Vuokralainen sai aikaan sadan euron vahingon
Asunnossani oli tehty remonttia, ja pari paikkaa vaatii korjausta takuutyönä (vajaa vuosi remontista). Remonttifirma sanoi tekevänsä työt takuuseen ja pyysi asukkaan puhelinnumeron, jotta voivat sopia ajankohdasta. Eilen sain puhelun firmalta, että he eivät olleet päässeet sovittuna aikana sisään asuntoon, koska asukas ei ollutkaan ollut kotona.
Asukas oli antanut alivuokralaiselleen ohjeet tämän olla päästämässä miehet sisään, mutta soitin asukkaalle, joka sanoi, että alivuokralaiselle olikin tullut jokin työkeikka, jonka takia tämä ei ollut ollut kotona. Alivuokralainen on ulkomailta (länsimaa, ei eurooppa) kotoisin oleva nainen.
Nyt remonttifirma sanoi laittavansa minulle sadan euron laskun turhasta käynnistä. Vuokralainen sanoi, että "pitäisihän heidän sanoa etukäteen, että laittvat laskun, jos eivät pääse sisälle". Sanoin hänelle, että eiköhän se taida olla yleisissä sopimusehdoissa, että siitä voi veloittaa, jos käy turhaan. Vai onko?
Kommentit (370)
Eiköhän se 100 euroa ole tullut korvatuksi moneen kertaan siinä vuokrassa mitä perit. Ja voithan pitää mielessä ja vähentää takuuvuokrasta sitten kun vuokralainen joskus lähtee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nyt taas tullut tätäkään mieleeni ohjeistaa ennakkoon. Jos et ole-kaan so-vi-tusti ko-to-na, voit saa-da MAK-SUN tur-hasta käyn-nistä. Huoh. Silloin he ikään kuin tajuaisivat ilman ratakiskoa, että ovat korvausvelvollisia.
ApEi vuokralainen ole korvausvelvollinen. Et voi olettaa, että kolmas osapuoli (vuokralainen) on vastuussa sopimuksesta, jotka kaksi muuta osapuolta (sinä ja remonttifirma) olette tehneet. Vuokralainen ei ole velvollinen olemaan paikalla tai järjestämään oven avausta kenellekään. Sinun olisi pitänyt itse toimittaa avain remonttifirmalle TAI olla itse paikalla avaamassa ovi, mutta nämäkin VAIN vuokralaisen luvalla.
Miten niin ei ole, kun remonttifirma oli sopinut hänen kanssaan, että hän on paikalla? Ei minun kanssani.
Ap
Remonttifirma on siis tehnyt virheen. Eli et silti voi periä vuokralaiselta rahaa asiasta sillä ei ole vuokralaisen ongelma. Jos remonttifirma ei osaa sopia ovien avaamisesta toimeksiantajan kanssa niin sitten olet valinnut surkean remppafirman. Ota nyt vain kiltisti vastuu tästä asiasta ja lopeta vuokralaisesi kiusaaminen. Eli ole hänen asia olla hoitamassa sinun asioita.
Vierailija kirjoitti:
No jos et ole jo ilmiottanut vuoden 2019 vuokraa, et ole kyllä mikään terävin vuokranantaja.
Miten niin? Ei mulla ole sitä tapana nostella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nyt taas tullut tätäkään mieleeni ohjeistaa ennakkoon. Jos et ole-kaan so-vi-tusti ko-to-na, voit saa-da MAK-SUN tur-hasta käyn-nistä. Huoh. Silloin he ikään kuin tajuaisivat ilman ratakiskoa, että ovat korvausvelvollisia.
ApEi vuokralainen ole korvausvelvollinen. Et voi olettaa, että kolmas osapuoli (vuokralainen) on vastuussa sopimuksesta, jotka kaksi muuta osapuolta (sinä ja remonttifirma) olette tehneet. Vuokralainen ei ole velvollinen olemaan paikalla tai järjestämään oven avausta kenellekään. Sinun olisi pitänyt itse toimittaa avain remonttifirmalle TAI olla itse paikalla avaamassa ovi, mutta nämäkin VAIN vuokralaisen luvalla.
Miten niin ei ole, kun remonttifirma oli sopinut hänen kanssaan, että hän on paikalla? Ei minun kanssani.
ApRemonttifirma on siis tehnyt virheen. Eli et silti voi periä vuokralaiselta rahaa asiasta sillä ei ole vuokralaisen ongelma. Jos remonttifirma ei osaa sopia ovien avaamisesta toimeksiantajan kanssa niin sitten olet valinnut surkean remppafirman. Ota nyt vain kiltisti vastuu tästä asiasta ja lopeta vuokralaisesi kiusaaminen. Eli ole hänen asia olla hoitamassa sinun asioita.
