Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen järkyttävän väsynyt

Vierailija
22.01.2019 |

Käyn lukion ensimmäistä vuotta ja opiskelu tuntuu äärimmäisen raskaalta. Teen kaikki työt ajallaan, mutta vapaa-aika menee vain nukkuessa ja yrittäessä levätä. En jaksa tavata muita ihmisiä tai edes vastata viesteihin, olen kerta kaikkiaan uupunut. En toivoisi mitään muuta yhtä kovasti kuin että jaksaisin olla virkeä. Edes kymmenen tunnin yöunet eivät auta. Mitään ei ole löytynyt verikokeistakaan ja ruokavaliolla olen yrittänyt hoitaa. Nukun 7-8h yössä, mutta olen silti rättiväsynyt koko ajan jo heti herättyäni ja eniten odotan aina seuraavaa iltaa, kun pääsee taas nukkumaan. Tuntuu että pää leviää kohta ja kuolen tähän paikkaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes?

Vierailija
2/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miten syöt tarkkaan ottaen? Paljon d-vitamiiniarvot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole diabetes, sokerirasitus myös tehty.

Ap

Vierailija
4/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

D vitamiinia otan joka päivä purkista. Syön mahdollisimman vähän hiilihydraatteja ja sokereita.

Ap

Vierailija
5/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kofeiinia?

Vierailija
6/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D vitamiinia otan joka päivä purkista. Syön mahdollisimman vähän hiilihydraatteja ja sokereita.

Ap

Hiilarit ei väsytä vaan antavat energiaa, kunhan ne saa oikeista lähteistä. D-vitamiinia kannattaa ottaa 100mikrogrammaa.

Vierailija
7/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla vähähiilarinen ruokavalio aiheuttaa voimattomuutta, ei jaksa mitään. Stressi aiheuttaa väsymystä ja varsinki kun se stressi helpottaa niin sitten haluais vaan nukkua päivät ja yöt.

Vierailija
8/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut 7-8 tuntia yössä. Unentarpeesi voi olla tuon ylikin ja sen takia olet väsynyt. Nukutko nuo 10 unet viikonloppuna?

Joskus yksinkertaisesti on tuollaisia kausia, että aina vain väsyttää vaikka perusasiat ovat kunnossa (syöminen, nukkuminen, raittiin ilman saaminen jne.) mutta jos se jatkuu yli puoli vuotta niin mene valittamaan toiselle lääkärille.

Vierailija
10/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa työuupumukselta, ihan mahdollista saada jo tuossa iässä jos työtä ja vaatimuksia on liikaa (ne ovat usein epäterveistä omia vaatimuksia). Yritä päästä psykologin tms.. juttusille, jos pääset oikealle henkilölle, niin osaaa varmasti selvittää onko tästä kyse. Voit myös googlailla aiheeseen liittyviä oireita ja testejä.

Jos on oikeasti kysymys uupumuksesta, niin tilanen ptiäisi hoitaa pikimmiten. Sulla on vielä niin nuoret aivot, että niille ei voi tehdä tällasita hallaa. Laita miuuten myös kaikki turhat ilmoitukset pois puhelimesta, jos et koskaan saa keskityttyä yhteen asiaan, niin myös se aiheuttaa uupumusta.  Älä myöskään räplää puhelinta ja tee jotain muuta samaan aikaan. Nuku tarpeeksi, 7-8 tuntia ei välttämättä ole sitä. Muista syödä ja ulkoilla tarpeeksi. Tee mukavia asioita jaksamisen mukaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä