Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lopetitte Aku Ankan tilaamisen?

Vierailija
18.01.2019 |

Tätä ovag kyselleet omat lapset minultakin. Itse lopetin vuosi sitten säästääkseni tilaa, luontoa ja rahaa. Pelkästään jo sen ajatteleminen paljonko yhden lehden lehden tuottamiseen käytetään vettä, puuta ja säshköä puistattaa. Vuosi sitten myös aloin minimalistiksi, tuolloin huomasin miten paljon lehdet, kirjat ynnä muut turhat ylimääräiset rojut veivät tilaa. Nyt on paljon helpompaa kun taivasin kaiken pois ja pyrin paremmaksi minimalistiksi noudattamalla Marie Kondon ohjeita, eli laitan pois tavaraa jotka eivät tuota minulle onnea ja iloa. Enää ei siis tarvitse siivota niin usein kun ennen ja katsella joka paikassa lojuvua Aku Ankkoja. Rahan säästäminen taas on tässä enemmänkin sivuhyöty, siinäkin säästää paljon rahaa kun ei enää maksa lehdesta ja digipalveluista noin kahdeksaa euroa kuussa. Senkin rahan voi laittaa tilille ja säästää lasten tulevia lukio-opintoja varten (jos siis lapset menevät lukioon). Miten teillä?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pitää Akkareita tylsinä, joten en viitsi tilata sitä enää. Hän lukee minun vanhoja Akuja menneiltä vuosikymneniltä, niistä tykkää.

Vierailija
82/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vaativat lopetuksen alle kouluikäisinä, koska twätterissäkään ei saa olla housuttomien kuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lopeteta tilaamista. Me vanhemmat tykätään lukea niitä, teinipoika ei ole lukenut moneen vuoteen.

Vierailija
84/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinat eivät ole olleet vuosiin enää niin hyviä. Tietysti nostalgiakin vaikuttaa, mutta 80- ja 90-luvuilla oli jännittävämpi meno ja parepaa suomea.

Toisaalta Barksin ja Marco Rotan jutut on tullut jo luettua ja suosikit löytyvät kovakantisina.

Vanhoissa Aku Ankoissa oli alkoholi mukana enemmän ja puukot heilui kapakassa kun ankat matkustivat vähän eksoottisiin maihin. Joissa oli vähän rasistisia juttuja mutta ei niistä kukaan pajoittanut mieltä

Nykyään sellaisia tarinoita ei ole

Tjaa, en ole itse tullut ajatelleeksi asiaa uhriutuvan persun näkökulmasta. Voihan se kai noinkin olla, jos tykkäsi nauraa isohuulisille ja yksinkertaisille stereotypioille afrikkalaisista yms.

Minusta ensimmäiset merkit laadun laskemisesta alkoivat tuntua, kun "Nettisakki" tuli mukaan kuvioihin, muistaakseni Akun veljetpojat + jotain random tietokoneita käyttäviä joutavia "ATK on jees!" -hahmoja.

Aarrejahti omituisissa maailmankolkissa/ulottuvuuksissa/avaruudessa tai sitten vain Teppo Tulpun kanssa kilpailu, siinä oli homma kohdallaan.

Eksoottiset aarrejahtitarinat ovat itsestään "rasistisia" nykypäivänä. Valkoinen ankka löytöretkillä nääs.

Tulpusta ei kai ole keksitty vielä syytä suuttua. Nämä ovat kyllä parhaita tarinoita ja kestävät aikaa hyvin.

Vierailija
85/85 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat mestarit eivät tee enää tarinoita, ja uudet ovat syvältä. Tarinat eivät ole enää syvällisiä, sivistäviä tai edes sympaattisia.

Tämähän se on. Muistaakseni Aku Ankat huononivat jo 80-luvun alussa paljon. Parhaat sarjat ovat tietysti Barksin tekemiä. Niitä tuli uusintoina paljon 70-luvun lehdissä. Itse keräilin aikoinaan vain 70-luvun lehtiä, nykyään niitä saa ostaa vuosikertoina uusintapainoksina ihan 50-luvulta lähtien kirjoina.

Nykyiset Aku Ankat: sain kaverilta ilmaiseksi kassillisen niitä, koska hän halusi päästä niistä eroon, mutta enpä juuri ole jaksanut lukea, ja heitän ne varmaan paperinkeräykseen lopulta. Nämä 80-luvun Aku Ankat siis olivat jo huonoja, mutta nämä nykyiset Aku Ankat menevät ihan next levelille huonoudessa.

T. Lidl-mies