Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauan olit sairauslomalla peräpukamaleikkauksen jälkeen?

Vierailija
04.07.2023 |

Ja minkälaista työtä teet? Onnistuneekohan toimistotyö jo viikon kuluttua (voin tehdä etänä myös).

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait siitä mitään sairauslomaa kirjoiteta. Käsittääkseni pukaman juureen laitetaan joku kiristävä juttu ja pukama putoaa omia aikojaan. Tietty voit lääkäriltä kysyä, kun työsi on istumatyötä. Vai onko kyseessä oikeasti leikkaus jonka jälkeen istuminen on jonkin aikaa mahdotonta? Nykyään pihistellään sairauslomissa ja jätetään potilas oman onnensa nojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksesta en tiedä. Mulla hirtettiin ja jatkoin siitä välittömästi töihin.

Vierailija
4/20 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait siitä mitään sairauslomaa kirjoiteta. Käsittääkseni pukaman juureen laitetaan joku kiristävä juttu ja pukama putoaa omia aikojaan. Tietty voit lääkäriltä kysyä, kun työsi on istumatyötä. Vai onko kyseessä oikeasti leikkaus jonka jälkeen istuminen on jonkin aikaa mahdotonta? Nykyään pihistellään sairauslomissa ja jätetään potilas oman onnensa nojaan.

Leikkaus on eri asia.

Vierailija
5/20 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin leikkauksesta puhun, en hirttohoidosta, mistä yleensä ei sairauslomaa saa.

Ap

Vierailija
6/20 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla viikon. Liikkuminen on hyvästä, istuminen ei.

Vierailija
7/20 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Oliko sinulla ongelmia toipumisen kanssa vai menikö kaikki hyvin?

Ap

Vierailija
8/20 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut mainitsemassasi leikkauksessa. Miksi sanot että olisin ollut sen vuoksi pitkään sairauslomalla?

Vierailija
9/20 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin eräänä tiistai iltapäivänä. Ei tullut mieleenkään kysyä sairauslomaa. Menin keskiviikkona eli seuraavana päivänä töihin. Olen toimistotyössä, mutta työpisteellåni voin seisoa. Helpompaa se istuminenkin oli leikkauksen jälkeen kuin ennen leikkausta. Leikkaushaavahan ei ollut mitenkään kannikoissa, vaan siellä vaossa peräsukon suulla. Kaksi tilkiå laitettiin, jotka itse sulavaa mallia eli ei tarvinnut erikseen poistaa. Salmenkylä leikkasi.

Vierailija
10/20 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla leikattiin kuroutunut pukama. Ei laitettu tikkejä ollenkaan. Kolme päivää verta vuoti runsaasti ja noin viikko meni toipuessa.

Tuosta jo 10v eikä ole uusiutuneet.

Vierailija
11/20 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut mainitsemassasi leikkauksessa. Miksi sanot että olisin ollut sen vuoksi pitkään sairauslomalla?

Lobotomiako sulle tehtiin?

Vierailija
12/20 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa, ensimmäiset päivät olin tosi kipeä, mutta sen jälkeen helpotti.Eka päivinä jälkeen en kyennyt istumaan, sen verran kipeä olin.

Vierailija
13/20 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. Lisää kokemuksia kuulisin mielelläni myös.

Ap

Vierailija
14/20 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus on eri asia.

Sekä hirttoa että leikkausta kokeilleena voin vahvistaa että tuo oli understatement of the year.

Vierailija
15/20 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, on siinäkin lääkärillä työ, sorkkia toisten p-aukkoja.

Vierailija
16/20 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, on siinäkin lääkärillä työ, sorkkia toisten p-aukkoja.

Hän saa siitä aika hyvät rahat.

Vierailija
17/20 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska haisee ja balalaikka soi.

Vierailija
18/20 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Oliko sinulla ongelmia toipumisen kanssa vai menikö kaikki hyvin?

Ap

Ei ollut ongelmia, mutta olin kyllä kipeä. Kahdesti leikattu, eivät voineet leikattu yhdellä kertaa kaikkia. Mutta eika leikkauksen jälkeen tilanne parani jo huomattavasti, esim. päivittäiset, veriset ulosteet loppuivat.

Vierailija
19/20 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ollut ongelmia, mutta olin kyllä kipeä. Kahdesti leikattu, eivät voineet leikattu yhdellä kertaa kaikkia. Mutta eika leikkauksen jälkeen tilanne parani jo huomattavasti, esim. päivittäiset, veriset ulosteet loppuivat.

Kiitos!

Itseäni huolestuttaa, jos pidätyskyky meneekin leikkauksen myötä. Mutta se taitaa onneksi olla aika harvinaista.

Ap

Vierailija
20/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Itseäni huolestuttaa, jos pidätyskyky meneekin leikkauksen myötä. Mutta se taitaa onneksi olla aika harvinaista.

Ap

On erilaisia leikkauksia.

Minulla on ollut pari kertaa ulos työntynyt järjettömän kipeä pukama joka oli pilkusormen nivelen kokoinen tummanpunainen patti ihon alle katkenneesta hiussuonesta valunutta paakkuuntunutta verta.

Tämä ihan vaan viilletään auki ja kova patti hyytynyttä verta puristetaan ulos. Sitten se auki viilletty tyhjänä roikkuva pussi jää ihan sellaisenaan roikkumaan suoraan peräaukkoon ja kehotellaan vaan suihkuttamaan aina vessassa käynnin jälkeen.

Uskomatonta kyllä mutta paranee ilman tulehdusta vaikka lääkäri ei antanut edes antibioottikuuria.

On viikon leikkauksen jälkeen juuri niin kipeä kuin voi kuvitella avohaavasta peräaukon vieressä.