Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten helvetissä muissa perheissä ratkotaan tälläiset ongelmat, kuukautis-siteet, rintaliivit...

Vierailija
25.01.2019 |

Olen kotihoidontuella kotona hoitamassa kolmea alle kouluikäistä lastamme. Rahat on "yhteiset" eli ensin käytetään mun tililtä kaikki ja sitten pyytelen mieheltä lisää.
Kuitenkin kksiteet, rintaliivit, meikit, vaatteet yms on sellaista mikä on vain mun tarvittavaa ostettavaa, mies ei käytä noita ja saa käyttää sen summan muualle tai sillä voi kiristää myöhemmin.
Toinen on työpaikan menot.. Kun töistä mennään syömään ja jääkiekkopeliin, niin se on töistä ja ilmaista, mä en pääse syömään (kuin lasten kanssa Burger Kingiin kun se on halpa) enkä peliin koska ei oo varaa. Se harmittaa..
Kolmas on vaatteet.. Mies on saanut isältään ja äitinsä mieheltä vanhoja ja uusia talvivaatteita ja ulkoiluvaatteita, minä en saa mistään mitään ilman, joten en voi ostaa kun mieskään ei osta, joten mulla ei ole ulkoiluvaatteita ja takit on vanhoja römppiä joissa kuljen.
Miten muut nää ratkaisee?
Apua ihan oikeasti!!

Kommentit (288)

Vierailija
141/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta siteet LIdlistä, halpoja ja hyviä.

Vierailija
142/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos alkaisit käyttämään niitä miehesi vaatteita? Samako tuo jos ne on vähän isoja?Parempi sekin kuin rikkinäiset tai kokonaan ilman. Ja lopulta sitten vaan ostat ja annat miehen valituksen mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Eikai hänkään nyt jaksa viikkotolkulla valittaa? Ja kuitit heität suoraan jo roskikseen kaupan edessä. Sinua kohdellaan juuri niinkuin annat sinua kohdeltavan. Jos sinun metodisi eivät miellytä miestä, niin hän voi aina ottaa eron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin vaikeaa? Jos rahat kerran ovat yhteiset, perustakaa yhteinen tili. Siihen asti ostat ihan omalta tililtäsi ne tarvitsemasi siteet ja rintaliivit ja pyydät mieheltä rahaa lapsille? Miksi sinä kinuat juuri niihin rintaliiveihin miehen rahat?

Vierailija
144/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos alkaisit käyttämään niitä miehesi vaatteita? Samako tuo jos ne on vähän isoja?Parempi sekin kuin rikkinäiset tai kokonaan ilman. Ja lopulta sitten vaan ostat ja annat miehen valituksen mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Eikai hänkään nyt jaksa viikkotolkulla valittaa? Ja kuitit heität suoraan jo roskikseen kaupan edessä. Sinua kohdellaan juuri niinkuin annat sinua kohdeltavan. Jos sinun metodisi eivät miellytä miestä, niin hän voi aina ottaa eron.

Miksi ihmeessä pitää heti erota? Miksi ei voi vaan mennä töihin, jos toinen on uupunut taloudellisen taakan alla? Heillä on kolme lasta, mies on varmasti jo itsensä kipeäksi perheen elatuksesta maksanut. Nyt olisi sitten aika rouvankin osallistua. Ehkä vähän aiemmin kun oli alunperin ajatellut, mutta niinhän se menee, että perheessä pitää ajatella kaikkien hyvinvointia ja jaksamista eikä vaan tuijotella omaa napaa.

Vierailija
145/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka koen eläväni tasavertaisessa suhteessa, missä molemmat tienaa ja molemmat saa säästöön, niin on otettava vielä enemmän puheeksi raha-asioiden hoito lapsen saamisen jälkeen.

Yhteiset kulut menevät nyt tasan puoliksi, koska siitä huolimatta kummankaan ei tarvitse jättää "mitään" ostamatta rahapulan takia. Eli nyt meillä on kaikki hyvin. Taloustililtä saan ostaa kuukautissuojat yhtälailla kuin mieskin jotain tarvitsemaansa päivittäisasiaa.

Mutta silti mietityttää mitä tulee tapahtumaan lapsen saamisen jälkeen. Ensi alkuun toki pärjätään hyvin, kun saa vielä kunnolla rahaakin äitiyslomalla.

