Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan kapinoi sitä vastaan, että kaikki palvelut ja kortit yritetään muuttaa vain älykännykällä toimiviksi, esim ajokortti

Vierailija
14.01.2019 |

kiltisti vain kuunnellaan mitä hullumpia ehdotuksia muutoksiin tulee, muutoksia otetaan vaion vastaan kiroillen, että hulluksi on mennyt, mutta missään ei näe että asialle löytyisi vastustusta.
Viimeisin älynväläys kuului aamutelkkarissa, en muista kummalla kanavalla, että ajokorttikin aiotaan siirtää "äly"laitteeseen.

Mitä helvettiä saatana, eikö tälle vatipäisyydelle löydy mitään rajaa enää. Minulla ei älykännykkää ole, eikä tule. Mutta ilmeisesti kohta ei voi elää ellei sitä paskalaattaa pidä kokoajan kädessä, kun kaikki toimin not on sen takana.

Herätkää.

Kommentit (1127)

Vierailija
941/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näppäilen ilomielin sen kilometrin pituisen tilinumero-viitenumerohässäkän verkkopankissa ja kannan pankkikorttia vaikka loppuikäni mukana ilomielin, jotta ei tarvitse ottaa sirua ihon alle, ja olla koko maailman kattavassa seurantasysteemissä. Oikeasti.

Teknologian edistyminen on mahtavaa, mutta kaikkea kehitystä ei tarvitse ottaa vastaan. Ei saa olla vauhtisokea.

Ehkä hyvä että paskalaatat tosiaan ovat vain välivaihe. Minusta ne ovat tosi rumannäköisiä ja on rumannäköistä niitä joka paikassa hivellä.

Seuraavaksi tulee älykellot ja ehkä joskus jotkut "kirjakääröt". Lisäksi jengi alkaa hortoilla joka paikassa älylaseineen ja se on sitten vasta hauskaa.

Jokaisella vastaan tulijalla on ne älylasit päässään ja ne tietenkin kuvaavat ihan koko ajan.

Tämän jälkeen kun nämäkin ovat liian rasittavia ja painavia kantaa mukana (kun ajokorttikin nykyajan ihmiselle on liian hankala) niin sitten tulee siru.

Kaikki on aina hankalaa. Pitää olla kätevämpää ja kätevämpää aina vaan lisää.

Mikään ei riitä.

Mikään ei riitä ja siitä tässä koko ketjussa on oikeasti ollut koko ajan kysymys.

Miksi pitäisi riittää kun aina kerran voi saada ja pyrkiä parempaan? Kuulostaisi todella tyhmältä olla tahallaan pska.

Vierailija
942/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei niitä olla viemässä vain älylaitteille, niin kenenkään ei pitäisi kärsiä. Sen sijaan me, jotka tykkäämme käyttää älypuhelimia, saamme näistä kalliista laitteista entistä enemmän hyötyä mikä on hyvä. Esim. mobiiliajokorttia saa käyttää kuka haluaa ja olla käyttämättä kuka ei halua - miten se ketään älypuhelimetonta uhkaisi?

Itse mieluiten ottaisin vaikka mikrosirun ihon alle jossa olisi tärkeimmät toiminnot kuten henkilökortti, ajokortti, maksunvahvistamistunniste. Eipä tarvisi muistaa kantaa edes sitä älypuhelinta mukana ja avata sieltä aina oikeaa appsia kun pitää maksaa tai todistaa henkilöllisyys tms. Älypuhelinkin paljon parempi kuin erilliset kortit, mutta olisihan se hienoa jos voisi vain sirukättä heilauttamalla vaikka maksaa kaupassa. 

Mutta kun ollaan, ketjussa on kerrottu jo monta esimerkkiä sekä ulkomailta että Suomesta, ettei jotain asiaa voi maksaa, ellei lataa jotain apsia, samoin ei voi äänestää tai kommentoida tv-radio-ohjelmiin ilman apsia jne jne jne.

Kyllä seihan todellisuutta on, ka laajenee laajenemistaan. Ethän sinä sitä huomaa kun olet kasvanut laattaasi kiinni.

No siinä vaiheessahan se on sitten omassa päätäntävallassa, pärjääkö ilman niitä äänestämisiä ja ohjelmien kommentointeja. Jos katsot näitä ominaisuuksia tarvitsevasi, hankit sen puhelimen ja sillä selvä. Hölmöläisen hommaa kiukutella näistä vain sen takia, että pelkää älypuhelimen tyhmentävää vaikutusta. Ei sitäkään ole pakko aamusta iltaan tuijottaa eikä ole pakko laittaa tyrkkykuvia someen. Ihan oma valinta. 

Kuulepas nyt siellä, kun TÄMÄN KETJUN AIHEENA ON JUURI SE, ETTÄ IHMISET PAKOTETAAN HANKKIMAAN ÄLYKÄNNYKKÄ, JUURI TEKEMÄLLÄ VAIVIHKAA KAIKESTA APSEILLA TOIMIVAA.

Niin ettei kaltaisesi vähempiälyiset edes itse tajua tulkleensa huijatuiksi.

Minä en sellasta hanki todellakaan yhdenkään ohjelman takia, niin kauan kuin ilman ihminen vielä saa elää. Sitä en nimenomaan hyväksy, että näitä laitteita pakkosyötetään ihmiselle.

