimenä. Sitten pääsin mocciksen makuun ja ymmärsin miksi se on hyvä.  Ja kyllä minäkin ennen vain parempien mersuna.  Onhan sillä keittimellä hintaa verraten noihin halpiksiin mutta se on sen arvoinen.  Kahvilla on väliä. Tykkään erilaisista kahvijuomista kylmänä ja kuumana. On meillä toki myös kapselikeitin.

Ja pakko vielä lisätä, että moccamasterilla on laaja mallivalikoima. Ja on värivalikoimaakin jossain mallissa.

Kiva et on muutakin, kuin se perus valkoinen tai musta.

t. sama

Vierailija
35/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maussa kyllä huomaa eron ja näköjään muutkin ovat huomanneet. Itse vaan pidän enemmän peruskeittimin keittämästä kahvista ja tunnistan moccamasterin keittämän mausta, joten ei kiitos.

Vierailija
36/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävä peli mutta ei sillä hyvää kahvia saa. Kuten ei millään muullakaan suodatinkeittimellä.

Vierailija
37/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma moccamaster teki hyvää kahvia n.8 vuotta ja sitten hajosi. Olen vuosien varrella juonut kahvia kyläpaikoissa enkä suurena kahvin ystävänä huomannut niin isoa eroa moccamasterin ja muiden merkkien laadukkaiden mutta huomattavasti edullisempien keittimien välillä, joten en ostanut uutta moccamasteria. Muovisten halppiskeittimien kahvista ei ole kokemusta.

Moccamasterissakin on muoviosia.

Vierailija
38/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 50e maksanut kahvinkeitin ja säilynyt hyvänä jo vuosia ja sillä saa todella hyvää, kuumaa kahvia.

Vierailija
39/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä homma, kun juuri joku tässä kertoi keittävänsä markka-aikana ostetulla parinkympin keittimellä kahvinsa. Että semmoinen lelu.

Vierailija
40/212 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestävä peli mutta ei sillä hyvää kahvia saa. Kuten ei millään muullakaan suodatinkeittimellä.

Eli et vaan tykkää normaalista hyvästä kahvista vaan jostain Starbucks tyylisistä "kahveista" joilla ei ole oikean kahvin kanssa mitään tekemistä 😂