Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralainen sai aikaan sadan euron vahingon

Vierailija
22.01.2019 |

Asunnossani oli tehty remonttia, ja pari paikkaa vaatii korjausta takuutyönä (vajaa vuosi remontista). Remonttifirma sanoi tekevänsä työt takuuseen ja pyysi asukkaan puhelinnumeron, jotta voivat sopia ajankohdasta. Eilen sain puhelun firmalta, että he eivät olleet päässeet sovittuna aikana sisään asuntoon, koska asukas ei ollutkaan ollut kotona.
Asukas oli antanut alivuokralaiselleen ohjeet tämän olla päästämässä miehet sisään, mutta soitin asukkaalle, joka sanoi, että alivuokralaiselle olikin tullut jokin työkeikka, jonka takia tämä ei ollut ollut kotona. Alivuokralainen on ulkomailta (länsimaa, ei eurooppa) kotoisin oleva nainen.
Nyt remonttifirma sanoi laittavansa minulle sadan euron laskun turhasta käynnistä. Vuokralainen sanoi, että "pitäisihän heidän sanoa etukäteen, että laittvat laskun, jos eivät pääse sisälle". Sanoin hänelle, että eiköhän se taida olla yleisissä sopimusehdoissa, että siitä voi veloittaa, jos käy turhaan. Vai onko?

Kommentit (370)

Vierailija
61/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä nyt taas tullut tätäkään mieleeni ohjeistaa ennakkoon. Jos et ole-kaan so-vi-tusti ko-to-na, voit saa-da MAK-SUN tur-hasta käyn-nistä. Huoh. Silloin he ikään kuin tajuaisivat ilman ratakiskoa, että ovat korvausvelvollisia.

Ap

Sinä et voi missään nimessä toimia noin. Eli asetttaa vaatimuksia vuoktralaiselle että hänen on uhkasakon/vahingonkorvauksen uhalla oltava kotona sinun määräämälläsi ajalla. 

Se ei missään nimessä mene noin, eikä noin voi toimia.

Omituista ajatuksenjuoksua.

Miten v*tussa sä saat tähän MUN MÄÄRÄÄMÄNI AJAN? Etkö nyt v*tun retardi tajua, etten ollut sopinut mitään aikaa?

Ap

Sinä olet yksipuolisesti määrännyt, että hänen pitäisi sopia joku aika ja olla päivystämässä silloin. Nuo remppamiehetkään eivät aina tule täysin ajallaan - kokemusta on. 

En ole määrännyt. Jos se ois sopinut hänelle, sen kun ois sanonut.

Ois sanonut vaan, että ei halua sopia ajankohtaa itse, vaan että mä kerron, koska se on. Oletko ihan tyhmä?

Ja siitä, että firma ois ollut nyt myöhässä ei todellakaan ole nyt kyse.

Ap

Vierailija
62/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin tämän tapauksen takia korottaa vuokraa nyt kympillä kuussa vaikka, mutta taidankin korpttaa ensi vuonna kaksikymppiä, vaikken muuten ehkä ois ilennyt. Eivätpä arvaakaan, miksi enää silloin, haha.

Ap

Taidanpa tunnistaa tuon sinun vuokralaisesi. Takaan ettei asu sinun kämpässäsi enää tuolloin. Jäät nuolemaan näppejäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viimekädessä sinä vastaat remontista ja siitä mitä olet siihen liittyen sopinut. Ei vuokralaisen voi olettaa tietävän sopimusehdoista, joten lasku kuuluu sulle.

On kai se yleinen sopimusehto, että jos et ole paikalla, kun on sovittu, niin siitä laskutetaan? Ja miten mä muka siitä olisin vastuussa? Siis remonttifirmalle kyllä, mutta noin loppupeleissä? Millä vuokralainen muka vetoaa, ettei ole tehnyt vahinkoa mulle?

Ap

Asiallinen remonttifirma tapaa ensin ihan soittaa omistajalle (joiden numero heillä toki on!) ellei pääse sovitusti kiinteistöön.

Eivät vain haihdu paikalta ja lähetä laskua että aha sori siittä.

p.s antakaa tuon jankkaajan vetää ihan vapaasti täysin naurettava korvausvaateensa oikeuteen , tommonen pässi nauretaan siletä pihalle.

Vierailija
64/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaisen moka ja hän sen maksaa tavalla tai toisella. Ihan silkkaa välipitämättömyyttä häneltä. Aikaa voi siirtää jos se ei sovikkaan. Vuokralaisen velvollisuus on pitää asunto kunnossa ja nyt hän on laiminlyönyt sen.