Joko ostat, tai ostat ja itket, se tuntuu olevan älykännykän henki, mitä enemmän palvelut huononevat ton paskalaitteen vuoksi IRL..

Liittyykö sinun viha vain älykännyihin vai peräti muihinkin online palveluihin? Käytätkö nettipankkia?

No ei liity. Se on monta kertaa tässä ketjussa sanottu.

-eri

Koetko että nettipankki on hyödyllinen? Omasta mielestäni ainakin. Miksi tuota palvelua ei saisi olla esimerkiksi älypuhelimessa? Jos väität että sitä on ihan mahdoton käyttää siitä puhelimen ruudulta niin veikkaan että et ole koskaan edes kokeillut

Osuuspankin nettipankkia on ainakin noin 100x mukavampaa käyttää puhelimella kuin läppärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kuulleet sellaisesta periaattesta, kuin että ihan mikä tahansa asia (rikkaus, kauneus, kiltteys, rehellisyys, voima, pituus, paino, laihuus, automäärä, kodin pinta-ala what evö HYVÄ) on aina vain tiettyyn pisteeseen saakka kasvaessaan lisäarvoatuottava.

Kun ihan mitä tahansa hyvää juttua kasvattaa, niin tulee piste, jolloin se ei enää tuota lisää hyvää, vaan käy PÄINVASTOIN! Siitä tuleekin haittaa.

Ei ole oma keksimäni. Kivittäkää joku muu, jonka nimeä en muista.

Luuletteko tosiaan että helppos, kätevyys, nopeus, ja kaikki minkä takia älykännyköitä niin paljon rakastetaan, olisi jotenkin tuon periaatteen ulkopuolella.

En tiedä onko vai ei, mutta vielä nyt ei olla missään tuon pisteen tietämilläkään.

Vierailija
944/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän on taas askel kohti dystopista kontrolliyhteiskuntaa. Jos ajokortti on älypuhelimessa, niin enää ei voi ajaa autoa ilman, että on paikannettavissa gps:n avulla. Sopii myös yhteen tiemaksujen kanssa. Yksilön vapaata liikkuvuutta hankaloitetaan.

GPS:n avulla voit paikallistaa itsesi. Sinua ei voi paikantaa GPS:n avulla. GPS ei ole lähetin.

Vierailija
945/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut.

Vierailija
946/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt oikein, että ihmiset ovat suunniltaan ja pahoilla mielin tuon "paskalaatta" sanan takia.

Jos oikeasti meni tunteisiin, niin get over it!

Kannattaa miettiä miksi jonkun esineen kutsuminen paskalaataksi loukkaa noin paljon.

Se on esine!

Ymmärtäisin jos elävää olentoa kutsuttaisiin rumasti, mutta kyllä pitää jotkut hälytyskellot soida ja kovaa, jos ESINE aiheuttaa saman tunteen.

Eivätkö käyttäjät ole sinun mielestäsi eläviä olentoja? (Ja tähän tietysti "nokkelan vitsikkäästi" vastaat, ettei zombit ole eläviä.) Tässä on nyt tasan yhtä monta kertaa haukuttu käyttäjiä tyhmiksi kuin käytetty tuota paskalaatta-sanaa. Voisikohan olla kuules niin, että siitä tyhmäksi haukkumisesta tässä nyt otetaan nokkiin eikä siitä "nokkelan vitsikkäästä" paskalaatasta. (Poikani 9-vuotias kaveri keksii muuten tällaisia hassuja sanoja, teillä taitaa olla aika paljon yhteistä.)

Tuosta paskalaatta sanasta oli ininää ja kitinää.

Siksi ihmettelin miksi se niin loukkaa, kun kyseessä kuitenkin esine.

Sinä haluat tahallasi sotkea asioita, ja yhtä äkkiä väittääkin että ei puhuttukaan paskalaatasta vaan se olikin nyt tyhmä sana mikä itketti.

En minä siitä loukkaannu. Hitusen se vain turhauttaa, kun ei ole tottunut keskustelemaan henkilön kanssa, joka hokee tuollaista sanaa, joka naurattaa 9-vuotiasta. Ja selkeästi vielä siihen tyyliin kuin 9-vuotiaat, kun he haluavat vanhemmiltaan huomiota, oikein toistellen "eikös vain olekin hauska sana, huomasitko nyt varmasti, ihan itse sen keksin".

Ei minua naurata se sana.

Sinulla on nyt siellä se 9 vuotias joka hokee ties mitä.

En voinut tietää että teillä on siellä kakkakarkelot. Sori siitä.

Tässä ketjussa moni on kuitenkin juuri tuosta puhelimensa nimittelystä itkuissaan.

Se puhuttelee. Ymmärrät varmaan jollain tasolla.

Kukaan ei ole itkuissaan muusta kuin vi tu tuksesta kaltaisianne kehityksen jarruja kohtaan. Se että kuvittelet olevasi nokkela käyttäessäsi jotain pissakakkajuttuja kertoo sinusta vain sen, että olet täysi idioottí.

Onneksi sinä vaikutat todella fiksulta, kuten kaikki älykännykkään kiinni kasvaneet teinit.

Kehityksen jarrut ovat nimenomaan niitä, jotka aivan purematta nielevät kaiken muutoksen vain muutoksen vuoksi, vaikka muutos ei palvele ketään, päinvastoin aiheuttaa paljon harmia ihmiselle. Kehitystä on se, ettei ole tavarakiimassaan vauhtisokea, vaan kaukaa viisas. 

Enolesekellevastasit

Palvelee tämä ainakin minua, ja on ollut minulle huikean hyödyllinen. Ja päätellen siitö että en tunne ketään joka olisi varsinaisesti eri mieltä, on tämä tunne varsin yleinen.

Vierailija
947/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt oikein, että ihmiset ovat suunniltaan ja pahoilla mielin tuon "paskalaatta" sanan takia.

Kannattaa miettiä miksi jonkun esineen kutsuminen paskalaataksi loukkaa noin paljon.

Se on esine!

Ymmärtäisin jos elävää olentoa kutsuttaisiin rumasti, mutta kyllä pitää jotkut hälytyskellot soida ja kovaa, jos ESINE aiheuttaa saman tunteen.

Eivätkö käyttäjät ole sinun mielestäsi eläviä olentoja? (Ja tähän tietysti "nokkelan vitsikkäästi" vastaat, ettei zombit ole eläviä.) Tässä on nyt tasan yhtä monta kertaa haukuttu käyttäjiä tyhmiksi kuin käytetty tuota paskalaatta-sanaa. Voisikohan olla kuules niin, että siitä tyhmäksi haukkumisesta tässä nyt otetaan nokkiin eikä siitä "nokkelan vitsikkäästä" paskalaatasta. (Poikani 9-vuotias kaveri keksii muuten tällaisia hassuja sanoja, teillä taitaa olla aika paljon yhteistä.)

Sinä haluat tahallasi sotkea asioita, ja yhtä äkkiä väittääkin että ei puhuttukaan paskalaatasta vaan se olikin nyt tyhmä sana mikä itketti.

En minä siitä loukkaannu. Hitusen se vain turhauttaa, kun ei ole tottunut keskustelemaan henkilön kanssa, joka hokee tuollaista sanaa, joka naurattaa 9-vuotiasta. Ja selkeästi vielä siihen tyyliin kuin 9-vuotiaat, kun he haluavat vanhemmiltaan huomiota, oikein toistellen "eikös vain olekin hauska sana, huomasitko nyt varmasti, ihan itse sen keksin".

Tässä ketjussa moni on kuitenkin juuri tuosta puhelimensa nimittelystä itkuissaan.

Kukaan ei ole itkuissaan muusta kuin vi tu tuksesta kaltaisianne kehityksen jarruja kohtaan. Se että kuvittelet olevasi nokkela käyttäessäsi jotain pissakakkajuttuja kertoo sinusta vain sen, että olet täysi idioottí.

Onneksi sinä vaikutat todella fiksulta, kuten kaikki älykännykkään kiinni kasvaneet teinit.

Kehityksen jarrut ovat nimenomaan niitä, jotka aivan purematta nielevät kaiken muutoksen vain muutoksen vuoksi, vaikka muutos ei palvele ketään, päinvastoin aiheuttaa paljon harmia ihmiselle. Kehitystä on se, ettei ole tavarakiimassaan vauhtisokea, vaan kaukaa viisas. 

Enolesekellevastasit

Palvelee tämä ainakin minua, ja on ollut minulle huikean hyödyllinen. Ja päätellen siitö että en tunne ketään joka olisi varsinaisesti eri mieltä, on tämä tunne varsin yleinen.

Ei kannata tuudittautua siihen että "muutkin".

Vierailija
948/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku henkilö vaikka ei halua että häntä pakotetaan vaikkapa anaaliyhdyntään hänen parisuhteessa, niin kysyttekö siltä ihmiseltä että onko hän kieltämässä teiltä vaikkapa suutelemisen omassa parisuhteessanne.

Ette kysy, koska ei siinä ole mitään järkeä.

Tuo oli vaan tuollainen kärjistetty vertauskuva, joka ehkä meni taas monelta yli hilseen. Verrannollinen se silti on.

Tässä ketjussa nyt ei järki paina päätä, vaan tuollainen ihme logiikka on vallalla.

En kysy. Mutta siinä vaiheessa kyllä kysyn, jos tämä henkilö sanoo, että suuteleminen oksettaa ja ihmisten suut ovat täynnä paskaa ja suutelijat ovat tyhmiä lapsia. 

Ja vielä sanoo tuomitsevansa suutelemisen ja vetää esiin raamatunjakeita. 

Ja vielä täsmennän, että en kysy onko hän kieltämässä, vaan kysyn häneltä miksi häntä asia noin kovasti ahdistaa. 

Ai miksi ketään ahdistaisi jos vastentahtoen pakotetaan anaaliseksiin.

No jos sinä sellaista kysyt, niin älä ihmettele jos tyhmäksi  haukutaan.

Ei vaan se suuteleminen. Sinulta meni oma vertauksesi nyt kyllä ihan ohi. Tässähän on kysytty, miksi toisten älypuhelinten käyttö ahdistaa, joka tuossa vertauksessa oli suutelemista. 

No ketä se on ahdistanut kun sitä pitää kysyä?

Sitä, joka jauhaa asiaa sivutolkulla ja käyttää aiheesta jatkuvasti erilaisia ruumiineritekuvauksia. Kertoi tuolla mm että app-sanan kuuleminen oksettaa. Kyllä tuo ahdistukselta kuulostaa.

