Esimerkkejä asioista, joita yli 70-vuotiaan on vaikea ymmärtää
Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun, kun taas kerran kävin saman keskustelun isovanhempien kanssa.
Mummo ja pappa kysyivät jälleen meinaanko joskus käydä loppuun lukion, jonka jätin kesken ollessani 19-vuotias. Olen yli kolmekymppinen, mulla on hyvä työ ja ylempi ammattikorkeakoulututkinto. Olen selittänyt kymmeniä kertoja, ettei siinä olisi enää mitään järkeä ja joka kerta ovat yhtä pettyneitä. Seuraavalla tapaamisella asiaan taas palataan. :D Mitään muistisairautta ei heillä ole, vaan persoonaan liittyvä tapa toistaa kysymys, jos vastaus ei edellisellä kerralla miellyttänyt. Isovanhemmat eivät juuri arvosta koulutustani, heille ylioppilaaksi pääseminen on ainut kehumisen arvoinen suoritus.
Kohtaavatko muut vastaavia tilanteita, joissa maailman muutos ei vain mene vanhemman sukupolven kaaliin?
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin jollain yli 70v on hankala ymmärtää sitä miksi joku asuu maalla vaikkei edes viljele maata tai jossain Kallion pikkuluukussa kun lähiössä saa ison helppohoitoisen asunnon ja kaikki riittävät palvelut halvalla ja vaivattomasti.
Täh? Mitähh? Tämä on jotenkin huippuesimerkki jossakin ihmeellisessä tietämättömyyden ja ennakkoluuloisuuden kuplassa olemisesta. Olen asunut 40 vuotta Helsingin keskustassa ja siitä viimeiset 20 vuotta Kalliossa, ja kyllä tästä minun talostani mummot ja vaarit lähtevät pikkuluukuistaan vasta kun on ihan viimeinen pakko. Monet lähtevät jalat edellä.
Suomessa on vaikka kuinka paljon iäkkäitä ihmisiä jotka käyttävät tietokoneita päivittäin. 85-vuotias äitini on yksi heistä. Myös äitini sisaret ja monet muut iäkkäät tuttavat ja sukulaiset ovat "olleet netissä" jo kohta parikymmentä vuotta. Moni äitini ikäinen huomasi aikanaan että esim. FB on loistava yhteydenpitoväline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panokaverit
En ymmärrä minäkään ja olen huomattavasti nuorempi.
Seksiä rakkaan kanssa tai ei ollenkaan.
Tuntemallani 70-vuotiaalla on hyötysuhde. Mies käy tekemässä kaikenlaista remonttia ja siihen päälle sitten seksiä. Kumpikin on oikein tyytyväisiä, erityisesti kun tämä 70-vuotias on edelleen erittäin seksuaalinen.
Tunnetaankohan me sama ihminen?
Empatiakyvytön ja narsistinen, sanoisin minä. Silti kuitenkin lähinnä säälittävä. Vähän paremmalla kykyprofiililla elämästä saa nimittäin paljon enemmän irti.