Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rennot häät tulossa. En aio lähettää kutsukortteja, en kutsu lapsia enkä turhia sukulaisia, ei puheita, ei leikkejä, mitä vielä pitäisi ottaa huomioon?

Vierailija
20.01.2019 |

Kutsutaan vieraat henkilökohtaisesti whatsapissa, Facebookissa, kasvotusten tai miten nyt keneenkin yhteyttä pidetään. Lapset eivät ole tervetulleita enkä sukulaisistakaan halua paikalle kuin ne, joihin pidetään yhteyttä, eli lähinnä vanhemmat ja sisarukset.

Ei puheita, ei leikkejä, ei pönötystä. Eikä missään nimessä mitään naurettavia kirkkoseremonioita, emme kuulu kirkkoon emmekä ole uskovaisia. Ei virallista valokuvausta tai videokuvaajaa. En halua häistäni mitään hölmöä teatteria.

Pukukoodia ei myöskään tule. Ihmiset saavat ihan vapaasti päättää mitä päälleen pukevat, minua ei kiinnosta sitä yrittää dominoida. Itse haluan valkoisen mekon, tosin en mitään järkyttävän kallista morsiuspululiikkeen kertakäyttömekkoa. Sulhanen haluaa puvun takin ja farkut, päättää hänkin pukeutumisestaan aivan itse.

Hyvä ruokatarjoilu, musiikkia, alkoholia, yhdessäoloa. Vihkiminen joko maistraatissa tai paikan päällä.

Miltä kuulostaa?

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 24 vuotta sitten tuon kuuloiset häät.

Hääbileet pidettiin miehen lapsuuden kodin pihalla. Appivanhemmilla ihanan iso omakotitalo pihoineen. Iso alue katettu värikkäin kankain, vähän aurinkosuojaa. Pitkät pirttipöydät ja paperilamppuja pitkin poikin.

Lähipiirissä on muutamia DJtä, joten musapuoli oli luonteva ja oma suku on keittiöväkeä, että ruokapuoli tuli tehtyä lähes kaikki itse. Yksi ihminen oli palkattu, että ruokaa on tarpeeksi esillä ja oikean lämpöistä, siivous ja tiskit. Hänet vapautettiin kello 20.00 jäi juhliin myös, kutsui puolisonsakin.

aloiteltiin vihkimisellä kello 16.00. Tuli maistraatista se "tuomiokapituli" vihkimään ja pari lauluesitystä. Kuvat tuli otettua siinä sivussa, pitkin päivää siellä täällä. Kuvaajia myös löytyy lähipiiristä.

Vieraana oli kummankin vanhemmat ja sisaret, mieheltä enoa ja tätiä. Loput olikin rakkaimmat kaverit. Lapsia oli seitsemän teiniä, eli mun sisaret ja niiden kavereita. < annettiin lupa tutuimpiin, vältettiin riski, että sisaret kaipaa kavereidensa luo ajoissa.. viihtyivät aamuun. Selvinpäin! Muksuille ei alkoholia tarjottu, eikä ne tuntuneet olevan kiinnostuneitakaan asiasta.

Kutsut esitettiin nähdessä. Kaikki oli ihastuksissaan ideasta ja tarjoutuivat, eikä ketään kavereista ja perheestä pyydetty töihin. Vaan hommat hoitui ihanasti omalla painollaan. Tämä palkattu tyyppi oli äidin cateringfirmasta. Ihan itse maksettiin hänen palkkansa, kun kyynikot kuitenkin tykkää tarttua. ;)

Meitä oli vajaa viisikymmentä juhlijaa ja monet kyllä kiitti erilaisesta hääjuhlasta. Yhden suusta kuului, että olipa oudot häät. Tämähän oli kaverin suht tuore poikaystävä. Nykyään tuo on sinut meidän kanssa.

Mulla oli pitkä vaalea pitsinen mekko päällä, nutturakampaus, luonnonkukkia päässä ja paljaat varpaat. Miehellä vaalea pellavainen "puku", semmoinen mandariinikauluksinen paita ja lököpöksyt, ja paljaat varpaat.

Yön tunteina osa sauno, osa oli nuotiolla, jokunen soitti kitaraa ja toiset lauloi. Lämmin mieli vieläkin, että saatiin ne häät joita suunniteltiin. Viiden vuoden välein ollaan pidetty kemut ja tänä kesänäkin, kun tulee 25v täyteen. Samalla kaavalla.