HEi sinä!

Voisitko ajatella sellaista mahdollisuutta että sinä olet niputtanut usean eri henkilön yhdeksi demoniksesi ja laittanut kaikki sanat sen suuhun vielä oikein porvoon ja lapin lisän kanssa?

Ensin jankutit paskasta, sitten jankutit ahdistuksesta.

Minua ei ole ahdistanut kertaakaan. On naurattanut ja ihmetyttänyt.

Nyt minua alkaa ärsyttää, kun olet niin typerä ja lapsellinen, että toivotan sinulle nyt hyvät yöt ja kauniita paskalaatan kuvia.

Miten niin? Tuo yksi kommentoija tuossa on hokenut tuota paskalaattaansa sivutolkulla ja tämän ihan itse avoimesti tuonut esiin esim viittaamalla omiin teksteihinsä. Kertoipa jopa rakastuneensa tuohon sanaan kun huomasi, että porukka siitä provosoituu. Turhaan sinä nyt hänen puolestaan loukkaannut.

Voi perse.

Olen paskalaatan viljelijä itse.

Sinä et tiedä oletko tulossa vain menossa.

Vierailija
949/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei niitä olla viemässä vain älylaitteille, niin kenenkään ei pitäisi kärsiä. Sen sijaan me, jotka tykkäämme käyttää älypuhelimia, saamme näistä kalliista laitteista entistä enemmän hyötyä mikä on hyvä. Esim. mobiiliajokorttia saa käyttää kuka haluaa ja olla käyttämättä kuka ei halua - miten se ketään älypuhelimetonta uhkaisi?

Itse mieluiten ottaisin vaikka mikrosirun ihon alle jossa olisi tärkeimmät toiminnot kuten henkilökortti, ajokortti, maksunvahvistamistunniste. Eipä tarvisi muistaa kantaa edes sitä älypuhelinta mukana ja avata sieltä aina oikeaa appsia kun pitää maksaa tai todistaa henkilöllisyys tms. Älypuhelinkin paljon parempi kuin erilliset kortit, mutta olisihan se hienoa jos voisi vain sirukättä heilauttamalla vaikka maksaa kaupassa. 

Mutta kun ollaan, ketjussa on kerrottu jo monta esimerkkiä sekä ulkomailta että Suomesta, ettei jotain asiaa voi maksaa, ellei lataa jotain apsia, samoin ei voi äänestää tai kommentoida tv-radio-ohjelmiin ilman apsia jne jne jne.

Kyllä seihan todellisuutta on, ka laajenee laajenemistaan. Ethän sinä sitä huomaa kun olet kasvanut laattaasi kiinni.

No siinä vaiheessahan se on sitten omassa päätäntävallassa, pärjääkö ilman niitä äänestämisiä ja ohjelmien kommentointeja. Jos katsot näitä ominaisuuksia tarvitsevasi, hankit sen puhelimen ja sillä selvä. Hölmöläisen hommaa kiukutella näistä vain sen takia, että pelkää älypuhelimen tyhmentävää vaikutusta. Ei sitäkään ole pakko aamusta iltaan tuijottaa eikä ole pakko laittaa tyrkkykuvia someen. Ihan oma valinta. 

Kuulepas nyt siellä, kun TÄMÄN KETJUN AIHEENA ON JUURI SE, ETTÄ IHMISET PAKOTETAAN HANKKIMAAN ÄLYKÄNNYKKÄ, JUURI TEKEMÄLLÄ VAIVIHKAA KAIKESTA APSEILLA TOIMIVAA.

Minä en sellasta hanki todellakaan yhdenkään ohjelman takia, niin kauan kuin ilman ihminen vielä saa elää. Sitä en nimenomaan hyväksy, että näitä laitteita pakkosyötetään ihmiselle.

Joko ostat, tai ostat ja itket, se tuntuu olevan älykännykän henki, mitä enemmän palvelut huononevat ton paskalaitteen vuoksi IRL..

Liittyykö sinun viha vain älykännyihin vai peräti muihinkin online palveluihin? Käytätkö nettipankkia?

-eri

Koetko että nettipankki on hyödyllinen? Omasta mielestäni ainakin. Miksi tuota palvelua ei saisi olla esimerkiksi älypuhelimessa? Jos väität että sitä on ihan mahdoton käyttää siitä puhelimen ruudulta niin veikkaan että et ole koskaan edes kokeillut

Osuuspankin nettipankkia on ainakin noin 100x mukavampaa käyttää puhelimella kuin läppärillä.

Samaa mieltä. Mobiilisovelluksen pelkistetty näkymä on todella tehokas käyttää ainakin mitä tulee tilisiirtoihin, laskujen maksamiseen ja muihin vastaaviin peruspalveluihin

Vierailija
950/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta olen revennyt ääneen nauramaan tälle ketjulle jo monta kertaa... tässä synkeässä ja ylpeässä raivokkuudessa on jo runollista kauneutta. Tää ketju on parhaimmillaan jo vähän kuin joku rap-battle. Taidetta itsessään jo muotonsa vuoksi.

Voitaisiin jatkossa laittaa kaikki viestit riimiteltyinä.

Paskalaattani et hauku sinä luddittiiti!

