Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?

Vierailija
15.01.2019 |

On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.

Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.

Kommentit (835)

Vierailija
61/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitttu että voi olla sairaita ihmisiä olemassa.

Vierailija
62/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu oli vasta 15 v kun kotibileissä hyväksikäytti 3-4 miestä häntä. Tämä 90-luvun alussa. Ei tuostakaan joukkor:sta mitään ilmoitusta tehty. Tyttö halusi vain unohtaa eikä siitä saaneet edes kaverit puhua.

Olisi.

Pitänyt.

Ilmoittaa.

Ja olisi ollut kavereiden tehtävä ohjata kaveri poliisille.

Olisi pitänyt ilmoittaa. Mutta kuinka moni teini ymmärtää tehdä niin, kun aiheen ympärillä vallitsee hiljaisuuden kulttuuri, uhreja nimitellään ja syytellään, ja kaverit pelkää pettävänsä toisen luottamuksen jos kertoo jollekin kiellosta huolimatta? 90-luvulla ei ollut edes nettiä kaikilla että olisi voinut etsiä tietoa tai tukea miten tällaisessa tilanteessa tulee toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkituttakaa päänne. Ihan sairasta lapsiraosskaajien puolustelua. Nämä pitäisi ehdottomasti tuomita, mutta täällä vaan taas tämä, "mutta tekeehän suomalaisetkin".

Näytä yksikin puolusteluviesti.

Vierailija
64/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 14-vuotiaana 23-vuotias poikaystävä vuoden. Olin todella rakastunut.

Vasta aikuisena tajusin totuuden. Suuri rakkauteni olikin jotain ihan muuta.

Vierailija
65/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun voisi näyttää 14v uhrin omaisille.

Nimenomaan siinä tarkoituksessa, että osaisivat neuvoa ja varoittaa muksujaan. Kyllä mun nuoruudessa 80-luvulla varoiteltiin vieraista miehistä ja mukaanlähtemisestä, seksistä jne.

En tiedä kasvatetaan jo nykymuksut niin suojatusta, ettei ne osaa toimia kun jotain tällaista tapahtuu. Itseä ainakin aikuiset miehet Kouri, ahdisteli ja ehdotteli heti siitä lähtien kun n. 11 v kasvoi tissit. Pari koulusta tuttua myös kiersi paikallisessa juoppouteen panopuuna viinan ja tupakkaa lakalla. Mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
66/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen vituttaa miehenä lukea tätä ketjua. Näköjään suomalainen mies on suomalaiselle naiselle pelkkä pervo. Whataboutismit leviävät sitä rataa, että Trumpkin olisi ylpeä.

Kyllä tämä maa on menetetty.

(ps. minusta jokainen raiskari ja lapseensekaantuja pitäisi viedä ladon taakse)

Tiedän monta hyvää suomalaista miestä, yksi jopa pelastanut minut kaverinsa r*skausyritykseltä. Tottakai hyviä miehiä on. Mutta on huonojakin, ihan turhaan osa yrittää nostaa itselleen kiiltävää kruunua.

Vierailija
67/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen vituttaa miehenä lukea tätä ketjua. Näköjään suomalainen mies on suomalaiselle naiselle pelkkä pervo. Whataboutismit leviävät sitä rataa, että Trumpkin olisi ylpeä.

Kyllä tämä maa on menetetty.

(ps. minusta jokainen raiskari ja lapseensekaantuja pitäisi viedä ladon taakse)

Tässäkin taas näkyy kuvottava tekopyhyys. Lapseensekantujille pitäisi tämänkin närkästyneen setämiehen mielestä antaa kuolemantuomio, vaikka suurin osa naisista on hiljaa yrittänyt antaa anteeksi ja unohtaa suomalaismiesten sekaantumisia koko ikänsä. Rohkeana arvauksena sanoisin, että jopa raiskatuista suuri osa ei ole kuolemantuomion kannalla, paitsi ensimmäisenä raivoreaktiona ehkä.

Tekopyhää on suomalaismiesten mielensäpahoittaminen suomalaistyttöjen puolesta, vaikka todellakin miehillä olisi ollut tilaisuus ihan itse lopettaa se tyttöjen kiusaaminen. On törkeää omia toisten tuska omien poliittisten tavoitteiden ajamiseen.

Vierailija
68/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkituttakaa päänne. Ihan sairasta lapsiraosskaajien puolustelua. Nämä pitäisi ehdottomasti tuomita, mutta täällä vaan taas tämä, "mutta tekeehän suomalaisetkin".

Raiskau#ksista 75% tekee Suomen kansalainen. Lasten hyväksikäytöstä 84%. Näin, vaikka öyhöttäkät mitä huutaisi.

Vierailija
69/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin alakouluikäinen, kun juhlissa aikuinen, humalainen mies tarrasi kiinni ja alkoi kouria alapäätäni noin 1970. Vuotta-paria myöhemmin uimarannalla aikuiset miehet lipoivat kieltään ja tekivät irstaita eleitä. 17-vuotiaana paikallinen nuorukainen tarjosi talvipakkasella kyydin kotiin, ajoi soramontulle ja sanoi, että ellen anna niin hän jättää kävelemään. Oli paukkupakkanen ja useamman kilometrin matka jäljellä kotiin, ei liikennettä.

Yhdestäkään noista tapauksista en kehdannut kertoa vanhemmilleni, koska luulin, että ovat minun syytäni.

Ei todellakaan ole uusi ilmiö. Nyt on oikeasti aika saada tytöille ja naisille rauha!

No ei tule tapahtumaan, kun käytänössä näillä puheenvuoroilla puolustatte kulttuuria, joissa tämä rikos on 17x yleisempää.

Näytä puolustuspuheenvuoro-kommentti.

Vierailija
70/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän sellainen tunne, että ulkomaalaisen ahdistelemaksi joutunut on uhrina jotenkin korkeampitasoinen ja erityisempi kuin ihan tavallisen suomalaisen uhriksi joutunut. Suurin osa ahdistelujen uhreiksi joutuneista on kuitenkin kärsinyt kantasuomalaisten käsissä.

Vierailija
71/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin alakouluikäinen, kun juhlissa aikuinen, humalainen mies tarrasi kiinni ja alkoi kouria alapäätäni noin 1970. Vuotta-paria myöhemmin uimarannalla aikuiset miehet lipoivat kieltään ja tekivät irstaita eleitä. 17-vuotiaana paikallinen nuorukainen tarjosi talvipakkasella kyydin kotiin, ajoi soramontulle ja sanoi, että ellen anna niin hän jättää kävelemään. Oli paukkupakkanen ja useamman kilometrin matka jäljellä kotiin, ei liikennettä.

Yhdestäkään noista tapauksista en kehdannut kertoa vanhemmilleni, koska luulin, että ovat minun syytäni.

Ei todellakaan ole uusi ilmiö. Nyt on oikeasti aika saada tytöille ja naisille rauha!

No ei tule tapahtumaan, kun käytänössä näillä puheenvuoroilla puolustatte kulttuuria, joissa tämä rikos on 17x yleisempää.

Anteeksi mitä? Irakissa pääsee hengestään vastaavasti toimimalla ja miehet ei juuri edes tapaa naisia missään. Pojat omassa koulussa ja tytöt omassa.

Ne tulevat tänne koska tää teinien hyväksikäyttö on MEIDÄN KULTTUURISSA sanattomasti sallittu. Sama syy miksi suomalaissetä menee Pattayalle.

En ymmärrä miksi kukaan ei halua nähdä että tää on meidän oma ongelma. Ollut vuosikymmeniä.

Vierailija
72/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tää nyt aika häiriintynyttä syyttä suomalaisia miehiä tästä, että islamabaadit on porukalla systemaattisesti groomanneet 12-15v tyttöjä.

Eivät ole suomalaiset miehetkään pulmusia. Eikä kaikki teinitkään. Mutta nämä ulkom.taustaisetko ovat? Sitäkö yritätte sanoa?

Huomio pois itse akuuteista tapauksista, jotta niihin ei vaan vahingossakaan tulisi muutosta? Miksi?

Tiettyä suhteellisuuden tajua tässä toivotaan. Ketään rikol#lista ei puolustella, mutta todetaan vaan, että soisi samalla innolla hyökättävän sen kotimaisten 84% lasten hyväk#si käyttäji#en kimppuun. Ikävästi näin vaalien alla asiasta mesot#aan. Mistä lyödään vetoa, että persuö#yhöt ei asiasta pukahdakkaan niiden jälkeen.

Vierailija
73/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on myös ihan riskikartoituksesta. Jos sinun naisena pitäisi yksin osallistua johonkin tapahtumaan/toimintaan, niin kumpi ryhmä olisi sinulle turvallisempi. 10 suomimiestä vai 10 ir@kilaista?

Ei kumpikaan. Etenkään jos oot kännissä.

Vierailija
74/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju. Käännetään huomio pois akuutista asiasta, mikä on tilastollisesti ihan eri tasolla. Lisäksi tulanne on itse aiheutettu ja olisi ilmeisin keinoin ratkaistavissa.

Ei kukaan käännä huomiota pois ja ratkaisua tässä nimenomaan haetaan eli kuinka turvataan etenkin tyttöjen turvallisuus ja mahdollisuus kasvaa aikuisiksi ilman häirintää.

Vierailija
75/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju. Käännetään huomio pois akuutista asiasta, mikä on tilastollisesti ihan eri tasolla. Lisäksi tulanne on itse aiheutettu ja olisi ilmeisin keinoin ratkaistavissa.

Ohiksena, oletko allekirjoittanut suostumus2018-aloitteen?

Vierailija
76/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on myös ihan riskikartoituksesta. Jos sinun naisena pitäisi yksin osallistua johonkin tapahtumaan/toimintaan, niin kumpi ryhmä olisi sinulle turvallisempi. 10 suomimiestä vai 10 ir@kilaista?

Humalassa en menisi kumpaankaan ryhmään.

Vierailija
77/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Irakissa pääsee hengestään vastaavasti toimimalla ja miehet ei juuri edes tapaa naisia missään. Pojat omassa koulussa ja tytöt omassa.

Ne tulevat tänne koska tää teinien hyväksikäyttö on MEIDÄN KULTTUURISSA sanattomasti sallittu. Sama syy miksi suomalaissetä menee Pattayalle.

En ymmärrä miksi kukaan ei halua nähdä että tää on meidän oma ongelma. Ollut vuosikymmeniä.

Nainen siinä voi päästä hengestään Irakissa. Tyypillistä on uhrin kivitys tahi teloitus. Niin sanaton sallimus? Lapsiinsekaantujat ovst vankiloissakin alinta kastia ja ylipäänsä, että aiheesta nousee tällainen kohu kertoo omaa kieltään. On siinä sinulla melkoinen "sanaton koodisto".

Vierailija
78/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan käännä huomiota pois ja ratkaisua tässä nimenomaan haetaan eli kuinka turvataan etenkin tyttöjen turvallisuus ja mahdollisuus kasvaa aikuisiksi ilman häirintää.

Ei sitä kommentoijaa alunalkaenkaan tyttöjen turvallisuus oo kiinnostanut vaan maahanmpolitiikka. Joten ei se halua että keskustelu pyörii tyttöjen turvallisuudesda, vaan ulkkiksissa.

Vierailija
79/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tää nyt aika häiriintynyttä syyttä suomalaisia miehiä tästä, että islamabaadit on porukalla systemaattisesti groomanneet 12-15v tyttöjä.

Eivät ole suomalaiset miehetkään pulmusia. Eikä kaikki teinitkään. Mutta nämä ulkom.taustaisetko ovat? Sitäkö yritätte sanoa?

Huomio pois itse akuuteista tapauksista, jotta niihin ei vaan vahingossakaan tulisi muutosta? Miksi?

Suomalaisia miehiä ei ole yleisellä tasolla syytetty vaan kaikkia lasten ahdistelijoita ja hyväksi käyttäviä kansalaisuudesta huolimatta. Mutta tuo teinien/uhrien sheimaaminen taisikin paljastaa miksi juuri sinä tunnet syyllisyyttä kun puhumme pahoista miehistä?

Sitä yritetään sanoa että nyt on aika pistää stoppi KAIKELLE lasten ahdistelulle ja hyväksikäytölle. On aika muutokselle!

Vierailija
80/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastoja voidaan toki tuijottaa mutta pitää ottaa huomioon että LÄHESKÄÄN kaikkia rikoksia ei raportoida. Ja kun raportoidaan, on paljon vaikeampaa ilmiantaa oma sukulainen, seurustelukumppani tai ystävä kuin joku ihan vieras.

Minua groomattiin aikuisenakin, enkä tajunnut asiaa kuin vasta jälkeenpäin. Miten teini voisi ymmärtää?

Tätä tehtiin 90-luvulla ihan yleisesti eikä me voitu kertoa siitä kenellekään. Tuhannet ja tuhannet rikokset jäi ilmoittamatta. 13v. kaveri tapasi chatissa 23v. miehen joka lupasi ummet ja lammet. Arvaatte kyllä mitä tapahtui. Ei sitä ole tähän päiväänkään mennessä kerrottu kenellekään.

Nämä kaikki tapaukset on yhtä ällöttäviä tekijästä riippumatta. On todella tekopyhää väittää että Suomessa naisella on itsemääräämisoikeus ja koskemattomuus, kun niin ei käytännössä ole ollut. Missä te kaikki pyhää vihaa vaahtoavat miehet olitte kun jo vuosikymmeniä sitten meitä naisia vastaan hyökättiin?