Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin ottaa jonku köyhän mentoroitavaksi.

Vierailija
20.01.2019 |

Uskon meinaan, että kuka vaan voi nousta suosta, jos vaan tekee niinkuin käsken.
Mistä löytyisi sopiva köyhä?

nim. köyhyydestä keskiluokkaan ja matka jatkuu

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen. Mitä pitää tehdä?

Vierailija
2/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tulen. Mulla on kyllä keskitasoa paremmat tulot, mutta paljon opintolainaa, eikä mitään omaisuutta. Pitäisi tienata enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttakun he eivät tee niinkuin käsket. Sama lihavien kanssa, aina on joku tekosyy miksi OLI PAKKO syödä tai ostaa sitä sun tätä.

Vierailija
4/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensinnä pidä kirjaa kuukauden menoista. Jos et pysty, niin voin tehdä sen puolestasi, mutta sitten tarvitsen pääsyn tilillesi. (suosittelen pitämään kirjaa itse)

Asiat joihin ensimmäisenä kiinnitän huomiota on: asumisen hinta, sitten ostotavat. Kannattaa totuttautua siihen, että tulevaisuudessa ei aina saa kaikkea mitä haluaa, ainakaan heti. 

Vierailija
5/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tulen. Mulla on kyllä keskitasoa paremmat tulot, mutta paljon opintolainaa, eikä mitään omaisuutta. Pitäisi tienata enemmän.

Ensimmäinen virhe: Pitäis tienata enemmän. Oikea vastaus: menot kuriin ensin.

Vierailija
6/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mutta lapsen harrastus pitää pysyä. Ja jonkinlainen mahdollisuus teinillä käydä kavereiden kanssa humputtelemassa. Lähinnä kai syömässä tai jossain messuilla tms. Ei usein, mutta joskus.

Vierailija
7/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanko verkkopankkitunnukseni heti aplle tulemaan? ”Tarkastelua varten”.

Vierailija
8/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin ottaa yhden näistä jotka väittää ettei lihoaminen ole 100% syömisestä ja liikkumisesta kiinni. 

Vierailija
9/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon meinaan, että kuka vaan voi nousta suosta, jos vaan tekee niinkuin käsken.

En usko, että kukaan ihminen haluaa leikkikaluksesi.

Vierailija
10/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pienet tulot mutta velaton lämmin koti ja ruokaa jääkaapissa.

Mihin tarvitsen mentorointiasi?

Vierailija
11/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensinnä pidä kirjaa kuukauden menoista. Jos et pysty, niin voin tehdä sen puolestasi, mutta sitten tarvitsen pääsyn tilillesi. (suosittelen pitämään kirjaa itse)

Asiat joihin ensimmäisenä kiinnitän huomiota on: asumisen hinta, sitten ostotavat. Kannattaa totuttautua siihen, että tulevaisuudessa ei aina saa kaikkea mitä haluaa, ainakaan heti. 

Miksi täytyy pitää kirjaa menoista? Tiedän noin suunilleen, että 200 euroa menee kuukaudessa bensaan ( ei pääse ilman autoa töihin), keskimäärin 75€ ruokaan ja taloustarpeisiin, 130€ lapsen ja omiin harrastuksiin, hygieniaan ja lääkkeisiin 50-60€

, autopaikkaan, sähköön, puhelimiin yms 100€,

vaatteisiin keskimäärin 30€.

Matkatilille 30€, turhuuksiin, huveihin, viikkorahaan ja huveihin 30€

Asumiseen 400€.

Vierailija
12/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin jatkaa toimeentulotuella kituuttamista?

Vierailija
13/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin ottaa yhden näistä jotka väittää ettei lihoaminen ole 100% syömisestä ja liikkumisesta kiinni. 

Sama :D toki meidän pitäisi viettää 24/7 yhdessä ettei pääse vetämään niitä suklaapatukoita jotka unohtaa syöneensä ja ”mitään ei ole syönyt tänäänkään!!!!”

Vierailija
14/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro mitä pitää tehdä? Olen köyhän perheen äiti, miehellä rahat menee kk lyhennyksiin ja netrlix,viaplay,ruutu,amazon ym palveluihin ja itse tuppaan ostamaan kosmetiikkaa tai halpavaatteita.

Vierailija
15/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki minulle sopiva ruokavalio ja liikuntaohjelma

Ruoka kala-kasvisruokaa melko vähin allergioin (chili jne.), pitää olla halpaa, mutta hyvää.

Liikuntarajoitteet: Polvi ja selkä p.as.kana, synnynnäisesti heikko luusto, nivelrikkoa ja kulumaa varpaista kalloon. Eli ei lankutuksia, ei hyppyjä, ei mitään mikä oikeasti kuluttaa kaloreita. Pyöräily max 5 km ilman mäkiä.

Suurkiitos avustasi!

Vierailija
16/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta mulla sen verran kokemusta jo tästä etten jaksa tuota enää ikinä. Hankala homma kun toinen valehtelee minkä jaksaa. Näillä yleensä ongelma ettei olla valmiita luopumaan siitä roskan syömisestä. Se ei muutu vaikka siinä olisi kuka sanomassa mitä. Valehtelevat jopa itselleen. Seuraavaksi tulee tekosyyt. Flunssa joka toinen viikko ja silloin ei jaksa tehdä itse ruokia, kurkku kipeä eikä mene kuin jäätelö alas ym.

Vierailija
17/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan heti 15€ mentoroinnista.

Vierailija
18/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tehty. Pieni kaksio Helsingissä 630 vesimaksuineen aikuinen ja teini. Miten pystyn pienentämään tuota? Kulku bussilla. Ruoka budjetoitu. Mitähän siitä poistaisi? Listalla on tosi harvoin ja siihen on joku syy jogurttia tms. Lähinnä lihas, kalaa, kasviksia, juureksia. Leivän ostan kaupasta, mutta sitä menee vähän ja käytämme ruisleipää. Leikkeleitä vähän. Puuroa paljon. Lähinnä riisi tai kaura. Joskus herkkuja. Kun irtokarkit on tarjouksessa 4.90€/kg. Ruuan hävikki vähäistä. Lihan laatu ehkä liian hyvä. Mutta saan yhdestä pihvistä neljä wokannosta. Pystyn käyttämään sen tehokkaammin kuin huonomnan palan. Sama broilerin rintaleike. Luillinen on saman hintainen, kun luut ottaa pois. Reidet on halvimmat, mutta niistä menee hukkaan eniten.

Meillä ei juuri muuta osteta kuin ruokaa. Sähkö- ja vakuutusmaksuihin tarvitsen apua. Niiden pienentäminen on vaikeaa. Sähkölasku on keskimääräistä pienempi kahdelle. Sähköyhtiön mukaan. Tässä on tietysti ongelma, koska haluan ostaa sähkön helsinkiläiseltä yhtiöltä, enkä ulkomaalaiselta. Ihan hirveä ei tuo ero voi olla. Katson, että sen verran vastuullinen pitää olla, vaikka on köyhä. Silti. Vakuutuksissa on vaikea saada sopivia halvalla.

Jos vaatteita tarvitsee, niin niissä hän ratkaisee sopivuus. Teinillä.myös tyyli. On todella vaikea katsoa teinin tyylistä. Onneksi hänen tyyliin sopivia vaatteita on nettikirppiksillä ollut tähän asti.

Itselleni tulee mieleen sähkö ja vakuutukset, joihin tarvitsen apua.

Vierailija
19/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin jatkaa toimeentulotuella kituuttamista?

Jaa, meneekö ap takuuseen siitä, että hänen käskyjään noudattamalla todella nousee taloudellisesti?

Vierailija
20/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki minulle sopiva ruokavalio ja liikuntaohjelma

Ruoka kala-kasvisruokaa melko vähin allergioin (chili jne.), pitää olla halpaa, mutta hyvää.

Liikuntarajoitteet: Polvi ja selkä p.as.kana, synnynnäisesti heikko luusto, nivelrikkoa ja kulumaa varpaista kalloon. Eli ei lankutuksia, ei hyppyjä, ei mitään mikä oikeasti kuluttaa kaloreita. Pyöräily max 5 km ilman mäkiä.

Suurkiitos avustasi!

Vlcd mahdollisimman huokealla toteutettuna ja uinti ja kuntosaliharjoittelu lähimmällä uimahallilla?