Poikani suussa on tutti kii.

Mulla on tässä paha olla.

Argumenttini arvo on on täysi nolla.

Kyselen jankkaan, mikä sua nyppii,

kun et haluu mun pillin mukaa hyppii.

Jos vastaat takas, sanon pidä rahas,

Emmä tota tarkottanu, jou mun nimi on Manu

Poikani nimi Velmunaama.

Se on älypuhelminen just käteensä suaana!

Jou!

Vierailija
951/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minua kiinnosta kannella mukana muoviläpysköitä. Kännykkä on kuitenkin pakko pitää mukana niin käteväähän se vain olisi jos kaikki kortit olisivat siinä.

Isompi läpyskä se paskalaatta on. Näkyy kiinnostavan.

Itseasissa pienempi kuin lompakko täynnä kortteja sun muita. Monet ostaa suojakuoret puhelimelle jossa on yhdelle kortille paikka, kulkee mukana näppärästi.

Kyllä se "näppäryys" on tosiaan nähty muutamaankin kertaan. 

Missä tilanteissa ja millä tavalla se on ilmennyt?

Kaikin tavoin kaikissa tilanteissa, joissa ihminen kuljettaa ja tuijottaa hypnoottisesti paskalaattaa, usein vielä kuulokkeet korvilla.

Edelleen odotan vähän älykkäämpää vastausta tähän. 2000 luvun alussa yritettiin tuoda markkinoille mitä ihmeellisempiä älylaitteita joissa käytettävyys lähenteli nollan tasoa, yllättäen niistä ei tullut myyntimenestyksiä. Noista ajoista kehitys on mennyt huimasti eteenpäin ja nykylaitteissa on hyvä käytettävyys vaikka täällä öyhöttäjät yrittää muuta jankuttaakin olemattomilla argumenteilla ilman omaa kokemusta.

Vierailija
952/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja edelleen sitä puhelinta ei ole pakko käyttää niihin asioihin, joita ei koe tarvitsevansa. Jos tarvitset puhelinta ajokorttia ja parkkimaksua varten, mikä siinä pelottaa. Ei se siinä tapauksessa ole yhtään sen kummempi yksityisyysriski kuin parkkikiekko tai muoviajokorttikaan. 

Hassua, että jankutat jostain ohjelmista. Itse en ole kyllä yhtäkään tv-ohjelmaa varten tarvinnut älypuhelinta, mutta sinulla näkyy jokin tällainen nyt kovasti hiertävän. Mitähän nämä ohjelmat ovat? Jotain todella älykkään ihmisen ohjelmia ilmeisesti. 

Kuulepas imbesilli, ketjussa on moni antanut esimerkkejä, miten jonkun asian tekeminen ei olekaan onnistunut ilman että lataisi jonkun apsin.  Asia minkä on ennen voinut hoitaa ihan rahalla, pankkikortilla, taviskännyllä, tietokoneella jne. Mutta kun ei mene tyhjäpäillä jakeluun niin ei mene.

ps. Toivottavasti olet holhouksen alainen.

No sitten lataat sen apsin tai olet käyttämättä sitä palvelua. Mikä siinä on nyt niin vıtun vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
953/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on esine!

Enolesekellevastasit

Minä en oikein ymmärrä tuota v*tun muutoksen jarruksi haukkumista.

Siis kun on varmasti monta kertaa sanottu ettei muilta olla kieltämässä mitään. Itse ei vaan väki pakolla haluta mukaan kaikkeen.

Onko noissa sovelluksissa ja vempeleissä joku sellainen, ettei niitä saa kehittää ja tehdä jos ihan jokainen ei niitä halua käyttää?

Aikamoinen kunnian osoitus luddiitille, jos tosiaan pystyy jarruttamaan aika suuren bisneksen alan kehittymistä vain sanomalla, että paskalaatta.

Allkuperäinen luddiitti taisi jonkun mielikuvituksessa hyökkäillä tehtaassa jonkun kehruukoneen kimppuun.

On nykyaikana helpompaa; mammapalsta auki ja sinne paskalaattaa haukkumaan, PAM! kehitys on jarrutettu.

Sinun ajatuksenjuoksua on todella vaikea seurata, kun ainakin viimeiset 10 sivua et ole mitään muuta tehnyt kuin haukkunut älypuhelimen käyttäjiä. Nyt sitten ihmettelet, miksi luullaan, että sinä olisit estämässä älypuhelimien käytön. Et ole pitkään aikaan sanallakaan kertonut, millä tavalla koet älypuhelimien uhkaavan sinun omaa päätöstäsi tässä asiassa. Jaksat kyllä haukkua käyttäjiä, mutta et puhu kovinkaan ymmärrettäväksi tästä aiheesta, jonka oikeasti väität olevan pointtisi. Rivien välistä kun on vaikeaa hahmottaa, että paskaluurin idi**ttikäyttäjillä tarkoitatkin sitä kehitystä, joka ehkä saattaa joskus olla uhka yksityisyydelle. Jos minä vastustaisin vaikka lentoliikenteen saasteita, niin ymmärtäisitkö sinä pointtini, jos alkaisin huutamaan, miten lapsellisia ihmiset ovat kun menevät paskarannalle ottamaan pissa-aurinkoa? 

On varmasti vaikea seurata "sinun" ajatuksen juoksua jos se "sinu" on joku itse omassa paskalaatan haperoittamassa päässä luotu demoni, jolle laitetaan jokaisen kirjoittajan kommentit suuhun.

Pistä paskalaatta nyt vähäksi aikaa pois. Ja unohda kaikki kakat ja pissat.

Sinä olet jankuttanut paskajuttujasi 60 sivua ja kun joku vastaa yhtä lapsellisesti, sinä käsket pitämään suun kiinni ja mennä nukkumaan :D

Sinä olet jankuttanut paskaa, kakkaa ja pissaa itse, etkä edes älyä, sitä koska haperoitunut pää.

Olet surullinen ihminen.

Pieni poikasi yrittää kaikin tavoin saada huomiosi ja sinä äyskit hänelle paskalaattasi takaa.

Olet koko päivän äksyillyt viattomalle ihmiselle ja et osaa lopettaa.

Palsta menee kiinni ja sinulla on se paskalaatta näpissäsi ja poikasi kanssa et viettänyt taaskaan yhtään laatuaikaa.

Häpeäisit nyt.

Minä ristin sinut nyt kakkamammaksi; isän pojan ja kakkalaatan nimeen.

Voit itse pirskoittaa vettä päähäsi.

Vierailija
954/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minua kiinnosta kannella mukana muoviläpysköitä. Kännykkä on kuitenkin pakko pitää mukana niin käteväähän se vain olisi jos kaikki kortit olisivat siinä.

Isompi läpyskä se paskalaatta on. Näkyy kiinnostavan.

Itseasissa pienempi kuin lompakko täynnä kortteja sun muita. Monet ostaa suojakuoret puhelimelle jossa on yhdelle kortille paikka, kulkee mukana näppärästi.

Kyllä se "näppäryys" on tosiaan nähty muutamaankin kertaan. 

Missä tilanteissa ja millä tavalla se on ilmennyt?

Kaikin tavoin kaikissa tilanteissa, joissa ihminen kuljettaa ja tuijottaa hypnoottisesti paskalaattaa, usein vielä kuulokkeet korvilla.

Miten tämä liittyy käyttämisen näppäryyteen?

Sellainen se on näppärää kun törmäillään miten sattuu ja ei huomata mitään.

Näppärähän sellainen sormella hiveltävä kosketusnäyttö ei ole.

Nopeaa sillä on toki katsoa millainen sää on tai missä on lähin laattapiste.

Totta kai se on näppärä. Ihmisellä on satojen tuhansien vuosien evoluution tuoma kokemus käyttää ja vaikuttaa asioihin juuri kosketuksen ja eleiden kautta. Todella, todella harvat asiat ovat näppärämpiä kuin kosketusnäytöt.

Vierailija
955/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Samaa mieltä. Mobiilisovelluksen pelkistetty näkymä on todella tehokas käyttää ainakin mitä tulee tilisiirtoihin, laskujen maksamiseen ja muihin vastaaviin peruspalveluihin

Lisäksi paperilaskujen viivakoodien skannaus ja mobiiliavaimella allekirjoitus. Siihen kaverina Pivo/Mobilepay/Apple Pay niin avot sano! Hakkaa lompakot ja muoviläystäkkeet 10000-0.

Vierailija
956/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on esine!

Enolesekellevastasit

Minä en oikein ymmärrä tuota v*tun muutoksen jarruksi haukkumista.

Siis kun on varmasti monta kertaa sanottu ettei muilta olla kieltämässä mitään. Itse ei vaan väki pakolla haluta mukaan kaikkeen.

Onko noissa sovelluksissa ja vempeleissä joku sellainen, ettei niitä saa kehittää ja tehdä jos ihan jokainen ei niitä halua käyttää?

Aikamoinen kunnian osoitus luddiitille, jos tosiaan pystyy jarruttamaan aika suuren bisneksen alan kehittymistä vain sanomalla, että paskalaatta.

Allkuperäinen luddiitti taisi jonkun mielikuvituksessa hyökkäillä tehtaassa jonkun kehruukoneen kimppuun.

On nykyaikana helpompaa; mammapalsta auki ja sinne paskalaattaa haukkumaan, PAM! kehitys on jarrutettu.

Sinun ajatuksenjuoksua on todella vaikea seurata, kun ainakin viimeiset 10 sivua et ole mitään muuta tehnyt kuin haukkunut älypuhelimen käyttäjiä. Nyt sitten ihmettelet, miksi luullaan, että sinä olisit estämässä älypuhelimien käytön. Et ole pitkään aikaan sanallakaan kertonut, millä tavalla koet älypuhelimien uhkaavan sinun omaa päätöstäsi tässä asiassa. Jaksat kyllä haukkua käyttäjiä, mutta et puhu kovinkaan ymmärrettäväksi tästä aiheesta, jonka oikeasti väität olevan pointtisi. Rivien välistä kun on vaikeaa hahmottaa, että paskaluurin idi**ttikäyttäjillä tarkoitatkin sitä kehitystä, joka ehkä saattaa joskus olla uhka yksityisyydelle. Jos minä vastustaisin vaikka lentoliikenteen saasteita, niin ymmärtäisitkö sinä pointtini, jos alkaisin huutamaan, miten lapsellisia ihmiset ovat kun menevät paskarannalle ottamaan pissa-aurinkoa? 

