Rennot häät tulossa. En aio lähettää kutsukortteja, en kutsu lapsia enkä turhia sukulaisia, ei puheita, ei leikkejä, mitä vielä pitäisi ottaa huomioon?
Kutsutaan vieraat henkilökohtaisesti whatsapissa, Facebookissa, kasvotusten tai miten nyt keneenkin yhteyttä pidetään. Lapset eivät ole tervetulleita enkä sukulaisistakaan halua paikalle kuin ne, joihin pidetään yhteyttä, eli lähinnä vanhemmat ja sisarukset.
Ei puheita, ei leikkejä, ei pönötystä. Eikä missään nimessä mitään naurettavia kirkkoseremonioita, emme kuulu kirkkoon emmekä ole uskovaisia. Ei virallista valokuvausta tai videokuvaajaa. En halua häistäni mitään hölmöä teatteria.
Pukukoodia ei myöskään tule. Ihmiset saavat ihan vapaasti päättää mitä päälleen pukevat, minua ei kiinnosta sitä yrittää dominoida. Itse haluan valkoisen mekon, tosin en mitään järkyttävän kallista morsiuspululiikkeen kertakäyttömekkoa. Sulhanen haluaa puvun takin ja farkut, päättää hänkin pukeutumisestaan aivan itse.
Hyvä ruokatarjoilu, musiikkia, alkoholia, yhdessäoloa. Vihkiminen joko maistraatissa tai paikan päällä.
Miltä kuulostaa?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää luetteloida noin hirveän pitkästi mitä EI tule?
Ap on niitä, joilla lasi on puoliksi tyhjä. Paitsi häissä hän juo paljon, kuten vieraatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli häät jossain seurantalolla, catering kasvis- ja erikoisruokavalioineen, livebändi, vähän puheita jne.
Miten tämä poikkeaa lähes kaikista muista häistä?
Olen ollut itse vain häissä joissa on ollut mukana myös lapsia ja hirveä määrä enoja ja tätejä ja serkkuja vain siksi koska on pakko kutsua, puheita enemmän kuin kukaan jaksaa kuunnella, pönötystä pönötyksen perään, kirkkovihkiminen jne. Oikeastaan ihmetyttää itseänikin kun luulisi rennomman meiningin olevan enemmänkin se oman sukupolveni normi... Kaverit jotka menneet naimisiin ovat valittaneet että äiti on puuttunut kuvioihin liikaa. Itse en antaisi.
Ap
Okei. Eli kun ketjussa haukut jonkun häitä, on ne olleet kaverisi häät.
No olen kyllä muidenkin häissä ollut.
Ap
Tuleeko ne huonojen häiden järjestäneet kaverit sinun häihin?
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnitti munkin huomion. Jotenkin kauhean negatiivisesti ja kielteisesti lähdetty hääjuhlaa rakentamaan, vaikka kysessä on iloinen ja onnellinen tapahtuma.
Siis normaalit kesäjuhlat. Niitä ei siis häiksi tunnista jos mitään häihin liittyvää ei ole.
Mutta toki jokainen tyylillään ja rento meininki paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnitti munkin huomion. Jotenkin kauhean negatiivisesti ja kielteisesti lähdetty hääjuhlaa rakentamaan, vaikka kysessä on iloinen ja onnellinen tapahtuma.
eipä tule kutsua noihin häihin ja jos tulisikin, niin taitaisi jäädä menemättä
Vierailija kirjoitti:
Siis normaalit kesäjuhlat. Niitä ei siis häiksi tunnista jos mitään häihin liittyvää ei ole.
Mutta toki jokainen tyylillään ja rento meininki paras.
Olisikohan se vihkiminen aika tunnistettava asia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä myöskään lahja-listaa kannata laittaa tämmöisiim rentoihin bileisiin:) Ja tarviiko ees morsiusmekkoa, ehkä joku bleiseri+housut/Hame morsiamelle. Eikä varmaan myöskään tarvo pitopalvelua, kun pienet bileet kyseessä, voihan sitä esim anoppi ja morsiamen äiti keittiössä häätää, niin säästää budjetissa.
No mitään lahjalistaa ei kyllä todellakaan tulekaan, eikä ilmoitella tilinumeroita jos ei kysytä :D ei kavereitten tarvitse meille mitään maksaa. Luulen että vanhemmilta saadaan rahaa.
Mekon haluan ja careringin, turha kuvitella että kukaan kovin rennosti värkkäisi 50 ihmiselle ruokia.
Ap
Laitatte kutsuun että ehdottomasti ei lahjoja, rennolla otteella kun menette niin vieraatkin pääsee pienellä vaivalla eikä teidänkään tarvi mitään lahjapöytiä tms miettiä. Turha pönötys siinäkin pois
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pienissä häissä, jossa kaikki tunsivat toisensa ja olivat yhdessä. Se toimi hyvin. Olen ollut pienehköissä häissä ehkä 20-25 vierasta, jossa ei tunnettu. Piti olla rennot, mutta hemmetti kun oli rasittavat. Siellä oli sulhasen suku ja morsiamen suku , sulhasen kaverit ja morsiamen kaverit omina klikkeinään. Kaikilla oli ulkopuolisuuden tunne. En tiedä miten sen yhteishengen saisi sinne.
No tämä. Jos ei ole mitään ohjelmaa eikä rakennetta juhlissa, osa porukasta jää väistämättä erilleen ja ulkopuoliseksi. Ydinporukka juhlii omiaan ja muut odottavat, koska voi lähteä kotiin. Kun ei ole häävalsseja, hääkakun leikkuuta, ohjelmaa, juontajaa eikä mitään. Eli vain hengataan ja sitten lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ne huonojen häiden järjestäneet kaverit sinun häihin?
Tulee. Valittivat itsekin aikanaan stressiä ja äidin/anopin puuttumista sekä sitä että kaikki sukulaiset piti kutsua. Yksi joutui puolisonsa painostuksesta taipumaan kirkkovihkimiseenkin vaikkei olisi halunnut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne häät kokonaan pitämättä. Ei niihin kukaan halua osallistua. T: vieraasi
Ystäväni haluavat, samoin miehen ystävät. Ja sukulaisia ei juuri kutsutakaan, koska tuskin haluaisivat juhliin yhtään enempää kuin mekään heitä sinne.
Ootte v- mäistä porukkaa puolin ja toisin sitten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli häät jossain seurantalolla, catering kasvis- ja erikoisruokavalioineen, livebändi, vähän puheita jne.
Olen ollut itse vain häissä joissa on ollut mukana myös lapsia ja hirveä määrä enoja ja tätejä ja serkkuja vain siksi koska on pakko kutsua, puheita enemmän kuin kukaan jaksaa kuunnella, pönötystä pönötyksen perään, kirkkovihkiminen jne. Oikeastaan ihmetyttää itseänikin kun luulisi rennomman meiningin olevan enemmänkin se oman sukupolveni normi... Kaverit jotka menneet naimisiin ovat valittaneet että äiti on puuttunut kuvioihin liikaa. Itse en antaisi.
Ap
Eli sinulla ei ole häitä tulossa, kun "itse en antaisi".
Eli ihan niin kuin mitkä tahansa illanistujaiset? Ei kuulosta kovin juhlallisilta, mutta sitä ilmeisesti tavoittelettekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oma kokemus on se, että mitä enemmän häät muistuttaa grillijuhlia, sitä varmemmin tiedossa on ero. Kaveripiiri ei yleensä tule apuun, kun vauvalla on koliikki ja ne häistäkin syrjään jätetyt sukulaiset tuumaavat, että tietty ehtisin hoitamaan, mutta ei kai sitä serkn apu kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli sinulla ei ole häitä tulossa, kun "itse en antaisi".
Täh? Aikamoiset tulkinnat siellä... En antaisi puuttua jos yrittäisi. Mutta äitini ei ole edes yrittänyt eli tuollaista tilannetta ei minulla edes ole.
Ap
Minuata juhla on juhla ja arki on arki. Jos oma avioliitto on verrattavissa makkaranpaistoon, niin siitä vaan. Itse halusin pönötykset, puheet, juhlat, koska olin ottamassa elämäni isointa askelta, antanut ison lupauksen. Ei se ollut mikään saunaillan arvoinen juttu, vaan ilotulituksen ja kaikenlaisen kauniin. Tädit ja sedät olivat tunteneet minut lähes 30 vuotta, miksi he olisivat olleet vieraina sen vähempiarvoisia kuin pari vuotta tuntemani osakuntakaverit?
Lapsia ei tarvita aikuisten juhliin. Eikä kaikkia sukulaisia, mieluummin niin vähän kuin mahdollista. Musiikki vieraiden ja sulhasen toimesta. Teille tulee hyvät juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia häitä suunnittelen itsekin, joten seuraan tätä ketjua, jos tulee hyviä vinkkejä vastaan :-)
Paikkaa ei olla vielä varattu. Mietitään olisko jossain ravintolassa, josta voidaan varata erillinen huone. Tai sitten joku muu paikka, minne voi ruoan ja juomat tilata.
Kuinka monta vierasta ajattelitte kutsua?
Kutsuttavia n. 50 eli siihen varaudutaan vaikka kaikki tuskin pääsevät. Kaverit puolisoineen, sisarukset puolisoineen, vanhemmat. Etsiskelemme paikkaa jossa saisi olla omat juomat ja oma catering ja juhlia saisi vaikka yön yli.
Ap
Mukavaahan se olisi, jos omissa häissä oltaisiin pitkään. Vieraat vaan on niin itsekkäitä, että eivät viitsi siellä olla, jos ei ole koko ajan jotain ohjelmaa.
Tosin jos alkoholia saa rajattomasti, niin sen voimalla jotkut sitten varmaan ovat aamuun asti, vaikka muuten eivät olisi. Kadehdin joitain ulkomaita, joissa häitä juhlitaan monta päivää eikä silti viina ole oleellisessa roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan niin kuin mitkä tahansa illanistujaiset? Ei kuulosta kovin juhlallisilta, mutta sitä ilmeisesti tavoittelettekin?
Aikalailla, isommalla porukalla vaan ja aiheena naimisiinmenon juhliminen, eli siis hääjuhla. Vai leikit ja puheetko ne tekevät häistä häät?
Ap
Tarkoitin että itsestämme otetaan (veljeni ottaa) pari jotain kuvaa jossa ollaan kahdestaan. Muutoin kuvatkoon kuka mitäkin, aika aktiivisia instagramin käyttäjiä on myös.
Ap