Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralainen sai aikaan sadan euron vahingon

Vierailija
22.01.2019 |

Asunnossani oli tehty remonttia, ja pari paikkaa vaatii korjausta takuutyönä (vajaa vuosi remontista). Remonttifirma sanoi tekevänsä työt takuuseen ja pyysi asukkaan puhelinnumeron, jotta voivat sopia ajankohdasta. Eilen sain puhelun firmalta, että he eivät olleet päässeet sovittuna aikana sisään asuntoon, koska asukas ei ollutkaan ollut kotona.
Asukas oli antanut alivuokralaiselleen ohjeet tämän olla päästämässä miehet sisään, mutta soitin asukkaalle, joka sanoi, että alivuokralaiselle olikin tullut jokin työkeikka, jonka takia tämä ei ollut ollut kotona. Alivuokralainen on ulkomailta (länsimaa, ei eurooppa) kotoisin oleva nainen.
Nyt remonttifirma sanoi laittavansa minulle sadan euron laskun turhasta käynnistä. Vuokralainen sanoi, että "pitäisihän heidän sanoa etukäteen, että laittvat laskun, jos eivät pääse sisälle". Sanoin hänelle, että eiköhän se taida olla yleisissä sopimusehdoissa, että siitä voi veloittaa, jos käy turhaan. Vai onko?

Kommentit (370)

Vierailija
101/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis hampaankoloon miesvuokralaista kohtaaan. Hän vastaa mulle, että kaikki on ok.

Ap

Vierailija
102/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että te olette uskomattomia vastuunpakoilijoita. Mitä muuta voikaan palstalaisilta odpttaa.

Ap

Ja sinä olet vastuunsiirtäjä. Keskustele remppafirman kanssa, voisivatko peruuttaa laskun, koska eivät soittaneet sinua avaamaan ovea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän vuokranantaja ilmoittaa hyvissä ajoin että asuntoon ollaan tulossa tekemään remontti/huoltotyö tms. Jos asukas ei ole kotona, käytetään yleisavainta.

Mitäs jos asukas olisi joutunut sairaalaan? Olisitko silloinkin veloittamassa häneltä 100 euroa?

Nyt on ollut kyseessä kiireellinen työkeikka, etkä voi vaatia että asukas jättää töihin menemättä. Keikka on voinut tulla vaikka 10 min. ennen sovittua aikaa, eikä ole ehtinyt ilmoittamaan kenellekään mitään.

No jos ois joutunut sairaalaan, on sama kuin olisin itse joutunut sairaalaan ja asunut siitä ja sopinut kaiken. Maksu kuuluu sille, kelle se lain mukaan kuuluu. Vahingon aiheuttajalle. Ellei ole niin, ettei sitä ole oikeutta periä tuollaisissa tilanteissa. Tai sittennsellaista varten on oltava vakuutus. Jos laskun saisi silloinkin periä, kai se kuuluisi sille sairaalaan joutuneelle.

Ap

Vuokralainen voi tällä periaatteellasi periä vuokranantajalta (sinulta) kymppitonnin korvauksia koska vuokranantaja painosti vuokralaista 100 euron uhkasakon uhalla päivystämään omistamassaa kiinteistössä-- ja vuokralaiselta meni täten ohi kymppitonnin juontokeikka?

Ihan kreisiä ajatuksenjuoksua. Ja helkkarin itsekästä ja ahnetta samalla- mene itseesi.

Enhän painostanut. Asiasta oli sovittu. Kykenetkö sä ollenkaan tajuamaan, mitä asia on sovittu tarkoittaa? Hyväksyt sen, että teet asian x ja olet sen tekemisestä myös vastuussa.

Ap

Sinun piikkiin tuo satanen nyt menee. Voit yrittää pyytää sitä vuokralaiselta, mutta ei hänen tarvitse maksaa.

Vierailija
104/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan tänne vuokranantajajien keskusliiton(?) juristin kannan, mikäli sen saan joskus jos liityn liittoon. Mutta minusta on jotenkin aika selkeää, että maksu kuuluisi vuokralaiselle.

Ap

Vierailija
105/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että te olette uskomattomia vastuunpakoilijoita. Mitä muuta voikaan palstalaisilta odpttaa.

Ap

Ja sinä olet vastuunsiirtäjä. Keskustele remppafirman kanssa, voisivatko peruuttaa laskun, koska eivät soittaneet sinua avaamaan ovea. 

Soittaneet minua? Ei siitä ollut sovittu. Mitä se ois auttanut? Kuvitteletko, että olen maisemissa? Tyhmä.

Ap

Vierailija
106/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hassunhauska näin vapaaehtoisesti luettuna, mutta minulla on hänen sielunveljensä naapurina. Huokaus. Sana poliisi mainitaan vähintään kahden vuoden välein, vaikka normaali ihminen ei näe asiaan mitään aihetta. 

Vierailija
107/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap-trolli itke yhden satasen perään, ei mene hyvin sullakaan, jos täytyy käyttää päivä palstalla setvien eipäs-juupas-ton-vika keskusteluissa. Luuletko tämän av:n olevan joku ylioikeus, jossa asia ratkaistaan, ja mielellään vielä sun eduksi. Onneksi itsellä järkevä, asiallinen, ja ennenkaikkea, aikuinen vuokranantaja.

Vierailija
108/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Soittaneet minua? Ei siitä ollut sovittu. Mitä se ois auttanut? Kuvitteletko, että olen maisemissa? Tyhmä.