On varmasti vaikea seurata "sinun" ajatuksen juoksua jos se "sinu" on joku itse omassa paskalaatan haperoittamassa päässä luotu demoni, jolle laitetaan jokaisen kirjoittajan kommentit suuhun.

Pistä paskalaatta nyt vähäksi aikaa pois. Ja unohda kaikki kakat ja pissat.

Sinä olet jankuttanut paskajuttujasi 60 sivua ja kun joku vastaa yhtä lapsellisesti, sinä käsket pitämään suun kiinni ja mennä nukkumaan :D

Sinä olet jankuttanut paskaa, kakkaa ja pissaa itse, etkä edes älyä, sitä koska haperoitunut pää.

Olet surullinen ihminen.

Pieni poikasi yrittää kaikin tavoin saada huomiosi ja sinä äyskit hänelle paskalaattasi takaa.

Olet koko päivän äksyillyt viattomalle ihmiselle ja et osaa lopettaa.

Palsta menee kiinni ja sinulla on se paskalaatta näpissäsi ja poikasi kanssa et viettänyt taaskaan yhtään laatuaikaa.

Häpeäisit nyt.

Minä ristin sinut nyt kakkamammaksi; isän pojan ja kakkalaatan nimeen.

Voit itse pirskoittaa vettä päähäsi.

Oletko 15-vuotias? Ainakin käyttäydyt, kuin teini. Toivottavasti tämä keskustelu lukitaan, koska olet vienyt tän ylilauta-tasolle jatkuvasti haukkumalla muita vihaisella asenteella ilman mitään oikeaa asiaa.

T.sivusta seurannut. Alussa sentään oli mielenkiintoista, sitten tää meni tuon paskalaatta-sanasta innostuneen takia aivan naurettavaksi pelleilyksi.

Vierailija
957/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Lisäksi paperilaskujen viivakoodien skannaus ja mobiiliavaimella allekirjoitus. Siihen kaverina Pivo/Mobilepay/Apple Pay niin avot sano! Hakkaa lompakot ja muoviläystäkkeet 10000-0.

Harmi ettei omassa kaupungissa pysty vielä Pivolla ostaan matkalippuja, ainoastaan käteinen tai ladattava kortti käy

Vierailija
958/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Harmi ettei omassa kaupungissa pysty vielä Pivolla ostaan matkalippuja, ainoastaan käteinen tai ladattava kortti käy

Se on kyllä käpystä, etenkin kun monen puhelimessa olisi NFC-siru joka ajaisi identtisesti saman asian kuin nuo kortit. Turussa saa kyllä Föli-appsilla lippuja ostettua ja matkustettua QR-koodilla, sekä ladattua arvo- ja kausikortteja mutta ne vaativat edelleen sen fyysisen kortin myös lisäksi.

Vierailija
959/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku henkilö vaikka ei halua että häntä pakotetaan vaikkapa anaaliyhdyntään hänen parisuhteessa, niin kysyttekö siltä ihmiseltä että onko hän kieltämässä teiltä vaikkapa suutelemisen omassa parisuhteessanne.

Ette kysy, koska ei siinä ole mitään järkeä.

Tuo oli vaan tuollainen kärjistetty vertauskuva, joka ehkä meni taas monelta yli hilseen. Verrannollinen se silti on.

Tässä ketjussa nyt ei järki paina päätä, vaan tuollainen ihme logiikka on vallalla.

En kysy. Mutta siinä vaiheessa kyllä kysyn, jos tämä henkilö sanoo, että suuteleminen oksettaa ja ihmisten suut ovat täynnä paskaa ja suutelijat ovat tyhmiä lapsia. 

Ja vielä sanoo tuomitsevansa suutelemisen ja vetää esiin raamatunjakeita. 

Ja vielä täsmennän, että en kysy onko hän kieltämässä, vaan kysyn häneltä miksi häntä asia noin kovasti ahdistaa. 

Ai miksi ketään ahdistaisi jos vastentahtoen pakotetaan anaaliseksiin.

No jos sinä sellaista kysyt, niin älä ihmettele jos tyhmäksi  haukutaan.

Ei vaan se suuteleminen. Sinulta meni oma vertauksesi nyt kyllä ihan ohi. Tässähän on kysytty, miksi toisten älypuhelinten käyttö ahdistaa, joka tuossa vertauksessa oli suutelemista. 

No ketä se on ahdistanut kun sitä pitää kysyä?

Sitä, joka jauhaa asiaa sivutolkulla ja käyttää aiheesta jatkuvasti erilaisia ruumiineritekuvauksia. Kertoi tuolla mm että app-sanan kuuleminen oksettaa. Kyllä tuo ahdistukselta kuulostaa.

HEi sinä!

Voisitko ajatella sellaista mahdollisuutta että sinä olet niputtanut usean eri henkilön yhdeksi demoniksesi ja laittanut kaikki sanat sen suuhun vielä oikein porvoon ja lapin lisän kanssa?

Ensin jankutit paskasta, sitten jankutit ahdistuksesta.

Minua ei ole ahdistanut kertaakaan. On naurattanut ja ihmetyttänyt.

Nyt minua alkaa ärsyttää, kun olet niin typerä ja lapsellinen, että toivotan sinulle nyt hyvät yöt ja kauniita paskalaatan kuvia.

Miten niin? Tuo yksi kommentoija tuossa on hokenut tuota paskalaattaansa sivutolkulla ja tämän ihan itse avoimesti tuonut esiin esim viittaamalla omiin teksteihinsä. Kertoipa jopa rakastuneensa tuohon sanaan kun huomasi, että porukka siitä provosoituu. Turhaan sinä nyt hänen puolestaan loukkaannut.

Voi perse.

Olen paskalaatan viljelijä itse.

Sinä et tiedä oletko tulossa vain menossa.

No sitä nolompaa tuo venkoilusi on kun välillä sanot, että olet koko ajan ollut sama vastaaja ja sitten naureskelet, kun joku luulee, että olet sama vastaaja.

Vierailija
960/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin sinulta mitä tapahtuu aivoille kun niitä ei tarvitse rasittaa koko ajan (netti mukana 24/7, mitään ei tarvitse muistaa, eikä opetella ulkoa.) Eilen sanoit ettei ihmisten enää tarvitse vihanneksina tehdä ruumiillista työtä, että kaikki tekee aivotyötä nykyisin. Kerroit että pitäisi olla kuulemma huolissaan liikunnan puutteesta.

Et enää vastannut kun kysyin että kuinka moni sitä vaativaa ajatustyötä tekee ja että eikö sitä liikuntaa, josta olet huolissasi, saa siitä vihannesmaisesta ruumiillisesta työstä?

En tiedä, kenelle tämä kommentti oli tarkoitettu, mutta vastaan silti. Elämme tietoyhteiskunnassa, jossa se ajatustyö on merkitykseltään erilaista kuin aiemmin. Se, että ei tarvitse muistaa puhelinnumeroita tai käydä pankkiautomaatilla tai kaupan kassalla vaihtamassa pikkurahaa parkkimittaria varten, vapauttaa kapasiteettia muunlaisiin asioihin kuten laajempien kokonaisuuksien ymmärtämiseen, eettisiin asioihin tai luovuuteen. Maailmassa ei lopu ajatustyö sillä, että sinun ei tarvitse enää ihan kaikkea muistaa itse. Ne muistettavat ja ajateltavat asiat vain priorisoidaan eri tavalla.

Hauska :-). Ei sitä vapautuvaa kapasiteettia käytetä laajempien kokonaisuuksien ymmärtämiseen eikä eettisiin asioihin, vaan kissavideoiden katseluun Facebookista, selfieiden postaamiseen Instagramiin ja tällaiseen kinaamiseen eri nettipalstoilla. Tuolla kaupungilla kun kulkee, melkein jokainen ihminen käyttää jokaisen joutenolohetkensä, kuten lääkärissä odottamisen tai bussissa istumisen sen puhelimensa selaamiseen, eikä sieltä taatusti lueta mitään Hawkingsin teorioita maailmankaikkeudesta eikä pyritä ymmärtämään mitään, mikä kestää kauemmin kuin 15 sekunnin kissavideo. Laajempien kokonaisuuksien ymmärtäminen vaatii keskittymistä ajattelemiseen, mihin älypuhelinzombiet eivät pysty.

Vai että ihan älypuhelinzombiet :-)

Kaupungilla kulkiessa ne joutenolohetket ovat usein aika pirstaloituneita joten Hawkingin teorioiden syvällisempi ymmärtäminen ei  tosiaan siihen kontekstiin oikein istu. Kissavideoiden ja Hawkingin väliin mahtuu kuitenkin kaikenlaista muutakin. 

Omat eilisen zombeilut:

- Googlasin pari reseptiä ja tein kauppalistan. Lista näkyy myös miehen puhelimessa ja mies kävi kaupassa kotimatkallaan

- Luin uutiset

- Varasin hammaslääkärin

- Tsekkasin lasten kalenterit ja wilman

- Kuuntelin yhden ammattiini liittyvän podcastin ja pätkän äänikirjaa

On se elämä hankalaa, jos pitää kauppalappukin ihan paperinpalaan kirjottaa kynällä, voi härregyyd, kyllä siihen tarvitaan ehdottomasti älykännykkää.

Hammaslääkärin tilaaminenkaan ei onnistu kuin ÄLYkännykällä, muuten hammaslääkäri langan toisessa päässä luulee että soittaja on hampaaton luuseri, kyllä se kuulee millä soitetaan. 

Wilmaa kannattaa kyylätä ihan joka päivä, ottaa siitä oikein paineita, parasta stressiä saa kun laittaa älykännykän piippailemaan aina kun wilmassa jotain tapahtuu. Herran jestas sentään, mitä se opekin ajattelisi jos pätijämamma jollain muulla laitteella kävisi wilmassa, hyi sentään.

Kirjoja ei voi lukea kuin tupakkiaskin kokoiselta ruudulta, on todella vanhanaikaista lukea oikeita kirjoja, sehäön vie aikaakin niiin paljon, tehokas mamma kuuntelee kirjat älykännykästä ruuhkavuosiensa pienissä hetkissä, ei tule kuulonkaan että illalla ehtisi lukea esim sängyssä, fyi faan. Mitä ne siellä töissäkin kuvittelisi.

Joltain näemmä jäänyt lääkkeet ottamatta, ehkä jo pidemmän aikaa. Ei saisi nauraa toisen sairaudelle mutta tämä kyllä huvitti vähän :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi