Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

REHELLISESTI kotitöiden teettämisestä lapsilla

Eräsmys
22.01.2019 |

Sanokaapa, minkä verran ja mitä kotitöitä lapsenne tekevät oikeasti kotona. Antakaa tulla ihan rehellisesti tekin (tai me :)), jotka laiskasti jaksavat teettää lapsilla kotitöitä. Erityisesti kiinnostaa kotitöiden tekeminen teini-ikäisillä.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tarvitse tehdä. Minulle riittää että hoitavat koulunsa, kaverinsa ja harrastuksensa mallikkaasti. Kyllä he tyttöinä saavat kotitöistä oman osansa tässä elämässä vielä.

Ja tytöistäsi kasvaa uusavuttomia sottapyttyjä. 

Muutoinkin ajatusmaailmasi on käsittämättömän vanhanaikainen

Itse olet vanhanaikainen kuvitellessasi, ettei aikuinen osaa tehdä mitään, ellei ole lapsena jo opetellut. Joistakin tulee sottapyttyjä vastalauseena lapsuudenkodin siivousintoilulle, toisista taas siistejä, koska kotona oli sotkuista. Saman perheen lapsista voi kasvaa siivouksesta ihan eri tavoin ajattelevia. 

Iso osa aikuisista laittaa lapset viemään roskia ja siivoamaan vessanpönttöjä, koska inhoavat niitä hommia itse. Vahinko laitetaan siis kiertämään sukupolvelta toiselle. 

-eri-

Tämä on niin totta ja hyvin huomattu! Kyllä aikuinenkin voi oppia tekemään asioita, vaikka ei pienestä asti olekkaan harjoitellut. Itse olen aikuisena oppinut kuntouttamaan ihmisiä, vaikka ei lapsesta asti ole opetettu. Ja luulen, että tämä on vielä vaativampaa, kuin oppia tiskaamaan.

Samaten olen oppinut nyt aikuisena neulomaan vaativia kirjoneulemalleja ja villasukkia. Villasukkia yritettiin opettaa jo kun olin koulussa, mutta silloin se oli liiaan vaikeaa. Luulin pitkään aikuisenakin, että se on todella vaikeaa, koska siltä se lapsena oli tuntunut. Nyt aikuisena tajusin helposti, miten kantapää tehdään. Ilman lapsuuden sukantekomuistoa olisin varmaan yrittänyt aikuisena jo aikaisemmin tehdä niitä.  

Ei asioiden oppimiseen tarvita koko ihmisikää ja varsinkin kotityöt oppii kyllä tuosta vaan, jos on normali järjellä varustettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi