MOT: totuus työttömien valmennuskursseista
Luotiinko aktiivimalli vain jotta kurssipaikat saadaan täyteen. Valtion rahat valuu yksityisille yrityksille. Kuka on voittaja työtön työnhakija vai kurssittava yritys?
Kommentit (368)
Vierailija kirjoitti:
Urheiluseuroissa ja junioritoiminnassa toimiminen täytyy hyväksyttää ensin TE-keskuksessa. Muuten voi joku, ihan vaikka naapurisi, ilmoittaa sinusta TE-keskukseen ja joudut vastaamaan selvityspyyntöön. Sen ajan olet vailla tukia.
Hassua että otit asian puheeksi. Meillä juuri kävi noin.
Mietin sitten kuka naapureista oli tehnyt näin. Kävin jokaisen (8kpl) luona ihan henkilökohtaisesti melko tiukkaan sävyyn puhumassa. Joidenkin luo piti ihan puoliväkisin työntyä, kun eivät meinanneet päästää sisään.
Pidin lyhyen puheen ja kyllähän se selvisi neljännen kohdalla. Muiden kohdalla kävin sitten ihan esittäytymässä. Aika hiljasta oltiin sitten naamatusten. Pyysivät oikein anteeksi että olivat sotkeneet henkilökohtaista elämää.
Lainasin korvaukseksi lumikolan käyttööni koko tammikuuksi. Takaisin saa hakea jos uskaltaa hakea.
Aika monet ihmiset hiljenee kun katsoo silmiin ja puhuu tiukkaan sävyyn. Olen oppinut työssäni puhumaan ja esiintymään. Lopussa kyselen että oliko kysyttävää.
No eipä ollut. Ja kiitos ilmaisista kahveista.
Itse ajan sitä että nuorten kohdalla (alle 30v) tukia tullaan nostamaan ja tukien saantia tullaan helpottamaan.
Tämä ehkäisee syrjäytymistä. Tällä hetkellä nuoriin pitäisi panostaa todella paljon.
Kunnon tuet ja hemmottelut, opintojen päälle.
Karenssia, jos kurssit ei suoriudu. Työharjoittelusta ei tarvitse maksaa palkkaa, kun tuet ovat maittavat.
Nuoriin pitäisi panostaa ja pistää vanhoja eläkkeelle. Vanhoina tarkoitan kaikkia 40-60-vuotiaita, joista ei enää ole työelämään.
Tosiasiat pitää hyväksyä että eihän nelikymppisestä enää ole mihinkään. Nelikymppisellä menee viikonlopun krapulasta toipumiseen se neljä päivää. Ja on ihan utooppista sanoa suomalaiselle että älä juo. Se juo entistä enemmän.
Alkoholi on meillä yksi suurimpia ongelmia josta ei puhuta ja inhoittavaa on että löytyy puolueita jotka haluaa lopettaa holhouksen. Tämä tarkoittaa laajaa dementia-aaltoa ja työtehon laskua.
Näistä ei puhuta koska alkoholi on meillä pyhä.
Työtoiminta on ihan eri asia kuin kurssit. Niitähän järjestetään jopa niin, että pääsyvaatimuksenakin on korkeakoulutus.
Itselläni on oikeaa kokemusta työllistämisestä ja työtön olen ollut joskus, 4 kk vuonna 2010. Ai niin, siinä on kuukausi liikaa, joten olen joku toivoton tapaus. No en ole, vaan huippuosaaja olen ollut aina ja työelämä on täynnä tomppeleita, joita en itse palkkaisi ikinä. Sekin, joka sanoo, ettei yli 3 kk työttömänä olleista ole mihinkään, on nyt vain typerys. Tuosta tyypistä ei itsestään ole mihinkään laaja-alaista ajattelua vaativaan työhön ja jos sellaista tekee, niin ei ainakaan tee sitä hyvin.
