Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralainen sai aikaan sadan euron vahingon

Vierailija
22.01.2019 |

Asunnossani oli tehty remonttia, ja pari paikkaa vaatii korjausta takuutyönä (vajaa vuosi remontista). Remonttifirma sanoi tekevänsä työt takuuseen ja pyysi asukkaan puhelinnumeron, jotta voivat sopia ajankohdasta. Eilen sain puhelun firmalta, että he eivät olleet päässeet sovittuna aikana sisään asuntoon, koska asukas ei ollutkaan ollut kotona.
Asukas oli antanut alivuokralaiselleen ohjeet tämän olla päästämässä miehet sisään, mutta soitin asukkaalle, joka sanoi, että alivuokralaiselle olikin tullut jokin työkeikka, jonka takia tämä ei ollut ollut kotona. Alivuokralainen on ulkomailta (länsimaa, ei eurooppa) kotoisin oleva nainen.
Nyt remonttifirma sanoi laittavansa minulle sadan euron laskun turhasta käynnistä. Vuokralainen sanoi, että "pitäisihän heidän sanoa etukäteen, että laittvat laskun, jos eivät pääse sisälle". Sanoin hänelle, että eiköhän se taida olla yleisissä sopimusehdoissa, että siitä voi veloittaa, jos käy turhaan. Vai onko?

Kommentit (370)

Vierailija
361/370 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka mokasi, se korjaa. Se maksaa. Hänelle on ehdotettu, että maksaa kympin kuussa. Jos ei ahneuttaan maksa, se menee vuokraan sitten. Korotuksena. Siitäs saa ahne kusi.pää.

Ap

Vierailija
362/370 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armoton vuokranantaja. Sääli muita ihmisia. Asetu köyhän asemaan, jos sinulla on empatiaa. Satanen on iso raha, voi olla ylitsepääsemätön summa vaikka opiskelijalle.

Tuotko muuten hyväntekeväisyysjärjestöjä ja jos, niin kuinka paljon?

Tuen sos-lapsikylää ja Unicefia, eli olen kuukausilahjoittaja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/370 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini oli suurlahjoittajana aikoinaan Tapiollaan perustetussa Sos-lapsikylässä. Siksi varmaan tuen sitä, eli tiedän järjestön.

Ap

Vierailija
364/370 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
365/370 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen vuokranantajista vastattiin, että rahasta voi neuvotella vuokralaisen kanssa, eikä niin kuin typerykset täällä, että ei vuokralaisen edes KUULU maksaa. Toisekseen vuokraa voin korottaa missä kuussa haluan, enkä ainoastaan tammikuussa, haha, eli katsotaanpa nyt jonkun aikaa miten homma etenee. Eli vuokraussuhde. Jos tulee joku asia, jota asukkaat pyytävät ja joka mun pitäis hoitaa, enkä vaikka ehdi kovin ripeästi siihen tarttua, niin voi voi sentään.

Ap

Vierailija
366/370 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... sääliikö vuokralainen asuntoa, rikkoo ja hakkaa ovet ja ovenpielet.  Vuokralaisraukat uskokaa, että minä olen kokemuksesta oppinut.

Vuokralaisilla on liikaa oikeuksia, on vaikea saada kunnon asukasta.

No ap otit selvää asiasta ja sovittelet ilman sa...pe...sanoitusta asian sen väliinpitämättömän alivuokralaisen kanssa.

Kyllä vuokralaiset teetättää hermopeliä.

Saa nähdä miten meille käy uusien vuokralaisetn kanssa.

Joskus niiden edessä pitää vähän nöyrtyä, ja kiertäin kaartain saada   o m a n s a  pois. 

Vaikeaa on kun ei ole kaiken kattavia lakeja.

Vierailija
367/370 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
368/370 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen vuokranantajista vastattiin, että rahasta voi neuvotella vuokralaisen kanssa, eikä niin kuin typerykset täällä, että ei vuokralaisen edes KUULU maksaa. Toisekseen vuokraa voin korottaa missä kuussa haluan, enkä ainoastaan tammikuussa, haha, eli katsotaanpa nyt jonkun aikaa miten homma etenee. Eli vuokraussuhde. Jos tulee joku asia, jota asukkaat pyytävät ja joka mun pitäis hoitaa, enkä vaikka ehdi kovin ripeästi siihen tarttua, niin voi voi sentään.

Ap

Neuvotella = ei ole pakko maksaa

Vierailija
369/370 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Neuvotella = ei ole pakko maksaa

Joo mutta kuka tahansa järkevä ja vastuullinen ihminen näkee, että se kuuluu heidän maksaa, eikä venkoilla. Silti vuokralaista ei kiinnostanut maksaa. No, kohta saavat vuokrankorotuksen, hahhah.

Ap

Vierailija
370/370 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa paskamainen ihminen, pakko sanoa. Hyi helvetti! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä