Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MOT: totuus työttömien valmennuskursseista

Vierailija
21.01.2019 |

Luotiinko aktiivimalli vain jotta kurssipaikat saadaan täyteen. Valtion rahat valuu yksityisille yrityksille. Kuka on voittaja työtön työnhakija vai kurssittava yritys?

Kommentit (368)

Vierailija
361/368 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tää ohjelma todella kannattaa katsoa.

Helmi kohta meni jo, jossa Spring Housen toimari sanoo ettei tiedä kenelle työnhakuvalmennus on suunnattu. Siis firman toimitusjohtaja ja toi on niiden ydinbusiness....[/quote]

Millä perustein nuo 50 ihmistä oli valittu?

Siellä oli ihan viestinnän kovan linjan ammattilaisia, joille joku nuori nainen lässytti kuinka voitte googlettaa niitä työpaikkoja ja ei itse saanut edes laitteita toimimaan kun piti työnhausta "esitelmän".

Vierailija
362/368 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun minä hakkaan työttömän naapurin halot ja se naapuri pesee mun ikkunat, ollaan täytetty se aktiivimalli kunhan muistetaan sluibailla niin että noihin hommiin kuluu 18 tuntia? Kuinkas sitten se työllistyminen? Ei toimi Vartiaisenkaan superidea, tuohan suorastaan kannustaa feikkityöllistymiseen turhien kurssien välttämiseksi, ja todellisen työllistymisen mahdollisuudet ovat edelleen 0%.

Miksi halonhakkuu vie sinulta työllistymisen mahdollisuudet?

Jos se naapuri ei satu pyörittämään halonhakkuufirmaa, työllistyn kunnes naapurin pari-kolme heittomottia on hakattu ja sitten oon taas työtön. Luulis ettei näin yksinkertaista asiaa tarvis aikuiselle selit... Juhana, sinäkö se täällä kyselet!?!

Siis et voi jatkaa työnhakua? Juhana yritti selittää sinulle, miten helposti saisit ne 18 tuntia/3 kk työtä tehtyä eikä työttömyysetuuttasi leikattaisi. Mutta koska pitkäaikaistyötön on usein tyhmä, niin työtön ei tuota tajua.

Juhana? Jartsa? Pojat pienet kultamussukaiset, kuunnelkaas nyt. Kun sen aktiivimallin täyttääkseen työttömän pitää saada ihan oikeaa työtä, sellaista, josta saa palkan ja josta työnantaja maksaa myös ne palkan sivukulut. Ja katokaas pojut, kun ei meillä kaikilla ole oikein vara alkaa naapureillemme maksaa semmoisia summia.

Halonhakkuut ja ikkunoiden pesut ovat sitä paitsi huomattavasti mielekkäämpiä töitä kuin monet nykyisen pelleilytyöelämän puuhastelut. Minä teen ne ainakin itse.

Tietenkin työstä maksetaan sivukulut! Vai oikeastiko ja tosissasi oletat, että ei ne oikeat työnantajat sellaisia maksa, siksi ne voi ottaa sinut töihin lepäilemään ja taikaseinästä hakevat palkkasi. Miksi kuvittelet, että yhdelläkään työnantajalla olisi varaa maksaa sinulle, jos työsi tulos on nolla?

Miten tyhmiä te kokkaripojut olette? Vartiainenhan oli väittämässä taas ja palstapellet perässä, että aktiivimallin ehdot voisi täyttää hakkaamalla naapurille halkoja.

Uskon muuten, että kokoomuslaiset ovat oikeasti noin yksinkertaisia. Sitä en tajua, miten niitä joku kehtaa äänestää ja jotkut vielä tunnustaa sen.

Vartiainen oli ihan oikeassa! Hakkaa naapurin halot, naapuri maksaa sinulle palkkaa ja palkasta sivukulut. Ei tule etuksiin mitään pienennyksiä.

jos olen väärässä, niin kerro ihmeessä, missä. Mikä Vartiaisen teoriassa ei päde?