Miten niin ei osaa? Sovimme remonttifirman kanssa, että asia (ajankohta) sovitaan suoraan vuokralaisen kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Remontti on asunnon omistajan ja remonttifirman välinen. Asunnon omistaja sopii aina asiat, eikä vuokralainen. Vuokralainen maksaa käyttökorvauksen asunnosta (vuokran, jne).
Haiskahtaa nyt että vuokranantaja haluaa todennäköisesti seuraavaksi
väen vängällä pusertaa oman mokansa tulevina vuokrankorotuksina vuokralaisestaan veks.
Onni on reilu ja viisas vuokranantaja.
Vierailija kirjoitti:
Ohjeistit huonosti, luotit siihen että asiat hoituvat sujuvasti (harvoin hoituvat), sinä maksat ja seuraavalla kerralla menet itse avaamaan oven tai toimitat avaimen remppaajille.
Miten tuollaisesta täytyy ohjeistaa? Että jos sovit jotain, ja et teekään niin, niin se haittaa muita? Niinkö? Kuka ei tajua tätä ihan itse?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et ole jo ilmiottanut vuoden 2019 vuokraa, et ole kyllä mikään terävin vuokranantaja.
Ap
No sepä. Kannattaisiko nostaa 1-3 % säännöllisesti joka vuosi niin vuokra pysyy ajantasaisena eikä tarvitse joskus myöhemmin nostaa satasta kerralla ja häätää vuokralainen korotuksella.
Kyllä se nyt valitettavasti sun lompsasta menee. Nämä on näitä asioita, jotka kannattaa miettiä ennen kuin alkaa vuokrata asuntoaan eteen päin. Ei ole vuokraaminen pelkkiä tuloja vaan myös turhia ja tarpeellisia menoja.
Jatkossa teet varmasti noin kuin on ehdotettukin eli annat remppaajalle avaimen ja vuokralaiselle vain ilmoitat koska sinne ollaan tulossa. Niin meidänkin vuokranantajamme tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApRemontti on asunnon omistajan ja remonttifirman välinen. Asunnon omistaja sopii aina asiat, eikä vuokralainen. Vuokralainen maksaa käyttökorvauksen asunnosta (vuokran, jne).
Haiskahtaa nyt että vuokranantaja haluaa todennäköisesti seuraavaksi
väen vängällä pusertaa oman mokansa tulevina vuokrankorotuksina vuokralaisestaan veks.
Onni on reilu ja viisas vuokranantaja.
Miten niin oman mokansa? Minkä mokan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApRemonttifirma on siis tehnyt virheen. Eli et silti voi periä vuokralaiselta rahaa asiasta sillä ei ole vuokralaisen ongelma. Jos remonttifirma ei osaa sopia ovien avaamisesta toimeksiantajan kanssa niin sitten olet valinnut surkean remppafirman. Ota nyt vain kiltisti vastuu tästä asiasta ja lopeta vuokralaisesi kiusaaminen. Eli ole hänen asia olla hoitamassa sinun asioita.
Miten niin ei osaa? Sovimme remonttifirman kanssa, että asia (ajankohta) sovitaan suoraan vuokralaisen kanssa.
Ap
Et sinä voi kahdenkeskisessä sopimuksessa (sinä+remppafirma) velvoittaa kolmatta sopimuksen ulkopuolista instanssia (vuokralainen) yhtään mihinkään. Pitäis jo maalaisjärjen sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt valitettavasti sun lompsasta menee. Nämä on näitä asioita, jotka kannattaa miettiä ennen kuin alkaa vuokrata asuntoaan eteen päin. Ei ole vuokraaminen pelkkiä tuloja vaan myös turhia ja tarpeellisia menoja.
Jatkossa teet varmasti noin kuin on ehdotettukin eli annat remppaajalle avaimen ja vuokralaiselle vain ilmoitat koska sinne ollaan tulossa. Niin meidänkin vuokranantajamme tekee.
En varmasti tee. En ole tuollainen paska vuokranantaja, joka tekee muiden elämästä paskaa ja vaikeaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEt sinä voi kahdenkeskisessä sopimuksessa (sinä+remppafirma) velvoittaa kolmatta sopimuksen ulkopuolista instanssia (vuokralainen) yhtään mihinkään. Pitäis jo maalaisjärjen sanoa.
Ei se sinne menemisen ajankohta ollut MUN ja remppafirman välinen sopimus. Vaan vuokralaisen ja heidän. Ja minä olin sopinut firman kanssa, että tämä ok. Ei vuokralainenkaan sanonut, että tämmöinen ei käy.