Olen säästänyt jo hyvän summan rahaa mahdollista äitiyslomaa ja hoitovapaata varten, jotta voin kustantaa silloin omia menojani.

Silti hieman pelkään, että se menee siihen, että joudun käyttämään säästämiäni rahoja myös talouden yhteisiin menoihin, joihin hoitovapaalla saatava raha ei riitä. Eikä siis miin, että mies maksaisi niistä silloin isomman osan.

Säästöt ovat siis omiin menoihini. Jotta voin silloinkin ostaa kengät kun haluan kysymättä toiselta. Ei niin, että joudun käyttämään rahoja ruokaani.

Mutta tämä asia käydään läpi vielä hyvissä ajoin ja kirjataan mustaa valkoiselle. Onneksi tiedän todella hyvin sekä meidän talouden että omat menoni, joten ns. yllätyksiä ei tule minkään vakuutuslaskun tms. kanssa. Ja tällä hetkellä sekä yhteisessä että omassa taloudenpidossani on paljon sellaista, mistä pystyn pihistelemään ilman että se periaatteessa näkyy missään.

Teidän pitäisi yhdessä säästää vanhempainvapaita varten, miksi säätäminen olisi vain sinun vastuullasi? Kyse on yhteisestä lapsesta, eli pitäisi ajatella, että perheen tulot pienenevät, ei niin, että sinun tulosi pienenevät.

Olen eri, mutta kuka sanoo että pitäisi? Ei yhteiset rahat ole mikään ainoa oikea parisuhdemalli.

Rahat ei välttämättä ole yhteiset, mutta lapsi on. Eli säästetään sitä varten yhdessä. Sitten kun toinen hoitaa kotona sitä yhteistä lasta, niin voidaan käyttää niitä omia rahoja sekä yhteisiä säästöjä perheen hyväksi.

On kyllä todella paska diili naiselle, jos ensin pitää synnyttää lapsi, hoitaa se kotona ja vielä käyttää kaikki säästönsäkin, ja herra vaan porskuttaa entiseen malliin.

Vierailija
146/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää heti erota? Miksi ei voi vaan mennä töihin, jos toinen on uupunut taloudellisen taakan alla? Heillä on kolme lasta, mies on varmasti jo itsensä kipeäksi perheen elatuksesta maksanut. Nyt olisi sitten aika rouvankin osallistua. Ehkä vähän aiemmin kun oli alunperin ajatellut, mutta niinhän se menee, että perheessä pitää ajatella kaikkien hyvinvointia ja jaksamista eikä vaan tuijotella omaa napaa.

Vai on mies oikein uupunut taakkansa alla, ihan kipeäksi tullut kun on elastusta maksanut :D Sellaista ei tainnut ap mainita ;)

Aika kamalia ihmisiä sitä onkin maailmassa, ihmetyttää sekä surettaa. Tosi epämiehekästä ruikuttaa jostain kuukautissiteistä... Kunniallinen mies ei kehtaisi nillittää vaan kiittäisi joka päivä vaimoaan, joka hoitaa rakkaudella yhteisiä lapsia kotona <3

Vierailija
147/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuota miettimään. Ostat automaattisesti ENSIN omat naisten välttämättömät ostokset. 

Loput ovat yhteisiä.

Vierailija
148/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään ymmärrä näitä perheitä, joissa toinen vanhemmista on köyhä!

Yhteinen perhe ja yhteiset varat!

T:M45

Vierailija
149/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiltä on nyt jäänyt huomaamatta se, että aloittaja kerotmansa mukaan OLI töissä, mutta se ”ei toiminut” hänen työaikojensa vuoksi. Eli mies ei siis ilmeisesti suostu hoitamaan lapsiaan, kun aloittaja on töissä, ja tämä on pakottanut alottajan jäämään kotiin.

Kyse on siis vakavasta alistamisesta ja ainakin taloudellisesta väkivallasta, jos ei muustakin. Aloittajalla ilmeisesti olisi hyvä ammatti ja hyvä palkka, mutta mies pakottaa hänet olemaan kotona, ja sitten harjoittaa tuota taloudellista väkivaltaa ja muuta alistamista (aloittaja ei ilmeisesti koskaan pääse minnekään, kun mies ei hoida lapsiaan).

Aloittaja, osta nyt ensi hätään ne siteet ja liivit heti, kun rahat tulevat tilille. Sitten ne ovat loppu, ja voitte siirtyä elämään miehen rahoilla, kuten kuuluukin. Noin laajemmin ottaen mies kuulostaa sen verran kontrolloivalta, että yhteys ammattiauttajiin voi olla paikallaan. Älä nyt ainakaan anna miehen tuhota työsuhdettasi ja tulonhankintakykyäsi, tarvitset sitä vielä!

Vierailija
150/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, miksi lasten saannin pitäisi olla suurempi taloudellinen rasite naiselle kuin miehelle. Tähän ei pidä suostua.

AP, teidän tulonjakoa pitää korjata, ja on väärin, että sinulla ja miehelläsi on niin eri elintaso.

Vierailija
151/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta haiskahtaa nyt siltä, että tässä on perinteistä perheenpäätä hakeva nainen haksahtanut modernia ja itsenäistä naista hakevaan mieheen, eikä kumpikaan ole jostain syystä onnistunut puhumaan omista elämää ja parisuhdetta koskevista toiveistaan ennen kolmatta (!) lasta. Ap:n mielestä heillä pitää olla yhteiset rahat ja lapset hoidetaan kotona, mies on kuitenkin käytännössä osoittanut olevansa näistä eri mieltä. Meillä ei ole tietoa mitä näistä asioista on etukäteen sovittu tai onko mitään, koska ap ei näihin kysymyksiin ole vastannut, joten minusta on mahdotonta ottaa kantaa kuka tässä on oikeassa tai väärässä. Erilliset rahat on ihan yhtä toimiva malli kuin yhteisetkin, samoin lyhyet tai pitkät ja jakamattomat tai jaetut hoitovapaat. Toimivia malleja on yhtä paljon kuin perheitäkin, mutta yksikään niistä ei toimi elleivät vanhemmat pääse yhteisymmärrykseen siitä miten asiat hoidetaan.

Vierailija
152/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tommonen voi olla totta. Ei muuta kuin takaisin töihin, ero ja muutto lasten kanssa omaan asuntoon. Asuntoon missä kaikki elää samanlaista elämää, eikä yksi ole kuin joku kotiorja jonka pitää kulkea rääsyissä. Ihan kuin joissain rikkaissa maissa, missä kodeissa työskentelee köyhiä ympäri vuorokauden, palkka olematon ja passikin otetaan pois. Sama asia, eri paketti. 

Naisia aina syytetään siitä kun lapsia ei enää tehdä. Kuka itsenäinen ja fiksu nainen vapaaehtoisesti alkaisi elämään kuin orja? Vai haluavatko osa miehistä etteivät naiset enää opiskelisi eivätkä kulkisi töissä? Kotiapulaisena tai piikana pitäisi odotella aviomiestä? Naiset asuisi perheissä ja asuntoloissa? Sitten pelätään että toisen kulttuurin ihmiset olisivat takapajuisia, vaikka selkeästi myös täällä tämä olisi unelma monelle. Jotkut jo sitä harjoittavat, kun päättävät toisen vaatteista ja siitä ettei toinen saa halutessaan meikata.

Hävettäisi kyllä jos oma mies välittäisi lapsistamme noin vähän, ettei olisi arvostanut sitä kun olin äitiyslomalla ja kotihoidontuella. Ei tarvinnut lupaa pyydellä siihen saanko ostaa kuukautissiteitä.

Nyt taitaa mennä vähän puurot ja vellit sekaisin. Ne itsenäiset ja fiksut naiset pystyvät hankkimaan ihan omaakin rahaa, heillä ei ole tällaisia ongelmia. Nämä täysin miehen varassa elävät naiset ovat jotain ihan muuta.

Ne itsenäiset ja fiksut naiset ei sitten taida sitten kuitenkaan olla ihan niin fiksuja  jos kerran jäädessään äitiyslomalle/hoitovapaalle hoitamaan parin yhteisiä lapsia joutuvat  käyttämään ne "omat rahansa" ja vielä säästönsäkin perheeseen.  Kyllä kodinhoidontuella tulee ihan hyvin toimeen, jos mieskin maksaa oman osansa. Ei siinä tarvitse alkaa säästöjä käyttämään tai jokaista omaa euroa perheeseen laittamaan. Ja olenko ymmärtänyt väärin, vai luinko, että ap on hoitovapaalla TYÖPAIKASTAAN? Eli kyllähän ap on työllinen ihminen, nyt vain hoitamassa parin YHTEISIÄ lapsia joten miehen kuuluu osallistua enemmän. tai sitten mies hoitovapalle ja ap töihin.