Jos vuokrankorotus on tammikuussa, niin nythän on tammikuu. Nyt siis nostat vuokraa tuleville kuukausille. En jaksanut lukea koko ketjua, joten en tiedä onko vuokralainen maksanut takuuvuokraa. Sinulla on laillinen oikeus ottaa vahinko viimeistään siitä takaisin.

Suosittelen liittymistä johonkin vuokranantajien yhdistykseen tai liittoon. Sieltä saa neuvoja ja mahdollisesti lakimiehen näkemyksen asiasta.

Mietinkin, että kyllä liityn nyt. Täähän on ihan mahdotonta. Millaisia filunkipettreiden puolustajia palsta on täynnä. Ja haluavat että asiat tehdään oikein paskasti ja hankalasti vuokralaisen näkökulmasta. Kuten ettei saa itse sopia, milloin firma sinne menee.

Entä jos mä oisin ilmoittanut ajankohdan, ja viokralainen ois kuitannut sen, että käy, muttei oiskaan ollut paikalla? Samanlainen sopimusrikko se minusta on. Mitä eroa siinä, että sovittiin, että he sopivat ajankohdan keskenään? Ei v*ttu ihmisillä on omituinen oikeustaju täällä.

Ap

Vierailija
65/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä remonttifirmalla ollut aina yleisavain, eli tulevat sisään omalla avaimella siitä huolmatta, että on sanottu ettei asuntoon saa tulla js asukas ei ole itse paikalla.

Laita se lasku vuokralaiselle, hän maksakoon sen. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
66/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin tämän tapauksen takia korottaa vuokraa nyt kympillä kuussa vaikka, mutta taidankin korpttaa ensi vuonna kaksikymppiä, vaikken muuten ehkä ois ilennyt. Eivätpä arvaakaan, miksi enää silloin, haha.

Ap

Taidanpa tunnistaa tuon sinun vuokralaisesi. Takaan ettei asu sinun kämpässäsi enää tuolloin. Jäät nuolemaan näppejäsi. 

Kyllä. Yhtälailla sana kulkee rasittavista vuokranantajista kuin kelvottomista vuokralaisistakin... Kukaan ei enää kohta vuokraa tuollaisen pököpään  kiinteistöä..

Vierailija
67/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä nyt taas tullut tätäkään mieleeni ohjeistaa ennakkoon. Jos et ole-kaan so-vi-tusti ko-to-na, voit saa-da MAK-SUN tur-hasta käyn-nistä. Huoh. Silloin he ikään kuin tajuaisivat ilman ratakiskoa, että ovat korvausvelvollisia.

Ap

Sinä et voi missään nimessä toimia noin. Eli asetttaa vaatimuksia vuoktralaiselle että hänen on uhkasakon/vahingonkorvauksen uhalla oltava kotona sinun määräämälläsi ajalla. 

Miten v*tussa sä saat tähän MUN MÄÄRÄÄMÄNI AJAN? Etkö nyt v*tun retardi tajua, etten ollut sopinut mitään aikaa?

Ap

Sinä olet yksipuolisesti määrännyt, että hänen pitäisi sopia joku aika ja olla päivystämässä silloin. Nuo remppamiehetkään eivät aina tule täysin ajallaan - kokemusta on. 

Ois sanonut vaan, että ei halua sopia ajankohtaa itse, vaan että mä kerron, koska se on. Oletko ihan tyhmä?

Ap

Ei vaan vuokralainen olisi voinut sanoa, että hoida itse päivystys ja avaaminen kunhan tiedotat ajankohdan hyvissä ajoin. Etkä olisi voinut pakottaa päivystämään etkä etenkään korvaamaan siihen liittyen mitään. 

Tappele asiasi sen remppafirman kanssa, miksi eivät soittaneet sinua paikalle avaamaan ovea. 

Vierailija
68/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viimekädessä sinä vastaat remontista ja siitä mitä olet siihen liittyen sopinut. Ei vuokralaisen voi olettaa tietävän sopimusehdoista, joten lasku kuuluu sulle.

On kai se yleinen sopimusehto, että jos et ole paikalla, kun on sovittu, niin siitä laskutetaan? Ja miten mä muka siitä olisin vastuussa? Siis remonttifirmalle kyllä, mutta noin loppupeleissä? Millä vuokralainen muka vetoaa, ettei ole tehnyt vahinkoa mulle?

Ap

Asiallinen remonttifirma tapaa ensin ihan soittaa omistajalle (joiden numero heillä toki on!) ellei pääse sovitusti kiinteistöön.

p.s antakaa tuon jankkaajan vetää ihan vapaasti täysin naurettava korvausvaateensa oikeuteen , tommonen pässi nauretaan siletä pihalle.

He SOITTIVATKIN sekä tälle pojalle että sille naiselle. Mitähän se ois mulle auttanut soittaa? En mä ois sinne päässyt ja he tiesi sen. Eikä sellaista ollut sovittu.

Ap

Vierailija
69/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ei vaan vuokralainen olisi voinut sanoa, että hoida itse päivystys ja avaaminen kunhan tiedotat ajankohdan hyvissä ajoin. Etkä olisi voinut pakottaa päivystämään etkä etenkään korvaamaan siihen liittyen mitään. 

Tappele asiasi sen remppafirman kanssa, miksi eivät soittaneet sinua paikalle avaamaan ovea. 

Ois voinut sanoa, muttei sanonut. Häntä ei ollut pakotettu päivystämään, vaan oli SOVITTU, että hän on kotona, kun remonttifirma menee sinne ja keskenään sopivat ajankohdan.

Ap

Vierailija
70/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyllä remonttifirmalla ollut aina yleisavain, eli tulevat sisään omalla avaimella siitä huolmatta, että on sanottu ettei asuntoon saa tulla js asukas ei ole itse paikalla.

Tuollaiset laskut eivät kuulu vuokralaiselle. Remppaaja soittaa aina ensin asunnon omistajalle ellei jostain syystä pääse sovitusti kiinteistöön. Ilmoitusvelvollisuus asunnon omistajalla. 

Ellei mene perille, turha kai jankata .

Vierailija
71/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaisen moka ja hän sen maksaa tavalla tai toisella. Ihan silkkaa välipitämättömyyttä häneltä. Aikaa voi siirtää jos se ei sovikkaan. Vuokralaisen velvollisuus on pitää asunto kunnossa ja nyt hän on laiminlyönyt sen.

Jos vuokrankorotus on tammikuussa, niin nythän on tammikuu. Nyt siis nostat vuokraa tuleville kuukausille. En jaksanut lukea koko ketjua, joten en tiedä onko vuokralainen maksanut takuuvuokraa. Sinulla on laillinen oikeus ottaa vahinko viimeistään siitä takaisin.

Suosittelen liittymistä johonkin vuokranantajien yhdistykseen tai liittoon. Sieltä saa neuvoja ja mahdollisesti lakimiehen näkemyksen asiasta.

Mietinkin, että kyllä liityn nyt. Täähän on ihan mahdotonta. Millaisia filunkipettreiden puolustajia palsta on täynnä. Ja haluavat että asiat tehdään oikein paskasti ja hankalasti vuokralaisen näkökulmasta. Kuten ettei saa itse sopia, milloin firma sinne menee.

Entä jos mä oisin ilmoittanut ajankohdan, ja viokralainen ois kuitannut sen, että käy, muttei oiskaan ollut paikalla? Samanlainen sopimusrikko se minusta on. Mitä eroa siinä, että sovittiin, että he sopivat ajankohdan keskenään? Ei v*ttu ihmisillä on omituinen oikeustaju täällä.

Ap

Oleellista on se, millainen sopimus teillä on VUOKRASOPIMUKSESSA asiasta. Jos ei ole mitään mainintaa, ei ole mitään sellaista sopimusta josta voit mitään veloittaa. Summa on lisäksi naurettavan pieni osa remonttia ja saat sen verovähennettäviin kuluihin. Vuokralaista sen sijaan todella ärsyttää satasen täysin aiheeton kulu, jos alat sitä häneltä velkoa. 

Vierailija
72/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tämä ei liity aiheeseen, mutta kai tajuat, että asunnossasi pyöritetään b.o.rdellia? Ulkomaalaisilla p.r.osti.tuoiduilla on juuri kuvaamasi kaltaiset asuinjärjestelyt. Se vuokralainen on pa.ri.ttaja ja "alivuokralainen" on h.u.or.a. Varmaan arvaatkin, mikä oli se työkiire, jonka vuoksi ei voinut korjaajaa päästää sisään. Asukas oli kyllä "työkeikan" aikana kotona, muttei vaan halunnut häiriötä.

Ja mitä sataseen tulee, niin se jää sinun tappioksesi. Ei kannata riidellä noin pienistä. Perit sen sitten vuokrankorotuksena takaisin.

T: huo.r.i.puk.ki

Vierailija
73/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovimme remonttifirman kanssa, että asia (ajankohta) sovitaan suoraan vuokralaisen kanssa.

Ap

Jos olet omistajana sopinut remonttifirman kanssa, että ajankohta sovitaan vuokralaisen kanssa, niin se sopimus koskee vain sinua ja sitä remonttifirmaa, mutta ei mitenkään voi velvoittaa vuokralaista ilman että ilmoitat siitä erikseen vuokralaiselle ensin. 

Vuokralainen ei ole velvoitettu sopimaan mitään remonttifirman kanssa oma-aloitteisesti, tai remonttifirman olisi pitänyt toimia sinun edustajanasi, valtakirjalla. 

