Jos hurahtaisit johonkin huuhaahan, kulttiin tai vastaavaan, mihin hurahtaisit?
Kommentit (95)
Varmaan joihinkin reiki- ja kristallihommiin (siis ne kivet, ei se huume). Se kaikki aiheeseen liittyvä oheiskrääsä on niin kivaa ja nättiä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuspakana ja noitahan minä jo olenkin, mutta zenbuddhalaisuus voisi kiehtoa jos uusia hurahduksen kohteita etsisin. Tai jotkin Tiibetin eksoottisemmat henkiset opit.
Noitahan sinä toki olet ihan aukottomasti. Minä taas olen näkymätön mies.
Se on meille harjoittajille erittäin mukavaa, ettei ihmiset usko noituuteen eivätkä tiedä siitä. Koska nykyään saisi ihmisten keskuudessa varsin oudon maineen jos puhuisi tai "jäisi kiinni" esoteerisista harrastuksistaan, on melko hauskaa että kaikenlaisia symboleita ja jopa alttareita voi pitää kodissaan ilman että juuri kukaan tajuaa että kyseessä on muuta kuin satunnainen koriste-esinekokoelma. Tai jos joku näkeekin päiväntasauksena tai -seisauksena ulkosalla rituaalipuuhissa, meinaavat että joku joogaaja tai meditoija varmaan, ellei sitten juoppo tullut ulos kaljoittelemaan luontoon.
Ylilautakin olisi vaihtoehto turpeassa yltäkyllässä saisi edelleen lölliä ja besserwisseröidä poliisin hurratessa, ja rappareitten suojeluksessa.
Muumimielisyys / Muumismi
Alan elämään vapaata elämää ilman velvollisuuden tuntoa ja leikin joka päivä kuvittelu leikkejä.
Johonkin yhteiskunnan laitamilla kommuunissa elelevään lahkoon.. ..jos tuota nyt voisi edes minään huuhaana pitää, paremminkin ihan varteenotettavana vaihtoehtona nykymenolle.. :)
Suuseksin herttuattaren kulttiin Britanniasta levinneenä lahkohaarana.
Jagex kirjoitti:
Pyhän pulsun palvontaan. Jos rekisteröimme uskontomme, saamme ehtoollisviinit verovapaita.
Kokoontumiset neukkukuutiossa. Virsinä toimii irwin-renkutukset ja pääkohta on valtavan viinisammion avaaminen. Sitten alkaa kielillä puhuminen ja muu öriseminen.
Jippii. Liityn tähän lahkoon.
Ufoihin. Kaipaan oikeasti niitä aikoja, kun telkusta tuli Juhan af Grannin ohjelmia ja Rauni-Leenan kirjat olivat myydyimpiä tietokirjoja. Vaikea ajatella nyt, että miten ne on voitu joskus luokitella tietokirjallisuudeksi.
Mä kehittäisin oman! Jossain vaiheessa tuli paljon luettua new age tyyppistä hengellisyyttä: Eckhart Tolle, Osho, Seth speaks kirjat, Ram Dass, Vivekananda, Ganeshi... Voisin keittää näistä kokoon kivan myyvän synteesin ja rikastua valtavasti.
Joku ufonbongausjärjestö. Ihan sen vuoksi, että voisi ulkoilmaharrastusena olla mukava porukalla ulkoilla. Ja olisi kiva tavata Juhan af Grann ja katsoa ufonbongauskuvia ja kuunnella asiantuntioita ja ufojen sieppaamia.🛸🛸
Vierailija kirjoitti:
Mä en hurahtas mihinkään. Joskus mietin, että oonkohan mä jo aina liiankin järkevä ja pragmaattinen, en tiedä.
Minäkin en usko mihinkään, olen agnostikko, politikkaan sitoutumaton,
mutta voisin ehkä hurahtaa johonkin eläinten/ lasten/ maailmanpelastamispelastamisprojekteihin, mitä nytkin pienituloisena rahoitan?
Johonkin sellaseen missä pelattaisiin spiritismiä, pisteltäisiin nukkeja neuloilla ja yövyttäisiin hautausmailla. Onko se sitten jonkun ätkkimörkin palvontaa vai mitä.
onneksi ikää on jo senverran, että mieluummin nukun sängyssä vällyjen alla.
Jokin joukkopsykoosin muoto, joka perustuu opetukseen ja uskomiseen, ja jossa nimenomaan vaikutetaan ihmisten ajatuksiin, muokataan niitä opin mukaisesti. Lapsesta alkaen opille kuuliaiseksi, toistamaan se voimasanoja. Toivoen että oma lapsi ei koskaaan tee sellaista mistä seuraa peruuttamaton anteeksiantamaton ero pelastuneiden joukosta. Niin. Mikä on sellainen oppi ja joukkopsykoosi jos jopa tuo sana sallitaan?? Niin se oppi on psykiatria itse. Olenkohan hurahtanut?
Druidien uskonto voisi olla hieno juttu, mitä olen siitä lukenut. Ei taideta valitettavasti vaan siitä tietää tarpeeksi, että kokonaisen teologian pystyisi rekonstruoimaan. Se tiedetään että nämä druidismista mallia ottaneet uuspakanuuden muodot kuten wiccalaisuus ovat monelta osin aika kaukana alkuperäisestä.
Jos hurahduksen voisi tehdä vain virtuaalimaailmassa: saatananpalvonta. Olisi varmasti hurja kokemus osallistua menoihin, mielellään myös ainakin eläin- tai ihmisuhraus. Tosiaan vain jos tämän voisi tehdä virtuaalisesti, tosielämässä en toki halua yhtään elävää olentoa vahingoittaa siksi että minusta olisi coolia kokea jotain äärimmäistä.
trumpfani voisi olla aivot vapauttava kokemus. uppoaisi kunnolla siihen valemaailmaan mukaan, ei uskoisi enää mitään mikä on totta, kuuntelisi vain trumpin totuutta ja toistelisi niitä sitten vaikka täällä vauvapalstalla. Öisin näkisi kultaisia unia kultaisesta trumpista kultaisessa suihkussa, ja aamulla olisi aina jenkkihymy päällä ja timanttinen voittajaolo.
Elämä olisi helpompaa kun ei olisi ilmastonmuutosta, ja haaveilisi vain bisneksestä ja miljoonista, ihailisi Ivankan käsiveskoja ja Milanian aksenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katolilaisuus on aina kiehtonut mua. Siis se, että voit tehdä ihan mitä vaan, tappaa vaikka naapurisi, koska tämä on lihava, mutta rippituolissa saat muutaman Ave Marian lausumalla kaiken anteeksi. Olisi aika kiehtovaa voida tehdä ihan mitä tahansa, ilman mitään moraalia ja aina vaan palata kirkkoon ripittäytymään ja saada kaiken anteeksi.
Joutuisit silti vankilaan, jos sinut saadaan kiinni. Ei se rippi maallisen oikeuden tuomiolta pelasta.
Ehkä tämän takia katolilaisuus houkuttaa seksuaalirikollisia. Aina voi saada anteeksi.
Vanhasuomalaiseen kulttiin tietysti. Takaisin alkulähteestä juopumaan.