Mun naapurilla ei ole talossaan minkäänlaista tulisijaa, joten hänellä ei ole halkoja hakattavaksi. Olemattomien halkojen hakkaamisesta ei saa palkkaa. Enkä mä nyt muutenkaan voi vaan itse päättää, että meen tekemään naapurille hommia, jotta täytän aktiivisuusehdot. Kyllä sillä naapurilla täytyy itsellään olla tarve työntekijälle. Harvemmalla oikeasti on ja jos on niin yleensä hommaan palkataan ammattilainen. Se kun on helpompaa kuin alkaa itse työllistämään ja makselemaan sivukuluja. Helpompaa on maksaa siivousfirman lasku ja tilata valmiit klapit liiteriin.

Tää idea taas siitä, että työttömät naapurit auttais toisiaan ja palkkais toisensa on älytön. Ei työttömällä ole varaa palkata ketään pesemään ikkunoita tai hakkaamaan halkoja. Ei sillä muutaman satasen korvauksella maksella muiden palkkoja eikä sivukuluja. Ja kun siitä voi vielä seurata ikävyyksiä työkkärin kanssa.

Jos nyt ihan suoraan puhutaan, niin ne klapit tilataan tilataan paikalliselta maajussilta ihan käteisellä eli ilman kuittia ja sivukuluja. Oltiinpa työtön tai työssäkäyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/368 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spring Housen työttömälle pakollinen (karenssin uhalla läsnäolopakko) TUNNIN TYÖNHAKUVALMENNUS ! Tasotonta ajanhukkaa ja rahat pois tyhmiltä !!!

Lähetetään n 50 henkilölle läsnäolopakollinen KUTSU kuuntelemaan kuinka google mapsiä voi käyttää siihen, että etsii työpaikkoja!  Miettikää jukolauta kuinka ???  Tai Spring Housen vetäjä kertoo naama peruslukemilla aikuisille ihmislle että voi vaikka kuulemma katsoa Kauppalehdestä firmoja keillä menee hyvin ja soittaa itse semmoseen firmaan ja kysyä töitä!!   Oikeesti!!!!

Lopuksi kaikille jaetaan moniste missä lukee että muistakaa että 2 päivää aikaa päivittää (rasti ruutuun)  työnhakusuunnitelma oma-asiointi nettisivuilla. Karenssin uhalla.

Aatelkaa: joku tienaa tolla.

Niikuin Spring Housen vetäjä iloisena sirkutti: kattokaa määki sain töitä!

Työnhakuvalmennusta tulisi suunnata erityisesti nuorille ihmisille! Työnhakuvalmennuksissa on nyt ammatti-ihmisiä jotka ei mitenkään voi hyötyä siitä että joku puhuu monologia siitä kuinka hyödyntää facebookkia (!!) tai linked(!) työnhaussa tai että "kannattaa kysellä tutuilta ja sitten vielä tutuntutuilta". 

Vain että Spring Housen kurssit saadaan täyteen?

Tämä on kertakaikkisen älytöntä järjestää tällaisia "tehostetun työnhaun kursseja".

Tämä on väärin.

Ei kertakaikkisen minkäänlaista itsekritiikkiä moisilla "valmentajilla" jotka ihan pokkana tulevat aikuisten ihmisten eteen lässyttämään kuin alakoululaisille googlettamisesta työnhaussa ....

ei hyvää päivää.

Miten tämän sisältöinen täysin tasoton toiminta on hyväksytty?

Laittakaa rasti tähän ja tähän tähän monisteeseen minkä jaoimme teille ja jotka keräämme pois.

Ja muistakaa mennä ruksimaan tämä ja tämä nettisivuillenne .....anteeksi kuinka?

Vierailija
364/368 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spring Housen työttömälle pakollinen (karenssin uhalla läsnäolopakko) TUNNIN TYÖNHAKUVALMENNUS ! Tasotonta ajanhukkaa ja rahat pois tyhmiltä !!!

Lähetetään n 50 henkilölle läsnäolopakollinen KUTSU kuuntelemaan kuinka google mapsiä voi käyttää siihen, että etsii työpaikkoja!  Miettikää jukolauta kuinka ???  Tai Spring Housen vetäjä kertoo naama peruslukemilla aikuisille ihmislle että voi vaikka kuulemma katsoa Kauppalehdestä firmoja keillä menee hyvin ja soittaa itse semmoseen firmaan ja kysyä töitä!!   Oikeesti!!!!

Lopuksi kaikille jaetaan moniste missä lukee että muistakaa että 2 päivää aikaa päivittää (rasti ruutuun)  työnhakusuunnitelma oma-asiointi nettisivuilla. Karenssin uhalla.

Aatelkaa: joku tienaa tolla.

Niikuin Spring Housen vetäjä iloisena sirkutti: kattokaa määki sain töitä!

Työnhakuvalmennusta tulisi suunnata erityisesti nuorille ihmisille! Työnhakuvalmennuksissa on nyt ammatti-ihmisiä jotka ei mitenkään voi hyötyä siitä että joku puhuu monologia siitä kuinka hyödyntää facebookkia (!!) tai linked(!) työnhaussa tai että "kannattaa kysellä tutuilta ja sitten vielä tutuntutuilta". 

Vain että Spring Housen kurssit saadaan täyteen?

Tämä on kertakaikkisen älytöntä järjestää tällaisia "tehostetun työnhaun kursseja".

Tämä on väärin.

Ei kertakaikkisen minkäänlaista itsekritiikkiä moisilla "valmentajilla" jotka ihan pokkana tulevat aikuisten ihmisten eteen lässyttämään kuin alakoululaisille googlettamisesta työnhaussa ....

ei hyvää päivää.

Miten tämän sisältöinen täysin tasoton toiminta on hyväksytty?

Laittakaa rasti tähän ja tähän tähän monisteeseen minkä jaoimme teille ja jotka keräämme pois.

Ja muistakaa mennä ruksimaan tämä ja tämä nettisivuillenne .....anteeksi kuinka?

Mulla on sellainen kutina, että nuoret nimenomaan osaavat tehdä työhakemuksia. Sitähän opetetaan nykyään kouluissakin. Jos jollain on tiedoissa aukkoja, niin aika pikakurssituksella paikkautunee. Isommat ongelmat lienevät keski-ikäisillä, jotka ovat olleet 20-30 vuotta aikanaan suhteilla saamissaan työpaikoissa, kunnes firma kaatuu. Siinä tilanteessa ei ihan oikeasti ole välttämättä mitään käryä, miten työnhakua pitäisi ruveta tekemään. Tosin usein se kaatuva firma järjestää näille tapauksille jotain muutosturvakoulutusta, eivätkä he päädy työkkärin kursseille.

Vierailija
365/368 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi maksaa työttömien "valmennuskursseista" 26 miljoonaa, lue

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005972901.html

Vierailija
366/368 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs toinen marginaaliryhmä maksaa Suomelle yli satakertaisen summan eli noin 3000 000 000

Vierailija
367/368 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs toinen marginaaliryhmä maksaa Suomelle yli satakertaisen summan eli noin 3000 000 000

?

Vierailija
368/368 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki tämä sallitaan, hyväksytään?! Miksi kansa ei nouse jo mielenosoitukseen verorahojen käytöstä. 26miljoonaa euroa josta aivan todella pieni % hyötyy oikeasti. Usein koulutettavana on enemmän koulutuksen saanutta ihmistä kuin itse se kouluttaja on, mutta kun on velvoite (aktiivimalli) osallistua. Sama myös Te-palveluiden asiantuntijoiden suhteen, osa asiakkaista (työttöminä) enemmän kouluja käyneitä ja suuremmalla työkokemuksella kuin se virkailija.