Mutta palataan siihen työllistämiseen. Kyllä sitä väkeä on laidasta laitaan, ihan niinkuin työelämässäkin. Jotkut on hyviä tyyppejä, joila on vain ollut huono tuuri ja jotkut sitten ovat laiskoja ja siihen välille sattuu porukkaa. Työelämässäkin on huonoja tyyppejä, joilla on käynyt tuuri. Johan se irtisanomiskeskustelussa syksyllä ilmeni: hirveä haloo siitä, että irtisanomissuojaa heikennettäisiin. Eihän hyvillä tyyypeillä pitäisi olla mitään pelättävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tossa MOTtuli toi totuus ilmi kursseista, niin luulis nyt aiheuttavan jonkinlaisen kapinan ja kohun. Nykypäättäjät, jotka aiheutti tämän, niin olis kiva kuulla vähän miksi taas vedätettiin kansaa.
Ongelma on siinä, että vain hyväosaiset äänestävät. Pienituloiset, opiskelijat, työttömät ja sairaat eivät uurnille mene. Harmi.
Jos pienituloiset, opiskelijat ja työttömät äänestävät, heidän äänensä menee demareille, vasemmistolle ja vihreille. Nämä puheena olevat kurssit ovat saaneet aikaan Tarja Filatov (SDP) ja Anni Sinnemäki (Vihr) jo kauan aikaa sitten. Nyt yritetään luoda sellaista kuvaa, että nämä ovat muka nykyhallituksen aikaansaannoksia ja äänestämällä sdp:tä tai vihreitä tilanne muuttuisi oleellisesti. Ei muutu, herätkää jo unelmistanne.
Demarit eivät muuta kuin kokoomus eri nimellä. Tätä monet äänestäjät eivät valitettavasti ymmärrä. Sitä paitsi juuri kokoomuksen kanssa demarit ne pakkotyöt survoi eduskunnasta läpi.
Vasemmistoliitto on taas aina vastustanut tukien vastikkeellisuutta ja myös vihreät vastustavat sitä 100%.
Tukien vastikkeellisuus ei itsessään olisi ongelma, jos jotain tolkullista hätäaputyötä olisi olemassa.
Häh, voisiko joku alapeukuttaja perustella, miksi tämä on niin väärä ajatus? Silloin kun miestyvoimaa tarvittiin enemmän, laihoina aikoina saattoi valtio palkata (ei välttämättä Suomi) työttömiä tekemään infrastruktuurin rakennus/korjaushommia. Nykyäänhän vastaavia ei helposti tule mieleen, kun maailma on niin koneistettu.
Tietysti se on ongelma. Kyllä työstä pitää aina palkka maksaa. Työnteosta aiheutuu myös aina lisäkustannuksia työvaatteiden, ruoan, matkojen muodossa. Mikäli työtön velvoitetaan tekemään työtä säälittävän pienen etuutensa eteen ei hänelle enää jää aikaa hakea oikeita työpaikkoja ja todennäköisesti hänen taloutensa joutuu vakavasti epätasapainoon. Mitenkäs myös se eläkekertymä? Entä vakuutus? Kuka vakuuttaa työttömän työntekijän? Onko oikeutta lomaan, sairaskorvauksiin? Sehän olisi vain, että olisi rinnakkain kahdet työmarkkinat, josta toisilta saa ilmaista työvoimaa, joka ei kykene pitämään puoliaan. Mitenkäs käy sitten työllistymisen niille toisille markkinoille, kun tarjolla on halvempaa työvoimaa?
En kai sanonut missään, että ilmaista? Vaan valtion kustantamaa. Tämä nyt sinänsä on sivupolku keskusteluun ylipäätään, kun ei sellaista tienrakennushommaa enää tehdä käsin.
Pitää todeta tähän väliin, että alasta kuin alasta riippuen palkka on vanhentunut käsite.
Tulevaisuudessa jokainen saa tietyn summan tukea.
Voidaan vaikka ajatella että jokainen saa saman verran tukea ja voitot ottaa valtio itselleen. Eiks je?
Kuulostaa hyvältä. Näillä tuloilla kustannetaan hyvinvointivaltio.
Eli työntekijät alasta riippumatta saa saman suuruisen perustulon. Sanotaan että tonni on ihan riittävä, jos palvelut yhteiskunnassa on hyvät. Ei siihen päälle tarvita enää mitään.
Tonnilla saa silakkaa ja perunaa, kaurapuuroa yms. Niillä pärjää.
Ei voida mennä siihen että meillä on porukkaa joka ostelee purjeveneitä useilla sadoillatuhansilla euroilla. Ei sellaisilla leluilla tee kukaan sivistynyt ihminen mitään ellei ole kalastaja.
Tai useita autoja pihassa... Tämä on ihan selvää pässinlihaa.
Meillä on jo ihmisiä joilla on jokaiselle sormelle opiskeltu ala. Töitä voi vaihtaa mielensä mukaisesti. Tämä on tulevaisuutta ihmiset.
Eikö vain kaverit? Pysyy mielikin virkeänä kun pääsee tekemään eri alan hommia ja enää ei palkan suuruus ole se porkkana vaan se että työ tulee tehtyä hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän alkaa "uravalmennuskonsultaatiksi" ja myydä palveluksiani kaupungille.
Laadunvalvontaa saati vaatimuksia kun ei näköjään ole, niin sisältönä voisi olla jotain kurssille osallistujalle mielekästä aktiviteettia. Ei se varmaan sitä ärsytystä poistaisi, että joutuisi höpöhöpö-kursseilla käymään, mutta sentään ei tarvitsisi tulla nöyryytetyksi erinäisillä "kättelykursseilla" ym. hömpötyksillä.
Paljonkohan kaupunki näistä maksaa?
Tietääkseni se on siinä kolmen kympin tienoilla per työtön per osallistumispäivä. Toki varmasti on erilaisia hintoja eri firmoilla mutta tuota luokkaa ne on mitä tiedän.
10 hlö x 30 e = 300 e. Siitä maksat vuokrat, työvälineet, palkat, eläkkeet jne. ja huomaat, että kaikki meni.
No yleensä niillä kursseilla on enemmän kuin 10 osallistujaa, ehkä 14 keskimäärin eli 2100€ viikossa, lisäksi valtio maksaa sen reilu kympin per päivä per osallistuja eli 706€ viikossa. Kyllä minä tuolla rahalla pyörittäisin bisnestä.
Se on tunti per osallistumispäivä. 35e tunti. Kaveri oli yhdessä tollasessa tarjouskisassa mukana ja se jätti 47e tunti per henkilö, mutta 35e tunti meni toiselle. Yhdessä atk jutussa se oli mukana pari vuotta sitten, niin se sai 39e tunti ja osallistujia oli 18 ihmistä ja kurssi kesti kaksi viikkoa. Yksi kurssipäivä kesti 5 tuntia. Veti ihan hyvät fyrkat ja niitä oLainaan siinä sen firmassa kaksi henkilöä. Niillä on hyvät tulot.
Vierailija kirjoitti:
10 hlö x 30 e = 300 e. Siitä maksat vuokrat, työvälineet, palkat, eläkkeet jne. ja huomaat, että kaikki meni.
No yleensä niillä kursseilla on enemmän kuin 10 osallistujaa, ehkä 14 keskimäärin eli 2100€ viikossa, lisäksi valtio maksaa sen reilu kympin per päivä per osallistuja eli 706€ viikossa. Kyllä minä tuolla rahalla pyörittäisin bisnestä.
Mikä estää, pistät firman pystyyn? Ei ehkä kannata valittaa täällä, kun olet noin pätevä vaan alkaa yrittäjäksi, kun se on niin helppoa sinusta
Se on kyllä melkein nelkyt euroa tunti. Nuo on siis tuntijuttuja ei päiväjuttuja. Noissa on samanlainen laskutus, kun normaalilla duunarilla, mutta paljon pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työtoiminnassa.
Pakko sanoa että niin laiskaa porukkaa suurin osa.
Mitään ei viitsitä tehdä eikä ketään auttaa.
Enää en ole työttömien puolella.
Mun puolesta saa olla kursseja ja työtoimintaa että saadaan edes pakolla laiskimukset liikkeelle.
Moni vielä ei paljoa ahkeroi kotonakaan.
Osa on kyllä aktiivisia mutta ne tykkää myös olla työtoiminnassa.
Työttömyyskorvaus ei ole mikään oikeus ja sitä jos saa niin laiskimusten valitus saa loppua.Minä olen oikeasti työtoiminnassa.
Iso osa kuuluisi sairaseläkkeelle, mutta lääkärit ei helpolla kirjoita eläkettä.
Näitä ihmisiä sitten pompotellaan luukulta luukulle.
Ihan kuule oikeassa työtoiminnassa minäkin olen. Olet ylimielinen eli toi paska asenne.
Viina maistuu ja yhteiskunnan edut.
Ahkeria on myös joukossa.
Raskasta kuunnella ainaista valitusta ja katsoa niin velttoja ihmisiä.
Vain osa on näitä jotka kuuluisia eläkkeelle.
Osa on myös näitä jotka haluaa tehdä ja meidän toiminta on ollut jopa Hesarissa.
Mahtava homma luonnon, eläinten ja retkeilijöiden hyväksi.Kuulostat ihan sekavalta.
Yritähän nyt ryhdistäytyä hyvä ihminen.
Muista äänestää vasemmistoliittoa tulevissa vaaleissa niin saadaan ihmisiä työllistettyä ja sairaat eläkkeelle. Kannattaa kuunnella minua. Minulla on kokemuksen syvä rintaääni ja olen mies. Olen tekijä ja näkijä. Nämä puuhanurkat sopii hyvin eläkeläisille, mutta työttömien pitäisi enemmän osallistua vaikkapa paikallisten urheiluseurojen toimintaan. Yllättävän moni niin tekeekin, mutta sitä ei katsota aktiivisuudeksi. Hyvin moni tekee töitä junioritoiminnassa.
Minä olen maksanut sinunkin elämäsi ja monien muiden. Olen veronmaksaja.
Tällä hetkellä työtön.
Haista kuule jotain. Mulla yritys tausta niin olen taatusti minä joka maksanut sun elämäsi.
Aikoinaan myin yritykseni ja mulla oli työntekijöitäkin.
Tietenkin susta kuulostaa sekavalta koska en halua paljastaa missä ole työtoiminnassa. Annan vaan hiukan vihjettä. Yleensäkin kerron hyvin vähän tällä roskapalstalla.
Uskon sinua ja äänestän kokoomusta että saadaan laiskoihin vauhtia.
Niinhän sä uhoot ja unissas olet. Minä olen se kuka seisoo sun edessäs ja sun pitää kiittää mua oikeesti kaveri hei. Sitä paitsi tämä ei ole mikään roskapalsta ja ihmiset eivät ole laiskoja.
Opettele tuntemaan itsesi ja ymmärrä että ihmiset eivät ole laiskoja.
Et vaan ole oivaltanut asiaa.
Pikkasen nöyryyttä ja tilkka uskoa mun isän oppeihin, niin valahdat polvilles ja myönnät että hei se oli oikeassa, se "roskapalstan" mestari.
Eikä tarvitse tulla tänne kiittelemään, kun se oivallus syntyy.
Pidä se sydämessäs. Saat sen lahjana multa, eli siltä sedältä joka maksoi sunkin elämäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saa olla kursseja ja työtoimintaa että saadaan edes pakolla laiskimukset liikkeelle.
Työttömyyskorvaus ei ole mikään oikeus ja sitä jos saa niin laiskimusten valitus saa loppua.Huomaa, että av:lla tästä saa alapeukkua.... :) Mutta totuushan on tuossa. Sama tuli huomattua itsekin. Suurin osa on vain patalaiskoja ja harkitsisivat työntekoa vain, jos siitä maksettaisiin maltaita. Samaan aikaan ovat täysin kokemattomia ja kouluttamattomia.
Se on hassua, kuinka av-palsta on ainoa paikka elämänpiirissäni, jossa ei voida myöntää, että aika iso osa työttömistä on laiskoja ja saamattomia luusereita, joita pitääkin vähän potkia. Inhottavaa tietysti on, että tämä enemmistö pilaa sen ahkeran ja yritteliään vähemmistön maineen ja vähemmistö joutuu saman pompotuksen uhriksi syyttä suotta.
Siinä firmassa missä mä olen, on ilmeisesti ollut hemmetin hyvä tuuri näiden työkokeilijoiden suhteen. Kaikki on olleet ahkeria ja alan ammattilaisia. Tekevät hommaa ahkerammin kuin vakinaiset. Palkaksi riittää, että pomo vähän "lupailee" vakipaikkaa.
Käy toisaalta vähän sääliksi katsella niitä. Ne on muutenkin niin köyhänoloisia ja monella velkaa ja juuri nuo kaikista köyhimmät ei saa edes palkkaa. Meillä vakiporukasta löytyy paljon enemmän mielenterveysongelmaisia, alkoholisteja ja rapakuntoisia työnvieroksujia kuin noista harjoittelijoista. Silti me revitään monen tonnin palkkoja vaikka tilit pullottaa. Nuo "orjat" ei voi edes työnteolla päästä irti köyhyydestä. Joo orjuuttahan se on.
Sitten vakituiset ollaan pienistäkin palkanalennuksista lyömässä pe*rsettä penkkiin ja uhoomassa että tolla summalla ei viitsi edes pierasta.
Kyllä tää yhteiskunnan eriarvoistuminen on tosiasia. Köyhät tekee orjatyötä kun parempiosaiset saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvaus ei ole mikään oikeus ja sitä jos saa niin laiskimusten valitus saa loppua.Huomaa, että av:lla tästä saa alapeukkua.... :) Mutta totuushan on tuossa. Sama tuli huomattua itsekin. Suurin osa on vain patalaiskoja ja harkitsisivat työntekoa vain, jos siitä maksettaisiin maltaita. Samaan aikaan ovat täysin kokemattomia ja kouluttamattomia.
Se on hassua, kuinka av-palsta on ainoa paikka elämänpiirissäni, jossa ei voida myöntää, että aika iso osa työttömistä on laiskoja ja saamattomia luusereita, joita pitääkin vähän potkia. Inhottavaa tietysti on, että tämä enemmistö pilaa sen ahkeran ja yritteliään vähemmistön maineen ja vähemmistö joutuu saman pompotuksen uhriksi syyttä suotta.
Siinä firmassa missä mä olen, on ilmeisesti ollut hemmetin hyvä tuuri näiden työkokeilijoiden suhteen. Kaikki on olleet ahkeria ja alan ammattilaisia. Tekevät hommaa ahkerammin kuin vakinaiset. Palkaksi riittää, että pomo vähän "lupailee" vakipaikkaa.
Käy toisaalta vähän sääliksi katsella niitä. Ne on muutenkin niin köyhänoloisia ja monella velkaa ja juuri nuo kaikista köyhimmät ei saa edes palkkaa. Meillä vakiporukasta löytyy paljon enemmän mielenterveysongelmaisia, alkoholisteja ja rapakuntoisia työnvieroksujia kuin noista harjoittelijoista. Silti me revitään monen tonnin palkkoja vaikka tilit pullottaa. Nuo "orjat" ei voi edes työnteolla päästä irti köyhyydestä. Joo orjuuttahan se on.
Sitten vakituiset ollaan pienistäkin palkanalennuksista lyömässä pe*rsettä penkkiin ja uhoomassa että tolla summalla ei viitsi edes pierasta.
Kyllä tää yhteiskunnan eriarvoistuminen on tosiasia. Köyhät tekee orjatyötä kun parempiosaiset saa palkkaa.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäisi olla rehellinen itsellesi.
Eli.
Oikeasti et pidä tätä roskapalstana ja et pidä ihmisiä laiskoina. Ei noin voi todeta että ihmiset on laiskoja. Voit sanoa niin itsestäsi ja lapsistasi. Puolisosta ei voi sanoa niin.
Olet vain turhautunut. Yritäs nyt ryhdistäytyä. Me tuetaan sua siinä ja odotetaan sulta vähän parempaa tulosta. Et sä voi käyttää tätä meidän yhteistä rakasta palstaa viemärinä ja tulla haukkumaan rakkaita ihmisiä laiskoiksi ja haukkua tätä mahtavaa sivustoa roskapalstaksi.
Suomalaisethan rakastaa tätä sivustoa.
Laiskuuden hyveet pitäisi myös muistaa, ne tekemättömyyden hyveet.
Tässä kuussa monilla on raskasta kun pitää olla juomatta, joku on tehnyt uudelle vuodelle lupauksen lopettaa tupakointi jne. Pitää olla laiska olla juomatta ja polttamatta. Joku kärsii burn outista ja perhe sivussa. Pitäisi malttaa olla tekemättä.
Siitä se lähtee.
Ikävä kyllä nämä työkokeilijat ovat monesti moraaliltaan liian korkeita ja tekevät kitisemättä hommia joista kuuluisi maksaa palkkaa. Itselläni taas on enemmän pragmaattisen kriminalistinen mentaliteetti - jos työkokemus riittää palkaksi, niin se riittää sitten myös maksuvälineeksi. Useimmissa firmoissa on jotakin jonka voi sosialisoida jäämättä kiinni, ja tiettyihin paikkoihin on kannattavaa mennä hommiin ihan vaan kalastelemaan tilaisuuksia. Sarjatuotantoa tekevissä paikoissa voi esimerkiksi muuttaa toleransseja tai jotakin muuta variaabelia, ja jos laadunvalvonta ei ole hereillä niin siitä voi tulla todella kallis hylkyerä.
Itse en ole koskaan joutunut näihin, kun osaan pelata työkkärin peliä oikein.
Laiskuusko halveksittava asia?
Laiskuus on asioiden priorisointia.
Mulla on netissä ystävä, jonka olen yhden kerran livenä tavannut.
Tää kaveri pelaa Donkey Kong peliä ja on hyvä siinä.
On se hyvä muussakin, mutta tuosta pelistä hän haluaa olla muistettu.
Se käy mulle ihan fine.
Ei siitä sen enempää. Tää kaveri kärsi kovasta riippuvuudesta nuorempana. Oli opiaattikoukussa ja kodittomana San Andreaksen kaduilla. Piikitteli itseään.
Lopulta tuli käänne elämään ja lopetti riippuvuutensa.
Kysyin tästä että mikä se oli.
Tää kaveri vaan totes että laiskuus oli ratkaisu.
Eli ei enää jaksanut. Siinä se.
Laiskuus voi olla ratkaisu ongelmiin. Luontainen tekemättömyys.
Ajatelkaapa tätä että onko laiskuus pahe vai hyve?
Olen nyt katsonut reilun 5 min ohjelmasta ja huh huh. Valmistun parin vuoden sisällä KTM:si. En voi kuvittellakaan miltä tuntuisi, jos akateemisena työttömänä joutuisi tämän kaltaisille kursseille. Ihan järkyttävää. Jään mieluummin ikuiseksi opiskelijaksi, jollen saa töitä.
Jos muistellaan Kekkosta, niin pahin on nyt tapahtunut.
Tunarit ovat päässeet lähihistoriassa vuosikymmeninä pilaamaan kaiken. On myyty ulkomaille ja tehty velkaa.
Urheilutoimintaa pitää myös lisätä.
Pelkästään työttömien aktivointi terveysliikunnalla ja yhdistystoiminnalla tekisi hyvää. Urheiluseura on yhteiskunta pienoiskoossa. Tähän suuntaan ei ole lainkaan nähty vaivaa.
Sen sijaan pyöritellään saunakauhaa anuksessa ja nöyryytetään työttömiä. Tekee kipeää katsoa tätä menoa ja työttömien syyllistämistä.
Ei tälläistä yhtään enää. Ihmisten pilkkaaminen saa loppua.
Köyhä saa olla ja laiska saa olla ja siitä pitää saada maksu. Totuushan on ettei köyhyyttä ja laiskuutta voida lopettaa maailmasta mitenkään. Ei sitä vastaan pidä taistella ja käyttää energiaa. Ei meillä muuten niitä sanojakaan kielestä löytyisi.
Liiallinen suorittaminen ja kilpailu pilaa yhteishengen ja tekemisen meiningin.
Nyt tarvitaan vasemmistoa ja lujaa tarvitaankin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt katsonut reilun 5 min ohjelmasta ja huh huh. Valmistun parin vuoden sisällä KTM:si. En voi kuvittellakaan miltä tuntuisi, jos akateemisena työttömänä joutuisi tämän kaltaisille kursseille. Ihan järkyttävää. Jään mieluummin ikuiseksi opiskelijaksi, jollen saa töitä.
Eikö saunakauhan pyörittely eräreijässä miellytä.
Tällä on saatu öö ö ööö työttömyystilastoja pienemmäksi öö öö tuota nuin öö öö
Jonon ensimmäinen menee kontilleen ja jonon toinen ottaa kauhan käteen. Asettaa öö öö kauhan paikoilleen ja pyöräyttää akselin verran myötäpäivään. Siis öö öö sinne minne aurinko liikkuu öö. Tämän jälkeen siirtyy jonon päähän öö ö ja seuraava pyöräyttää. Kun kierros on menty niin kauhan alusta vaihtuu.
Näin saadaan kauhan kahva sorvattua sileäksi yhteisvoimin öö öö öö.
Työttömät voi ottaa pienet lapset mukaan aktivointiin, niin näkee että mitä se se aikuisen elämä tulevaisuudessa on, kun on opiskelut hoidettu. Hyppy tulevaisuuteen nöyryyden lähteille.
Näistäkin kursseista saataisiin hyödyllisiä, kun työllistettäisiin koulutetut työttömät opettamaan vähemmän koulutetuille oikeasti hyödyllisiä asioita valvoituissa olosuhteissa. Esimerkiksi jos itse jäisin työttömäksi, voisin opettaa jotain taloushallinnon perusjuttuja ja CAD-suunnittelua. Tavallisilla ihmisillä, ihan työssäkäyvilläkin, on käsittämättömän heikot tiedot verotuksesta ja eri yritysmuodoista.
asia esillä myös tämän illan a-studiossa
Työttömillä rahastava kurssibisnes on siis yksinkertaisesti laillisetettua rahanpesua.
Samaan aikaan yleinen ilmapiiri lietsoo vihaa työttömiä kohtaan rikollisina, ihmisr*skana tai sairaina ongelmatapauksina.
Todelliset rikolliset löytyvät sieltä torkkupeittojen alta.
Vierailija kirjoitti:
Vartiainen sanoi tuossa totuuden! Kun työttömät alkavat pelotevaikutuksen vuoksi hakemaan hanakammin töitä, niin alkaa niitä töitäkin kummasti löytymään ja työllisyys nousee!
Eli suurimmalla osalla työttömistä syy työttömyyteen on se, ettei omassa työnhaussa olla oltu riittävän aktiivisia.
Ihan sama vaikka Vartiainen tai joku muu pelottelee vaikka hammaslääkärillä, niin ei niitä töitä löydy. Yli 30v tehnyt saman alan töitä ja nyt 2vuotta työttömänä. Ikä 58v ja arvaa vaan, kuuluuko työhakemuksista yhtään mitään. Ei edes, että kiitos kiinnostuksesta, mutta valintamme osui toiseen henkilöön. Millä pelotteella lähemmäs 60v otetaan töihin? Lähinnä pitäisi pelotella työnantajia, että jos et työllistä vanhaa, saat 500 000 euron sakot?
Työtekijän pelottelu ei tässä kohtaa auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartiainen sanoi tuossa totuuden! Kun työttömät alkavat pelotevaikutuksen vuoksi hakemaan hanakammin töitä, niin alkaa niitä töitäkin kummasti löytymään ja työllisyys nousee!
Eli suurimmalla osalla työttömistä syy työttömyyteen on se, ettei omassa työnhaussa olla oltu riittävän aktiivisia.
Ihan sama vaikka Vartiainen tai joku muu pelottelee vaikka hammaslääkärillä, niin ei niitä töitä löydy. Yli 30v tehnyt saman alan töitä ja nyt 2vuotta työttömänä. Ikä 58v ja arvaa vaan, kuuluuko työhakemuksista yhtään mitään. Ei edes, että kiitos kiinnostuksesta, mutta valintamme osui toiseen henkilöön. Millä pelotteella lähemmäs 60v otetaan töihin? Lähinnä pitäisi pelotella työnantajia, että jos et työllistä vanhaa, saat 500 000 euron sakot?
Työtekijän pelottelu ei tässä kohtaa auta.
Onkohan tuolla Vartiaisella joku henkilökohtainen syy vihata työttömiä?
En kai sanonut missään, että ilmaista? Vaan valtion kustantamaa. Tämä nyt sinänsä on sivupolku keskusteluun ylipäätään, kun ei sellaista tienrakennushommaa enää tehdä käsin.