Edelleen, itsenäisyyttä on se että ottaa omaakin vastuuta perheen taloudesta ja toimeentulosta. Toki muitakin järjestelyitä voi olla jos niin halutaan sopia, mutta sitten on turha puhua siitä itsenäisyydestä. Sitten kannatetaan muita arvoja jotka varmasti on ihan yhtä hyviä. Toisen varassa eläminen ei ole kuitenkaan itsenäisyyttä vaikka asiaa kuinka vääntelisi.

Ja tuossa omia rahojaan(kin) käyttävien tyhmäksi leimaamisessasi on nyt niin moni asia pielessä etten tiedä edes mistä aloittaa. Kaikki eivät käytä omaa rahaansa siksi, ettei mies suostuisi elättämään, vaan siksi etteivät halua a) periaatteesta joutua toisen elätettäväksi tai b) kitsastella sellaisella elintasolla johon puolison palkka riittää. Otahan huomioon, että kaikissa perheissä se paremmin tienaava ei ole se mies. Ei edes kaikissa suurten tuloerojen perheissä.

No äläs nyt pillastu! Kyllä ihminen voi olla ihan "itsenäinen" vaikka se työssäkäyvä maksaakin enemmän silloin kun se toinen osapuoli on hoitovapalla. Sen nyt luulisi olevan ihan normikäytäntö, ei se sen hoitovapaalla olevan itsenäisyyttä vie.  Ja a) ei se ole toisen elätettävänä oloa, jos työssäkäyvä maksaa enemmän kuin se kotona oleva. Eiköhän se kotona olevakin sen verran saa rahaa tililleen, että itsensä elättää ja se, joka käy töissä voi maksaa lasten menoja enemmän.

Ja en leimannut "omia rahojaan" käyttävää tyhmäksi, sanoin vaan, että jos joutuu hoitovapaalla käyttämään säästönsä, niin ei se järin fiksua ole. Kyllä se työssä käyvä voi silloin kustantaa enemmän, ettei (naisen) yhteisiä lapsia hoitavan tarvitse säästöihinsä kajota.

Ei meillä  minun tarvinnut elää huonommin kun hoidin lapsia kotona ja sitten kun mies jäi vuorostaan kotiin, ei hänen tarvinnut säästöjään käyttää, pystyäkseen samaan elintasoon muun perheen kanssa.

Vierailija
153/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä äijältä miltä kuulostaa menkkarättien sijaan maksaa n. 600€/kk elareita. Mä muuttaisin pois, en kitkuttelisi tollaisen äijän kanssa.

Vierailija
154/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin lapsia kotona hoitaessani välillä kateellinen miehelleni joka pääsi töistä välillä syömään ravintolaan ilmaiseksi. Minä laitoin ruokaa allergisille lapsille ja lähinnä söin heidän kanssa samaa ruokaa silloin kun kerkesin (kun olin syöttänyt lapset ja ruoka jo jäähtynyt jne.).

Meillä ongelma ei ollut raha. Mies ei ole koskaan moittinut minua rahankäytöstä ja saan ostaa yhteiseltä tililtä mitä haluan.

Mutta ehkä itse kaipasin ennenkaikkea sitä että saa syödä toisen tekemää ruokaa aikuisten seurassa ja ilman että tarvii kokoajan huolehtia lasten syömisistä (allergioiden takia todella tarkkaa kun tippakaan maitoa aiheutti yhdelle shokkireaktion).

Minusta kuulostaa että ap kaipaa työelämän hyviä puolia. Olisiko aika istua yhdessä alas miehen kanssa ja miettiä miten jatkossa eletään. Laittakaa vaikka paperille kaikki vaihtoehdot ja niiden hyvät ja huonot puolet.

Eli jatkatte näin (sopii Aplle kunhan saa enemmän rahaa käyttöönsä ja yhden illan lapsivapaata) tai lapset hoitoon (miettikää teettekin sitten kotityöt puoliksi ja kumpi kuljettaa lapset hoitoon jne) vai jääkö mies vuorostaan hoitamaan lapset kotiin (ja miten silloin jaetaan rahat ja kotityöt). Ehkä kumpikin saa lisää ajateltavaa kun tajuaa mitä saa missäkin vaihtoehdossa ja mitä menettää. Ehkä mieskin olisi avokätisempi rahan suhteen kun laskette paljonko hoitomaksut olisivat lapsista ja mies tajuaa kuinka paljon hänen kotityöosuutensa myös kasvaa jos lähdet töihin. Ja ehkä sinä itsekin viihdyt paremmin kotona kun tajuat kuinka vähän teidän perheen käytettävä rahamäärä kasvaisi vaikka menisit töihin koska huomioit hoitomaksut, verot ym.

Tottakai kaipaan. Tykyiltoja, pikkujouluja, yms yms, lounaita.

Kaipaan myös sitä itsenäistä hyvätuloista naista joka kulki sentään vain 2 vuotta vanhoissa liiveissä ja osti takin alesta jos tarvi.

Yhteisellä päätöksellä olen kotona, koska minun työajoillani perheen hommat kaatui miehelle, eikä se toiminut.

Olen ruvennut ihan täydellisesti jäämään ulos taloudellisissa asioissa. Laskut hoidan ja ruokakaupan ja lasten hankinnat, talon asioista, remonteista tai auto asioista ei oikein enää keskustella vaan ne on jääneet miehen päätettäviksi. Ulkona ei käydä ilman lapsia. Lomareissuista päättää mies.

Kyllä, joudun kertomaan mitä ostin ja kauppakassien sisältö tarkastetaan. Lonkerotölkistä naljaillaan.. Meikeillä tarkoitan puuteria kerran 3 kk. Muuta ostan kerran vuosi. Ulkovaattetta olen saanut viimeksi 5 vuotta sitten kun tätini kuoli, itse en ole ostanut mitään kun ei mieskään osta, hän saa muilta ja töistä.. Minulla näin hyvin ei ole.

Ostin 9 vuotta sitten häihimme nahkasaappaat, jotka nyt heitin pois kun ne oli jo lintassa, sekin oli tuhlaamista.

Yritän olla säästäväinen, mutta en enempää pysty.

Ja kyllä, se menee niin että minä saan ostaa vasta jos mies sattuu itselleen jotain tarvitsemaan.

Tässä alottajan viesti. Jos aloittaja käy töissä ”perheen hommat kaatuu miehelle, eikä se toimi”. Joten aloittaja on kotona yhteisellä päätöksellä. Ja sitten mies päättää kaikesta ja tarkastaa aloittajan kauppakassit. Näin on itsenäisestä, hyvätuloisesta naisesta tehty rääsyissä kulkeva tuhkimo. Pelottavaa.

Vierailija
155/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan kotihoidontuen, lapsilisät ja niiden lisäksi mies maksaa mulle 200e/kk. Saan siis rahaa yhteensä 700e/kk ja tästä maksan omat sekä lasten vaatteet ja oman puhelinlaskuni, kampaamokäynnit jne. Mies maksaa lainat, bensat, ruoat, lasten harrastukset, vakuutukset, ihan kaikki muut. Mies tienaa n. 6000e/kk, minä töissä ollessani n. 1500e/kk joten rooleja ei voida ainakaan vaihtaa niin että minä menisin töihin ja mies lasten kanssa kotiin...

Mutta siis Kelankin mielestä se vanhempi, joka käy töissä on elatusvelvollinen. Miehesi pitäisi kustantaa sinulle paljon enemmän. Esim. Kksiteet ei maksa kuin muutaman euron/kk

Onko koti myös sinun ts omistat myös ts nimi paperissa. Ellei oo ja avoliitossa niin ai aijai.

Omistan kodistamme puolet ja on avioliitto, ei avioehtoa :)

Vierailija
156/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka koen eläväni tasavertaisessa suhteessa, missä molemmat tienaa ja molemmat saa säästöön, niin on otettava vielä enemmän puheeksi raha-asioiden hoito lapsen saamisen jälkeen.

Yhteiset kulut menevät nyt tasan puoliksi, koska siitä huolimatta kummankaan ei tarvitse jättää "mitään" ostamatta rahapulan takia. Eli nyt meillä on kaikki hyvin. Taloustililtä saan ostaa kuukautissuojat yhtälailla kuin mieskin jotain tarvitsemaansa päivittäisasiaa.

Mutta silti mietityttää mitä tulee tapahtumaan lapsen saamisen jälkeen. Ensi alkuun toki pärjätään hyvin, kun saa vielä kunnolla rahaakin äitiyslomalla.

Olen säästänyt jo hyvän summan rahaa mahdollista äitiyslomaa ja hoitovapaata varten, jotta voin kustantaa silloin omia menojani.

Silti hieman pelkään, että se menee siihen, että joudun käyttämään säästämiäni rahoja myös talouden yhteisiin menoihin, joihin hoitovapaalla saatava raha ei riitä. Eikä siis miin, että mies maksaisi niistä silloin isomman osan.

Säästöt ovat siis omiin menoihini. Jotta voin silloinkin ostaa kengät kun haluan kysymättä toiselta. Ei niin, että joudun käyttämään rahoja ruokaani.

Mutta tämä asia käydään läpi vielä hyvissä ajoin ja kirjataan mustaa valkoiselle. Onneksi tiedän todella hyvin sekä meidän talouden että omat menoni, joten ns. yllätyksiä ei tule minkään vakuutuslaskun tms. kanssa. Ja tällä hetkellä sekä yhteisessä että omassa taloudenpidossani on paljon sellaista, mistä pystyn pihistelemään ilman että se periaatteessa näkyy missään.

Teidän pitäisi yhdessä säästää vanhempainvapaita varten, miksi säätäminen olisi vain sinun vastuullasi? Kyse on yhteisestä lapsesta, eli pitäisi ajatella, että perheen tulot pienenevät, ei niin, että sinun tulosi pienenevät.

Olen eri, mutta kuka sanoo että pitäisi? Ei yhteiset rahat ole mikään ainoa oikea parisuhdemalli.

Yhteiset ja yhteiset. Rahat voi tavallaan olla "yhteisiä" vaikka kummallakin on oma tili. Ei ole oikein, että vain naisen elintaso laskee, kun hän jää hoitamaan parin yhteisiä lapsia. Eikä todellakaa ole naisen asia säästää hoitovapaita varten, että pystyy elätämään lapsensa . Silloin kun jompikumpi vanhemmista jää kotiin hoitamaan yhteisiä lapsia , täytyy töissä käyvän maksaa enemmän. 

Vierailija
157/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä touhua aloittajalla. Kyllä meillä kumpikin on ostanut aina sen, mitä on ollut vailla. Meillä on ollut aina yhteiset rahat, niin tulo-, kuin menopuolellakin. Jos tarvitsen jotain, ostan sen ja samoin tekee mieheni. Naurettavaa vertailla, mitä mies, tai nainen tarvitsee, olemmehan jo lähtökohtaisesti erilaisia ihmisiä. Koskaan ei ole tullut napinaa puolin, eikä toisin näiden 34 vuoden aikana.

Vierailija
158/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan sovittu, että mun siteet ja päivittäiskosmetiikka maksetaan yhteiseltä taloustililtä, sieltä mistä ruoat ja yhteiset laskutkin. Sittarista ne kosmetiikaat muutenkin ostan ruokaostosten ohella. Eikä niihin nyt hirveesti mene kuukausittain rahaa. Mies sitten vastaavasti syö mua enemmän, jos jotain tasoitusta pitää hakea.

Muutenkin teidän rahankäyttösysteemi kuulostaa oudolta, eiköhän sitä pitäisi päivittää.

Minkä helvetin takia miehen tarvitsisi ostaa sinulle kosmetiikkaa, koska naisethan meikkaavat itseään varten. Lisäksi täällä on tehty varsin selväksi, että oman miehen vuoksi miekkaaminen on kiellettyä. Saako mies kalastusvavan kun ostat meikkejä, vai miten?

Vierailija
159/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain oikeasti noin sairaita systeemejä perheessä? Jos mun pitäisi miettiä miten saan siteitä, kun hoidan hhyhteisiä lapsia kotona, pitäisin miestä sadistisena hulluna, jolle vaimon kärsimys ok.

Vierailija
160/288 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jompi kumpi vanhemmista haluaa jäädä vanheimpainvapaalle, tulee hänen säästää tätä vapaata varten. Jos toinen on vapaalla, niin miksi toisen pitää tästä maksaa? Itse ainakin säästin oman osani etukäteen, koska vanhempainvapaa on etuoikeus.