Ap
Ap, ilmeisesti sinulle on turha selittää, joten hyväksy vaan se asia, että sinä olet väärässä, vaikka vuokralainen onkin hutilus. Jatkossa hoidat asian itse, sinä et voi pakottaa vuokralaista osalliseksi sinun ja remppafirman väliseen sopimukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No viimekädessä sinä vastaat remontista ja siitä mitä olet siihen liittyen sopinut. Ei vuokralaisen voi olettaa tietävän sopimusehdoista, joten lasku kuuluu sulle.
On kai se yleinen sopimusehto, että jos et ole paikalla, kun on sovittu, niin siitä laskutetaan? Ja miten mä muka siitä olisin vastuussa? Siis remonttifirmalle kyllä, mutta noin loppupeleissä? Millä vuokralainen muka vetoaa, ettei ole tehnyt vahinkoa mulle?
Ap
"Vuokralainen sai aikaan sadan euron vahingon". Vettu mikä vastenmielinen nihilisti asenne.
Ei ristus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo sepä. Kannattaisiko nostaa 1-3 % säännöllisesti joka vuosi niin vuokra pysyy ajantasaisena eikä tarvitse joskus myöhemmin nostaa satasta kerralla ja häätää vuokralainen korotuksella.
1-3% nyt on kärpäsen kakka. Ei noita vuokria monikaan yksityinen nostele. Vain ahneimmat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No viimekädessä sinä vastaat remontista ja siitä mitä olet siihen liittyen sopinut. Ei vuokralaisen voi olettaa tietävän sopimusehdoista, joten lasku kuuluu sulle.
On kai se yleinen sopimusehto, että jos et ole paikalla, kun on sovittu, niin siitä laskutetaan? Ja miten mä muka siitä olisin vastuussa? Siis remonttifirmalle kyllä, mutta noin loppupeleissä? Millä vuokralainen muka vetoaa, ettei ole tehnyt vahinkoa mulle?
Ap"Vuokralainen sai aikaan sadan euron vahingon". Vettu mikä vastenmielinen nihilisti asenne.
Ei ristus.
No sai. Vai kuka sen täsä aiheutti ? Oma asenteesi on vastenmielinen, kun sovitun mukaisesti toimineita syytät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, ilmeisesti sinulle on turha selittää, joten hyväksy vaan se asia, että sinä olet väärässä, vaikka vuokralainen onkin hutilus. Jatkossa hoidat asian itse, sinä et voi pakottaa vuokralaista osalliseksi sinun ja remppafirman väliseen sopimukseen.
Hän ei pitänyt kiinni sovitusta, joten maksu kuuluu hänelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo sepä. Kannattaisiko nostaa 1-3 % säännöllisesti joka vuosi niin vuokra pysyy ajantasaisena eikä tarvitse joskus myöhemmin nostaa satasta kerralla ja häätää vuokralainen korotuksella.
1-3% nyt on kärpäsen kakka. Ei noita vuokria monikaan yksityinen nostele. Vain ahneimmat.
Ap
Jos vuokra olisi aluksi 1 000 euroa / kk ja se nousisi 3 % vuodessa, se olisi kymmenen vuoden kuluttua 1 343,92 euroa. Prosentin nousulla 1 104,62 euroa. Onko vastike pysynyt samana kymmenen vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEt sinä voi kahdenkeskisessä sopimuksessa (sinä+remppafirma) velvoittaa kolmatta sopimuksen ulkopuolista instanssia (vuokralainen) yhtään mihinkään. Pitäis jo maalaisjärjen sanoa.
Ei se sinne menemisen ajankohta ollut MUN ja remppafirman välinen sopimus. Vaan vuokralaisen ja heidän. Ja minä olin sopinut firman kanssa, että tämä ok. Ei vuokralainenkaan sanonut, että tämmöinen ei käy.
Ap
Myös ajankohta ON sun ja remppafirman välinen asia sillä se on osa korjaussopimusta. Vuokralainen ei ole vastuussa yhdestäkään osiosta koskien koko remonttiasiaa vaan sinä ja remppafirma olette vastuussa. Sinun olisi pitänyt olla paikalla avaamassa ovi, ei vuokralaisen. Vuokralainen ei ole vastuussa remontista tai mistään siihen liittyvistä asioista. Et voi olettaa vuokralaisen olevan sun käskyläinen ja tanssivan sun pillin mukaan elämäänsä samalla kun asuu sun kämpässä. Vuokralaisen vastuulla on maksaa vuokra ajallaan, sekä ilmoittaa asunnon korjaustarpeista. Muita velvollisuuksia vuokralaisella ei ole.
Ap