Vierailija
122/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako niitä häitä edes viettää jos nyt niiden suunitteleminenkin on tällaista typerää juupajaapapelleilyä siitä mitä on sallittua ja mitä ei ja kuka on tarpeeksi arvokas että "saa" tulla teidän häihin? Voittehan te vain ilmoittaa facebookissa että mentiin häihin piste niin ei tarvitse katsoa sitä ensimmäistäkään vierasta. Ja jos kirkkoseremoniat ovat mielestäsi niin naurettavat niin miksi ei häät sitten ole yhtä typerät? Ihme touhua, huomaa ettei ole tarpeeksi ongelmia elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako niitä häitä edes viettää jos nyt niiden suunitteleminenkin on tällaista typerää juupajaapapelleilyä siitä mitä on sallittua ja mitä ei ja kuka on tarpeeksi arvokas että "saa" tulla teidän häihin? Voittehan te vain ilmoittaa facebookissa että mentiin häihin piste niin ei tarvitse katsoa sitä ensimmäistäkään vierasta. Ja jos kirkkoseremoniat ovat mielestäsi niin naurettavat niin miksi ei häät sitten ole yhtä typerät? Ihme touhua, huomaa ettei ole tarpeeksi ongelmia elämässä.

"Mentiin häihin." :D

Tämä oli ketjun typerin kommentti, onnittelut! Mitä yhteistä on kirkkoseremonialla ja häähuhlalla? Ei mitään, toisen pitäminen turhana ei tarkoita että toinen olisi.

Täällä ahdistuneet kotiäidit ja epöonnistuneita häitä vuoden suunnitelleet ressukat ovat aivan tolaltaan, kun joku on ymmärtänyt hääjuhlan perimmäisen tarkoituksen.

Ap, teidän häät kuulostaa mahtavalta. Just tollasia juhlia mä odottaisin jo etukäteen. Onnea siis!

Vierailija
124/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli 24 vuotta sitten tuon kuuloiset häät.

Hääbileet pidettiin miehen lapsuuden kodin pihalla. Appivanhemmilla ihanan iso omakotitalo pihoineen. Iso alue katettu värikkäin kankain, vähän aurinkosuojaa. Pitkät pirttipöydät ja paperilamppuja pitkin poikin.

Lähipiirissä on muutamia DJtä, joten musapuoli oli luonteva ja oma suku on keittiöväkeä, että ruokapuoli tuli tehtyä lähes kaikki itse. Yksi ihminen oli palkattu, että ruokaa on tarpeeksi esillä ja oikean lämpöistä, siivous ja tiskit. Hänet vapautettiin kello 20.00 jäi juhliin myös, kutsui puolisonsakin.

aloiteltiin vihkimisellä kello 16.00. Tuli maistraatista se "tuomiokapituli" vihkimään ja pari lauluesitystä. Kuvat tuli otettua siinä sivussa, pitkin päivää siellä täällä. Kuvaajia myös löytyy lähipiiristä.

Vieraana oli kummankin vanhemmat ja sisaret, mieheltä enoa ja tätiä. Loput olikin rakkaimmat kaverit. Lapsia oli seitsemän teiniä, eli mun sisaret ja niiden kavereita. < annettiin lupa tutuimpiin, vältettiin riski, että sisaret kaipaa kavereidensa luo ajoissa.. viihtyivät aamuun. Selvinpäin! Muksuille ei alkoholia tarjottu, eikä ne tuntuneet olevan kiinnostuneitakaan asiasta.

Kutsut esitettiin nähdessä. Kaikki oli ihastuksissaan ideasta ja tarjoutuivat, eikä ketään kavereista ja perheestä pyydetty töihin. Vaan hommat hoitui ihanasti omalla painollaan. Tämä palkattu tyyppi oli äidin cateringfirmasta. Ihan itse maksettiin hänen palkkansa, kun kyynikot kuitenkin tykkää tarttua. ;)

Meitä oli vajaa viisikymmentä juhlijaa ja monet kyllä kiitti erilaisesta hääjuhlasta. Yhden suusta kuului, että olipa oudot häät. Tämähän oli kaverin suht tuore poikaystävä. Nykyään tuo on sinut meidän kanssa.

Mulla oli pitkä vaalea pitsinen mekko päällä, nutturakampaus, luonnonkukkia päässä ja paljaat varpaat. Miehellä vaalea pellavainen "puku", semmoinen mandariinikauluksinen paita ja lököpöksyt, ja paljaat varpaat.

Yön tunteina osa sauno, osa oli nuotiolla, jokunen soitti kitaraa ja toiset lauloi. Lämmin mieli vieläkin, että saatiin ne häät joita suunniteltiin. Viiden vuoden välein ollaan pidetty kemut ja tänä kesänäkin, kun tulee 25v täyteen. Samalla kaavalla.

Nää on aina yhtä jänniä: oma suku on keittiöväkenä ja tietty innokkaina vieraina. Ole siinä sitten vähänkään siistimmässä mekossa, kun kannat kastiketta ja asettelet tarjottavia ja siinä sivussa vähän tanssit ja polttelet omakotitalon pihassa nuotiota.

Vierailija
125/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin AP, etköhän oo saanu jo hetkesi parrasvaloissa, joten tän keskustelun vois vaikka lukita. Ja mitali tulee sitten postissa. Taputitaputi, oot niin uniikki lumihiutale tulevia häitäsi myöten.

Tämän viestiketjun myötä on jo tullut selville miksi ei ap:lla taida olla pahemmin kavereita mitä kutsua häihin ja sukukaan ei taida olla pahemmin kiinnostunut häistä. Vaikuttaa niin rasittavan dramaattiselta.

Vierailija
126/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mentiin häihin." :D

Tämä oli ketjun typerin kommentti, onnittelut! Mitä yhteistä on kirkkoseremonialla ja häähuhlalla? Ei mitään, toisen pitäminen turhana ei tarkoita että toinen olisi.

Täällä ahdistuneet kotiäidit ja epöonnistuneita häitä vuoden suunnitelleet ressukat ovat aivan tolaltaan, kun joku on ymmärtänyt hääjuhlan perimmäisen tarkoituksen.

Ap, teidän häät kuulostaa mahtavalta. Just tollasia juhlia mä odottaisin jo etukäteen. Onnea siis!

Noniin ap, menisitkö jo nukkumaan. Olemme kaikki jo ymmärtäneet miten ainutlaatuinen ihminen olet.

Vierailija
127/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli häät jossain seurantalolla, catering kasvis- ja erikoisruokavalioineen, livebändi, vähän puheita jne.

Miten tämä poikkeaa lähes kaikista muista häistä?

Olen ollut itse vain häissä joissa on ollut mukana myös lapsia ja hirveä määrä enoja ja tätejä ja serkkuja vain siksi koska on pakko kutsua, puheita enemmän kuin kukaan jaksaa kuunnella, pönötystä pönötyksen perään, kirkkovihkiminen jne. Oikeastaan ihmetyttää itseänikin kun luulisi rennomman meiningin olevan enemmänkin se oman sukupolveni normi... Kaverit jotka menneet naimisiin ovat valittaneet että äiti on puuttunut kuvioihin liikaa. Itse en antaisi.

Ap

Oma kokemus on se, että mitä enemmän häät muistuttaa grillijuhlia, sitä varmemmin tiedossa on ero. Kaveripiiri ei yleensä tule apuun, kun vauvalla on koliikki ja ne häistäkin syrjään jätetyt sukulaiset tuumaavat, että tietty ehtisin hoitamaan, mutta ei kai sitä serkn apu kelpaa.

Eipä tulisi kyllä muutenkaan mieleen pyytää serkulta vauvanhoitoapua kun viimeksi ollaan tavattu itse lähempänä vauvaikää... Eikä toisaalta ole niitä lapsia suunnitteillakaan, sinä puhut nyt lapsiperheistä etkä aviopareista.

Ap

No josei lastenhoitoapua, niin huvilaa vuokralle Italiasta, olohuoneen seinän maalaamista tai muuttoa avittamaan, sillä kun on se kuorma-auto. Ihmeesti lapsettomatkin avioparit suunnittelevat elämäänsä muiden varaan.

Toisaalta jos sinusta avioliitto on verrattavissa lauantaiseen saunomiseen mökillä, niin miksi ihmeessä ei todella tekisi siitä juhlasta perinteistä mökki-iltaa. Vähän tylsää, vähän tavanomaista, vähän ankeaa. Pääseehän ne vieraat sieltä pois.

Vierailija
128/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä nykyiset hääsuunnitelmat on kaikki samanlaisia? Seuraavaksi varmaan palataan 70-luvun kotivihkimisiin kahvitteluineen.

Vierailija
129/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä kutu vieraita eläkkä piä polttareita vai mitä penkkareita ne pelleilyt ja törkeilyt onkaan.

Vierailija
130/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin AP, etköhän oo saanu jo hetkesi parrasvaloissa, joten tän keskustelun vois vaikka lukita. Ja mitali tulee sitten postissa. Taputitaputi, oot niin uniikki lumihiutale tulevia häitäsi myöten.

Tämän viestiketjun myötä on jo tullut selville miksi ei ap:lla taida olla pahemmin kavereita mitä kutsua häihin ja sukukaan ei taida olla pahemmin kiinnostunut häistä. Vaikuttaa niin rasittavan dramaattiselta.

Eihän ap:lle ollut kovin pienet häät tulossa edes?

Vierailija
131/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla oli rennot häät vuokratulla huvilalla. Hyvät ruuat päärakennuksessa, tanssia ja toisessa kerroksessa karaokea, kesällä pystyi pihallakin oleman ja oli rantasauna/mökki erikseen. Kutsuttuna enimmäkseen kavereita. Oli tosi kiva ilta, oltaisiin saatu olla vaikka seuraavaan päivään (pihapiirissä oli niitä lisärakennuksia).

Vierailija
132/167 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei tarvita aikuisten juhliin. Eikä kaikkia sukulaisia, mieluummin niin vähän kuin mahdollista. Musiikki vieraiden ja sulhasen toimesta. Teille tulee hyvät juhlat.

Milloin häät on olleet aikuisten juhla vain ? Ite oon ollut lapsena monissa häissä ja musta niissä oli niin ihanaa tanssia prinsessamekossa serkkujen yms lasten kanssa. Omille lapsille tahtoisin samoja kokemuksia, mutta aika yleistä nykyään lapsettomat häät. Mutta, toki jokainen tekee mitem haluaa ja onneksi

Myös vieraat saa itse päättää, menevätkö sellaisiin häihin itse, jos omia lapsikaan ei oo sinne kutsuttu :)

Se johtuu siitä, ettäennen lapset oli kasvatettu käyttäytymään juhlissa. Nyte ne suurin surminkaan halua joidenkin ystävien lapsia juhliini, koska olen nähnyt miten vanhemmat voi lastensa kanssa olla juhlissa niin välinpitämättömiä. Muistan minäkin lapsuuden hääjuhlat ja usein niihin sylsistyi, kun piti istua nätisti. Kouluikäisinä ei enää niihin haluttu ja vanhemmat juoksi niissä kaksisteen. Isommat lapset olisi tervetulleita, mutta olisi epäreilua pienten lasten vanhemmille. 

Vierailija
133/167 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon että puhut rennoista häistä niin aika paljon ei ei eitä on listallasi.

Vierailija
134/167 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kohkaamista siitä, että meille tulee niiiin erilaiset häät.

Vierailija
135/167 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein parasta olis mennä naimisiin maistraatissa ja sen jälkeen pitää vain oikeasti lähimpien kanssa esim. kotona pienet juhlat. Turhaa kutsua todella vieraita sukulaisia sinne pyörimään.

Vierailija
136/167 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan paljon negatiivisia kommentteja täällä. Miksei ap saisi pitää juuri sellaisia juhlia kun haluaa? Järjestään on ketjussa myös kehuttu rentoja hääjuhlia. Mikä siis mättää?

On tämä kyllä outo palsta. Asiallista keskustelua ei meinaa saada aikaan mitenkään. Lähes kaikki ketjut päättyvät siihen, että kysyjä tai hänen mielipiteensä lytätään täysin. Aika karseaa, jos joillakin kommentointi on tuolla tasolla myös ihan live-tilanteissa.

Pahoittelen purkaustani, ja toivotan ap:lle oikein ihania hääjuhlia! Menisin itse enemmän kuin mielelläni vieraaksi juuri tuollaisiin juhliin.

Vierailija
137/167 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia häitä suunnittelen itsekin, joten seuraan tätä ketjua, jos tulee hyviä vinkkejä vastaan :-)

Paikkaa ei olla vielä varattu. Mietitään olisko jossain ravintolassa, josta voidaan varata erillinen huone. Tai sitten joku muu paikka, minne voi ruoan ja juomat tilata.

Kuinka monta vierasta ajattelitte kutsua?

Meillä oli 20 henkeä, häät kesäperjantaina. Maistraatin viimeinen aika, siitä samppanjamaljat kartanolla,  ravintolassa kabinetti, neljän ruokalajin illallinen kaikkinen krumeluureineen ja jatkot toisessa ravintolassa. Perheet pitivät puheita, avattiin lahjat, leikattiin hääkakkua ja sitten vain seurusteltiin ja juteltiin ja hengailtiin. Ravintola on kyllä hyvä veto, ei tarvitse itse tehdä yhtään mitään etukäteen.

Oli aivan ihanaa.

Vierailija
138/167 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun teet Ap teidänlaiset häät. Se on tärkeintä. Se on teidän päivä. Meidät vihittiin maistraatissa ja mukana olivat ainoastaan perheenjäsenemme, lapset. Se asian ydin ja pointti tuli täytettyä. Mitä sitä pakkojuhlimaan, kun juhlia voi jos haluaa. Oli myös ihanaa, kun pystyimme keskittymään vihkivalaan, eikä tarvinnut seurustella tai pakottautua mihinkään turhaan.

Vierailija
139/167 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluaa nykyään "rennot" häät.  Mutta vähän vaikea tietää, mikä kenellekin on rentoa, ja yleensä morsiamet stressaa kuitenkin.

Silloin on ainakin rentoa meininkiä, jos heilutaan humalassa ja kenties vähän tapellaan.   Kännissähän ihmiset yleensä rentoutuu.

Ap:n kaavailemat hääbileet on ihan ok muuten, mutta jotain ohjelmaa kuitenkin olisi hyvä olla.  Jotain, mikä edes vähän kokoaisi tilaisuutta, ettei se hajoa liikaa erillisiin tekijöihin eli ihmiset pysyttele omissa klikeissään, vanhemmat erikseen ja nuoremmat ja kaverit erikseen.  Muutenkin, saisihan ne juhlat kuitenkin erottua nimenomaan hääjuhliksi.  Pelkän ruuan ja musiikin kanssa ei välttämättä tule oikeata tunnelmaa.  Minä taitaisin jo pitkästyä jossain vaiheessa.  Ei kai tarkoitus ole koko ajan vain syödä, joten sitten olisi vaan sitä musiikkia ja tanssimista, josta kuitenkaan kaikki ei välitä.  Sitten vain istuttaisiin jossain ja katseltaisiin muitten tanssimista.

Olin kerran hääjuhlissa, joita ei olisi häiksi tunnistanut, jos ei olisi tiennyt.  Kerrostalon alakerran kerhohuoneessa istuttiin sivupenkeillä ja ihmeteltiin, mitä tässä pitäisi tehdä.  Mitään musiikkia ei ollut,  kahvia tuotiin sitten jossain vaiheessa ja sitten tuli joku musiikkilaitteiden kanssa ja hääpari tanssi häävalssin.  Jotkut vieraat tanssivat myös muutaman kappaleen ja sitten vain jatkettiin olemista.  Hääpari keskusteli omien sukulaistensa kanssa.  Olimme morsiamen koulukavereita ja kutsuttu ilman seuralaista, joten ei ollut edes ketään, kuka meitä olisi tanssittanut.  Lähdimme pois jo aika aikaisin.  Hääpari oli kuulemma lähtenyt jonnekin jatkoille sitten myöhemmin.  Ne ainakin oli rennot häät,  kun ei niissä tapahtunut mitään.

Vierailija
140/167 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan paljon negatiivisia kommentteja täällä. Miksei ap saisi pitää juuri sellaisia juhlia kun haluaa? Järjestään on ketjussa myös kehuttu rentoja hääjuhlia. Mikä siis mättää?

On tämä kyllä outo palsta. Asiallista keskustelua ei meinaa saada aikaan mitenkään. Lähes kaikki ketjut päättyvät siihen, että kysyjä tai hänen mielipiteensä lytätään täysin. Aika karseaa, jos joillakin kommentointi on tuolla tasolla myös ihan live-tilanteissa.

Pahoittelen purkaustani, ja toivotan ap:lle oikein ihania hääjuhlia! Menisin itse enemmän kuin mielelläni vieraaksi juuri tuollaisiin juhliin.

Ap itse kysyi että miltä kuulostaa. Lukijat vastasivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän