Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lopetitte Aku Ankan tilaamisen?

Vierailija
18.01.2019 |

Tätä ovag kyselleet omat lapset minultakin. Itse lopetin vuosi sitten säästääkseni tilaa, luontoa ja rahaa. Pelkästään jo sen ajatteleminen paljonko yhden lehden lehden tuottamiseen käytetään vettä, puuta ja säshköä puistattaa. Vuosi sitten myös aloin minimalistiksi, tuolloin huomasin miten paljon lehdet, kirjat ynnä muut turhat ylimääräiset rojut veivät tilaa. Nyt on paljon helpompaa kun taivasin kaiken pois ja pyrin paremmaksi minimalistiksi noudattamalla Marie Kondon ohjeita, eli laitan pois tavaraa jotka eivät tuota minulle onnea ja iloa. Enää ei siis tarvitse siivota niin usein kun ennen ja katsella joka paikassa lojuvua Aku Ankkoja. Rahan säästäminen taas on tässä enemmänkin sivuhyöty, siinäkin säästää paljon rahaa kun ei enää maksa lehdesta ja digipalveluista noin kahdeksaa euroa kuussa. Senkin rahan voi laittaa tilille ja säästää lasten tulevia lukio-opintoja varten (jos siis lapset menevät lukioon). Miten teillä?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lopetti niiden lukemisen.

Vierailija
2/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai näsäviisas ja kaikkitietävä Mikki Hiiri aikaan sen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin niistä yli noin 12-vuotiaana. Jos Ankkalinnan hahmot seikkailisivat älyllisimmissä seikkailuissa, kommentoisivat luonnontieteitä ja politiikkaa älyllisesti ja viljelisivät sivistyssanoja, voisin lukeakin. Sinänsä symppaan Disney-hahmoja aina ja lapsena olin Disney-fani.

Vierailija
4/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankka on ollut ihan  pazca  lehti vuodesta 1970 lähtien.

Vierailija
5/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin silloin kun Roope muutti säiliönsä rahat euroiksi. Markkojahan ne täällä olivat olleetkin eikä dollareita, mutta eurot oli liikaa mulle.

Lapselle nyt taas lehti tulee.... parempaa suomenkielen vivahteista ammentavaa ja samalla yleissivistävää luettavaa kivassa paketissa saa hakea.

Vierailija
6/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei enää kiinnostanut tilata. Kasvoin itse kaiken laösellisen hömpän ja turhuuden ohitse.

Vierailija
7/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat mestarit eivät tee enää tarinoita, ja uudet ovat syvältä. Tarinat eivät ole enää syvällisiä, sivistäviä tai edes sympaattisia.

Vierailija
8/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ovag kyselleet omat lapset minultakin. Itse lopetin vuosi sitten säästääkseni tilaa, luontoa ja rahaa. Pelkästään jo sen ajatteleminen paljonko yhden lehden lehden tuottamiseen käytetään vettä, puuta ja säshköä puistattaa. Vuosi sitten myös aloin minimalistiksi, tuolloin huomasin miten paljon lehdet, kirjat ynnä muut turhat ylimääräiset rojut veivät tilaa. Nyt on paljon helpompaa kun taivasin kaiken pois ja pyrin paremmaksi minimalistiksi noudattamalla Marie Kondon ohjeita, eli laitan pois tavaraa jotka eivät tuota minulle onnea ja iloa. Enää ei siis tarvitse siivota niin usein kun ennen ja katsella joka paikassa lojuvua Aku Ankkoja. Rahan säästäminen taas on tässä enemmänkin sivuhyöty, siinäkin säästää paljon rahaa kun ei enää maksa lehdesta ja digipalveluista noin kahdeksaa euroa kuussa. Senkin rahan voi laittaa tilille ja säästää lasten tulevia lukio-opintoja varten (jos siis lapset menevät lukioon). Miten teillä?

Ei kai lasten tavaroiden tarvitsekaan vanhemmalle tuoda onnea ja iloa...

Vierailija
9/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei enää kiinnostanut tilata. Kasvoin itse kaiken laösellisen hömpän ja turhuuden ohitse.

Itsellesikö vai lapsellekko tilasit?

Vierailija
10/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on itsekäs.

Vierailija
11/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei saa pelkkää digiversiota erikseen. En enää halua ollenkaan paperisia kirjoja tai lehtiä, pelkkää turhaa jätepaperia tulee. Kirjat luen iPadilla (paitsi kirjastosta lainaan joskus vielä paperisia, mutta omaksi en hanki) samoin kuin lehdet. Tai sitten läppärillä lehtiä myös, esim. Hesaria josta mulla on pelkkä nettiversion tilaus.

Vierailija
12/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lasten tavaroiden tarvitsekaan vanhemmalle tuoda onnea ja iloa...

Näitä Marie Kondon ohjeita. Se ei riitä että tuottavat yhdelle tai kahdelle iloa, mutta eivät koko perheelle.

Vierailija
13/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa tommosesta minimalistiäidistä traumoja.

Vierailija
14/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tilaamisen täytettyäni 40 vuotta ;)

Vierailija
15/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tokaluokkalainen kertoi juuri ylpeänä, että hän oli ainoa luokallaan, joka tiesi mitä lajia honka ja petäjä tarkoittavat.

Kun kysyin sitten mistä olit oppinut, hän vastasi: aku ankasta.

Muutenkin kyllä huomaa lapsen puheesta, että akkari kartuttaa sanavarastoa. Annoin sapiskaa sille kitupiikille... (kun isoveli ei tarjonnut karkeistaan)

Vierailija
16/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei saa pelkkää digiversiota erikseen. En enää halua ollenkaan paperisia kirjoja tai lehtiä, pelkkää turhaa jätepaperia tulee. Kirjat luen iPadilla (paitsi kirjastosta lainaan joskus vielä paperisia, mutta omaksi en hanki) samoin kuin lehdet. Tai sitten läppärillä lehtiä myös, esim. Hesaria josta mulla on pelkkä nettiversion tilaus.

Eikö muka? Itse olen itselleni kun yksin elän tilannut pelkän digin siitä lähtien kun Sanoma lanseerasi Lataamon. En aio lopettaa, koska digissä on paras vanhojen Aku Ankkojen sisältö.

Vierailija
17/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aku Ankka on ollut ihan  pazca  lehti vuodesta 1970 lähtien.

Vuoden 1972 Aku Ankassa oli muistaakseni 5-osainen jatkosarja "Vanhan linnan salaisuus", jota on pidetty kaikkien aikojen parhaana Aku Ankka-sarjana. Luuranko, joka kantaa arkkua, HUI!

...vai oliko se sittenkin miekkaa? En muista, siitä on nyt kuitenkin jo muutama vuosi hujahtanut.

Vierailija
18/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus meille tuli aku ankka lapsen kummin tilaamana lahjana. Pyysin lopettamaan siinä vaiheessa kun huomasin että kellään ei ole kiire lukea sitä, eli ei kiinnosta ketään perheessä.

Vierailija
19/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Rahan säästäminen taas on tässä enemmänkin sivuhyöty, siinäkin säästää paljon rahaa kun ei enää maksa lehdesta ja digipalveluista noin kahdeksaa euroa kuussa. Senkin rahan voi laittaa tilille ja säästää lasten tulevia lukio-opintoja varten (jos siis lapset menevät lukioon). Miten teillä?

... - no lukio-opinnoissa ei muutamalla kahdeksan-euroisella tee kyllä yhtään mitään. Ei sitten mitään.

Kyllä sinne uppoaa tuhansia euroja.

Vierailija
20/85 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankka on tullut yhtäjaksoisesti vuodesta 1980, enkä ole vielä kertaakaan harkinnut tilauksen lopettamista. Kaikki lehdet on siististi kansioituna kolmessa kirjahyllyssä.