Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?

Vierailija
15.01.2019 |

On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.

Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.

Kommentit (835)

Vierailija
101/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkituttakaa päänne. Ihan sairasta lapsiraosskaajien puolustelua. Nämä pitäisi ehdottomasti tuomita, mutta täällä vaan taas tämä, "mutta tekeehän suomalaisetkin".

Raiskau#ksista 75% tekee Suomen kansalainen. Lasten hyväksikäytöstä 84%. Näin, vaikka öyhöttäkät mitä huutaisi.

Helsingissä jo yli puolet ulkomaalaisen tekemiä: https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/269227-poliisin-uudet-tilastot-seksuaa…

Ilmoitetut rikokset on eri asia kuin tehdyt.

Kuten tuossakin sanottiin niin osa jutuista jää tietämättömyyden ja häpeän vuoksi piiloon. Asiasta on puhuttu enemmän ja myös enemmän ilmoituksia uskalletaan tehdä.

Vierailija
102/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammojen palstalla kun ollaan niin puhukaa teidän lapsillenne tästä. Että miten menetellä jos limanuljaska mies lähestyy ja ehdottelee, tai vaikka kaverille käy niin. Kertokaa että aina voi tulla kotiin ja kertoa vanhemmille, vaikka mitä pelottavaa tai pahaa sattuu, netissä tai kylillä, eikä se ole heidän syynsä.

Tämä. Lisäksi on hyvä tutustua lapsen Suomen käyttöön ja puhua siitä, miten siellä kannattaa toimia. Esim siitä ettei oteta kavereiksi niitä joita ei IR tunne .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammojen palstalla kun ollaan niin puhukaa teidän lapsillenne tästä. Että miten menetellä jos limanuljaska mies lähestyy ja ehdottelee, tai vaikka kaverille käy niin. Kertokaa että aina voi tulla kotiin ja kertoa vanhemmille, vaikka mitä pelottavaa tai pahaa sattuu, netissä tai kylillä, eikä se ole heidän syynsä.

Tämä. Lisäksi on hyvä tutustua lapsen Suomen käyttöön ja puhua siitä, miten siellä kannattaa toimia. Esim siitä ettei oteta kavereiksi niitä joita ei IR tunne .

Siis somen käytön ohjaus ja neuvonta

Vierailija
104/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki peruskoulua 80-90 lukujen taitteessa varmasti muistavat, että joka luokalla oli se yksi (vähintään), jolla oli autoa ajava poikaystävä. Jos nyt miettii, että oltiin kutos- tai seiskaluokalla tai vielä kasillakin, niin kyllähän se rikos oli. Maailma on varmasti siitä paljon muuttunut, toivottavasti, ja näihin puututaan. Silloin taidettiin vain vähän ihmetellä.

Vierailija
105/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkituttakaa päänne. Ihan sairasta lapsiraosskaajien puolustelua. Nämä pitäisi ehdottomasti tuomita, mutta täällä vaan taas tämä, "mutta tekeehän suomalaisetkin".

Raiskau#ksista 75% tekee Suomen kansalainen. Lasten hyväksikäytöstä 84%. Näin, vaikka öyhöttäkät mitä huutaisi.

Helsingissä jo yli puolet ulkomaalaisen tekemiä: https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/269227-poliisin-uudet-tilastot-seksuaa…

Lisäksi kuten artikkelissa todetaan nää luvut koskivat epäiltyjä. Ei sitä mikä on ollut lopputulos.

Vierailija
106/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ”seurustelin” 30-vuotiaan miehen kanssa suunnilleen kuukauden kun olin 13v. Ajattelin et se oli cool kun se tarjos siiderii ja kaikkee. Sit kerran sen luona pantiin kuten aina, mut sit kun se lähti pois huoneesta niin sen kaveri tuli olkkarista ja makas mut väkisin. Mun ”miesystävä” ei tehnyt mitään. Erottiin. Jälkikäteen tunsin syyllisyyttä ja hävetti ihan sikana. Vaikkei kai olis pitänyt. En kehdannut kertoa edes kaverille. Vasta nyt tajuan mitä mulle tehtiin.

Vierailija
107/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on muuttanut kaiken. Nyt saalistaja pääsee pahimmillaan ohi vanhempien ja lukkojen suoraan lastenhuoneeseen. Namusedistä varoitellaan, mutta netin saalistajista pitäisi kertoa myös jo peruskoulun ensimmäisellä luokalla jatkuen yläasteelle.

Tällä en hae vanhempien vastuun siirtämistä kouluille vaan sitä, että asiasta kerrottaisiin ja siitä annettaisiin tietoa mahdollsimman laajalla skaalalla.

Alaikäisten osalta olisi syytä heikentää tietosuojaa/yksityisyyden suojaa suhteessa sähköpostiin/viesteihin/netin käyttöön kun kyseessä on laspen huoltaja. On täysin älytöntä, että vanhempi joutuu nykysysteemissä rikkomaan lakia asioita selvittäessään ellei lapsi itse uskalla tai pysty olemaan asiasta avoin.

