Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lopetitte Aku Ankan tilaamisen?

Vierailija
18.01.2019 |

Tätä ovag kyselleet omat lapset minultakin. Itse lopetin vuosi sitten säästääkseni tilaa, luontoa ja rahaa. Pelkästään jo sen ajatteleminen paljonko yhden lehden lehden tuottamiseen käytetään vettä, puuta ja säshköä puistattaa. Vuosi sitten myös aloin minimalistiksi, tuolloin huomasin miten paljon lehdet, kirjat ynnä muut turhat ylimääräiset rojut veivät tilaa. Nyt on paljon helpompaa kun taivasin kaiken pois ja pyrin paremmaksi minimalistiksi noudattamalla Marie Kondon ohjeita, eli laitan pois tavaraa jotka eivät tuota minulle onnea ja iloa. Enää ei siis tarvitse siivota niin usein kun ennen ja katsella joka paikassa lojuvua Aku Ankkoja. Rahan säästäminen taas on tässä enemmänkin sivuhyöty, siinäkin säästää paljon rahaa kun ei enää maksa lehdesta ja digipalveluista noin kahdeksaa euroa kuussa. Senkin rahan voi laittaa tilille ja säästää lasten tulevia lukio-opintoja varten (jos siis lapset menevät lukioon). Miten teillä?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alettu harkita Akkarin tilauksen lopettamista kun lehti ei vain enää ole niin hyvä kuin ennen ja lehtien laittaminen kansioihin on niin hermoja ja sormia repivää touhua (mies tekee sen, en minä). Lapsia meillä ei ole asunut kotona yli 10 vuoteen. Lehtiä on kertynyt kansioihin vuosikymmenien ajalta, joten kyllä ne meille loppuelämäksi riittää.

Vierailija
62/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on alettu harkita Akkarin tilauksen lopettamista kun lehti ei vain enää ole niin hyvä kuin ennen ja lehtien laittaminen kansioihin on niin hermoja ja sormia repivää touhua (mies tekee sen, en minä). Lapsia meillä ei ole asunut kotona yli 10 vuoteen. Lehtiä on kertynyt kansioihin vuosikymmenien ajalta, joten kyllä ne meille loppuelämäksi riittää.

Lisäksi meille tulee aika paljon lehtiä ja niihin menee paljon rahaa: Hesari, Aku, Vene, Mondo, Kodin kuvalehti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin phornon kanssa sitä haluaa aina vain enemmän kovempaa alastomampaa Aku Ankassa näkyi vain alapää joten nyt luen muumeja seuraavaksi siirryn ehkä todelliseen hardcoreen ja perverssien merkkiteokseen Harry Potteriin

Vierailija
64/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tilata mutta mielestäni Aku Ankka on muuttunut kalliiksi lehdeksi. Kaikki lehdet on kalliita onneks on osa lehdistä tallessa.

Vierailija
65/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinat eivät ole olleet vuosiin enää niin hyviä. Tietysti nostalgiakin vaikuttaa, mutta 80- ja 90-luvuilla oli jännittävämpi meno ja parepaa suomea.

Toisaalta Barksin ja Marco Rotan jutut on tullut jo luettua ja suosikit löytyvät kovakantisina.

Vanhoissa Aku Ankoissa oli alkoholi mukana enemmän ja puukot heilui kapakassa kun ankat matkustivat vähän eksoottisiin maihin. Joissa oli vähän rasistisia juttuja mutta ei niistä kukaan pajoittanut mieltä

Nykyään sellaisia tarinoita ei ole

Vierailija
66/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinoiden sisältö ja piirrokset muuttuivat huonoksi. Syypäinä tähän ovat Kari Korhonen ja  van Hornit.

Vierailija
67/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu kuin phornon kanssa sitä haluaa aina vain enemmän kovempaa alastomampaa Aku Ankassa näkyi vain alapää joten nyt luen muumeja seuraavaksi siirryn ehkä todelliseen hardcoreen ja perverssien merkkiteokseen Harry Potteriin

Ja ikää on? Olipa paskaa läppää, vihaan tollaisia pervo, alapää, seksi huumoria

Vierailija
68/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ne hollantilaisilta ostetut tarinat ei oo hyviä. Meillä Aku tulee 58v puolisolleni ja hän alkoi puhua sen lopettamisesta. Kyllä minäkin sen joka viikko luen. Lapsia ei asu kotona.

Vierailija
69/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin ulos sarjakuvista ja aikuistuin.

ÄLÄ KOSKAAN AIKUISTU. Niin sanotaan Aku Ankn mainoslauseessakin.

En itsekkään tilaa Akuja mutta luen niitä joka ruualla

Vierailija
70/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin niistä yli noin 12-vuotiaana. Jos Ankkalinnan hahmot seikkailisivat älyllisimmissä seikkailuissa, kommentoisivat luonnontieteitä ja politiikkaa älyllisesti ja viljelisivät sivistyssanoja, voisin lukeakin. Sinänsä symppaan Disney-hahmoja aina ja lapsena olin Disney-fani.

No mikäs sun ajatusmaailma edes on? Ne ei ole lapsille pelkästään Aikuiset luulee että sarjakuvia ja animaatio ohjelmia kattovat vaan lapset. Voin tunnustaa että vieläkin kattelen niitä "lasten"ohjelmia

Itse olen Disney fani vieläkin niinkuin tubettaja ZoneVD hänkin on jo aikuinen mutta silti tekee noita "lasten"juttuja

M19

Samaa mieltä

Vierailija
71/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Aku Ankkaa aktiivisesti 1970-luvun alusta ehkä noin vuoteen 2010. Tarinat muuttuivat yksinkertaisesti tylsiksi ja liian kilteiksi. Karmea määrä tylsää tekstiä puhekuplissa, kuvat jähmeitä.

72/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli Aku Ankka noin 15 vuotta, mutta viime vuonna lopetin, koska alkoi aivan älyttömästi ärsyttämään ne joka viikkoiset myyntisoitot: "Nyt kun olet Aku Ankan tilaaja, saat todella edullisesti Roope Sedän, vuosikirjan tai mitä ikinä". Pariin kertaan puhelinmyyjille sanoin, että en ole kiinnostunut, minut voi tiputtaa pois soittolistoilta. Ei auttanut, puheluja tuli pahimmillaan 2 krt/vko. Niinpä lopetin koko Aku Ankan tilaamisen. Muutaman kerran tuli sen jälkeen vielä soittoja ja yrittivät saada tilaamaan uudelleen, mutta sitten vihdoin hiljeni.  

Tää on menny muutenkin semmoiseksi, että jatkuvasti jostain soitellaan ja jotain tyrkytetään. Milloin pitäisi sähköyhtiötä vaihtaa, milloin pitäisi ottaa jotain tapaturmavakuutusta ja milloin mitäkin pitäisi ruveta tilaamaan. Lisäravinteita pitäisi popsia sataa eri kapselia päivässä. Pommittavat milloin mistäkin. Muutama päivä sitten soitettiin just kun olin kaupassa ruokaostoksia tekemässä. Sillä kertaa olisi pitänyt ruveta käyttämään jotain ihonhoitovoidetta. Selitti, että pitää ennaltaehkäistä, eli suomeksi että käytä jotain semmoista mitä et tarvitse johonkin vaivaan jota sulla ei ole. Tämmöstä tämä nykyään on.

Jos kaikille noille puhelinmyyjille ja helppoheikeille vastaat, että joo joo, kyllä mä voin ottaa sen kokeiluerän ja plaapplaapplaap, niin kohta ei riitä edes miljoonan euron vuosiansiot elämiseen. Kaikki rahathan meiltä oltais viemässä.

Kaikkein eniten mua tympii ne jotka tulee tuolla kauppojen käytävillä nykii hihasta. Milloin sähköasialla, milloin liittymäasioilla, milloin milläkin. Ei jaksa.

Vierailija
73/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vuonna 2004 kun muutin ulkomaille. Se oli tuskallinen päätös. Nyttemmin olen muuttanut takaisin mutta lehti, mitä olen lukenut odotustiloissa yms., vaikuttaa hyvin vieraalta nykyään. Pelkkää trendien perässä juoksemista, ei mitään vanhaa charmia.

Olisin sitäpaitsi aika yllättynyt jossei Sanoman julkaisuun jotenkin ujuteta blm:ää, rotujen sekoittamista ja mamütüsta. Homoilussa, lesboilussa ja transuilussa kai heilläkin vielä kulkee raja?

Vierailija
74/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postipate kirjoitti:

Lopetimme Aku Ankan tilaamisen, kun viimeisen vuoden ajan 90% lehdistä oli ryppyisiä tai kannet rikki. Kiitos postinjakajille ja/tai -lajittelijoille.

Täsmälleen sama meidänkin kohdalla! Muut lehdet kyllä posti tuo ehjinä.

Vierailija
75/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin niistä yli noin 12-vuotiaana. Jos Ankkalinnan hahmot seikkailisivat älyllisimmissä seikkailuissa, kommentoisivat luonnontieteitä ja politiikkaa älyllisesti ja viljelisivät sivistyssanoja, voisin lukeakin. Sinänsä symppaan Disney-hahmoja aina ja lapsena olin Disney-fani.

Mä luin Aku Ankkaa 19 -vuotiaaksi asti kunnes muutin kotoa pois eikä ollut rahaa tilata itselle.

Lapsille tilattiin Aku jo ennen kuin esikoinen osasi itse lukea. Samalla saa lukea itsekin.

Vierailija
76/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankka, Mikki Hiiri

Hessu Hopo ja Iines

Paljon mitään

ei voi kukaan

Kun kaikki rahat

on Roopella

Nouskaa kapinaan

Roope Ankan rahavaltaa

Vastaan

vastaan

vastaan

Vierailija
77/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinat eivät ole olleet vuosiin enää niin hyviä. Tietysti nostalgiakin vaikuttaa, mutta 80- ja 90-luvuilla oli jännittävämpi meno ja parepaa suomea.

Toisaalta Barksin ja Marco Rotan jutut on tullut jo luettua ja suosikit löytyvät kovakantisina.

Vanhoissa Aku Ankoissa oli alkoholi mukana enemmän ja puukot heilui kapakassa kun ankat matkustivat vähän eksoottisiin maihin. Joissa oli vähän rasistisia juttuja mutta ei niistä kukaan pajoittanut mieltä

Tjaa, en ole itse tullut ajatelleeksi asiaa uhriutuvan persun näkökulmasta. Voihan se kai noinkin olla, jos tykkäsi nauraa isohuulisille ja yksinkertaisille stereotypioille afrikkalaisista yms.

Minusta ensimmäiset merkit laadun laskemisesta alkoivat tuntua, kun "Nettisakki" tuli mukaan kuvioihin, muistaakseni Akun veljetpojat + jotain random tietokoneita käyttäviä joutavia "ATK on jees!" -hahmoja.

Aarrejahti omituisissa maailmankolkissa/ulottuvuuksissa/avaruudessa tai sitten vain Teppo Tulpun kanssa kilpailu, siinä oli homma kohdallaan.

Vierailija
78/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa, en ole itse tullut ajatelleeksi asiaa uhriutuvan persun näkökulmasta. Voihan se kai noinkin olla, jos tykkäsi nauraa isohuulisille ja yksinkertaisille stereotypioille afrikkalaisista yms.

Minusta ensimmäiset merkit laadun laskemisesta alkoivat tuntua, kun "Nettisakki" tuli mukaan kuvioihin, muistaakseni Akun veljetpojat + jotain random tietokoneita käyttäviä joutavia "ATK on jees!" -hahmoja.

Aarrejahti omituisissa maailmankolkissa/ulottuvuuksissa/avaruudessa tai sitten vain Teppo Tulpun kanssa kilpailu, siinä oli homma kohdallaan.

En tarkoittanut sitä enkä ole persu!

No se on hyvä että ne jahtasi aarteita jossain eri maissa mutta aarrejahti jossain avaruudessa ei kiinnosta ihme tulevaisuus nykyisyys hömpötys

Vierailija
79/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tilaamisen että vaarilla säästyisi rahaa eikä lapset edes lue niitä. Ja jos lukevatkin joskus niin niitä on jo pino odottamassa.

Vierailija
80/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taso on hyvää vauhtia laskemassa taskukirjojen tasolle. Don Rosan piirrosjäljen tasolle ei ole helppo päästä vaikka Korhonen kyllä yrittää Tekstit on kyllä kohtalaisen hyvää kieltä, jopa murre. Katsotaan nyt tämä vuosi ja päätetään syksyllä. Olen seurannut vuodesta-55 ja aina silloin tällöin on ollut Akullakin "lamakausia"