Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin ottaa jonku köyhän mentoroitavaksi.

Vierailija
20.01.2019 |

Uskon meinaan, että kuka vaan voi nousta suosta, jos vaan tekee niinkuin käsken.
Mistä löytyisi sopiva köyhä?

nim. köyhyydestä keskiluokkaan ja matka jatkuu

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä keskiluokkaisten ihmisten eikä oikeasti köyhien opastamista. Menoni eivät ole ongelma, koska en enää voi karsia mistään, vaan pienet tulot. En käytännössä osta koskaan muuta kuin ruokaa (pakastevihannesten voimalla mennään) ja bussikorttiin matkoja. Sama talvitakkikin jo käytössä 12 vuotta. Kulutuksesta en voi siis karsia muualta kuin syömisestä. Myönnän, että ostan kalliimpaa basmatiriisiä enkä halvinta pitkäjyväistä. Varmaankin vaurastuisin, jos AP tulisi neuvomaan ostamaan halvempaa.

Vierailija
42/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se verbi on lihota. Lihominen.

Sulavasti ketju kääntyi rahoista läskeihin taattuun av-tyyliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin.

Olen kylläkin tehnyt ikäni töitä rikkaille yritäjille, siis raha-asioiden hoitajana. Eli sijoitusvinkkejä ei ole tarpeen antaa. Liikunta ja ravintopuoli on myös kunnossa.

Ensimmäiseksi joudut perustelemaan mitä "keskiluokalla" olisi minulle tarjottavaa? Ei voisi vähempää kiinnostaa hienompi auto, isompi asunto tai kesämökki.

Vierailija
44/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä keskiluokkaisten ihmisten eikä oikeasti köyhien opastamista. Menoni eivät ole ongelma, koska en enää voi karsia mistään, vaan pienet tulot. En käytännössä osta koskaan muuta kuin ruokaa (pakastevihannesten voimalla mennään) ja bussikorttiin matkoja. Sama talvitakkikin jo käytössä 12 vuotta. Kulutuksesta en voi siis karsia muualta kuin syömisestä. Myönnän, että ostan kalliimpaa basmatiriisiä enkä halvinta pitkäjyväistä. Varmaankin vaurastuisin, jos AP tulisi neuvomaan ostamaan halvempaa.

Vaihda pakastevihannekset tuoreisiin ympäri vuoden edullisiin kotimaisiin juureksiin (peruna, porkkana, lanttu, palsternakka, selleri, punajuuri) ja kaaliin. Säästät taas vähän ja saat paremman makuista ruokaa. Juuri wokkasin perheelle punakaalia ja porkkanaa lisukkeineen.

Vierailija
45/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin ottaa yhden näistä jotka väittää ettei lihoaminen ole 100% syömisestä ja liikkumisesta kiinni. 

Oletko ottanut huomioon että monet erilaisiin sairauksiin määrätyt lääkkeet lihottaa.

Mi-kään lää-ke ei tuo-ta e-ner-gi-aa tyh-jäs-tä.

Ruokahalua moni lääke kasvattaa, mutta se pitää vain tunnistaa ja olla tarkkana, ettei syö liikaa.

Toiset lääkkeet aiheuttaa turvotusta ja keräävät ylimääräistä nestettä kroppaan. Näin se paino sitten nousee kivasti.

Niin, mutta se ei ole lihomista ja neste lähtee päivissä pois.

Vierailija
46/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin ottaa yhden näistä jotka väittää ettei lihoaminen ole 100% syömisestä ja liikkumisesta kiinni. 

Sama, mutta mulla sen verran kokemusta jo tästä etten jaksa tuota enää ikinä. Hankala homma kun toinen valehtelee minkä jaksaa. Näillä yleensä ongelma ettei olla valmiita luopumaan siitä roskan syömisestä. Se ei muutu vaikka siinä olisi kuka sanomassa mitä. Valehtelevat jopa itselleen. Seuraavaksi tulee tekosyyt. Flunssa joka toinen viikko ja silloin ei jaksa tehdä itse ruokia, kurkku kipeä eikä mene kuin jäätelö alas ym.

Tai ehkä sinä vaan et ymmärrä tosiasioita, koska ymmärrät vain sen mitä tapahtuu itsellesi ja miten sinulla menee. Yleistät sitten itsesi tapauksen koskemaan kaikkia ja näinhän asiat eivät ole. Minun suurin roskani ruokavaliossa on lohi, jonka syöntiä pitäisi todellakin rajottaa sen rasvaisuuden ja lihottavuuden takia. Annoskoot voivat yksin olla syynä, ei itse ruoan laatu.

Vierailija
47/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota ihmeessä! Saatat säästää ison summan veronmaksajien rahoja, kun keksit miten esim. kilpirauhanen parannetaan tahdonvoimalla.

Voi etkö tiennyt että kilpirauhasen vajaatoimintaan on lääkitys olemassa..?

Vierailija
48/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nostanut pari köyhää tuttavaa/sukulaista keskiluokkaan. Mutta ei se nyt ihan pelkällä neuvomisella tapahtunut. Molemmille tarjosin myös ihan konkreettisen tien taloudellisen tilanteen parantamiseen, toiselle työpaikan ja toiselle yhdn tietyn tuotteen tuottamisen ja mmymisen (ensin ostin minä ja sitten tuli muitakin ostajia) muodossa.

Ja oikeasti, kyllä siinä jotain tällaista usein vaaditaankin. Pelkät neuvot eivät riitä, kun toinen on oikeasti selviämisen rajalla, eikä mitään, missä voisi säästää, enää ole, eikä toisaalta myöskään mitään keinoa, millä visi ansaita enemmän rahaa (ei saa töitä, ei ole varaa investoida mihinkään, millä perustaisi yrityksen, esim työkaluihin, jne.)

Itsellänikin oli lapsuuden perheeltäni saatua sosiaalista ja kulttuurista pääomaa (ei siis rahaa, mutta luotettavana pidetty sukunimi, jolla sain pankkilainaa - pienellä paikkakunnalla pakinjohtajakin tiesi, miten suvussamme toimitaan).

Numerolle 36 sanoisin, että hänen tilanteensahan on paranemassa automaattisesti kun se opintolaina loppuu. Siihen asti 1000€ säästäminen kuukaudessa saattaa olla liian paljon hyötyyn nähden. Jos säästäisit vain 500€/kk, sulla olisi vuokraan käytettävissä 700€/kk ja saisit sillä jo oman asunnon. Siinä pysyisit sen verran järjissäsi, että et posahtaisi yltiökulutukseen heti kun se opintolaina on maksettu ja ”sit kun” - unelmasi alkaa.

Vierailija
49/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki minulle sopiva ruokavalio ja liikuntaohjelma

Ruoka kala-kasvisruokaa melko vähin allergioin (chili jne.), pitää olla halpaa, mutta hyvää.

Liikuntarajoitteet: Polvi ja selkä p.as.kana, synnynnäisesti heikko luusto, nivelrikkoa ja kulumaa varpaista kalloon. Eli ei lankutuksia, ei hyppyjä, ei mitään mikä oikeasti kuluttaa kaloreita. Pyöräily max 5 km ilman mäkiä.

Suurkiitos avustasi!

Vlcd mahdollisimman huokealla toteutettuna ja uinti ja kuntosaliharjoittelu lähimmällä uimahallilla?

Ohiksena sanon, että olen kuullut 20€ punttisalilla, mutta ne on kaukana. Uimahalli on pyörä matkan päässä, mutta ei se ole halpa. 55€/kk. Punttisalilla pitäisi olla ohjaus alkuun. Halvin, seniori aloituskurssi oli 45€/neljä kertaa. 45€+20€+matkat.

Tämäpä näissä harrastuksissa on ylipäätään vialla, että ne vaativat rahaa. Pääsen aloittamaan kuntosaliharjoittelun, mutta ongelmana on ohjaajan puute (ohjaus maksaa 60 €/kerta). Osaan kyllä perusjutut kun olen aiemmin vuosia salilla käynyt, mutta silloin ei ollut tällainen tilanne. Nyt ei oikein tiedä mitä uskaltaa tehdä ja mitä ei.

Vierailija
50/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on loistavaa ja ilmaista kuntoilua. Matkaa ja nopeutta voi säätää ihan mielen mukaan.

Kuulokkeet korville siivittämään vauhtiin, jos tarvis.

Vierailija
51/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka kala-kasvisruokaa melko vähin allergioin (chili jne.), pitää olla halpaa, mutta hyvää.

Liikuntarajoitteet: Polvi ja selkä p.as.kana, synnynnäisesti heikko luusto, nivelrikkoa ja kulumaa varpaista kalloon. Eli ei lankutuksia, ei hyppyjä, ei mitään mikä oikeasti kuluttaa kaloreita. Pyöräily max 5 km ilman mäkiä.

Suurkiitos avustasi!

Vlcd mahdollisimman huokealla toteutettuna ja uinti ja kuntosaliharjoittelu lähimmällä uimahallilla?

Olisi pitänyt tietää, että ei ole mitään terveellistä tarjolla vaan anorektisia 3 hernettä Vlcd-sontaa.

Vierailija
52/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut huomioon että monet erilaisiin sairauksiin määrätyt lääkkeet lihottaa.

Ruokahalua moni lääke kasvattaa, mutta se pitää vain tunnistaa ja olla tarkkana, ettei syö liikaa.

Minulla on lääkkeessä "boosteri" joka parantaa sen imeytymistä. Sana lääke lihottaa. Siis ei suurenna ruokahalua, vaan pienentää. Syöminen on jopa vaikeaa. Silti se lihottaa. Ei tiedetä miksi, koska sitä ei ole tutkittu. Mutta lääke voi lihottaa.

Vierailija
53/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muttakun he eivät tee niinkuin käsket. Sama lihavien kanssa, aina on joku tekosyy miksi OLI PAKKO syödä tai ostaa sitä sun tätä.

Se on semmoista höpötystä. Ne syyt ovat syvemmällä. Ei niitä poista muuten kuin tiedostamalla pään (ja sydämen) sisäiset syyt ja puuttumalla niihin. Ja sen voi tehdä vain ihminen itse.

Puhukaahan nyt rahasta, se on ketjun aihe.

Vierailija
54/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurkiitos avustasi!

Olisi pitänyt tietää, että ei ole mitään terveellistä tarjolla vaan anorektisia 3 hernettä Vlcd-sontaa.

Onko nuo aterian korvikkeita? No eihän tuossa ole kysymys säästämisen neuvomisesta vaan laihdutus fiksaatiosta. Syökö muu perhe korvikkeita myös?

Vierailija
55/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lääkkeessä "boosteri" joka parantaa sen imeytymistä. Sana lääke lihottaa. Siis ei suurenna ruokahalua, vaan pienentää. Syöminen on jopa vaikeaa. Silti se lihottaa. Ei tiedetä miksi, koska sitä ei ole tutkittu. Mutta lääke voi lihottaa.

Ennen lääkettä olen ollut normaali painossa aina. Nyt olen vähentänyt ruokaa ja mihin silti. Tässä piti säästää eikä laihduttaa.

Vierailija
56/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävely on loistavaa ja ilmaista kuntoilua. Matkaa ja nopeutta voi säätää ihan mielen mukaan.

Kuulokkeet korville siivittämään vauhtiin, jos tarvis.

Kävely on kielletty. Missä ne säöstövinkit on?

Vierailija
57/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tulen. Mulla on kyllä keskitasoa paremmat tulot, mutta paljon opintolainaa, eikä mitään omaisuutta. Pitäisi tienata enemmän.

Ensimmäinen virhe: Pitäis tienata enemmän. Oikea vastaus: menot kuriin ensin.

Hmm... Mun menot on kurissa, mut jännästi se ei silti sitä opintolainaa poistanut. Pitäis silti tienata enemmän, että sais sen maksettua JA vois asua kunnon kämpässä. Oon helvetti 27 ja asun solussa, että saan opintolainan maksettua äkkiä ja pääsen elämään aikuisen ihmisen elämää. Tulot 2700€/kk, vuokra 200€/kk sis. sähkö, vedestä mun osuus noin 5€/kk, ruoka 60€/kk, puhelimeen ja nettiin 10€/kk. Lainaa lyhennän 1200€/kk. Loppu menee bussikorttiin, vessapaperin yms päivittäistavaraan ja se mitä on vielä jäljellä, noin 1000€ pistän kuun lopussa säästötilille. Kunhan pääsen velkahelvetistä mulla on säästötilin turvin varaa elää ihan oikeasti aikuisen ihmisen elämäntapaa johon kuuluu muutakin kuin 1 kattila, 1 paistinpannu, vuodesohva ja pieni sohvapöytä ja 25 tuuman tv.

Säästötilissä on se riski, että jos joutuu työttömäksi ja on odotusaika/karenssi, toimeentulotuen hakemisessa huomioidaan säästösi.

Vierailija
58/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä on kierrätyshylly. Sieltä saa hakea ja saa viedä.

Käyn siellä joka päivä ja kun on 5 Ikean kassillista koossa, vien ne provikkakirppikselle.

Saan rahaa 50-100 e krt ja rahoilla ostan säilyvää ruokaa, esim jauhoja, kuivahiivaa, tomaattimurslaa, tonnikalaa, makaronia ja riisiä. Saa melkoisen kasan Lidlistä.

Teen tätä joka 2 kk, sen verran kestää saada myytövä kasaan. Välillä joku muuttaa ja kierrätyshylly täyttyy nopeasti.

Eihän tämä paljoa ole, mutta ei tarvi koskaan sanoa ei ole mitään syötävää, aina on.

Vierailija
59/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko 4. viesti sinun kirjoittama?

Vierailija
60/81 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa talousneuvojia taviksille, kuten personal trainereita?