Vierailija
108/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näitä 70-80-luvulla kouluissa pervoista kärsineitä. Paljonko näitä oikeasti katsotaan enää NYKYSUOMESSA sormien läpi?

Ps. Joku homo ukko tuli 90-luvulla iskemään minua kännissä laivalla. Olin 14v. Homo olisi voinut kuolla, mutta sain onneksi hillittyä itseni. Se oli sekunneista kiinni, ja silloisella taustallani olisin kyllä voinut tappaa sen miehen.

Nykyisellä minälläni olisin heittänyt ukon suoraan mereen. Aika opettaa.

Kyllä niitä ihan samoin on edelleen. Mikä ihmeen silmien peittäminen sulla on käynnissä kun on noin vaikea tajuta sitä?

Jos itse avaat silmäsi, niin näet keitä Oulun poliisilla on kiinniotettuna.

Vierailija
109/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok tämä tapahtui ihan pari vuotta sitten. Olin heittelemässä ilman paitaa korista oli hyvä fiilisi kaikki upposi mistä vaan linkosi. Sitä heittelemistäni seurasi kaksi tyttöä ja kolme poikaa. Koulut olivat kuuri päättyneet. Tytöt näyttivät paljon vanhemilta kuin pojat ja tytöt olivat myös pukeutuneet seksikkäästi. Alkoholia oli hankittu jostain ja meteli oli kova. Punatukkainen tyttö alkoi olla aika humalassa sekä kovaääninen. Vaalea tyttö oli selvästi suhteessa porukan tummaihoisen pojan kanssa ja kaksi muuta poikaa porukasta katselivat kateellisena. 

No sitten se punatukkainen tyttö alkoi huutelemaan kuinka se panee aina kolmekymppisiä että mikähän vika hänessä on ja tuijotteli minua. Tyttö myös alkoi kierimään siinä kentän edessä nurmikolla niin että rinnat olivat hyvin näkyvissä minulle. Siinä vaiheessa päätin pakata kamani ja lähteä kotia kohti. Mietin että miten helposti joku voisi käyttää tilannetta hyväksi, itse koin sen lähinnä vaarallisena minulle. Tyttö huuteli vielä pitävänsä isoista kulleista, kun aloin pakkaamaan kamojani. Ei olisi voinut olla selkeämpää vihjausta tai no tiedän omasta teiniajastani jonkun vastaavan vihjailun että nyt tarvii saada mitä haluaa. Tyttö oli ihan kakara eikä varmasti yli 16 vaikka ulkonäöllisesti olisi voinut olla vanhempikin.

Vierailija
110/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ”seurustelin” 30-vuotiaan miehen kanssa suunnilleen kuukauden kun olin 13v. Ajattelin et se oli cool kun se tarjos siiderii ja kaikkee. Sit kerran sen luona pantiin kuten aina, mut sit kun se lähti pois huoneesta niin sen kaveri tuli olkkarista ja makas mut väkisin. Mun ”miesystävä” ei tehnyt mitään. Erottiin. Jälkikäteen tunsin syyllisyyttä ja hävetti ihan sikana. Vaikkei kai olis pitänyt. En kehdannut kertoa edes kaverille. Vasta nyt tajuan mitä mulle tehtiin.

Todella ikävää, mitä sinulle on tapahtunut. Tiesikö vanhempasi seurustelukumppanistasi ja että vietät hänen kämpillään aikaa? Mille vuosikymmenelle tapahtuma ajoittuu?

Vierailija
111/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän koko ketjun on siis pakko olla jonkun takkunet-porukan masinoitu juttu. Katsokaa nyt noita peukutusten määriä ihan älyttömissä viesteissä!!

Tai sitten kyse onkin vain siitä että sun henkilökohtainen maailmankuva särkyy, kun suomalaiset naiset ja tytöt ei enää suostukaan hyväksymään ahdistelua ja r a iskauksia.

Vierailija
112/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Kovasti ketjua moderoidaan, eli ylläpito on siis ihan tietoinen tästä raiskaaajien puolustelu ketjusta. Asia on rietysti tärkeä, mutta se käydään hieman väärään aikaan.

Näyttäisitkö vihdoin ne puolusteluviestit, kiitos.

Vierailija
113/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ikävää, mitä sinulle on tapahtunut. Tiesikö vanhempasi seurustelukumppanistasi ja että vietät hänen kämpillään aikaa? Mille vuosikymmenelle tapahtuma ajoittuu?

Mun vanhemmat ”tiesi” et mulla on poikaystävä, jonka luona hengasin ja olin yötäkin, mut ei ne koskaan tavannu tai tiennyt sen ikää. Tää kaikki tapahtu 2005.

Vierailija
114/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen yhteiskunta voi edes yrittää ratkaista omia ongelmiaan. Ulkopuolisten tänne tuomat ongelmat tulevat edellämainittujen päälle ja niille meillä ei ole juuri mahdollista tehdä ennalta mitään. Siinä on ero.

Vierailija
115/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän koko ketjun on siis pakko olla jonkun takkunet-porukan masinoitu juttu. Katsokaa nyt noita peukutusten määriä ihan älyttömissä viesteissä!!

Tai sitten kyse onkin vain siitä että sun henkilökohtainen maailmankuva särkyy, kun suomalaiset naiset ja tytöt ei enää suostukaan hyväksymään ahdistelua ja r a iskauksia.

Eikun mä yritin puolustaa näitä viattomia nuoria raisskattuja tyttöjä, mutta tajusin asuvani idioottien keskellä.

Puolustatko "viattomia nuoria raisskattuja tyttöjä" kun tekijä on amis-Pete corollassa vai haikutko uhreja silloin pikkuh*roiksi?

Vierailija
116/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan joku takkulainen voi kirjoittaa jotain noin sairasta. Siis ihan oikeasti.

”Lasten ahdistelu ja r a iskaaminen pitää saada loppumaan!” = sairasta??? Kertoo sinusta paljon. Hyi v

Vierailija
117/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen yhteiskunta voi edes yrittää ratkaista omia ongelmiaan. Ulkopuolisten tänne tuomat ongelmat tulevat edellämainittujen päälle ja niille meillä ei ole juuri mahdollista tehdä ennalta mitään. Siinä on ero.

Tää ongelma ei oo edes kiinnostanut ketään ennen kuin ulkomaalaiset on ottaneet osaa siihen.

Vierailija
118/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok tämä tapahtui ihan pari vuotta sitten. Olin heittelemässä ilman paitaa korista oli hyvä fiilisi kaikki upposi mistä vaan linkosi. Sitä heittelemistäni seurasi kaksi tyttöä ja kolme poikaa. Koulut olivat kuuri päättyneet. Tytöt näyttivät paljon vanhemilta kuin pojat ja tytöt olivat myös pukeutuneet seksikkäästi. Alkoholia oli hankittu jostain ja meteli oli kova. Punatukkainen tyttö alkoi olla aika humalassa sekä kovaääninen. Vaalea tyttö oli selvästi suhteessa porukan tummaihoisen pojan kanssa ja kaksi muuta poikaa porukasta katselivat kateellisena. 

No sitten se punatukkainen tyttö alkoi huutelemaan kuinka se panee aina kolmekymppisiä että mikähän vika hänessä on ja tuijotteli minua. Tyttö myös alkoi kierimään siinä kentän edessä nurmikolla niin että rinnat olivat hyvin näkyvissä minulle. Siinä vaiheessa päätin pakata kamani ja lähteä kotia kohti. Mietin että miten helposti joku voisi käyttää tilannetta hyväksi, itse koin sen lähinnä vaarallisena minulle. Tyttö huuteli vielä pitävänsä isoista kulleista, kun aloin pakkaamaan kamojani. Ei olisi voinut olla selkeämpää vihjausta tai no tiedän omasta teiniajastani jonkun vastaavan vihjailun että nyt tarvii saada mitä haluaa. Tyttö oli ihan kakara eikä varmasti yli 16 vaikka ulkonäöllisesti olisi voinut olla vanhempikin.

Ihmettelen että pitääkö ihan tositapahtumia alapeukuttaa ja mikä sen tarkoitus on? Näin vain kävi. 

Vierailija
119/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja meinaat vakavissasi, että niillä ei ole mitään yhteyttä?

Vierailija
120/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli toisessa ip-lehdessä irakilais-suomalaisen naisen kertomus siitä, kuinka sinisilmäisiä suomalaiset ovat olleet näiden nuorten muualta tulleiden mm. irakilaistaustaisten miesten suhteen. On itsestäänselvää, että he tulevat täysin eri kulttuurista, mitä Suomessa on ja näin ollen heitä nimenomaan pitäisi jonkun jo suomalaistuneen irakilaisen opettaa, kuinka täällä kuuluu käytäytyä. Tämä koskee tietysti mistä tahansa maasta tulleita.

Joko opit maan tavoille tai painut takaisin. Joku selkäranka se olla pitää.

Mutta kun tää teinien hyväksikäyttö ON suomalainen tapa.

Muttakun siinä on ISO ero onko se -hyväksytty- tapa vai -ei-. Joka maasta löytyy pervoja. Toisissa maissa se pervoilu on hyväksyttyä.

Se on sanattomasti hyväksytty vuosikymmeniä. Ne on pelkkiä korulauseita joita julkisesti sepustetaan. Vaiettu totuus on että teinien hyväksikäyttöä on suomessa vähätelty ja hiljaa hyväksytty sekä syyllistetty uhria. Rangaistuksetkin on mitättömiä.

Melkein veikkaisin, että suomalaiset MIEHET ovat olleet vaatineet kovempia rangaistuksia useammin kuin naiset.