Ap

Jos sinä et ole maisemissa, kuvitteletko jonkun toisen olevan maisemissa ILMAISEKSI. Tyhmä. 

Vierailija
109/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, että sopii asioita vuokralaisen kanssa on vastuunsiirtoa? Hänelle sopi se, että hän saa sopia ajankohdan. Ja se, että hän on paikalla, en minä. Se oli jo sovittu.

Ap

Vierailija
110/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos sinä et ole maisemissa, kuvitteletko jonkun toisen olevan maisemissa ILMAISEKSI. Tyhmä. 

En kuvitellut, vaan siitä oli sovittu.

Ap

Vierailija
111/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap-trolli itke yhden satasen perään, ei mene hyvin sullakaan, jos täytyy käyttää päivä palstalla setvien eipäs-juupas-ton-vika keskusteluissa. Luuletko tämän av:n olevan joku ylioikeus, jossa asia ratkaistaan, ja mielellään vielä sun eduksi. Onneksi itsellä järkevä, asiallinen, ja ennenkaikkea, aikuinen vuokranantaja.

Ajattelin, että jos täällä ois asiasta tietoa. Lakien tuntijaa jne.

Ap

Vierailija
112/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli susta ois ihan ok tehdä oharit vuokranantajallesi, ja koska hän on aikuinen ja järkevä, hän ei vastuuttaisi siitä sinua, pikkuvauvaa?

Ap

Vierailija
113/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se, että sopii asioita vuokralaisen kanssa on vastuunsiirtoa? Hänelle sopi se, että hän saa sopia ajankohdan. Ja se, että hän on paikalla, en minä. Se oli jo sovittu.

Ap

Saa vastata tähän! Ja perustella! Miksi se on vastuunsiirtoa, että sopii asioita jonkun kanssa? No?

Ap

Vierailija
114/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut monta asiallista viestiä, mutta ne eivät kelpaa, koska ne eivät tue sinun kantaasi. Kehotankin ottamaan yhteyttä lakimieheen, jos noin yksi satanen kaihertaa. Kysymyksessä ei tietenkään ole summan suuruus, vaan se että joudut perääntymään kannassasi, ja se tuntuu olevan koko asian pointti. Joskus vain tulee asioita jotka on besserwisserienkin nieltävä, vaikka kuinka ottaa luonnolle.

Vierailija
115/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin, että jos täällä ois asiasta tietoa. Lakien tuntijaa jne.

Ap

Täällä on jo moneen kertaan sanottu että ei ole vuokralaisen vastuu vaan sun oma. Maksa nyt oppirahat ja tulevaisuudessa tiedät sitten hoitaa itse omat asiasi. Ihan turhaa venkoilet vastaan kun ei se tulos muuksi muutu.

Tietenki voit aina kysyä tai vaikka painostaa vuokralaiselta sitä rahaa ja jos sulla on tyhmä vuokralainen niin hän maksaa, mutta mikään laki, säädös, sääntö tai edes maalaisjärki ei häntä velvoita maksamaan. Muista myös, että tämmöisestä asiasta turhaan nillittäminen todennäköisesti avaa myös vuokralaisen silmiä sille millainen se vuokraemäntä oikeasti on.

Vierailija
116/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sadan euron kulu saa sun vuokraustoiminnan raiteiltaan, niin lopeta koko homma, ei kannata.

Vierailija
117/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut monta asiallista viestiä, mutta ne eivät kelpaa, koska ne eivät tue sinun kantaasi. Kehotankin ottamaan yhteyttä lakimieheen, jos noin yksi satanen kaihertaa. Kysymyksessä ei tietenkään ole summan suuruus, vaan se että joudut perääntymään kannassasi, ja se tuntuu olevan koko asian pointti. Joskus vain tulee asioita jotka on besserwisserienkin nieltävä, vaikka kuinka ottaa luonnolle.

En ole saanut perusteluja, mihin keskustelijoiden kanta perustuu. Siksi niillä ei ole mulle mitään merkitystä, paitsi itseni huvittaminen.

Ap

Vierailija
118/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän siksi edelleen, että oln oikeassa. Sovittua on rikottu. Siksi kulu olisi oikeus veloittaa vuokralaiselta.

Ap

Vierailija
119/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vuokralaiselta aika pikkuvauvamaista väittää, ettei heille voi tulla seuraamuksia, jos niistä ei ole erikseen ilmoitettu ei se firmakaan mulle ole erikseen sanonut, että turhasta käynnistä veloitetaan. Silti uskoisin heillä olevan siihen oikeus. Vai onko?

Ap

Vierailija
120/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odotat saavasi ilmaisen palveluksen, et voi lähtökohtaisesti odottaa saavasi siihen liittyvästä pieleenmenosta korvausta. Minun omissa sopimuksissani on määritetty, että vahingonkorvaukseni on maksimissaan vuoden aikana veloittamani summa, vaikka asiakkaan kohtaama vahinko olisi suurempi. 

Jos olisit luvannut päivystäjälle rahaa (huoltoyhtiökin velottaa ovenavauksesta!), voitaisiin ajatella kyseessä olevan jonkinlainen vastuullinen sopimus, jossa voisi edes kuvitella olevan jotain vahingokorvausvastuuta. Tuollainen palvelusluontoinen vapaaehtoinen teko ei siihen oikeuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme