Tunnetko etävanhempia, jotka omalla viikonloppunaan vievät lapsensa omille vanhemmilleen hoitoon?
Mä olen kuullut sellaisia tarinoita, että on sovittu, että lapsi on isänsä luona joka toinen viikonloppu pe-su. Tällöin isä hakee lapsen äidin luota iltapäivällä ja vie hänet suoraan omalle vanhemmalleen siis ukille/mummille hoitoon. Isä hakee lapsen sunnuntaina illalla ja vie äidin luokse.
Yksi mies kertoi minulle, että hänellä on miespuolinen kaveri, jolla on esiteini-ikäinen lapsi joka toinen viikonloppu ja yleensä just sille viikonlopulle hän hankkii extratyövuoroja taksikuskina.
Kommentit (12)
Kyllä valitettavasti useamman. Kaikki isejä. Viedään mukula äidilleen hoitoon, kun itseä ei kiinnosta, mutta parutaan etäännytyksestä ja kamalasta ex-vaimosta... Sääli lapsia.
Sääliksi käy todella kaikki lapset, kenen isää ei kiinnosta olla isä edes sitä neljää päivää kuukaudesta, joka on erittäin vähän se. Tuo kuulostaa ikävältä lapsia kohtaan, mutta ehkä kannattaisi yrittää ajatella asia niin, että lapsilla sentään on säännölliset tapaamiset isovanhempiensa kanssa ja samalla myös äiti pystyy joskus suunnittelemaan jotain omia menoja ilman lapsia.
Mun exä ei tee tuota, hän sen sijaan vaan aina peruu tapaamiset. On enemmänkin sääntö, että tapaaminen perutaan kuin että se olisi. Samaan aikaan isällä kuitenkin on kaksi muuta lasta kotonaan, joten mistään isän pakollisista menoista tms. ei ole kyse.
Suurin osa tuntemistani etäisistä on tuollaisia.
Naapurissa on tämmöiset "joka-toinen-viikonloppu-ukki ja mummo" isovanhemmat tai oikeastaan oli sillä ukin ja mummon rakas juoksee jo poikien perässä tai modernisti ehkä myös tyttöjen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, lapseni isä on tuollainen. Tosin isovanhemmat ovat mukavia, lapsella hyvä olla luonaan, joten en ryhdy riitelemään asiasta. Isä vaati joka toisen viikonlopun torstaista sunnuntaihin, oikeuden päätös asiasta on ja lapsi menee isän päätöksellä mummolaan.
Mitä isä sitten tekee silloin kun hänen lapsensa on mummolassa?
Vierailija kirjoitti:
Mun exä ei tee tuota, hän sen sijaan vaan aina peruu tapaamiset. On enemmänkin sääntö, että tapaaminen perutaan kuin että se olisi. Samaan aikaan isällä kuitenkin on kaksi muuta lasta kotonaan, joten mistään isän pakollisista menoista tms. ei ole kyse.
Onko nämä kaksi isän luona asuvaa lasta sun lasta vanhempia vai nuorempia?
Oma isäni on yrittäjä. Joutui välillä tekemäön töitä myls viikonloppuisin. Ei kyllä vienyt meitä hoitoon vaan oltiin sit kekarat keskenään hänen vaimonsa lasten kanssa ( heillä siis oli yhteinen yritys).
Mun exä hoidatutti nyxällään (joka myös nyt ex) lasta kun itse oli töissä. Olis vienyt vanhemmilleen mutta eivät ottaneet. Yritin puhua, että ottaisi vain niinä viikonloppuina kun on vapaalla. Ei käynyt. Ei käynyt ex-nyxää kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä hoidatutti nyxällään (joka myös nyt ex) lasta kun itse oli töissä. Olis vienyt vanhemmilleen mutta eivät ottaneet. Yritin puhua, että ottaisi vain niinä viikonloppuina kun on vapaalla. Ei käynyt. Ei käynyt ex-nyxää kateeksi.
Minkä ikäinen lapsi oli tuolloin? Oliko tällä naisella omia lapsia myös?
Tunnen, lapseni isä on tuollainen. Tosin isovanhemmat ovat mukavia, lapsella hyvä olla luonaan, joten en ryhdy riitelemään asiasta. Isä vaati joka toisen viikonlopun torstaista sunnuntaihin, oikeuden päätös asiasta on ja lapsi menee isän päätöksellä mummolaan.