Rennot häät tulossa. En aio lähettää kutsukortteja, en kutsu lapsia enkä turhia sukulaisia, ei puheita, ei leikkejä, mitä vielä pitäisi ottaa huomioon?
Kutsutaan vieraat henkilökohtaisesti whatsapissa, Facebookissa, kasvotusten tai miten nyt keneenkin yhteyttä pidetään. Lapset eivät ole tervetulleita enkä sukulaisistakaan halua paikalle kuin ne, joihin pidetään yhteyttä, eli lähinnä vanhemmat ja sisarukset.
Ei puheita, ei leikkejä, ei pönötystä. Eikä missään nimessä mitään naurettavia kirkkoseremonioita, emme kuulu kirkkoon emmekä ole uskovaisia. Ei virallista valokuvausta tai videokuvaajaa. En halua häistäni mitään hölmöä teatteria.
Pukukoodia ei myöskään tule. Ihmiset saavat ihan vapaasti päättää mitä päälleen pukevat, minua ei kiinnosta sitä yrittää dominoida. Itse haluan valkoisen mekon, tosin en mitään järkyttävän kallista morsiuspululiikkeen kertakäyttömekkoa. Sulhanen haluaa puvun takin ja farkut, päättää hänkin pukeutumisestaan aivan itse.
Hyvä ruokatarjoilu, musiikkia, alkoholia, yhdessäoloa. Vihkiminen joko maistraatissa tai paikan päällä.
Miltä kuulostaa?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei tarvita aikuisten juhliin. Eikä kaikkia sukulaisia, mieluummin niin vähän kuin mahdollista. Musiikki vieraiden ja sulhasen toimesta. Teille tulee hyvät juhlat.
Milloin häät on olleet aikuisten juhla vain ? Ite oon ollut lapsena monissa häissä ja musta niissä oli niin ihanaa tanssia prinsessamekossa serkkujen yms lasten kanssa. Omille lapsille tahtoisin samoja kokemuksia, mutta aika yleistä nykyään lapsettomat häät. Mutta, toki jokainen tekee mitem haluaa ja onneksi
Myös vieraat saa itse päättää, menevätkö sellaisiin häihin itse, jos omia lapsikaan ei oo sinne kutsuttu :)
Ei kuulosta kamalan rennoilta häiltä, vaan perus WT-kaveriporukan ryyppybileiltä. You go girl!
Kannattaa jättää myös vanhemmat sukulaiset kutsumatta, ettei ärsyttävät ja hitaat pönöttäjävanhukset pilaa tunnelmaa kalkkismielipiteillään. Kokemusta on.
Lasten poisjättö on hyvä, sillä lapset muistuttavat liikaa terveestä ja onnellisesta perhe-elämästä, ja se lasten ilo nyt jos mikä on taattu pilaamaan lapsettomien häämielen!
Livemusa on myös ihan turhaa krumeluuria. Spotifysta vaan suomiräppi soimaan ja korkkarit kattoon.
Itse jättäisin myös cateringin pois, ja sipsikulhot ja pizzat tilalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei tarvita aikuisten juhliin. Eikä kaikkia sukulaisia, mieluummin niin vähän kuin mahdollista. Musiikki vieraiden ja sulhasen toimesta. Teille tulee hyvät juhlat.
Milloin häät on olleet aikuisten juhla vain ? Ite oon ollut lapsena monissa häissä ja musta niissä oli niin ihanaa tanssia prinsessamekossa serkkujen yms lasten kanssa. Omille lapsille tahtoisin samoja kokemuksia, mutta aika yleistä nykyään lapsettomat häät. Mutta, toki jokainen tekee mitem haluaa ja onneksi
Myös vieraat saa itse päättää, menevätkö sellaisiin häihin itse, jos omia lapsikaan ei oo sinne kutsuttu :)
Onneks ei ihan hirveästi äityleitä ole kaveripiirissä... Ja jos se yksi miehen kaverin vaimo jättää saapumatta siksi ettei saa raahata lastaan mukaan, niin oikeastaan parempi vaan :) loput äipät ihan fiksua porukkaa, jättäisivät kakaransa hoitoon varmaan ihan ilman erillistä pyyntöäkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta kamalan rennoilta häiltä, vaan perus WT-kaveriporukan ryyppybileiltä. You go girl!
Kannattaa jättää myös vanhemmat sukulaiset kutsumatta, ettei ärsyttävät ja hitaat pönöttäjävanhukset pilaa tunnelmaa kalkkismielipiteillään. Kokemusta on.
Lasten poisjättö on hyvä, sillä lapset muistuttavat liikaa terveestä ja onnellisesta perhe-elämästä, ja se lasten ilo nyt jos mikä on taattu pilaamaan lapsettomien häämielen!
Livemusa on myös ihan turhaa krumeluuria. Spotifysta vaan suomiräppi soimaan ja korkkarit kattoon.
Itse jättäisin myös cateringin pois, ja sipsikulhot ja pizzat tilalle!
Niin eli sinusta jos ei ole lapsia ja on alkoholia, niin meiningin pitää saman tien olla yletöntä wt-ryyppäämistä... Huh, onneksi kaveriporukkaan ei kaltaisiasi kuulukaan!
Ja se on kyllä totta, että mitään vanhoja sukulaisia ei kutsuta. Koska eivät ole läheisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan kivalta, kunhan tarjolla on myös ei-alkoholitonta juhlajuomaa ja raittiitkin kelpaavat bileisiin.
Toki on, äitini esimerkiksi ei juo alkoholia juurikaan eikä taida kavereistakaan kaikki. Enkä kyllä itsekään tykkäisi pelkästään alkoholia juoda koko päivän ajan.
Ap
Kannattaa muuten miettiä juhlien aloitusaikaa, jos teillä on vihkiminen juhlapaikalla (siirtymisiin ei tarvitse varata aikaa), valokuvat otetaan ohimennen muiden ruokaillessa ja muuta erityistä ohjelmaa ei ole. En varaisi juhliin "koko päivää", vaan aloittaisin loppuiltapäivästä tai vasta alkuillasta.
Kylläpä täällä jaksetaan tarttua lillukanvarsiin... Juu ei ole tarkoitus aloittaa juhlia aamuvarhaisella.
Ap
Joillekin on näköjään ennenkuulumatonta, etteivät kaikki mene lapset edellä, rystyset valkoisina vahinkovankkurien aisaa puristaen.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas pidän kovasti siitä, että lapsia on mukana häissä. Ovatbusein niin innoissaan ja keventävät tunnelmaa.
Kannattaa varmaan hankkia joku hyvä esiintyjä, muutoin ehkä tylsää?!
Hyvä ruoka ja tarjoiluhenkilöitä riittävästi (vaikka rentoa onkin).
Minä taas en pidä siitä että lapset huutavat ja tylsistyvät juhlissa, enkä etenkään siitä että jonkun täytyy käyttää juhlissa aikaansa lasten vahtimiseen ja joutuu lähtemään kotiin aikaisin kun lapsi väsyy. Lisäksi meillä on toisaalta koko tässä kutsuttavassa kaveripiirissä yhteensä kolme joilla on lapsia. Ei ole ollut oikein muodissa tuo lastenhankinta viime aikoina.... Ollaan ikäluokkaa 25-35.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas pidän kovasti siitä, että lapsia on mukana häissä. Ovatbusein niin innoissaan ja keventävät tunnelmaa.
Hyvä ruoka ja tarjoiluhenkilöitä riittävästi (vaikka rentoa onkin).Minä taas en pidä siitä että lapset huutavat ja tylsistyvät juhlissa, enkä etenkään siitä että jonkun täytyy käyttää juhlissa aikaansa lasten vahtimiseen ja joutuu lähtemään kotiin aikaisin kun lapsi väsyy. Lisäksi meillä on toisaalta koko tässä kutsuttavassa kaveripiirissä yhteensä kolme joilla on lapsia. Ei ole ollut oikein muodissa tuo lastenhankinta viime aikoina.... Ollaan ikäluokkaa 25-35.
Ap
Muodin mukaanhan sitä kannattaakin omaa elämäänsä elää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ruoka ja tarjoiluhenkilöitä riittävästi (vaikka rentoa onkin).Minä taas en pidä siitä että lapset huutavat ja tylsistyvät juhlissa, enkä etenkään siitä että jonkun täytyy käyttää juhlissa aikaansa lasten vahtimiseen ja joutuu lähtemään kotiin aikaisin kun lapsi väsyy. Lisäksi meillä on toisaalta koko tässä kutsuttavassa kaveripiirissä yhteensä kolme joilla on lapsia. Ei ole ollut oikein muodissa tuo lastenhankinta viime aikoina.... Ollaan ikäluokkaa 25-35.
Ap
Muodin mukaanhan sitä kannattaakin omaa elämäänsä elää...
Voi hyvänen aika nyt...! Jos otat kaiken noin kirjaimellisesti niin suosittelen internetistä poistumista. Eli rautalangasta vääntäen : ei ole kovin tavatonta nykypäivänä, että minun ikäluokkani ihmisillä ei lapsia ole.
Ap
Noniin AP, etköhän oo saanu jo hetkesi parrasvaloissa, joten tän keskustelun vois vaikka lukita. Ja mitali tulee sitten postissa. Taputitaputi, oot niin uniikki lumihiutale tulevia häitäsi myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat siis siihen kutsuun, ettei lapsia mukaan?
Mun kaveri kun meni naimisiin, niin kutsussa oli ei avec.. Eli kumppanit ja pennut jää veke, niin siellä häissä ei ollut kun pappi. Molempien vanhemmat on kuollu ajat sitte ja sisarukset ei ollu saanu edes kutsua.
Sit ne haukku facebookissa kaikki, kun kukaan ei mennyt
Miksi et mennyt?
Koska vaimoni ei olisi saanut tulla. Ei avec. Kukaan ei mennyt sen takia, koska omaa kumppania ei saanut tuoda. Onhan se vähän dorkaa mennä ja jättää oma vaimo kotiin. On häät kuitenkin sellanen tapahtuma mihin se puolisokin tulee näin yleisesti mukaan. Lätkämatsi on vähän eri juttu.
Meillä oli tuollaiset häät. 25 vierasta, vihkimisen jälkeen syötiin hyvin ja hartaasti, ei lapsia kutsuttu. Tanssittiin, saunottiin, syötiin. Ei leikkejä, joitain pieniä puheita oli. Ei valokuvausta, ei mitään pönötystä. Oltiin vuokrattu huvila, hyvät häät oli.
Kertakaikkisesti suosikki-AP:ni tähän mennessä. Way to go!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne häät kokonaan pitämättä. Ei niihin kukaan halua osallistua. T: vieraasi
Ystäväni haluavat, samoin miehen ystävät. Ja sukulaisia ei juuri kutsutakaan, koska tuskin haluaisivat juhliin yhtään enempää kuin mekään heitä sinne.
Ap
Sori nyt, mutta ne ystävät haluavat vain bileet, siis viinaa ja ruokaa, paskaakaan niitä kiinnosta teidän naimisiinmeno.
Vierailija kirjoitti:
Noniin AP, etköhän oo saanu jo hetkesi parrasvaloissa, joten tän keskustelun vois vaikka lukita. Ja mitali tulee sitten postissa. Taputitaputi, oot niin uniikki lumihiutale tulevia häitäsi myöten.
wtf?? en oo ap, mutta miten ihmeessä te otatte tän ketjun niin tosissaan ja henkilökohtaisesti? kaikki ei nyt yksinkertaisesti halua isoja ja kaavamaisia juhlia, ollaan kaikki erilaisia. ei oo keltään pois, jos joku haluaa joko isot tai pienet ja rennot häät. tässä ketjussa oli hyviä vinkkejä meille, jotka haluaa vähän pienemmät häät, enimmäkseen kavereiden kanssa. kiitos teille!
Vierailija kirjoitti:
Kutsutaan vieraat henkilökohtaisesti whatsapissa, Facebookissa, kasvotusten tai miten nyt keneenkin yhteyttä pidetään. Lapset eivät ole tervetulleita enkä sukulaisistakaan halua paikalle kuin ne, joihin pidetään yhteyttä, eli lähinnä vanhemmat ja sisarukset.
Ei puheita, ei leikkejä, ei pönötystä. Eikä missään nimessä mitään naurettavia kirkkoseremonioita, emme kuulu kirkkoon emmekä ole uskovaisia. Ei virallista valokuvausta tai videokuvaajaa. En halua häistäni mitään hölmöä teatteria.
Pukukoodia ei myöskään tule. Ihmiset saavat ihan vapaasti päättää mitä päälleen pukevat, minua ei kiinnosta sitä yrittää dominoida. Itse haluan valkoisen mekon, tosin en mitään järkyttävän kallista morsiuspululiikkeen kertakäyttömekkoa. Sulhanen haluaa puvun takin ja farkut, päättää hänkin pukeutumisestaan aivan itse.
Hyvä ruokatarjoilu, musiikkia, alkoholia, yhdessäoloa. Vihkiminen joko maistraatissa tai paikan päällä.
Miltä kuulostaa?
Kunnon wt-meininkiä. Toivottavasti harvaat vieraat tulevat sinne reikäpaidoissa ja lökäpöksyissä vielä hienhajuisina. Saatte ne haluamanne rupuhäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös vieraat saa itse päättää, menevätkö sellaisiin häihin itse, jos omia lapsikaan ei oo sinne kutsuttu :)Onneks ei ihan hirveästi äityleitä ole kaveripiirissä... Ja jos se yksi miehen kaverin vaimo jättää saapumatta siksi ettei saa raahata lastaan mukaan, niin oikeastaan parempi vaan :) loput äipät ihan fiksua porukkaa, jättäisivät kakaransa hoitoon varmaan ihan ilman erillistä pyyntöäkin.
Ap
Kyllä, olet oikeassa. Sinusta kyllä näkee, ettet äiti itse ole:) Toivottavasti pidät kuitenkin aikuisista vieraistasi, vaikket heidän jälkipolveaan voi sietää. Ja toivottavasti he myös tietävät sen, kuinka suuresti heidän lapsiaan (jotka heille ovat tärkeintä maailmassa) arvostat. Tai ehkä parempi, etteivät tiedä, voi muuten tulla vielä pienemmät häät kuin mitä jo nyt suunnittelette. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
wtf?? en oo ap, mutta miten ihmeessä te otatte tän ketjun niin tosissaan ja henkilökohtaisesti? kaikki ei nyt yksinkertaisesti halua isoja ja kaavamaisia juhlia, ollaan kaikki erilaisia. ei oo keltään pois, jos joku haluaa joko isot tai pienet ja rennot häät. tässä ketjussa oli hyviä vinkkejä meille, jotka haluaa vähän pienemmät häät, enimmäkseen kavereiden kanssa. kiitos teille!
No se on kyllä ihan totta, kaikilla ei esim oo iso ja läheinen suku tai paljon ystäviä yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne häät kokonaan pitämättä. Ei niihin kukaan halua osallistua. T: vieraasi
Ystäväni haluavat, samoin miehen ystävät. Ja sukulaisia ei juuri kutsutakaan, koska tuskin haluaisivat juhliin yhtään enempää kuin mekään heitä sinne.
Ap
Onpa sinulla ankea suku. Ei ihme että välit varmasti aika viileät kun tolla tavalla suhtaudutaan niihin. "Mukavaa yhdessäoloa" joo morjens mikä läppä.
Nykyajan trendi on korostaa omia "rentoja" juhlia ylenkatsoen muita ratkaisuja. Ollaan mukamas niin uniikkeja ja erilaisia.
Milloinhan tuo trendi loppuisi?