Vuokralaisen kanssa oli sovittu, että hän ja remonttifirma sopivat keskenään ajankohdan.

Ap

Vierailija
74/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oleellista on se, millainen sopimus teillä on VUOKRASOPIMUKSESSA asiasta. Jos ei ole mitään mainintaa, ei ole mitään sellaista sopimusta josta voit mitään veloittaa. Summa on lisäksi naurettavan pieni osa remonttia ja saat sen verovähennettäviin kuluihin. Vuokralaista sen sijaan todella ärsyttää satasen täysin aiheeton kulu, jos alat sitä häneltä velkoa. 

Ei tällaista tarvitse lukea vuokrasopparissa, on aivan selvää, että jos vuokralainen aiheuttaa omalla toiminnalllan vahinkoa mulle tai huolimattomuudellaan tai ei pidä sovitusta kiinni on korvausvelvollinen.

Ap

Vierailija
75/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

He SOITTIVATKIN sekä tälle pojalle että sille naiselle. Mitähän se ois mulle auttanut soittaa? En mä ois sinne päässyt ja he tiesi sen. Eikä sellaista ollut sovittu.

Ap

Asunnon omistaja on ensikädessä vastuussa sopimastaan remontista. Hän ei voi siis ykskaks siirtää vastuuta remontin sujuvuudesta ulkopuolisille. Asia on siis yksiselitteisesti näin.

Vierailija
76/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vuokranantaja ilmoittaa hyvissä ajoin että asuntoon ollaan tulossa tekemään remontti/huoltotyö tms. Jos asukas ei ole kotona, käytetään yleisavainta.

Mitäs jos asukas olisi joutunut sairaalaan? Olisitko silloinkin veloittamassa häneltä 100 euroa?

Nyt on ollut kyseessä kiireellinen työkeikka, etkä voi vaatia että asukas jättää töihin menemättä. Keikka on voinut tulla vaikka 10 min. ennen sovittua aikaa, eikä ole ehtinyt ilmoittamaan kenellekään mitään.

Vierailija
77/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset laskut eivät kuulu vuokralaiselle. Remppaaja soittaa aina ensin asunnon omistajalle ellei jostain syystä pääse sovitusti kiinteistöön. Ilmoitusvelvollisuus asunnon omistajalla. 

Ellei mene perille, turha kai jankata .

Lasku kuuluu minusta vuokralaiselle. Hän on syy, jonka takia se syntyi. Ei kukaan muu.

Ap

Vierailija
78/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovimme remonttifirman kanssa, että asia (ajankohta) sovitaan suoraan vuokralaisen kanssa.

Ap

Jos olet omistajana sopinut remonttifirman kanssa, että ajankohta sovitaan vuokralaisen kanssa, niin se sopimus koskee vain sinua ja sitä remonttifirmaa, mutta ei mitenkään voi velvoittaa vuokralaista ilman että ilmoitat siitä erikseen vuokralaiselle ensin. 

Vuokralainen ei ole velvoitettu sopimaan mitään remonttifirman kanssa oma-aloitteisesti, tai remonttifirman olisi pitänyt toimia sinun edustajanasi, valtakirjalla. 

Vuokralaisen kanssa oli sovittu, että hän ja remonttifirma sopivat keskenään ajankohdan.

Ap

Asunnon omistaja ja remonttifirma sopivat remonttiin liittyvät asiat ihan kirjallisesti keskenään.

Vuokralaisen vastuualueeseen nämä asiat eivät tosiaankaan kuulu.

Vierailija
79/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vuokranantaja ilmoittaa hyvissä ajoin että asuntoon ollaan tulossa tekemään remontti/huoltotyö tms. Jos asukas ei ole kotona, käytetään yleisavainta.

Mitäs jos asukas olisi joutunut sairaalaan? Olisitko silloinkin veloittamassa häneltä 100 euroa?

Nyt on ollut kyseessä kiireellinen työkeikka, etkä voi vaatia että asukas jättää töihin menemättä. Keikka on voinut tulla vaikka 10 min. ennen sovittua aikaa, eikä ole ehtinyt ilmoittamaan kenellekään mitään.

No jos ois joutunut sairaalaan, on sama kuin olisin itse joutunut sairaalaan ja asunut siitä ja sopinut kaiken. Maksu kuuluu sille, kelle se lain mukaan kuuluu. Vahingon aiheuttajalle. Ellei ole niin, ettei sitä ole oikeutta periä tuollaisissa tilanteissa. Tai sittennsellaista varten on oltava vakuutus. Jos laskun saisi silloinkin periä, kai se kuuluisi sille sairaalaan joutuneelle.

Ap

Vierailija
80/370 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi