Amiksessa vai amiskassa?
Kommentit (22)
Amiksessa, tietysti. Missä muka sanotaan amiskassa? Anna mun veikata: Kouvola.
Vierailija kirjoitti:
Amiksessa, tietysti. Missä muka sanotaan amiskassa? Anna mun veikata: Kouvola.
Enemmän oon kuullut amiskaa sanottavan erityisesti netissä.
Itse sanoisin amis - amiksessa (Espoosta kotoisin).
Varsinais-Suomessa sanotaan amitsu - amitsusssa.
Amiskaa en ole ikinä kuullut, missä sitä käytetään?
Meillä päin Amis on ammattikoulu ja amiska amk. Näin meillä mutta mitä oon huomioinut niin noin ammattikorkeekoululaiset tuntuu tuon mieltävän. Elikkä se amiska sanan k tulee amk lyhenteedtä
T trade
Amiskassa...
Amiksessa kuulostaa niinkui ois amiksen (ihmisestä käytettävä nimitys) sisällä. Eli kuulostaa typerältä.
Mä en pääse kasalle kun olen liian ruma.
Vierailija kirjoitti:
Olen ikäni asunut Turun seudulla, ja kuulen termin amitsu ekaa kertaa. Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Varsinais-Suomessa asuvana voin sanoa että ikinä kuullutkaan että kukaan täällä sanoisi amitsu :D Tiedä sitten mistä oot näin kuullut 🤷🏻♀️
Amiskassa voi palvella kaupassa, silloin kun ei ole amiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin Amis on ammattikoulu ja amiska amk. Näin meillä mutta mitä oon huomioinut niin noin ammattikorkeekoululaiset tuntuu tuon mieltävän. Elikkä se amiska sanan k tulee amk lyhenteedtä
T trade
Meillä päin, siis missä? - Itse olen kuullut (Tampereella) joskus puhuttavan amiskasta, mutta silloin on -jos olen ymmärtäny oikein- käytetty ilmaisua "amiska" hänestä, joka opsikelee amistsussa eli ammattikoulussa. - Tuon ilmaisun (amiska) lausui nuori itsetieonen lukiolainen ja sävy oli minusta pilkallinen/ vähättelevä. Itse olin tuolloin lukiossa, joten aikaa on tapahuneesta on jo reilu 15 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Varsinais-Suomesta enkä ole koskaan kuullut kenenkään sanovan amitsu. Kyllä meillä ainakin sanotaan amikseksi tai sitten ihan vaan ammattikouluksi.
En ole koskaan kuullut tuota amiskaa. Missäpäin sanotaan noin?