Jos hurahtaisit johonkin huuhaahan, kulttiin tai vastaavaan, mihin hurahtaisit?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustaisin Egyptiläisen uskonnon uudelleen. Kemetuskonto ei ole sitä vaikka väittää. Heidän Faaraonsa on kyllä yliopistotason pisteitä niittänyt egyptologi, mutta se ei todista todellakaan kaikkea. Tämä nainen on entinen wicca ja sen taustan hän on tuonut oppiinsa. Hänen nimensä on Siuda. Etunimeä en muista.
Oikeaan ja alkuperäiseen egyptiläiseen uskontoon kuuluu seuraavaa:
Se että kuolleista noussut viaton 0siris eli egyptiläiseltä nimeltään wsjr tai sjir elää, on kaiken perusta ja ainoa toivo: Sjir elää, minä elän, hän ei ole kuollut, minä en ole kuollut.
jatkuu.....
Ja 0siriksen tappaja Seth, seka kostaja Horus lopettavat pahan kierteen, saavat anteeksi; Molemmat auringon edessä. Sitä ennen swt on menettänyt kiveksensä ja hor silmänsä. Molemmat saavat menettämänsä takaisin.
jatkuu......
Lahjoja joita annetaan jumalille, ovat aivan erityisesti leipä ja viini. Esimerkiksi: Leipä joka annetaan Sjir:lle (0siris) on Hor:in silmä. (leipa on myos maa ja taivas)
Aivan erityisen tarkeitä ovat 9 jumaluutta he ovat myos erikseen läsnä kun sydäntä punnitaan tuomiolla, täyttääko se 42 kohdan lain, onko sydämestä hävitetty synnit, ja samalla otettu oikeus tilalle. 9 jumaluutta ovat:
jatkuu.....
Atum eli tm
Shu eli shw
Geb eli geb
0siris eli wsjir tai sjir
Isis eli st
Nepthys eli nebthet
Horus eli hor
Seth eli swt
jatkuu......
Kyseessä on siis englantilaiselta (egyptologiselta) nimeltä great enneald (nuo 9 jumalaa). Mutta kun ajatellaan uskontoa, ei egyptologia voi olla kunnioitettava itseisarvo, vaan väline jota on käytettävä kriittisesti jos oikea ja totuus halutaan saada esille. Siksi esimerkiksi aivan alkuperainen teksti ja dokumentti on kunnioitettava.
Lisäksi voisi mainita, että kaikella elävällä on sielu, ja siksi esimerkiksi jokainen eläin menee ikuisuuteen. Ikuisuudessa kaikki paha hävitetään, niin ettei mitään jää jäljelle. Ikuista helvettiä ei siis ole. Ja toisaalta ei ole olemassa niin suurta syntiä ettei sitä voi saada anteeksi. Jumaluudet Swt sekä hor puhdistuneina, jumalaisina ovat läsnä kun sielu sydämineen on tuomiolla.
Jatkuu.....
Anteeksi muuten virhe, 9 jumaluuden joukosta unohtui Nut eli taivas. No niin jatkoa:
Tämä uskonto tuhoutui aivan erityisesti Makedonialaisten, Kreikkalaisten ja Roomalaisten vaikutuksesta. Sen ajan uskonnosta puuttuu aivan olennainen seikka. Täyden armahduksen periaate olennaisena osana, uskontoa: Alkuperäisessä uskonnossa hallitsija sanoo: Kenet n.n. haluaa että hän elää, hän elää; kenet n.n. haluaa, että hän kuolee, hän kuolee. Lause on kuitenkin myos oikeudesta, ja siitä kuka pääsee ikuiseen elämään. Mutta. Kenellään ei ole valtaa päätää siitä ennen kuin on itse ikuisuudessa. Ei edes hallitsijalla. Ja toivottavasti jokainen silloin yhtä viattomana ja oikeudenmukaisena kuin sjir ja muutkin jumalat. Osana heita.
Se mitä olet joskus tehnyt tai ajatellut, surrut tai ollut surematta ei merkitse mitään, vaan ainoastaan lopputulos, se millainen sinusta on tullut ratkaisee.
Vielä joku huomautus: millään ei meinannut mennä teksti läpi vaan piti laittaa pienissä pätkissä ja silti aina joku sana ilmeisesti haittasi, ja sitten yritys uudelleen. Mutta asiaan. Kun Egypti alkoi tuhoutua he olivat menettäneet ja antaneet vihollisen tuhota puhtaaksi muuttuneen, puhdistuneen jumaluutensa. Roomalaiset ja kreikkalaiset halusivatkin nähdä Sethin "demonisena" ja loivat ilolla hänestä sellaisen käsitteen. Tuo nimi jossa on h-kirjain (Seth) on sen parhaan käsityksen mukaan mikä minulla nyt on nimenomaan kreikkalais-roomalainen muunnelma alkuperäisestä, eikä sillä ole alkuperäisen kanssa siksi lopulta tekemistä. Puhdistunut hor on egyptiläisen tekstin mukaan: Hän jonka edessä taivas vapisee. Puhdistunut swt on: Hän jonka edessä maa järisee. Se on aika paljon luvattu.
Halla-aholaisiin. Siellä on hyvä fiilis ja kaikilla menee lujaa ja puolueen kannatus nousee…
Pian kaikki Jussiin uskovat palaavat turvalliselle 80-luvulle.
Olen joskus lyhyesti harkinnut wiccalaisuutta
Ufoihin ja yhden lakiin. Pidetään varmaan yleisesti huuhaana mutta minusta hyvin mielenkiintoisia juttuja varsinkin filosofiselta kannalta. Jollain tasolla uskonkin näihin ja kiinnostaa oppia lisää, mutta en laske itseäni vielä hurahtaneeksi. :D
Eilieniä ei kyllä mikään tule voittamaan.
E ainakaan mihinkään pullasuussa mössöttävien huuhaa liikkeeseen menisi.
Homeopatiaan, koska se lienee harmitonta.
Niitä on niin monta kiinnostavaa.
Keksisin oman, helvetin kalliin kultin, jossa kannattajat pääsevät maksamaan minulle siitä että pääsevät kanssani joogaamaan, mietiskelemään, palvomaan jotain joka sattuu olemaan muodissa, juomaan punaviiniä ja valitut pääsevät rakastelemaan Olemisen Ylimmän Kuningataren kanssa, siis minun.
Räppi on kielletty, huumeet on kielletty, köyhät ja rumat eivät saa osallistua. Siinä se.
Scientologiaan, haluan olla Marsista.
Voishan kivaa olla lesta....vaikka läpi vuoden. Ei aina olis alkoholi mukana ja muutenkin. Mistä sitä tietää toisten onnesta?